Zijn deze paddo's bedorven?

Beste mensen,

Gezien het feit dat paddo's verboden zijn geworden heb ik laatst maar besloten om door middel van een growbox mijn eigen te gaan groeien. Tot nu toe heb ik één keer geoogst, en ik was zeer tevreden met de opbrengst.

Maar vervolgens ben ik gaan proberen ze te drogen, iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Ik ben nu een week verder en ze zijn nog altijd niet mooi droog (ik voel nog altijd wat vocht als ik er zacht in knijp) Verder vormt er een witte laag over de kapjes van de paddenstoelen. Ze ruiken niet rot ofzo, maar sinds ze nog altijd wat vochtig zijn ben ik bang dat ze niet meer geschikt voor consumptie zijn. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik deze batch maar beter weg kan gooien, of zijn ze misschien toch nog te redden? http://img172.imageshack.us/img172/9497/img0414w.jpg

Voor het drogen maak ik gebruik van perliet (vochtvreter). Ik heb ze in een luchtdicht bakje staan (een stuk van het deksel is links in de foto te zien). Verder vervang ik het papier, en draai ik ze, één maal daags.

Hartelijk dank!

Tripper

Wijs gebruiker
Ik heb weinig ervaring met het drogen van paddo's, meer met het drogen van weed (ooit). Ik denk dat je ze op een rooster moet laten drogen en niet in een bijna afgesloten bak. Leg ze op een rooster in de kast.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik weet niet zeker of je shrooms verpest zijn. Ik heb zelf wel eens een flush gehad met een dun wit/dootzichtig laagje maar gewoon opgegeten en geweldig getript. Ik zou 't iig nog even laten voor je er een definitief antwoord voor hebt. =p

Verder denk ik dat de reden dat ze nog nat/vochtig zijn is dat je ze in een luchticht bakje doet. als je ze gewoon op een krant of keuken papier op de verwarming legt zijn ze binnen 1 a 2 dagen droog.

Ook kan je ze een uur of 2-3 in de oven doen op 50c, dan zijn ze ook droog en de temperatuur is niet hoog genoeg om de werkzame stof af te breken.

-TeKNoZem

Volgens mij is het wel de bedoeling dat ze in een luchtdichte bak moeten als je met vochtvreters wil drogen. Maar volgens mij heb ik te weinig van het spul erbij gedaan, ik heb mn setup nu wat veranderd en om te beginnen al veel meer perliet ernaast gelegd.

Verder ga ik inderdaad mijn volgende flush(es) op een andere manier drogen. Ik hoop alleen dat deze nog niet is verpest ...

TeKNoZem

Wijs gebruiker
De enige manier hoe ik ze iig met vochtvreters gedroogd heb zien worden is in een bakje of doos idd, met de vochtvreters op de bodem, dan een rooster of iets dergelijks met een centimeter of 2 tussen de vochtvreters en het rooster, en dan de paddo's op 't rooster. Geen deksel erop sinds dan eventueel vocht wat achterblijft dan niet weg kan ofzo dacht ik.

Ik heb mijn shrooms eigelijk alleen nog maar op de manieren zoals ik boven al uitgelegd had en het heeft perfect gewerkt. Mss idd om dat eens te proberen, kijken of dat beter gaat.

-TeKNoZem

Dat klinkt als een erg goede methode! Ik zal zo dadelijk eens kijken of ik een handig rooster op kan duikelen hiervoor. Dan kan ik in ieder geval mijn volgende flushes fatsoenlijk drogen.
Hartelijk bedankt hiervoor :)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Geen probleem. Altijd bereid een meede schroomer te helpen. xP Succes met 't verdere drogen. =)

-TeKNoZem

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ehm... wat is er mis met de oude schoenendoos met laagjes keukenpapier methode? :rolleyes:
Werkt ook prima, gewoon een weekje om de dag papier verwisselen en dan heb je ook goed gedroogde paddestoelen. :)

Dan moet ik eerst nieuwe schoenen kopen! En sinds ik maat 48 heb zal ik ze moeten bestellen en ben ik weer een paar weken verder! :grin:

Maar trouwens, ik zou het erg tof vinden als iemand met zekerheid kan zeggen naar aanleiding van die foto of mijn paddo's nog goed zijn of niet. (Ik kan er ook nog wat andere posten, maar dan zal ik morgen even betere foto's moeten nemen.)

KoxBox

Badass junkie
Pak Suiker zei:
Ehm... wat is er mis met de oude schoenendoos met laagjes keukenpapier methode? :rolleyes:
Werkt ook prima, gewoon een weekje om de dag papier verwisselen en dan heb je ook goed gedroogde paddestoelen. :)

Inderdaad en als je vind dat het niet snel genoeg gaat plaats de doos dan dicht bij de verwarming maar zorg wel voor verluchtingsgaten.

In ieder geval geen luchtdicht afgesloten bak dus :P Weet ik dat ook weer.
Hartelijk bedankt voor het advies allemaal, ga morgen even langs de blokker om zo'n rooster te fixen voor een fatsoenlijke setup voor mijn volgende flush (die ook al heel mooi onderweg is!)

JJJ

Bewuste gebruiker
Lijkt er nog goed uit te zien. Waarom ze niet droog zijn geworden na een week is me een raadsel, je moet iets compleet verkeerd hebben gedaan. Als je het niet luchtdicht afsluit, zijn ze na een week normaal echt wel droog. [edit]: ah, de bak was luchtdicht :tongueout: . Dan kan het vocht natuurlijk nergens heen :wink: .

hahah, ja achteraf vond ik 't ook nogal logisch. Maargoed, van de domste fouten leert men het snelst. Verder drogen ze nu wel super, nog één dagje en ze zijn helemaal droog denk ik. En dan komt mijn 2e flush er ook alweer aan, met één paddo die ik heb omgedoopt tot Shroomzilla! wel 25 tot 30 centimeter is hij :P

KoxBox

Badass junkie
Mushroomhead zei:
hahah, ja achteraf vond ik 't ook nogal logisch. Maargoed, van de domste fouten leert men het snelst. Verder drogen ze nu wel super, nog één dagje en ze zijn helemaal droog denk ik. En dan komt mijn 2e flush er ook alweer aan, met één paddo die ik heb omgedoopt tot Shroomzilla! wel 25 tot 30 centimeter is hij :P

Fotoooo!

KoxBox

Badass junkie
Welke soort is het? Het zijn inderdaad monsters, ze hebben wel een rare vorm zeer lang en smal. Bij mij waren ze meestal iets dikker moet ik zeggen :). Ziet er allesinds niet slecht uit !! :hearteyes:

Het is de standaart azarius growbox, Cubensis-cambodia. En inderdaad mijn vorige flush had iets betere proporties. Maar met deze ben ik ook zeer tevreden :P zo mogen ze nog wel even doorgroeien van mij! :)

KoxBox

Badass junkie
Dit zal ook wel het geval zijn want ik zie niet direct tekenen dat de hoedjes al gaan loskomen.
En ik moet zeggen dat ze zeer goede trips geven die P. Cambodia van Azarius!! :hearteyes:

Bovenaan