Zijn deze truffels nog goed?

Nesci0

Newbie
Beste allen,

Ik heb recentelijk Valhalla truffels ontvangen van Zamnesia, maar deze vanwege gebrek aan kennis buiten de koelkast bewaard (ongeveer anderhalve week lang).

Nu blijkt er lucht in de verpakking te zitten. Er zijn vochtdruppels te zien. Bovendien zit er spinrag-achtig wit op de truffels en ze lijken mij verkleurd (Ik ben geen expert dus weet het niet zeker).

IMG_20210615_220943.jpg

Nu is mijn vraag of deze truffels nog eetbaar zijn. Ik lees op de ene plek dat het geen kwaad kan, maar op de andere dat het beter is om ze weg te gooien.

Ik heb net het zakje in de koeling gelegd en Zamnesia bericht gestuurd dat de truffels niet goed vaccumverpakt lijkt te zijn. Wie weet krijg ik een nieuw zakje, maar als deze alsnog bruikbaar blijken te zijn wil ik dat wel graag weten want ik heb de boel net bijna weggegooid.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet niet in hoeverre het echt kwaad kan, ben net als jij geen expert (en heb daar zelf volgens mij ook al eens op zitten googelen), maar ik zou het er misschien toch niet op gokken als je echt twijfelt. Zonde om weg te gooien, maar ziek worden is al helemaal niet tof.

Die condens is volgens mij wel normaal…? Wacht nog even met weg doen anders haha. Ik hoop dat iemand je een beter antwoord kan geven. Het is heel lang geleden dat ik truffels in huis had, maar de mijne zagen er ook vaak onsmakelijk uit met van die vochtdruppeltjes.

Ik zou sowieso zeker Zamnesia een bericht sturen. Zonder verder reclame te willen maken of wat dan ook, :wink: heb ik goede ervaringen met hun klantenservice. Heb bijvoorbeeld een keer truffels ontvangen die niks deden. Ik had de gebruikelijke 15 gram Hollandia verorberd, maar ik werd letterlijk alleen heel lichtjes stoned voor een uurtje. Geen trip. Dus even laten weten, kreeg meteen nieuwe opgestuurd. :) Hopelijk kun je alsnog lekker gaan truffelen binnenkort!

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Beste allen,

Ik heb recentelijk Valhalla truffels ontvangen van Zamnesia, maar deze vanwege gebrek aan kennis buiten de koelkast bewaard (ongeveer anderhalve week lang).

Nu blijkt er lucht in de verpakking te zitten. Er zijn vochtdruppels te zien. Bovendien zit er spinrag-achtig wit op de truffels en ze lijken mij verkleurd (Ik ben geen expert dus weet het niet zeker).

Bekijk bijlage 24206

Nu is mijn vraag of deze truffels nog eetbaar zijn. Ik lees op de ene plek dat het geen kwaad kan, maar op de andere dat het beter is om ze weg te gooien.

Ik heb net het zakje in de koeling gelegd en Zamnesia bericht gestuurd dat de truffels niet goed vaccumverpakt lijkt te zijn. Wie weet krijg ik een nieuw zakje, maar als deze alsnog bruikbaar blijken te zijn wil ik dat wel graag weten want ik heb de boel net bijna weggegooid.

zien er nog prima uit..

heb je ze al eens op?.. je kan gewoon een klein hapje nemen om de smaak te testen

Nesci0

Newbie
Ik heb vandeweek in een behoorlijke space van 4-FMA en 3-MeO-PCP een hersenschudding opgelopen.

Zat met een maat van me die op hetzelfde niveau de weg kwijt was op een picknickbankje. Hij leunde naar achteren en deed zijn ogen dicht... Helemaal in zn space.

Ik met mn goeie verstand wilde diezelfde space voelen als hij; zo zorgeloos en blissful. Ik zat samen met hem aan die ene kant en leun naar achteren.

Toen kantelde het tafeltje mee. Allebei een flinke klap op het hoofd gehad maar verder niet bij nagedacht.

Ik heb sindsdien alle symptomen van een hersenschudding. Dag erna weer die maat gesproken en we hebben allebei flinke blackout van die avond. Ik zei dat ik me niet normaal voelde en hij zei dat hij zich ook nogsteeds vaag voelde. Hij dacht dat het de na-effecten waren van de 3-meo-pcp, die schijnbaar bekend staat om langdurige na-effecten.

Omdat ik geen idee had dat ik mogelijk een hersenschudding had ben ik daarna door gaan genieten van de stapel RCs die ik besteld heb.

Die avond heb ik 4x100ug 1p-lsd genomen, en ben helemaal de weg kwijtgeraakt. Had al een behoorlijk wilde trip (waar ik niks meer van weet) met een maat die zelf 4-HO-MiPT uitprodeerde.

Ik wist niet meer waar ik was, tijd liep achteruit ipv vooruit, ik wist niet meer dat wat ik genomen heb en er was niemand om het na te vertellen (maat had al de laatste trein naar huis gepakt) en ik raakte flink in paniek. Vader heeft me gevonden en is geschrokken. Uiteindelijk ben ik met de ambulance afgevoerd en heb ik de nacht in het ziekenhuis doorgebracht.

Dit is allemaal gebeurd terwijl mijn geheugen tot de dag van vandaag niet goed functioneert. Het besef dat ik een hersenschudding heb is pas na dit alles gekomen toen ik mijn herinneringen terugkreeg; tot dan toe dacht ik dat ik een psychose heb gehad.

Ik ben denk ik zo erg geflipt op die 1P-LSD omdat door die klap ik niet meer goed mn gedachten kan sturen. Mijn zelfbeheersing is ook weg dus ik heb zonder nadenken genomen wat ik heb genomen.

Maar het lijkt mij een verstandig plan om de psychedelica die ik in huis heb (heb ook nog san pedro liggen, en wat RCs die dissociatief of hallucinogeen zijn) nog even niet te nemen.

Maargoed, wat de truffels betreft: Als ik aan dit zakje nog wat heb en ze vergoeden met dmv een nieuw pakje heb ik straks twee pakjes. Zo niet, als ze me vergoeden heb ik later pas die truffels maar ik ben toch niet van plan ze spoedig te gebruiken.

Bovenaan