• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zolpidem, very very strange

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Wanneer? Gisterenavond :)
Dosis: 3 of 4? x 10 mg Zolpidem
Waar? Thuis in de zetel op m'n kamer.

Ok, het begon als volgt. Ik zat op m'n kamer met de intentie een avondje thuis te blijven en een jointje te roken met een filmpje. Ik had ooit zolpidem van mijn moeder gekregen, gewoon voor als ik ECHT NIET kon slapen. Vooral die 'echt niet' benadrukte ze. Ze is dus duidelijk op de hoogte hoe potent deze medicijnen zijn. Ik vond deze strip terug in een schoendoos met drugsstuff in mijn kast bij het opruimen van mijn kamer. Ik vond het wel een leuk idee om eens gewoon 1ntje in te slikken en te zien wat er zou gebeuren. Ik had al eens zolpidem gebruikt, maar had een soort van black-out (was met alcohol) dus daar herinner ik me niet veel meer van.

Een half uurtje na het inslikken begonnen de eerste effecten waarneembaar te worden. Ik voelde me zeer relaxed, vooral lichamelijk dan. Ik zat echt lekker in m'n zetel met een dekentje naar tv te kijken. Alles voelde heel 'cocon' achtig aan if you know what I mean :P

Tijdens deze eerste pil, die toch wel goed aan het werken was, had ik al een paar vervormingen in mijn gezichtsveld. Zo werd mijn tv constant kleiner en groter en werd de tekst een beetje onleesbaar. Ik besloot me achter de computer te zetten met wat muziek. Een vriend begon tegen me te chatten of ik zin had om iets te gaan drinken. Ik stemde direct in. Ik had wel zin iets te ondernemen. Ik stopte nog rap 2 zolpidems in mijn zak en vertrok. Het effect van Zolpidem lijkt eigenlijk zeeer sterk op alcohol. Ik voelde me heel los. Tijdens het stappen dan wat redbulls zitten drinken. Normaal drink ik echt altijd alcohol maar wou het deze keer toch niet combineren. Op 1 glas wijn na dan :)

Rond 1 uur was bijna alles gesloten (weekdag) en ik besloot naar huis te gaan. De avond ervoor was al zwaar genoeg geweest. Ik was met de fiets. Ik slikte de 2 pillen ineens in. Dus een totaal van 3 was aanwezig in mijn spijsverteringsstelsel. Ik was benieuwd om het effect te voelen, had zin om hard te gaan. Ondertussen kwam ik nog een vriendin tegen waar ik nog een jointje mee gesmoord heb. Ik voelde de andere pillen nog niet. Ik voelde me even wel kut dat ik zo onder invloed het verkeer in moest gaan (nuja, verkeer, vrij lege wegen etc. maar dan nog) maarja besloot het me niet aan te trekken en voorzichtig te rijden. Dan vertrok ik van die vriendin. Na een tiental minuten te fietsen begon ik me echt loederzat te voelen. Ik kon amper nog fietsen, de pillen sloegen keihard in. Nu waren de hallucinaties niet meer te negeren. Ik tripte hem s u p e r hard! Het rare is dat ik er allemaal erg chill bij bleef.

Onderweg naar huis heb ik de gekste dingen gezien. Bomen bijvoorbeeld.
Bomen die zo fucking hoog leken, en ook zo waren voor mij. Alles dat op de grond stond rekte uit tot zover het oog kon reiken. Ik zag in elke struik figuren, fractals. Het leek wel op een paddo piek enkel kon ik zeer rustig blijven bij dit allemaal. Sommige dingen waren ook echt mooi, zoals planten. Dat had ik bij paddo's ook dat ik gewoon bleef gapen naar de schoonheid van de natuur:) Ik slaagde erin mijn mp3 aan te zetten en begon mee te zingen. Ik kwam nog iemand tegen en die keek me fucking raar aan. Of dat moet ik gehallucineerd hebben.. Het leek dus echt sterk op alcohol ook, de losbandigheid, geen grenzen. Tegelijk had ik het benzo gevoel van pakweg alprazolam, het chille relaxte gevoel. En dan had ik ook een lsd/paddo gevoel, dit was echter alleen visueel.

Bij het thuiskomen had ik me eigenlijk al kapotgeamuseerd, ik vondt het effect bijzonder aangenaam en speciaal. Vanaf het thuiskomen herriner ik me niets meer want ik ben achteraf wakkergeworden in mijn zetel met mijn kleren aan. Alle lichten stonden aan, mijn kamer lag erg rommelig en dan het raarste: er ontbraken 4 pillen uit de strip, hoewel ik zeker ben er maar 3 genomen te hebben. Maar wat is zekerheid als je drugs ophebt :)

Dit is iets dat ik de vorige keer ook had, dat pillen ineens verdwijnen. Daaruit kan je afleiden dat zolpidem dus wel vrij gevaarlijk is omdat je dingen doet die je niet beseft. Maar ik vond het wel heel leuk gisteren en het is zeker voor herhaling vatbaar. Zolang er een safe setting is, is er niet veel gevaar imo.

De volgende dag werd ik enorm verward wakker (wat wil je). Ook heb ik een soort black-out weer gehad toen ik thuiskwam want ik herinner me niet meer wat ik heb gedaan toen. En ik heb echt lekker geslapen, niet normaal :) Deze herrinneringen zijn pas in de loop van de dag teruggekomen.

Aanrader? Ja toch wel. Doe het echter veilig en laat me zeker weten wat je er van vond. Ik vond dit erg interessant als tripmiddel of het nu farmaceutisch is of niet :)

Grtz, A.

Elohtibbar

Badass junkie
Wow, wist niet dat je zo kon hallucineren (zelfs met visuals e.d.) van een slaapmiddel :) dat wordt zeker de ogen openhouden voor als dit eens op m'n pad komt. Bedankt voor het delen van je leuke ervaring!

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Daar was ik zelf ook heel verbaasd over, vooral dat het een heel aangename trip was.

Ik zou graag nog ervaringen van mensen willen horen met zolpidem, en of deze vergelijkbaar zijn met de mijne.

:wave:

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Ik herken dat tripachtige helaas niet in zolpidem (wel jammer eigenlijk), wel dat je op een gegeven moment zo maar ergens in slaap valt, met eten of drinken knoeit omdat het uit je hand glijdt etc. Of dat je als een soort slaapwandelaar rondloopt. En het geeft ook black-outs ook al neem je weinig en ben je aan het middel gewend. De volgende morgen geeft het geen enkele last alhoewel je je wel eens afvraagt wat er de avond tevoren na het innemen precies is gebeurd. Warrige vlagen zijn dan nog wel te herinneren. Knap dat je nog op je fiets hebt kunnen rijden! Onder invloed van zolpidem kun je soms staande al moeite hebben om je evenwicht te bewaren!

3970

Wijs gebruiker
Ik heb zelf geen enkele "bijwerking" van Zolpidem, slaap er snel en goed van, een uurtje of 4 zeker.
Ik heb geregeld geprobeerd wakker te blijven, maar dat win ik nooit...en tot ik in slaap val, merk/zie ik niets raars.

Mijn vrouw daarentegen....als zij niet echt haar best doet om te gaan slapen na Zolpidem (dus ogen dicht, gaan liggen) dan ziet ze binnen 10 minuten de gekste dingen in onze (redelijk) donkere slaapkamer. Mijn gezicht is van chocolade, er staan allemaal mensen om ons bed, er komt vuurwerk uit de tijdknop van de zonnebank, waarnaast een leuk mannetje staat met een autootje, ze hoort geroezemoes, de gordijnen bewegen....
Ze weet zich het meeste ook nog gewoon te herinneren de volgende ochtend.

Voor iedereen is het dus anders.

Petard

Klinkt als een vette trip :P zo onverwachts. Mijn vraag is eigenlijk, of dit goedje legaal te verkrijgen valt (bij de apotheek ofzo)?

Bontkikker

Je kunt het op recept bij de apotheek krijgen. Het wordt ook onder de naam Stilnox verkocht.
Bijsluiter:
http://
geneesmiddelinfo.apositon.nl/
bijsluiters/
Zolpidem.pdf .

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Voor zolpidem heb je een voorschriftje nodig. Het wordt wel zeer veel en makkelijk voorgeschreven.

Iets dat ik ondervonden heb is dat als je 10 mg zolpidem neemt voor het eten, je visuals krijgt.
Doe je dit na het eten krijg je eerder een mild tot zwaar benzo/alcohol gevoel.

Niets eten en slikken die pillen dus :wave:

hey , je moet het boek van wielrenner Frank Vandenbroucke en Philip Gaumont eens lezen. Hun geheim is eerst pint drinken dan 1 stilnoct vechten tegen de slaap en na een half uur je dosis verdubbelen ... bij jonge wielrenners is het populair...

SR

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Wielrennen interesseert mij niet dus ik ga dat boek niet huren of lezen. Heb al genoeg leeswerk voor de boeg. Citeer liever dat stuk uit het boek. Ik ben vrij geïnteresseerd.

Leuke naam heb je ook daar

:wave:

endor

Badass junkie
lang geleden kocht mijn moeder altijd zolpidem.
ik wist dat dit een slaappil was , daarom erwat van gepakt.
ik snoof het toen. Maar dat is niet zo slim als ik nu hoor van mensen.
gelukkig had ik altijd een neuspray in de buurt staan.
ik weet nog dat je er echt wel stevig van kunt trippen. ik zag mijn lamp van plaats veranderen.
de posters aan mijn muur begonnen te waaien , dus ik ging kijken of mijn ruit open stond , maarneen. Ineens besefte ik dat mijn posters allemaal vast hangen met 4 puneizen.
uiteindelijk zette ik me op m'n bed. ik kreeg het gevoel dat mijn dak eraf ging gehaald worden
en raad eens? ineens vliegt mijn dak eraf maar blijft nog boven mij zweven. ik zag iets vaag binnenkomen langs de opening . Ik dacht dat het een hand was
Ik vond dit een hele rare ervaring.Ik heb het daarmee ook meermaals gedaan.
jammer genoeg koopt mijn moeder nu geen zolpidem meer maar quetiapine.
greetz endor

tripkop

Belezen gebruiker
Ik heb ooit in de laatste uren van een LSD-trip 2 zolpidems genomen in de hoop te kunnen slapen met als resultaat dat ik net als jij beschrijft heel hard en vooral heel rààr begon te trippen.

En de volgende dag mistten er 5 pillen uit het doosje ipv 2, en ik wist van niks.
Nasty shit imo :tongueout:

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
^Dit lijkt vreemd genoeg een wederkerend fenomeen te zijn onder de zolpidemgebruikers :grin:

Een goede zaak voor de producenten van dit medicijn natuurlijk :P

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Wow best lachen als ik het zo lees! Maar 2 vragen:
-Zijn deze dingen niet slecht voor je?
-Hoe zou ik deze kunnen krijgen zonder mijn ouders erover te vertellen en zonder slaapproblemen? :xtc: Ik ben ook onder de 18 jaar.

En volgens de bijsluiter:

Zelden (<1/1000) komen afgenomen seksuele gevoelens voor.
Vooral bij oudere patiënten kan in plaats van slaperigheid juist
een tegenstrijdige reactie optreden. Dit uit zich onder andere in
opwinding, onrust, prikkelbaarheid, agressiviteit, waarnemingen
van dingen die er niet zijn (hallucinaties), onaangepast gedrag
en andere ongunstige gedragseffecten (zie: Wees extra
voorzichtig met Zolpidemtartraat Sandoz).

1 op de 1000 mensen hebben dit, dit moet mij dus doen geloven dat er voor mij een zeer kleine kans is dat ik kan hallucineren?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Vaste klant zei:
Wow best lachen als ik het zo lees! Maar 2 vragen:
-Zijn deze dingen niet slecht voor je?
-Hoe zou ik deze kunnen krijgen zonder mijn ouders erover te vertellen en zonder slaapproblemen? :xtc: Ik ben ook onder de 18 jaar.

En volgens de bijsluiter:

Zelden (<1/1000) komen afgenomen seksuele gevoelens voor.
Vooral bij oudere patiënten kan in plaats van slaperigheid juist
een tegenstrijdige reactie optreden. Dit uit zich onder andere in
opwinding, onrust, prikkelbaarheid, agressiviteit, waarnemingen
van dingen die er niet zijn (hallucinaties), onaangepast gedrag
en andere ongunstige gedragseffecten (zie: Wees extra
voorzichtig met Zolpidemtartraat Sandoz).

1 op de 1000 mensen hebben dit, dit moet mij dus doen geloven dat er voor mij een zeer kleine kans is dat ik kan hallucineren?

Het is een medicijn dat veel getest is en dergelijke dus het gevaar is beperkt. Het is ook geen benzodiazepine (deze zijn zeer verslavend). Het dient puur om in te slapen en niets anders. Voor vele mensen wordt het voor een paar maand op dagelijkse basis voorgeschreven om van hun slaapprobleem af te geraken. Dus gevaarlijk: niet echt :P

Het is niet zomaar verkrijgbaar in de apotheker. Je moet een voorschrift hebben, dus dan zou je tegen je dokter moeten zeggen dat je slaapproblemen hebt. Denk wel dat het onder de 18 voorgeschreven wordt.

Die bijsluiter moet je niet zoveel waarde aan hechten, beter kun je de som op de proef nemen :wink:

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ok bedankt
ik ben zelf niet goed geïnformeerd over de ziekte kosten en dat soort dingen, eigenlijk totaal niet. Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt. Maar weet iemand hoe ik dat zou kunnen flikken?
Dus naar de apotheker (zonder dat me ouders het weten) zeggen dat ik niet goed slaap (zonder dat me ouders het weten en zonder dat de dokter het tegen mijn ouders kan zeggen) het recept krijgen de 'medicatie' krijgen en ophalen (zonder dat mijn ouders het weer weten) en dus ook zonder rekening of iets van de verzekering hoe dat dan ook gaat?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat je een slaapprobleem hebt en er al alles aan gedaan hebt om het op te lossen (dagelijks op een vast uur gaan slapen, theetjes drinken en zuig zelf nog wat uit je duim). Of zeggen dat je eens zolpidem gebruikt hebt van een kennis en daar goed op kon slapen. Misschien ook duidelijk maken dat je het nodig hebt omdat je uitgeslapen moet zijn voor te werken ofzo... De kans is zeer groot dat hij je zolpidem voorschrijft.

Een dokter heeft beroepsgeheim, dus maak je daar geen zorgen over.

En over die fiscale aftrekbaarheid (ik studeer fiscaliteit): je gaat een voorschrift krijgen van je dokter dat je dan bij de apotheek moet afgeven samen met je siskaart en ongeveer tien euro en voila daar zijn je pilletjes :) Het wordt alleen aftrekbaar als je zelf een formulier indient, dus je ouders zullen dat niet zien.

Het is vaag omschreven, maar ik hoop dat het iets helpt. Waarom wil je per sé zolpidem trouwens? Er zijn nog veel andere leuke middelen :hearteyes:

edit: ik vergat ook nog de dokterskosten te vermelden.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Top bedankt, nog een vraag: Kost het geen geld dan om bij de dokter te vragen voor dat recept? en zo ja wie betaald dat dan en komen mijn ouders daar niet achter.
En dat recept krijg ik die meteen mee of wordt dat naar mijn huis gestuurd?

ik wil dit doen omdat ik dit wat gemakkelijker kan doen met ouders. Dus ik zou dit makkelijker kunnen doen met vrienden als ik ergens ben en savonds naar huis komen en zeggen dat ik wat heb gedronken.. met paddos of LSD wordt dit iets moeilijker.

misschien kunnen we dit beter bespreken over PM? Want anders wordt jou tripreport ook een beetje offtopic :tearsofjoy: jou keuze

Bovenaan