Zorgen over rijbewijs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

dylan078

Newbie
Goeiedag,
Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar ik ben mijn rijbewijs kwijt omdat ik stoned heb gereden.
ik moest naar een psychiater en Door de psychiater ben ik helaas als drugsmisbruiker aangemerkt.
Ik kan in december weer een nieuwe keuring aanvragen om mijn rijbewijs voor een jaar terug te krijgen.
Maar ik maak mij best wel zorgen over het verdere verloop van de gehele procedure, je moet om de zoveel jaar naar periodieke keuringen en bij elke keuring kan je rijbewijs weer voor een jaar ingevorderd worden als het niet goed gaat.
Ik rook helemaal geen wiet meer sinds de aanhouding, en ben ook van plan om het nooit meer te gaan doen puur voor mijn rijbewijs.
Maar ik ben nog niemand tegen gekomen die hetzelfde heeft ervaren en die ooit van die keuringen af is gekomen.
Ik vraag me dus af wanneer je van die keuringen af bent als je gewoon helemaal geen drugs meer gebruikt.
Ik hoop dat hier mensen zijn die ervaring hebben met de keuringen na de 1ste keuring als je die niet hebt gehaald.
Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven over de toekomst van mijn rijbewijs want ik heb geen flauw idee.
Groetjes Dylan

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Hoi,

Was je echt stoned tijdens het rijden, waren er resten joint/wiet in je auto op eigenste moment? Indien ja, is dit iets waar m'n zwaar aan tilt, het is anders als je paar dagen terug joint gerookt hebt en volledig nuchter achter stuur zit, maar toch positieve speekseltest/bloedtest op THC hebt. Nog iets belangrijk, was het enkelvoudig gebruik (1 enkele soort drug teruggevonden in je bloed) of meervoudig gebruik (gecombineerd drugsgebruik, als m'n vb na THC ook nog sporen van alcohol, andere drugs of medicijnen terug vindt)? Dit heeft gevolgen voor de wettelijke grenswaarden vd drugs, bij gecombineerd gebruik, worden deze grenswaarden gehalveerd. Tot aan deze gebeurtenis, hoeveel wiet rookte je.
Het gaat toch om zaak in Nederland? Ben zelf Belg en geen wiet gebruiker, dus qua hulp ben ik even waardeloos, maar met een reactie hier, komen andere leden, msschn ook eens piepen en kunnen zij je hopelijk helpen en raad geven. Wel goed dat je volledig gestopt bent met wiet roken, dat is sowieso heel belangrijke stap, naar de toekomst toe, als je dan tijdens gans de procedure, steeds volledig clean bent, is dat beste teken dat je kunt geven.
Als ik vaak die verhalen zie passeren, dat iemand volledig nuchter achter het stuur zit en vb 3 dagen geleden een joint gesmoord, maar bij speekseltest/bloedtest toch positief test op THC. Ik weet dat ook pas van de laatste jaren (omdat ik hetzelf niet gebruik), maar op mijn vorige job (2014-2019), had ik collega, die wekelijks wiet rookte en na late shift (14-22u), rookte die vaak thuis nog een joint. Dus toen dacht ik gewoon, zoals bij alcohol, dat je dus 's avonds gerust jointje kunt roken en volgende dag, je volledig safe op de openbare weg kunt begeven. Dus als je echt stoned achter stuur zit, zeg ik, geen compassie.
Anyway, ik hoop dat er hier leden zijn die u situatie beter kunnen ontleden en u raad geven.

De Zandman

Badass junkie
Gecombineerd gebruiken levert normaliter een straf op van minimaal 1000 euro, en daarbij 12 maanden onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid.
Ik hoop dat dit niet het geval was voor je.
Vwb die thc:
Als je enkele dagen eerder een fikse joint gerookt hebt, en bij een controle speeksel test positief bevonden wordt, dan zal er een bloedmonster afgenomen gaan worden.
Thc heeft de nare eigenschap om lang in het lichaam aanwezig te blijven.
Dat kan inhouden dat je ook al is de controle enkele dagen later, en je d e n k t dat je nuchter bent en dus d e n k t dat je kunt rijden, alsnog van een koude kermis thuis kunt komen omdat je toch over de grenswaarden gaat.
En dan is het mis.
De straffen zijn niet mals.
Dus:
Het iszaak om erachter te komen, o f je idd over de grenswaarden zit.
Zo ja, neem dan echt een kundige advocaat!
Zo nee, dan word je niet gedagvaard en hoef je jezelf niet druk te maken....

Dopemonster

Wijs gebruiker
Als de psychiater dat bepaald heeft kun je er niks meer aan veranderen het enige wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je volgend jaar goedgekeurt word door de psychiater dmv geen wiet meer in je lichaam te hebben en geen middelen zoals bijv alcohol meer te misbruiken.

De Zandman

Badass junkie
Alcohol misbruiken.
Wat is dat?
Hoe stelt deze psychiater van het CBR dat dan vast?
Dat wordt erg, erg lastig voor deze schavuit!
Vwb drugs, dat weten we allemaal wel.
Maar alcohol??!
Nee. Zonder enig proces-verbaal aangaande een alcohol gerelateerde gebeurtenis, geen schijn van kans voor deze arts.
Je kunt immers voor een keuring of tussentijds urineonderzoek of bloedonderzoek, wat een hoog alcoholgebruik bewijst, dat never nooit bewijzen.

dylan078

Newbie
sorry voor me late reactie maar ben op vakantie, had een paar hijsjes genomen een paar uur voordat ik ging rijden.
ik ga een maand voor de volgende keuring helemaal geen drugs meer gebruiken maar ik zit er over na te denken om helemaal geen drugs meer te gebruiken omdat ik dan zeker weet dat ik mijn rijbewijs nooit meer kwijt raak, maar ik vind het ook chill om wel is een blowtje te roken.
hoe denken jullie hier over zal ik helemaal stoppen met blowen of

Peteraaaa

Experimenterende gebruiker
Ik rij nooit zelf omdat ik niet wil dat ik andere mensen iets aandoe
Fiets en ov gaan met aanpassingen ook
Mijn vrouw heeft wel rijbewijs.

Couchlock

Newbie
Toevallig vorige maand staande gehouden op scooter drugtest moeten doen was negatief.... Had de dag ervoor 7+ jointjes gerookt en dezelfde dag van staande houding 1+- uur van te voor een dikke piet gerookt was tot mijn verbazing negatief.... Was wel een jonge agent en hij deed de drugtest heel losjes en snel door m'n mond halen..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ben ik het mee eens hoor alleen als je 5 min moet rijden op een scooter en 1uur+- ervoor een jointje hebt gerookt en je doet dat al 5 jaar. Voelt dat niet als onder invloed
Maar zoals @De Zandman zegt je rijdt dan WEL ONDER INVLOED.
En 5 minuten zegt niks. Iemand dood of invalide rijden kost maar een paar seconden. En dan zeggen ze achteraf altijd zielig: “ik dacht dat het wel kon…“

Toevallig vorige maand staande gehouden op scooter drugtest moeten doen was negatief.... Had de dag ervoor 7+ jointjes gerookt en dezelfde dag van staande houding 1+- uur van te voor een dikke piet gerookt was tot mijn verbazing negatief.... Was wel een jonge agent en hij deed de drugtest heel losjes en snel door m'n mond halen..
Dit is een bullshit verhaal. Dan is of de test niet goed gegaan of die agent heeft je gematst.
Je zegt dagelijks te blowen en dan met de hoeveelheden zoals hierboven genoemd kun je bij een goede test NOOIT negatief testen.

Laatst bewerkt:

Couchlock

Newbie
Maar zoals @De Zandman zegt je rijdt dan WEL ONDER INVLOED.
En 5 minuten zegt niks. Iemand dood of invalide rijden kost maar een paar seconden. En dan zeggen ze achteraf altijd zielig: “ik dacht dat het wel kon…“

Dit is een bullshit verhaal. Dan is of de test niet goed gegaan of die agent heeft je gematst.
Je zegt dagelijks te blowen en dan met de hoeveelheden zoals hierboven genoemd kun je bij een goede test NOOIT negatief testen.
Sorry meneer dunne, maar als je denkt dat ik hier op deze site een verhaal ga verzinnen vind ik dat best een vreemde gedachte dan ga ik wel op andere forums zitten.. Test was negatief en ben inmiddels gestopt met het gebruiken van wiet dus geen zorgen over het rijden onder invloed.

Mevrouw Pløp

Wijs gebruiker
Ben ik het mee eens hoor alleen als je 5 min moet rijden op een scooter en 1uur+- ervoor een jointje hebt gerookt en je doet dat al 5 jaar. Voelt dat niet als onder invloed
Da's precies het probleem. Jij hebt misschien niet meer het gevoel onder invloed te zijn maar dat ben je wel. Als je iemand van de sokken rijdt heeft die weinig aan 'maar ik voelde me niet onder invloed'.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sorry meneer dunne, maar als je denkt dat ik hier op deze site een verhaal ga verzinnen vind ik dat best een vreemde gedachte dan ga ik wel op andere forums zitten.. Test was negatief en ben inmiddels gestopt met het gebruiken van wiet dus geen zorgen over het rijden onder invloed.
(Zucht..) Ik ben MEVROUW de Dunne, queen of df! 😜
Jammer dat je het zo ziet. Lees zelf eens na wat je schreef. Zoveel cannabis kan nooit een negatieve uitslag geven. Het verhaal klinkt als bullshit OF de test is verkeerd gedaan OF je bent gematst.
Jammer dat je je weg laat jagen alleen om een beetje verstandig advies en een scherpe reactie.
Geeft niks hoor. Het is geen verplichting hier lid te blijven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Da's precies het probleem. Jij hebt misschien niet meer het gevoel onder invloed te zijn maar dat ben je wel. Als je iemand van de sokken rijdt heeft die weinig aan 'maar ik voelde me niet onder invloed'.
Zelfs als iemand anders @Couchlock aanrijdt is tie de lul. Je bent niet verzekerd als je onder invloed rijdt.
En geloof me, als je iemand onder invloed letsel toebrengt, dekt je verzekering niets.
En dat kost echt heeeeel veel geld en je zult heeeel lang moeten afbetalen. En dan over de strafrechtelijke gevolgen qua rijbewijs zullen we het ook maar niet hebben.

Laatst bewerkt:

Dopemonster

Wijs gebruiker
Ik raad je aan om eens met @poedergeest te praten hierover, jullie hebben allebij van die waanideeën over dit onderwerp!

Mevrouw Pløp

Wijs gebruiker
Zelfs als iemand anders @Couchlock aanrijdt is tie de lul. Je bent niet verzekerd als je onder invloed rijdt.
En geloof me, als je iemand onder invloed letsel toebrengt, dekt je verzekering niets.
En dat kost echt heeeeel veel geld en je zilt heel lang moeten afbetalen. En dan over de strafrechtelijke gevolgen qua rijbewijs zullen we het ook maar niet hebben.
Precies. Denken je niet onder invloed te voelen is gewoon nooit genoeg

Dopemonster

Wijs gebruiker
Maar laten we wel eerlijk blijven, er zijn mensen die ik meer mijn leven toe vertrouw die een paar uur van te voren een jointje hebben gerookt of 2 biertjes in hun systeem hebben zitten dan sommige mensen die 30 dagen nuchter zijn
Maar dat gezegt te hebben, de wet is de wet en het mag dus gewoon niet punt

poedergeest

Newbie
Ik raad je aan om eens met @poedergeest te praten hierover, jullie hebben allebij van die waanideeën over dit onderwerp!
Je hebt hier echt plezier aan hé?(Dopemonster) echt zonde van t vertrouwen in (voornamelijk) Nederlanders. plus, het gaat bij mij om een fiets en een pammetjenin mijn systeem dat mij niet suf maakt aangezien de paniek aanvallen zo zwaar zijn, dat ik me eindelijk even normaal voel. Ze zitten hier allemaal doktertje en rechter te spelen met een manipulatieve vorm van zelfvertrouwen. Ik zit al een uur te googlen voor wetgevingen over fietsen maar als je zeker weet dat je gelijk hebt en ik een misdadiger ben (maar niet 90% van de jonge mensen gewoon op hun telefoon zitten te slingeren of stelletjes die zo breed de ruimte innemen dat de auto's moeten uitwijken en dan de kans lopen een ander te slepen. vooral die brede trucks. De mensen hier staan allemaal strak aan de pillen (ben vrienden met buurvrouw en die roddelt graag). Auto's geven geen richting aan, fietsers ook niet, en dan brul ik soms nog wat zoals dat gaat in amsterdam. inmiddels krijg ik duimen omhoog van ouders met kinderen achterop. voor mn overdreven fietspoliets. ik kan er nog wel meer opnoemen, maar als dopemonster ergens kan bewijzen dat ik niet mag fietsen als er benzo in mijn systeem zit heb je lekker gewonne
op naar de volgende nieuwkomer om eens lekker mee te miereneuken
lijkt de middelbare wel hiero met de klas hoger klootfiolen die je wel even op je plekje zetten voor je je enthousiast mag voelen over de school en vooral jezelf. #be humble am i rite

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Vwb fietsen:
De wegenverkeerswet heeft het over "een voertuig," en een "bestuurder"
Hieruit kan je de conclusie trekken dat onder invloed fietsen, ook een vette boete kan opleveren, maar je rijbewijs komt vooralsnog niet in gevaar.
Dat speelt pas mee, als je een m o t o r voertuig bestuurt.
Dwz op een scooter onder invloed rijden, is zeer riskant voor dat roze kaartje...

Zoraa

Bewuste gebruiker

Dopemonster

Wijs gebruiker
Je hebt hier echt plezier aan hé?(Dopemonster) echt zonde van t vertrouwen in (voornamelijk) Nederlanders. plus, het gaat bij mij om een fiets en een pammetjenin mijn systeem dat mij niet suf maakt aangezien de paniek aanvallen zo zwaar zijn, dat ik me eindelijk even normaal voel. Ze zitten hier allemaal doktertje en rechter te spelen met een manipulatieve vorm van zelfvertrouwen. Ik zit al een uur te googlen voor wetgevingen over fietsen maar als je zeker weet dat je gelijk hebt en ik een misdadiger ben (maar niet 90% van de jonge mensen gewoon op hun telefoon zitten te slingeren of stelletjes die zo breed de ruimte innemen dat de auto's moeten uitwijken en dan de kans lopen een ander te slepen. vooral die brede trucks. De mensen hier staan allemaal strak aan de pillen (ben vrienden met buurvrouw en die roddelt graag). Auto's geven geen richting aan, fietsers ook niet, en dan brul ik soms nog wat zoals dat gaat in amsterdam. inmiddels krijg ik duimen omhoog van ouders met kinderen achterop. voor mn overdreven fietspoliets. ik kan er nog wel meer opnoemen, maar als dopemonster ergens kan bewijzen dat ik niet mag fietsen als er benzo in mijn systeem zit heb je lekker gewonne
op naar de volgende nieuwkomer om eens lekker mee te miereneuken
lijkt de middelbare wel hiero met de klas hoger klootfiolen die je wel even op je plekje zetten voor je je enthousiast mag voelen over de school en vooral jezelf. #be humble am i rite
Het boeit me geen fuck of ik nou win of niet het is geen wedstrijd en waarom voel je je zo aangevallen mag ik mijn mening niet delen? Ik vind dat je je acties probeert goed te praten en jezelf met anderen vergelijkt dat is gewoon complete bullshit verder lekker boeiend je bent geen moordenaar, ik loop ook niet met vingers te wijzen en ik ben ook geen rechter, ik loop ook niet de nieuweling belachelijk te maken je hebt er een heel drama van gemaakt en ik was zelf zo stom om er in mee te gaan dat is nu afgelopen joejoe

Couchlock

Newbie
En dat kost echt heeeeel veel geld en je zult heeeel lang moeten afbetalen. En dan over de strafrechtelijke gevolgen qua rijbewijs zullen we het ook maar niet hebben.
Excuses mevrouw dunne dan (;
Laat me niet weg jagen hoor, alleen dan is de test zoals je al zei niet goed gegaan en heb ik veel geluk gehad was ook een leermoment hoor. Snap er zelf ook niets van dat ik als ex dagelijks blower een negatieve uitslag heb gekregen.. Denk dat de hogere vond dat ik genoeg pech gehad heb de afgelopen maanden :P

Zoraa

Bewuste gebruiker
Vwb fietsen:
De wegenverkeerswet heeft het over "een voertuig," en een "bestuurder"
Hieruit kan je de conclusie trekken dat onder invloed fietsen, ook een vette boete kan opleveren, maar je rijbewijs komt vooralsnog niet in gevaar.
Dat speelt pas mee, als je een m o t o r voertuig bestuurt.
Dwz op een scooter onder invloed rijden, is zeer riskant voor dat roze kaartje...
Helaas is het wel zo dat als je onder invloed van middelen een fiets bestuurt en je bent in het bezit van een rijbewijs. Je alsnog je rijbewijs kunt kwijt raken. Staat duidelijk op de site van het cbr die link heb ik in dit topic al geplaatst.

Dopemonster

Wijs gebruiker
Helaas is het wel zo dat als je onder invloed van middelen een fiets bestuurt en je bent in het bezit van een rijbewijs. Je alsnog je rijbewijs kunt kwijt raken. Staat duidelijk op de site van het cbr die link heb ik in dit topic al geplaatst.
Ik dacht dat je alleen op de brommer je autorijbewijs kon verliezen, maar niet op de fiets!😱

Zoraa

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat je alleen op de brommer je autorijbewijs kon verliezen, maar niet op de fiets!😱
Je hebt gelijk heb niet goed begrepen. Als je onder invloed staat er een beetje verwarrend voor mij in. Zou jij het eens willen lezen staat in de link van mijn vorige post. Zoals ik het nu begrijp staat er wel als je een invalide wagen bestuurt onder invloed kun je wel je rijbewijs kwijtraken. Heb erge last van brainfog door de fibromyalgie vandaag. @De Zandman excuses als ik het verkeerd had begrepen. Het gaat me niet om gelijk hebben maar om de juiste informatie.

Zoraa

Bewuste gebruiker
Dit is hoe het er staat.

Bijlagen

• Screenshot_20210927-100539_Chrome.jpg
    Screenshot_20210927-100539_Chrome.jpg
    134,7 KB · Weergaven: 8

De Zandman

Badass junkie
Op een fiets rijdende gesnapt worden terwijl je onder invloed rijdt, kost je NIET je rijbewijs. Omdat je geen motorvoertuig bestuurt.
Rijd je met een scooter, onder invloed, dan liggen de zaken anders. Je A en M rijbewijs kan worden ingevorderd, en daarmee dus ook je autorijbewijs!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Iedereen mag hier zijn mening geven, ook als dat een afwijkende mening is. Andere leden vergelijken met 'klootfiolen' lijkt me dan weer niet zo nuttig voor de discussie.

Volgens mij is de wet duidelijk en is deelnemen aan het verkeer niet toegestaan onder invloed. Ook niet als je fietst.
Maar op dit forum nemen we het niet altijd even precies met de wet :sweatsmile: Volgens mij is het wel goed om dus los van de wet ook na te denken wat we er nu echt van vinden. Mijn persoonlijke mening is dat je niet onder invloed achter het stuur stapt. Ik begrijp dat je op de fiets iets milder bent omdat je dan minder een risico voor anderen vormt en meer jezelf er mee hebt als er iets gebeurt. Maar ook op de fiets zijn er grenzen.

Verder eens met wat er al gezegd is dat het niet uitmaakt of jij denkt dat je nog verantwoord kunt deelnemen aan het verkeer. Het gaat erom of je het daadwerkelijk nog kunt.

De Zandman

Badass junkie
Vwb het zelf beoordelen " of je nog wel in staat bent" om onder invloed verkerende te bezien, of je nog wel kunt rijden, dat is onmogelijk.
Vooral alcohol is een beruchte stof als het hier op aankomt.
Alcohol maakt overmoedig.
Bij een behoorlijk hoeveelheid glazen bier raak je er zelfs alleen maar meer van overtuigd, dat je een goede chauffeur bent terwijl je niet eens meer recht op je benen kunt blijven staan...
Ik vind dat je moet weten, dat je, als je onder invloed bent, je gewoon NIET moet rijden.
Nu heeft het ene middel meer nadelige effecten dan een ander, dan toch.
Niet rijden als je gebruikt hebt. C' est ca!

Tegenwoordig kan dit echt niet meer.
Het verkeer is vaak zeer druk en een fout is zo gemaakt...en kan enorme, gigantische problemen met zich meebrengen.
Alleen al het verzekerd/ onverzekerd rijden...je kunt, als het echt verkeerd loopt, de rest van je leven krom liggen van het smartengeld wat je moet aftikken! Heel vervelend, maar dan dit: Denk hierbij vooral aan die ander.
Die ander die in de prak ligt, omdat j i j van mening was, dat rijden nog verantwoord was.
Dat je jezelf mol rijdt, dat is tot daar aan toe.
Het gaat om die ander. Die alleen schuldig is op het verkeerde moment op de verkeerde plaats aanwezig te zijn.

Let wel, ik ben beslist geen heilige.
Ook ik heb stoned, en met drank op, gereden. Jazeker.
De eerste keer was meteen prijs, 40 jaar geleden, en dat kostte mij toen al 600 gulden boete en 5 maanden niet rijden.
Toen ikzelf een keer het slachtoffer was door een dronken GAK arts, toen was het echt afgelopen en reed ik niet als ik gedronken had.
Nee mensen.
Het kan echt niet meer.
Niet onder invloed gaan rijden.
Neem desnoods een dure taxi!
Maar rijd dus i.i g. niet zelf in deze gevallen.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Badass junkie
(Zucht..) Ik ben MEVROUW de Dunne, queen of df! 😜
Jammer dat je het zo ziet. Lees zelf eens na wat je schreef. Zoveel cannabis kan nooit een negatieve uitslag geven. Het verhaal klinkt als bullshit OF de test is verkeerd gedaan OF je bent gematst.
Jammer dat je je weg laat jagen alleen om een beetje verstandig advies en een scherpe reactie.
Geeft niks hoor. Het is geen verplichting hier lid te blijven.
Nou mevrouw de dunne ik heb in belgië ook eens moeten "likken" en die test was zeker wel negatief, ik was toen dom bezig en had een uur daarvoor nog dik zitten blowen. Test was zeker negatief wat mij doet denken dat deze vals negatief was. Heeft mij wel direct aan het denken gezet.

Overigens was dit al heel lang geleden en rij ik nooit meer onder invloed!

Couchlock

Newbie
Nou mevrouw de dunne ik heb in belgië ook eens moeten "likken" en die test was zeker wel negatief, ik was toen dom bezig en had een uur daarvoor nog dik zitten blowen. Test was zeker negatief wat mij doet denken dat deze vals negatief was. Heeft mij wel direct aan het denken gezet.

Overigens was dit al heel lang geleden en rij ik nooit meer onder invloed!
Ja precies schijnbaar zitten er een paar niet werkende tussen ?
Vaak verhalen gelezen van mensen die positief testen na 5+ uur niet blowen..
En gematst is onzin, dan zouden ze überhaupt niet de tijd en moeite nemen om de drugtest af te nemen.
Dus zie het maar zo je kan geluk hebben en alsnog er iets van leren achteraf (;

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Al die “valse” tests/ metingen waren wel in BE. Zouden ze ook verkeerde in NL hebben?
Moet wel wat met die test zijn geweest want als je pas ervoor hebt geblowd moet een goede test positief aanslaan. Je had geluk! 😉

Test was zeker negatief wat mij doet denken dat deze vals negatief was. Heeft mij wel direct aan het denken gezet.
Heb ook wel gehoord van positieve tests bij nuchter zijn. Heb het idee dat doe testen niet altijd betrouwbaar zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
precies schijnbaar zitten er een paar niet werkende tussen ?
Daar lijkt het wel op. Heb ook al eens gehoord dat er positief was aangegeven terwijl diegene echt nooit iets gebruikt.

Vaak verhalen gelezen van mensen die positief testen na 5+ uur niet blowen..
Ja maar 5 uren na een dikke joint is het wel logisch dat ie positief geeft.
Zou die ene joint nou echt de enige zijn in lange tijd kan het wel negatief zijn. Maar als je bv bijna dagelijks blowt en dan 5 uren na je 1e joint van die dag gepakt word ben je de Sjaak. Helaas blijft thc heel lang in je lichaam.
I know, de drugs verkeerswet os zo krom als een hoepel!

Eve's drop

Badass junkie
Al die “valse” tests/ metingen waren wel in BE. Zouden ze ook verkeerde in NL hebben?
Moet wel wat met die test zijn geweest want als je pas ervoor hebt geblowd moet een goede test positief aanslaan. Je had geluk! 😉

Heb ook wel gehoord van positieve tests bij nuchter zijn. Heb het idee dat doe testen niet altijd betrouwbaar zijn.
Exact dit ja, alleen bij een positieve test als je brood nuchter bent heb je bij een stevige blower ook al een probleem want die 3 microgram per liter bloed daar zit je zo overheen.

(Ik geloof dat de grenswaarde in belgië zelfs 1,5 microgram p/l bloed is vanwege het zero tolerance beleid)

Geluk is het zeker ja. En al helemaal als je denkt dat ik daar in de werkbus met een surinamer als bijrijder zo in een fuik rij waar ik op de heenweg ook al doorheen kwam.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
vaak mogen speekseltesten niet onder een bepaalde temperatuur bewaard worden. Als ze dus in een Politieauto blijven liggen in de winter, dan kan dat problemen opleveren. Weet alleen niet zeker of dat ook valse uitslagen als resultaat geeft.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Als een speekseltest afgenomen is, en positief bevonden is, dan doet het er verder niet meer toe of hij goed, of minder goed opgeslagen wordt.
Immers, bij een positieve uitslag volgt er altijd een nader bloedonderzoek om de hoeveelheid, en soort (en) drugs exact te bepalen.
En het is dan ook dit onderzoek, wat ter terechtzitting aangehaald wordt en waarnaar de strafmaat bepaald wordt.
De speekseltest geeft alleen maar een positief of negatief resultaat aan.
Aangezien dit door een bevoegd opsporingsambtenaar is vastgesteld, op ambtseed of ambtsbelofte in het proces-verbaal gerelateerd wordt neemt de officier van justitie en later de rechter deze uitslaggegevens voor waarheid aan, en volstaat de conclusie dat er in eerste aanleg van een positieve testuitslag sprake was.
Vervolgens wordt er op chronologische volgorde gerelateerd dat de verdere procedure ihkv het vaststellen van wat, en hoeveel er gebruikt is, middels een bloedonderzoek is vastgesteld, en vervolgens is het aan de Officier van justitie om te bepalen of er een justitieel vervolg in de strafrechtketen gaat plaatsvinden.

Acoustic

Belezen gebruiker
Heb het net uit nieuwsgierigheid eens opgezocht.
Onder invloed fietsen kan je, zowel in Nederland als in België, wel degelijk een rijverbod opleveren.
Op de fiets ben je ook een ´bestuurder´

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan