Zorgen over rijbewijs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Acoustic

Belezen gebruiker
Exact dit ja, alleen bij een positieve test als je brood nuchter bent heb je bij een stevige blower ook al een probleem want die 3 microgram per liter bloed daar zit je zo overheen.

(Ik geloof dat de grenswaarde in belgië zelfs 1,5 microgram p/l bloed is vanwege het zero tolerance beleid)

Geluk is het zeker ja. En al helemaal als je denkt dat ik daar in de werkbus met een surinamer als bijrijder zo in een fuik rij waar ik op de heenweg ook al doorheen kwam.
Ik ben enkele jaren geleden ook eens tegen de lamp gelopen, de dag van de controle zelf, niet geblowd maar de avond daarvoor wel.
1645 euro boete, 3 maanden rijverbod, theoretisch examen opnieuw afleggen en een medisch onderzoek .....

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Heb het net uit nieuwsgierigheid eens opgezocht.
Onder invloed fietsen kan je, zowel in Nederland als in België, wel degelijk een rijverbod opleveren.
Op de fiets ben je ook een ´bestuurder´
Jup dit klopt. Vroeger kon je als je goed wat gedronken had, probleemloos met de fiets gaan. Nu, allé da's ondertussen al lang hoor, dronken op de fiets = intrekken vh rijbewijs. Ik weet wel niet of de straffen mbt, zat op fiets, volledig identiek en even zwaar zijn al dronken achter autostuur?

De Zandman

Badass junkie
Bij mijn weten verlies je rijbewijs dus niet, als je dronken fietst.
Artikel 8 WvW geeft duidelijk aan, dat het om een bestuurder gaat v a n e e n m ot o r v o e r t u i g gaat.
Aangezien je fietst, kan jouw rijbewijs n i e t worden ingevorderd.
Als fietser kan daarom niet jouw rijbewijs worden ingevorderd.
Als dat ergens anders wel zo staat, dan laat maar eens zien, waar dat staat.
Je zou anders als wandelaar je rijbewijs kunnen verliezen.....nee. ik ben van mening dat het om een bestuurder van een motor voertuig moet gaan, w.o. ook een scooter ( A M rijbewijs) gaat.

De Zandman

Badass junkie
Als een speekseltest afgenomen is, en positief bevonden is, dan doet het er verder niet meer toe of hij goed, of minder goed opgeslagen wordt.
Immers, bij een positieve uitslag volgt er altijd een nader bloedonderzoek om de hoeveelheid, en soort (en) drugs exact te bepalen.
En het is dan ook dit onderzoek, wat ter terechtzitting aangehaald wordt en waarnaar de strafmaat bepaald wordt.
De speekseltest geeft alleen maar een positief of negatief resultaat aan.
Aangezien dit door een bevoegd opsporingsambtenaar is vastgesteld, op ambtseed of ambtsbelofte in het proces-verbaal gerelateerd wordt neemt de officier van justitie en later de rechter deze uitslaggegevens voor waarheid aan, en volstaat de conclusie dat er in eerste aanleg van een positieve testuitslag sprake was.
Vervolgens wordt er op chronologische volgorde gerelateerd dat de verdere procedure ihkv het vaststellen van wat, en hoeveel er gebruikt is, middels een bloedonderzoek is vastgesteld, en vervolgens is het aan de Officier van justitie om te bepalen of er een justitieel vervolg in de strafrechtketen gaat plaatsvinden.
Als het bloedmonster niet volgens de daarvoor vastgestelde wijze opgeslagen en bewaard wordt, en je advocaat komt daarachter, dan is het jammer voor het openbaar ministerie, want er volgt vrijspraak.
Bloedmonsters mogen slechts bewaard worden bij min 20 graden Celsius, en er is een maximum termijn voor het bewaren van de monsters.
Er zijn dus wel degelijk regels voor!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Verlies van rijbewijs is iets geheel anders dan een (tijdelijk) rijverbod. Op de fiets dronken gepakt kunnen ze je een rijontzegging geven van bv 24 uur voor voertuigen maar ze kunnen NIET je rijbewijs innemen.

De Zandman

Badass junkie
Exact. Dit is de juiste visie.
Scheelt enorm in strafmaat.
Tenzij je een artikel 5 WvW aan je broek krijgt, dat kost veel meer geld.
Per fiets verlies je dus niet je rijbewijs.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan