leveldesigner zei:
wow!
goed te horen man, dat je er al 1.5 maand vanaf bent!!
dan ben je ook helemaal beter, het ontwenningstraject dus voorbij.
knap hoor!
zit zelf nog steeds te gebruiken helaas, gewoon een ramp dus!
maar, hoe ben je eraf gekomen? ben je naar een afkickkliniek geweeest, methadon gebruikt?
ben benieuwd want zou zelf graag die stap willen wagen maar ben zo bang voor die lange lijdensweg van ziek zijn.
nogmaals, grote klasse man!!!
ik was naar een ziekenhuis geweest in gent niet ver van mijn huis voor me te laten opnemen omdat het veel te ver aan het gaan was na 6 jaar gebruiken en 2 daarvan spuiten. ze hadden me verteld dat ze mij wilden helpen maar dat er geen plaats was, ik moest de volgende dag terug bellen voor te kijken of er al iemand vertrokken was.
ik heb gebeld dag na dag voor 5 dagen en tegen die tijd was ik al van de cold turkey af.
en ik heb gezegd tegen mezelf ik heb hun niet nodig. zie maar hoe rap ze er voor me zijn.
kankerleiers... dus dan heb ik maar op mijn eentje de moed vol gehouden.
met veel dank aan mijn vriendin waar ik nu nog altijd een relatie mee heb.
ik ben stilaan bij een oude tiener vriend gegaan die zelf niet rookt.
ik heb hem mijn situatie uitgelegd en hij zei... "jongen je hebt al 1000x gezegd dat je ging stoppen, binnen een week zie ik je terug over straat lopen met de verkeerde mensen"
ik zei ja ik snap je, maar neen weet je wat vanaf dinsdag ga ik terug met je gaan boksen voor mijn conditie op peil te houden maar vertel dit nog aan niemand. hij zei ok
ben gaan boksen met hem, was lastig man, zag daar veel vrienen.
ik was de zwakste van de club in conditie. maar ze zagen allemaal dat ik de moed niet opgaf.
en stilaan kwam de steun beetje bij beetje van alle kanten.
dat gaf mij een hele grote schop onder mn kont om er gewoon mee op te houden, het is het niet waard. nu wordt ik nog meer ge-respecteerd dan ervoor en iedereen ziet me terug graag komen.
nu al die maanden later... als ik langs de huizen en plaatsen passeer waar ik het deed op de straat etc. het geeft een akelig gevoel met de vragen... zou ik weer niet eens gaan gebruiken nu alles op wieletjes gaat? ik heb zo'n zin.
dan loop ik gewoon door met een lach. een traan in mijn ogen, 2 middelvingers in de lucht en zeg ik luidop... fuck you aan al de mensen die zeiden dat ik verdoemd was, en dank aan de kracht van de sterren dat ik deze dag nog mag beleven.
en ja... dan ga ik iets anders gaan doen, al is het een wandeling en kijken naar winkelraampjes ofzo.
ga ervoor man, het gevoel dat je krijgt wetend dat je ermee kan stoppen is echt de waarheid zoveel beter dan die heroine rush. (neen ik lieg) maar het voelt nog altijd hardstikke goed xD
ga ervoor!
(gewijzigd) ik wil er iets aan toevoegen aan hoe ik de 'junkies' ben kwijtgespeeld.
ik heb al de mensen die met die vuiligheid bezig zijn zelf geen vaarwel gezegd.
ik ging er niet naartoe maar bleef gewoon weg. en al die mensen die me kwamen opzoeken vor spuiten ofzo zei ik neen, ik ben gestopt en als je respect hebt zou ik nu graag willen dat je opkankerd of je krijgt problemen want dit is mijn wil en niet de jouwe.
en die mensen zijn nooit meer terug gekeerd bij me.
en al de junkies die ik kende op straat negeerde ik. en als er iemand iets vroeg zei ik dat ik er vandoor moest.
PRO TIP. je moet niet bang zijn om ziek te zijn man echt niet, begraaf jezelf onder een paar dekens. neem zo een 3-4 anti koorts pilletjes per dag, drink er warme melk met honing bij, het zweten is vies & akelig gevoel met de koude maar haal je deken simpelweg gewoon niet van je af. en zet films op of kijk wat je past op TV en doe het gewoon.
ik zette de films gewoon op replay als het gedaan was, veel avontuur met vrolijke melodietjes zoals shanghai noon etc.
VEEL GELUK!