—-

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het word juist veel gedaan onder familieleden ,ik denk dat je deze materie nog niet helemaal onder de knie heb.
De kans dat een klein meisje of jongen aangerand word op straat is nihil ,het zijn juist de familie en kennissen die dat doen.
Ja dat is zeker waar, dat het veelal in de familie gebeurt.

Alsnog, als je de posts hierboven doorspit zul je nergens vinden dat deze intentie er is. Vind het zelf wel belangrijk dat we die er niet bij verzinnen, anders wordt het ook wat eng toch? Ik ga ook veel met mijn nichtjes om. Zou het heel naar vinden als een dergelijke gedachte in mensen omhoog komt bij het zien van ons samen. In eerste instantie niet vanuit gaan dat iemand iets seksueels van plan is, toch?

Het is wel weird om xtc met je kleine nichtje te doen. Shit, als die ouders daar achterkomen... Die vader gaat waarschijnlijk door het lint. En terecht.

SoulAssassins

Badass junkie
Ja dat is zeker waar, dat het veelal in de familie gebeurt.

Alsnog, als je de posts hierboven doorspit zul je nergens vinden dat deze intentie er is. Vind het zelf wel belangrijk dat we die er niet bij verzinnen, anders wordt het ook wat eng toch? Ik ga ook veel met mijn nichtjes om. Zou het heel naar vinden als een dergelijke gedachte in mensen omhoog komt bij het zien van ons samen. In eerste instantie niet vanuit gaan dat iemand iets seksueels van plan is, toch?

Het is wel weird om xtc met je kleine nichtje te doen. Shit, als die ouders daar achterkomen... Die vader gaat waarschijnlijk door het lint. En terecht.
Ik snap ook jou standpunt ,ik had het niet mogen roepen.
Voor mij zijn dit signalen voor iets heel fouts en ik spreek uit eigen ervaring ,misschien liet ik me teveel meeslepen want dit heb me even niet goed gedaan.
Gevoelens die naar boven borrelen bij het triggeren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik snap ook jou standpunt ,ik had het niet mogen roepen.
Voor mij zijn dit signalen voor iets heel fouts en ik spreek uit eigen ervaring ,misschien liet ik me teveel meeslepen want dit heb me even niet goed gedaan.
Gevoelens die naar boven borrelen bij het triggeren.
Begrijpelijk hoor, na wat je schreef...

ljuv

DF-koningin
Het word juist veel gedaan onder familieleden ,ik denk dat je deze materie nog niet helemaal onder de knie heb.
De kans dat een klein meisje of jongen aangerand word op straat is nihil ,het zijn juist de familie en kennissen die dat doen.
Ik vind het heel erg goed en moedig dat je dit gevaar aankaart.
Speculeren of beschuldigen gaat inderdaad te ver. Maar je hebt gelijk dat (seksuele) mishandeling vaker achter de voordeur voorkomt dan daarbuiten. De maatschappij vindt het lastig om de “signalen” daarvan op te vangen en al helemaal om ze te benoemen. Als we deze shit daadwerkelijk willen veranderen als samenleving, zullen we ons over dat ongemak moeten heenstappen. Met beschuldigen moet je uitkijken, maar het benoemen van die signalen is volgens mij goed, dus bedankt daarvoor.

Ik ben wel overtuigd dat dit een trol is, vooral door vraagstellingen als deze:
Ze geeft bij me aan dat als ik het haar niet geef, ze er wel op een andere manier aan komt. Is dit chantage?
Ze heeft al best vaak xtc maar ook ander spul gehad. Maakt dat een verschil ?
Waarom denk je dat?
Gaat toevallig precies steeds op t discussiepunt in in de overtreffende trap. Uitdagen/uitlokken dus.
De vraag is: maakt dat uit. Trollen over dit soort onderwerpen normaliseert evengoed en creëert dus net zo goed bovenstaand gevaar. Een ban lijkt me inderdaad op zn plek, als de forumregels daar toereikend genoeg voor zijn.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Iedereen hoopt dat het een troll is.

Helaas moeten we niet onderschatten dat dit soort mensen in de samenleving zijn.
Ik heb begeleid gewoond en daar zaten ook mensen die 50 waren en onverstandig zijn met totaal geen moreel kompas.
Misschien is dat het niet willen/niet kunnen, echter denk ik dat het voorbeeld wat ik geef niet op een forum dit soort vragen zou stellen.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Iedereen hoopt dat het een troll is.

Helaas moeten we niet onderschatten dat dit soort mensen in de samenleving zijn.
Ik heb begeleid gewoond en daar zaten ook mensen die 50 waren en onverstandig zijn met totaal geen moreel kompas.
Misschien is dat het niet willen/niet kunnen, echter denk ik dat het voorbeeld wat ik geef niet op een forum dit soort vragen zou stellen.
Ja precies dit! Zelf wil ik een minderjarige het voorbeeld geven wat maatschappelijk gezien acceptabel is. Ik zou niet zeggen dat ik zelf drugs doe en op de nadelen/gevaren wijzen. Maar dat is met andere dingen net zo. Een kind heeft recht op een algemene opvoeding vind ik. Het is nog te beïnvloedbaar. Als je afwijkende opvattingen hebt over het leven, dan vind ik niet dat je daar een kind mee moet beïnvloeden. Omdat de topic starter naar onze mening vraagt en daardoor de indruk wekt dit niet zelf op een heldere manier te kunnen afwegen, krijg je zorgen over het welzijn van de minderjarige.

Bovenaan