1 Jointje per dag

Vraagke

Newbie
Hey mensen ik vroeg me af ik ben een heel lange gebruiker geweest van wiet en hasj
elke dag toch wel een gram of 3 4
Nu ben ik cold turkey gestopt en hebt het overdag totaal niet meer nodig
Maar wat ik mij af vroeg is kan ik elke avond voor het slapen een jointje roken zonder dat ik hier van afhankelijk word
Ik heb het gwn weg nodig voor te slapen en geen nachtmerries te hebben mvg
Medicatie is geen optie voor mij ik walg ervan

Spyro

DF-koning
Nee, zo maak je jezelf juist weer afhankelijk.

Als je cold turkey stopt, zijn slaap problemen niet ongewoon in het begin.

Ik zou doorzetten, dan kun je straks weer helemaal op eigen kracht slapen. Niets is lekkerder dan dat, toch?

ljuv

DF-koningin
kan ik elke avond voor het slapen een jointje roken zonder dat ik hier van afhankelijk word
Nee.

Bovendien heb je veel meer aan je slaap als je nuchter bent, zonder wiet. Even afzien, maar je slaap wordt sowieso beter. En wat enorm goed dat je al zo lekker bezig bent met cold turkey stoppen! Houden zo! Laat je niet omlullen door je verslaafde brein die denkt het nodig te hebben voor slaap.

Succes!

Don Draper

Badass junkie
Dat is altijd de vuilkuil van het stoppen. "eentje! Dat kan wel!" En na een tijdje kom je toch weer terug naar het gebruik wat er was. Dat sluipt er altijd langzaam weer in.

Wat de bovenstaande users zeggen kloppen. En van stoppen met wiet ga je intens dromen, dat heb je met je lange gebruik juist onderdrukt dus dat komt nu 3x harder terug.

Hou het vol! Dan komt het wel goed! Slecht slapen bij het stoppen hoort erbij. Dat komt vanzelf weer terug, zo lang jij het toelaat om ook te blijven stoppen!

• Like
Waarderingen: ljuv

Vraagke

Newbie
Ja maar het probleem is ik heb nachtmerries over dingen die ik mee heb gemaakt in mijn verleden deze ga ik altijd hebben ook al zou ik jaren gestopt zijn met blowen en als ik een jointje rook voor het slapen droom ik simpelweg niet daarom dat ik het vroeg maar dan zal ik moeten zoeken naar andere opties medicatie is dat wel niet voor mij mvg dankjewel voor jullie reacties

• Sad
Waarderingen: ljuv

Don Draper

Badass junkie
Een alternatief wat wel eens wordt gebruikt is Valeriaan. Kan je bij de drogisterij halen. Het wordt her en der aangeraden en ik gebruik het zelf ook af en toe, met het voordeel dat ik van Valeriaan in de aangeraden dosis niet afhankelijk maakt wat met wiet wel zo is.

Het zal je niet stoppen met dromen. Maar je kan kijken of dat je wel rustiger maakt. Verder kan je naar CBD kijken maar CBD voor het slapen gaan wordt dan weer niet echt aangeraden omdat het juist wakker houd met het slapen. Tenzij je juist enorme stress hebt wat je wakker houd, dan helpt het wel.

Maar heel eerlijk: Als je nachtmerries krijgt over wat je hebt meegemaakt met het verleden is het beste om specifiek daarmee te dealen! Je kan gerust de huisarts hiervoor inschakelen en gewoon vertellen dat je geen medicatie wil. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. :)

Bovenaan