1 juli, rookverbod

billy

Experimenterende gebruiker
Wat voor gevolgen zal het rookverbod hebben op de coffeeshop? En houdt het in dat er niet meer gerookt, dus ook niet geblowd, mag worden tijdens concerten??? Ik ga vaak naar reggae artiesten, en het kan toch niet zo zijn dat er dan niet gesmoked mag worden?

Ik vind dat je de verantwoordelijkheid bij de burger moet laten, maar ja, helaas denken ze er in den haag anders over.

Riel

Bewuste gebruiker
Enkel positieve gevolgen voor de coffeeshop. Het rookverbod geldt alleen voor tabak. Oftewel lekker pure joints roken :stoned:

Holymoly

Mja, ik ga bv. vaak naar Waterfront waar je mag blowen, en daar zijn soms gave concerten etc. Ik kan me niet voorstellen dat ik opeens buiten voor de deur me blowtje moet gaan roken en dan snel weer naar binnen omdat ik anders was mis, echt een misstap dat je in discotheken etc. niet meer mag roken/blowen, alleen voor café's, kroegen en restauranten vind ik het wel fijner zonder die stank, maar in een discotheek man...

Holymoly

Word inderdaad echt lastig ook, want iedereen moet dan voor de deur gaan staan roken/blowen, maarja bij grotere discotheken is het echt geen pretje om voor de deur te staan aangezien er een grote rij staat met mensen die erin willen..Dus ben heel benieuwd hoe en wat!

shokora

Wijs gebruiker
Jammer dat dit ook voor discotheken/coffeeshops geldt, vind het toch altijd wel lekker om even een jointje te paffen bij muziek. Gezien het alleen voor tabak geldt, kan je denk ik nog wel gewoon pure wiet roken op feesten? (hoewel dat moeilijk controleren wordt).

Nouja, iig nog meer reden om naar kraakfeesten te gaan ipv disco.

Holymoly

Als je wel puur wiet mag roken dan is dat beter, want hoe de fuck willen ze controleren dat er geen tabak bij is, maar dat kan dus wel leiden dat ze zeggen, als je wil blowen doe je het maar buiten omdat er meestal toch wel tabak in zit, en voor de hasjrokers is het ook slecht nieuws.
Maarja, die moeten dan maar een bluntje draaien met puur hasj, maar dan zit er weer tabak in de blunt :smoke:

Flameon

Badass junkie
CoffeeshopsHet verbod zou dus ook moeten gaan gelden voor de coffeeshops. Daar mag straks alleen nog gerookt worden als de wiet in een aparte, rookvrije ruimte wordt verkocht.....

Aldus een nieuws bulletin van RTL. Ik ben ook eens benieuwd hoe het gaat lopen allemaal. Ik denk dat er veel uitbaters onder gaan lijden.
Dat ze het roken in een restaurant verbieden vind ik prima, maar in een discotheek / coffeeshop? We wachten maar gewoon netjes af hoe het gaat lopen

honingolie

Bewuste gebruiker
ik rook alleen maar puur, zal er alleen wel niet ingaan op feesten enzo.. :(
Verder heb ik er geen problemen mee, tabak is troep en de rook stinkt.

Paddoboy

Belezen gebruiker
lucifer: jammer genoeg van niet, die cafe's zijn er ook al rookverbod, met wat enkele uitzonderingen tegengekomen.
maar je mag in openbare binnenplaatsen niet meer roken

Flameon

Badass junkie
Ik denk dat veel kroegbazen er ook niet blij mee zullen zijn. Dus als de gasten het negeren, betwijfel ik of ze wel streng op zullen treden. Echter staat daar geloof ik tegenover dat men een flinke bekeuring krijgt als de controleurs binnen komen en sigarettenrook zien :smoke:

We gaan het maar gewoon afwachten hoe het gaat lopen :)

mattskovic

Wijs gebruiker
zouden er dan ook enkel pure voorgedraaide komen in shops ? of heb ik dat verkeerd? en nog een vraagje hoe zit het dan met het blowen met tabak in? mogen deze op de straat gaan staan of moet de coffeeshop bv. een rokerstent op de binnenplaats zetten ?

Oom Klaas

Badass junkie
't Roken van wiet en tabak in een coffeeshop zou totaal idioot en vooral hypocriet zijn...
Coffeeshops zijn er natuurlijk voor de verkoop van wiet/hasj maar ook voor het centreren van het gebruik, dus zodat niet jan en alleman op straat staat te blowen onder 't afdak van de aldi. Door coffeeshops word er (volgens mij....?) minder openbaar geblowd en minder overlast, doordat het dus gecentreerd word op 1 plek....Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen...Dus mensen lekker laten roken en blowen in de shops, beste keuze :)

Moker

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen.

Ik denk dat ze zulk soort redenen graag zouden willen gebruiken tegen wiet, dan dat ze daadwerkelijk de juiste oplossing gebruiken.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Moker zei:
Oom Klaas zei:
Door mensen dus de coffeeshop uit te jagen krijg je weer lekker overlast op de straat (of nog meer overlast...) en dat is iets wat men ook wil voorkomen.

Ik denk dat ze zulk soort redenen graag zouden willen gebruiken tegen wiet, dan dat ze daadwerkelijk de juiste oplossing gebruiken.

Blowen op straat veroorzaakt geen overlast, mensen dénken er last van te hebben :rolleyes:

Holymoly

Moker zei:
Oom Klaas zei:

Het is eerder zo dat mensen denken dat ze overlast krijgen door mensen die blowen op straat -> overheid schaft gedoogbeleid af.

njirem

Belezen gebruiker
Ach ik werk zelf in de horeca, opzich goed dat ze t afschaffen, vieze vuile gore rook als je aan een tafel staat. Maarja, dan loop je naar buiten en staat iedereen NAAST elkaar te paffen...nou dan is t netzo erg hoor! en de rook trekt ook wel naar binnen. En wel es langs een rookpaal op t station gelopen...reken maar dat er daar een rookwolk hangt. Achja, echt zin zal t niet hebben,

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Haha. niet roken in een coffeeshop. Ik dacht dat Nederland niet ging meedoen met die hype, maar dit is toch belachelijk? Waar zijn die cool ingerichte coffeeshops dan voor, en die zeteltjes? In Maastricht lopen ze te klagen van overlast van drugstoeristen, maarja, als je ze allemaal op straat zet wordt dat toch veel erger? Dan kunnen ze evengoed drive-thru kraampjes ervan maken, netjes in rijen opgesteld aan de grens.

Dat van die discotheken vind ik ook wel lame. pille kan je late teste en pakke zo veel je wil, maar steek geen sigaret op of je vliegt buiten.

Niet dat België beter is, want hier zijn ze stilaan ook de brandstapel aan het aansteken voor alle rokers.

Lauu

Badass junkie
gaan ze dan ook pure joints voordraaien...voor mensen die niet kunnen draaien zoals ik?

zo ja dan worden ze duurder lijkt me

pieter-b

Wijs gebruiker
Snuifdoos zei:
Haha. niet roken in een coffeeshop. Ik dacht dat Nederland niet ging meedoen met die hype, maar dit is toch belachelijk? Waar zijn die cool ingerichte coffeeshops dan voor, en die zeteltjes? In Maastricht lopen ze te klagen van overlast van drugstoeristen, maarja, als je ze allemaal op straat zet wordt dat toch veel erger? Dan kunnen ze evengoed drive-thru kraampjes ervan maken, netjes in rijen opgesteld aan de grens.

Dat van die discotheken vind ik ook wel lame. pille kan je late teste en pakke zo veel je wil, maar steek geen sigaret op of je vliegt buiten.

Niet dat België beter is, want hier zijn ze stilaan ook de brandstapel aan het aansteken voor alle rokers.
ach..dat rook verbod past prima in het straatje van escalerende maatregelen tov het drugsbeleid waardoor ons lieve cda straks kan zeggen dat het hele gedoogbeleid in de soep draait, nu alle mensen ook nog eens buiten roken, nu moeten de coffeeshops echt dicht.....

wedden?

acidboy

Badass junkie
Vast wel ja, treurig dat ze de burger niet wat meer vrij laten in haar doen en laten, maarja. Dat is een beetje de tendens he.

Ik zal er zelf verder niet echt mee zitten, komt nooit in de kroeg of wat dan ook.

Sisa

Het is wel echt kut dat je in discotheken en coffeeshops niet meer mag roken, nu kom ik nooit in coffeeshops maar wel in discotheken dus ik vind eerlijk gezegd dat ze die buiten de regel moeten laten. Restaurants enzo, dat vind ik niet erg ik snap dat mensen daar echt last van kunnen hebben als ze aan het eten zijn. Maar discotheken, komop. . zal indd lekker gaan ruiken daar..
:kots:

Flameon

Badass junkie
Het niet mogen roken in de horeca, is dat een maatregel die alleen geldt in nederland of geldt die in heel europa?

Purple haze

Bewuste gebruiker
Re:

Riel zei:
Enkel positieve gevolgen voor de coffeeshop. Het rookverbod geldt alleen voor tabak. Oftewel lekker pure joints roken :stoned:

Pure joints, zonde van je geld. Je blaast de meeste THC weer uit.

vdk

Bewuste gebruiker
Lauu zei:
gaan ze dan ook pure joints voordraaien...voor mensen die niet kunnen draaien zoals ik?

zo ja dan worden ze duurder lijkt me

hier in den bosch verkopen ze pure voorgedraaide voor 4,50.. maar tis niet lekker.. zijn meer de bladeren en de takjes.. blerghh.. :grin:

Bovenaan