1 pil xtc vs 10/15 biertjes

nixon

Newbie
hey mensen,
vrienden van me zuipen zich altijd helemaal klem tot kotse aan toew ( soms)
maja een pilletje doe ik wel is, en dan voel ik me zow relaxed, alleen hun vinden het niet zow leuk.

maar nu vraag ik me af,

is 1 pil op saterdag avond ( veel saterdagen) slechter dan je eigen kapot zuipen

caatje

Badass junkie
Wetenschappelijk zou ik het je niet kunnen zeggen maar imo lijkt mij 1 pil per zaterdag verstandiger als elke zaterdag 15 biertjes. (Of het zo is weet ik niet!!) Maar als je elke zaterdag een pil neemt zal dat op een gegevn moment niet meer toereikend zijn n zul je dus meer pillen willen. En wie dan de verstandigste is????

Jeller

Badass junkie
ik denk dat 15 pintjes wel gezonder is..

bovendien ga je niets hebben aan 1 pil elke week, je zal er maar moeten pakken

nixon

Newbie
ja ik heb nu 10 saterdagen gedaan ofzow,, en probeer het geheim te houde,, maja als ik lekker met me kauwbek loop los te gaan :P blijft er weinig te verbergen

maja ik heb nog geen neigingen aan meer pille,, maja zal wel komen
tis gewoon zow jammer dat het zow slecht voor je is..

en drinken is helemaal niks voor mij

los gaan lukt me niet,, niet genmoeg vertrouwen voor..
me lekker voelen gaat ook niet, voel me eerder kut met drank

dusja..,

iemand een bter plan

Jeller

Badass junkie
ja kan heus wel pillen blijven gebruiken, maar gewoon maar 1 keer in de 2 maand..

tja sommige mensen vinden drinken nu eenmaal niet zo leuk omdat ze een zwakke maag hebben of gewoon het effect niet zo leuk vinden..

persoonlijk vind ik zat zijn wel toffer dan xtc, xtc is wel leuker gevoel.. maar verder dan het leuke gevoel en het wakker blijven is er dan ook niets aan imo.

caatje

Badass junkie
mathijs zei:
nixon zei:
is 1 pil op saterdag avond ( veel saterdagen) slechter dan je eigen kapot zuipen

Denk dat, dat appels en peren vergelijken is.

Dat ze beide niet gezond zijn dat snappen we allemaal wel denk ik. Ook dat ze niet te vergelijken zijn. Maar als het gaat om de aanslag op je lichaam op dat moment? 1 proefpersoon neemt 15 biertjes en de andere 1 pil?

matthijs

Badass junkie
Ja maargoed...beiden werken op andere lichaamsfuncties. Je kan niet zeggen 10-15 biertjes is op de schaal van 1 tot 10, 7 slecht voor je lever en 1 pil is op de schaal van 1 tot 10, 5 slecht voor je ....(zenuwen?)

TeQ

Bewuste gebruiker
Nou ik denk inderdaad dat dit appels met peren vergelijken is. Elke zaterdag je helemaal kapot zuipen is niet goed.
Elke zaterdag aan de X ook niet. Bovendien verpest je daarmee het effect omdat je tolerantie snel toe zal nemen. En het moet wel leuk blijven.
Daarbij komt dat je je op den duur door de weeks erg down zult gaan voelen bij frequent gebruik.

Dus spreid je gebruik en houd alles in balans. En doe alles met mate, dat is beter dan 1 ding frequent en veel.

matthijs

Badass junkie
Ik denk trouwens dat je beter erlke week kan drinken. Dan ben je gewoon een dagje kapot. Als je elke week XTC dropt duurt dazt wat langer en ben je ook doordeweeks stuk. Ook zul je, omdat het minder geaccepteerd is, veel van je behoudende vrienden kwijtraken. Ook voor je sociale leven is het dus niet geweldig.

nixon

Newbie
ja tis wel appels met peren vergelijken,,
maja vragen jullie je het nooit af..

maja maak nie uit,, ik zal wel ff minderen zouw wel beter wezen..
bedankt voor de reacties,, ciau Bosser

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Van XTC krijg je eerder psychische problemen (Dat kan tenminste..) En het zorgt al snel voor blijvende hersenschade etc. Bij drank is dat pas op langer termijn zo dat je bijv. iets aan je lever kunt krijgen.. dus als je het zo bekijkt..

Play_bunny

Wijs gebruiker
Dat van die hersenschade is nog niet goed genoeg onderzocht om daar iets nuttigs over te zeggen. Ze weten niet of het blijvend is en in welke mate enzo.

Het is volgens mij gewoon allebei slecht, maar elk op hun manier. Ze zijn niet echt te vergelijken. Elke week een pilletje is niet gezond en elke week 10-15 pintjes is ook niet gezond.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
1 Pil per week? Saai, niet leuk en slecht voor je.

en ik ben gestopt met drinken.

Geef mij maar elke zaterdag avond een lekker blowtje. lekker ontspannen.

nixon

Newbie
ja saai,,
nouw ik denk het niet, als je mij ziet staan, ik heb de tijd van me leve.
maja k merk wel dat k me kut ga voelen de dagen ernaa

dus ik ga nu echt minderen

GewoonVOL

Wijs gebruiker
nixon zei:
ja saai,,
nouw ik denk het niet, als je mij ziet staan, ik heb de tijd van me leve.
maja k merk wel dat k me kut ga voelen de dagen ernaa

dus ik ga nu echt minderen

Wacht maar, over een half jaartje piep je wel anders. :wave:

Jeller

Badass junkie
mathijs zei:
Ik denk trouwens dat je beter erlke week kan drinken. Dan ben je gewoon een dagje kapot. Als je elke week XTC dropt duurt dazt wat langer en ben je ook doordeweeks stuk. Ook zul je, omdat het minder geaccepteerd is, veel van je behoudende vrienden kwijtraken. Ook voor je sociale leven is het dus niet geweldig.

yup dit denk ik ook.. pillen heeft meer invloed op je gemoedstoestand de dagen erna.. van alcohol ben je gewoon één dagje lichamelijk kapot

disaster

Bewuste gebruiker
Nog een vraag je over pillen.
Ik heb lange tijd achter elkaar XTC gebruikt :openmouth: , dom bezig dus. Slik soms meer dan 8 pillen per keer. Als ik nu bijv. een jaartje stopt en daarna 1X in de 3 maanden een pilletje neemt, zal m'n tolerantie dan afnemen?

GewoonVOL

Wijs gebruiker
disaster zei:
Ik heb lange tijd achter elkaar XTC gebruikt :openmouth: , dom bezig dus. Slik soms meer dan 8 pillen per keer. Als ik nu bijv. een jaartje stopt en daarna 1X in de 3 maanden een pilletje neemt, zal m'n tolerantie dan afnemen?

Dat weet niemand, denk ik. :rolleyes:

CX717

Newbie
disaster zei:

Na een keer twee jaar gestopt te zijn had ik net zo'n "eerste keer" gevoel.

Dat je er 8 deed op één avond is op zich vrij waardeloze informatie aangezien de dosering en samenstelling van elke pil verschrikkelijk hard kan verschillen.

Jeller

Badass junkie
Ik heb ook nog altidj zo'n 1ste keer gevoel hoor, maar toch vind ik het nie zo speciaal meer als in het begin

Psilo

Bewuste gebruiker
Rare vergelijking eigenlijk...
Één pil is in mijn opinie niet vergelijkbaar met 15 bier.

Er wordt hier gesproken over de kans dat je met pillen meer gaat nemen na verloop van tijd.
Maar als je begint met XTC neem je één pil. Als je begint met alcohol begin je toch ook niet met 15 bier?????

Met 15 bier ben je al ver in het stadium van tolerantie....dus ook die ene pil voorbij...

Jeller

Badass junkie
voor 15 bier te drinken moet je echt nog niet ver in tolerantie zijn hoor..
toen ik nog niet vaak dronk heb ik er eens 15 gedronken en nog een joint na gerookt ook zonder slecht resultaat en ik woog toen 55 kilo ofzo

bij 25 ofoz zit je al in een ver stadium tolerantie, maar 15 vind ik nu niet zoooo bijzonder veel

matthijs

Badass junkie
15 glazen of 15 flesjes?
15 glazen vind ik inderdaad wel meevallen. Ik trek het tenminste prima...15 flesjes is wat anders...ik overleef het wel maar ben wel lam.

Jeller

Badass junkie
flesjes hé..
in een glas zit er toch ook 25 cl?

hangt er ook vanaf op hoeveel tijd hé.. al 1 pint om de 3 kwartier drinkt dan zal het allemaal wel goed meevallen

matthijs

Badass junkie
Jeller zei:
flesjes hé..
in een glas zit er toch ook 25 cl?

hangt er ook vanaf op hoeveel tijd hé.. al 1 pint om de 3 kwartier drinkt dan zal het allemaal wel goed meevallen

Oh jullie belgen hebben kleinere flesjes dan wij. Dat is het. Onze flesjes bier zijn 33 cl. :)
ik bedoelde dus 15 x 0,33 liter.

Jeller

Badass junkie
yup flesjes zijn hier bijna altijd 25 cl.. als je voor 33cl moet gaan, moet je blikjes kopen

Bovenaan