1 week voor XTC aan de 2CB? Kan het of niet?

Stamper

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Aangezien ik heb gemerkt dat ik minder lekker ga op XTC als ik geen 3 maanden pauze heb gehad, neem ik al een tijdje lang 3 maand pauze voor XTC. Over 2 weken is het weer zover.

Vrienden en ik waren van plan komend weekend aan de 2CB te gaan en daarna afsluiten met keta. Een week later ga ik dus naar een techno feest waar ik XTC ga gebruiken.

Mijn vraag is:
Heeft het gebruiken van 2CB invloed op mijn XTC ervaring wat ik dus 1 week later ga doen?
Alvast bedankt voor de kennis die jullie met mij willen delen.

Groet,

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat betreft serotoninegebruik maakt het niet uit, echter is het natuurlijk wel een aanslag op je systeem om in 2 weekenden 3 soorten drugs te gebruiken.

Als het om 1 keer gaat valt het wel mee, als het regelmatig gaat gebeuren kan het misschien wel kwaad ja.

Slaap goed en eet goed, dan komt het waarschijnlijk wel goed :)

Stamper

SmartieAndMe zei:
Wat betreft serotoninegebruik maakt het niet uit, echter is het natuurlijk wel een aanslag op je systeem om in 2 weekenden 3 soorten drugs te gebruiken.

Als het om 1 keer gaat valt het wel mee, als het regelmatig gaat gebeuren kan het misschien wel kwaad ja.

Slaap goed en eet goed, dan komt het waarschijnlijk wel goed :)

Bedankt voor het uitgebreide antwoord op m'n vraag. Ja toevallig loopt het zo, 2 weekenden achter elkaar. :)

t3ll4v1st

Je kan ook even een weekje voor gebruik dagelijks wat 5-htp nemen om je seratonine voorraad nog een boost extra te geven. ALLEEN NIET OP DE DAG VAN GEBRUIK! dat schijnt niet zo best te zijn. Na gebruik even 2 a 3 dagen 5-htp doorslikken, heb je ook geen after dip :)

Werkte bij mij in ieder geval goed toen ik 1 maand pauze tussen MDMA inname had zitten.
Voelde absoluut geen verschil :P en beide keren geen dip!

Bijsluiter:
Dit werkt alleen als het incidentieel is. denk maar niet dat je door 5-HTP te slikken ineens maar 3 weken pauze hoeft te pakken, zo werkt het dan ook weer niet hè! :)

5-htp is gewoon online te bestellen als voedingssuplement. liefst pakje een potje waar ook gelijk vitamine b-6 bij zit. (schijnt nog beter te werken)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Niet te positief over 5-HTP.. het heeft helemaal geen zin.

De hoeveelheid serotonine in je brein is genoeg om een leuke trip te beleven. Preloaden is bullshit, want dat verschil merk je nauwelijks. Daarentegen is het risico heel groot want je zorgt voor veel meer serotonine = een grotere kans op het serotoninesyndroom.

Met dat soort middelen moet je niet spelen tenzij een arts het je voorschrijft.

Alle 5-HTP die je inneemt wordt omgezet in serotonine. De kans dat je teveel serotonine in je koppie krijgt bestaat dus. Gebruik dat spul dus alsjeblieft alleen om te repareren en niet om te preloaden en je trip leuker te maken ofzo. Het risico is veel groter dan het voordeel.

Als je wel te weinig serotonine in je brein hebt moet je niet 5-HTP gaan gebruiken om alsnog XTC te kunnen gebruiken, dan moet je gewoon voorlopig even niet meer gebruiken. Er is een reden dat je te weinig hebt en dat systeem wil je niet nog verder uit balans brengen.

Ik snap persoonlijk ook niet dat het vrij verkrijgbaar is eigenlijk. Als je er te veel van neemt ben je voorlopig fucked.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
2cb had toch kruistolerantie met xtc?

t3ll4v1st zei:
5-htp is gewoon online te bestellen als voedingssuplement. liefst pakje een potje waar ook gelijk vitamine b-6 bij zit. (schijnt nog beter te werken)
Vitamines heb je alleen wat aan als je ze in combinatie slikt dus complex of multivitamine.. Maar het meeste ervan plas je toch weer uit.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oké maar ik heb daar ooit een paar jaar geleden een topic over gemaakt hier en toen werd dat wel gezegd. Omggggg

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Oké maar ik heb daar ooit een paar jaar geleden een topic over gemaakt hier en toen werd dat wel gezegd. Omggggg
Weet je dat topic nog?

Maargoed, er is geen sprake van kruistolerantie (of slechts marginaal) aangezien het effect van MDMA hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door het releasen van serotonine, dopamine en noradrenaline. Het effect van 2C-B wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door het direct binden aan specifieke serotonine subreceptoren (5-HT2A en 5-HT2C).

Zo hebben ze dus allebei wel effect op het serotonine systeem, maar op een hele andere manier waardoor er geen sprake is van kruistolerantie.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
kan dat niet te maken hebben met overprikkeling van de serotonine receptoren? Ik weet niet of dat zo werkt hoor, maar bij GHB werkt dat bijvoorbeeld wel zo dat als je de receptoren overprikkeld door overmatig gebruik, de receptoren minder gevoelig worden of tijdelijk verdwijnen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
kan dat niet te maken hebben met overprikkeling van de serotonine receptoren? Ik weet niet of dat zo werkt hoor, maar bij GHB werkt dat bijvoorbeeld wel zo dat als je de receptoren overprikkeld door overmatig gebruik, de receptoren minder gevoelig worden of tijdelijk verdwijnen.
Dat zou denk ik wel kunnen, maar dan is de kruistolerantie waarschijnlijk marginaal aangezien de receptoren waar 2C-B aan bind maar een heel klein deel van het effect van MDMA bepalen. En bovendien is met psychedelica veruit de meeste tolerantie na een week ook wel weer weg.

Bovenaan