18 tabletten methadon bij start afkick....

Een kennis van mij is onlangs ontslagen uit detentie. Voordat ze in detentie raakte gebruikte ze wit en bruin. Bruin heeft ze afgezworen voor de toekomst, terwijl ze wel aangeeft dat haar wit-gebruik ver boven de door haar gestelde lat van een paar keer per maand ligt. Ze geeft aan moeite te hebben met wit te stoppen of te minderen.

Bij haar start kreeg ze 18 tabletten per dag te slikken, en zit nu op vloeibare methadon en slikt nu nog dagelijks 15 mg. Ze rookte vrij veel heroïne op een dag, maar als je dan 18 tabletten moet slikken, hoeveel is dan de gebruikelijke dosis?

18 x 5mg = 90 mg per dag
18 x 10 mg = 180 mg per dag
18 x 20 mg = 360 mg per dag

Voor de statistieken: in oktober 2008 is ze opgepakt, en in december 2009 vrijgekomen.

snuiter

Newbie
meestal krijg je symoron tabletten en die zjin 5 mg per tablet .. er zijn ook andere merken waarbij je 20, 30 of zelfs 60 mg per tablet kan krijgen, die tabletten zien er ook anders uit, andere kleuren enzo, maar dat lijkt mij een beetje veel met 18 tabletten, dus die 18 zullen wel symoron zijn.

als ze een jaar heeft vastgezeten is het best mogelijk om van 90 mg terug te gaan naar 15 mg .. maar jij hebt het over drank, 1 ml methadondrank is meestal gelijk aan 2 mg werkzame methadon dus 15 ml drank zou 20 mg methadon zijn .. nog steeds respectabel na een jaar vastzitten ..

voor wit gebruik zullen ze geen methadon voorschrijven aangezien dat veel minder of zelfs geen lichamelijke ontwenning geeft in vergelijking met heroine ..

ik begrijp alleen je vraag eigenlijk niet zo goed. Nu is ze vrij? en nu gebruikt ze nog 15 mg meet in vloeibare vorm? wat heeft dat nu nog te maken met die 18 pillen?

:wave:

snuiter zei:
ik begrijp alleen je vraag eigenlijk niet zo goed. Nu is ze vrij? en nu gebruikt ze nog 15 mg meet in vloeibare vorm? wat heeft dat nu nog te maken met die 18 pillen?

:wave:
Ik wilde eigenlijk weten wat ze precies binnen de gevangenismuren voorschrijven, en wat nou precies de tegenhanger is van vloeibare methadon. Als ze nu nog op 20 mg zit (omgerekend naar tabletten), dan vrees ik dat ze niet wil/zal afbouwen, en dat ze gewoon weer verder gaat met het roken van bruin als haar 2 jaar reclasseringstoezicht eropzit. Terwijl ze tegen ons allemaal aan het roepen is dat bruin een gepasseerd station is, en dat ze er niks meer mee te maken wil hebben.

Gisteren heeft een UC gehad toen ze methadon ging halen, en aangezien ze weer volop aan het basen is, is ze behoorlijk geschrokken van deze UC. Ze heeft de urine een beetje vermengd met water zei ze, maar of dat helpt....

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
als ze water bij haar urine gedaan heeft dan is ze de sigaar...in het lab zien ze dat(te laag kreatine gehalte),en dan komt dus aan het licht dat ze gefraudeerd heeft met haar uc,+ dat ze nog steeds coke sporen in dat plasje kunnen vinden....

Gisteren heb ik toevallig een potje methadon van haar in handen gehad. Op het etiket stond 7,5 ml inhoud, hetgeen overeenkomt met 15 mg. Klopt dit?

joolie-ah

Belezen gebruiker
het is geen hoge hoeveelheid, maar de hoeveelheid heeft nix te maken met het feit dat ze wel of niet clean wil blijven, methadon haalt de trek niet weg het zorgt er alleen voor dat je niet ziek wordt, ik heb heel wat jaren heel wat meer geslikt op een dag en ernaast gewoon bruin gebruikt. het afkicken van de metadon duurt echter langer dan van bruin en is daardoor ook zwaarder.
methadon is niet nodig bij alleen cokegebruik, mijn ervaring is wel dat als je bruin heb gebruikt en een tijdje alleen maar wit, dat je snel genoeg toch weer terugvalt omdat het na het basen toch wel heel lekker is.
dus in jouw plaats zou ik me eerder druk maken over het waarom dan de hoeveelheid.

In de gevangenis kreeg ze alleen tabletten. Na haar vrijlating in december zou ze in eerste instantie de methadon afhalen bij haar huisarts. Echter, deze wilde hier niet (meer) aan beginnen in verband met ervaringen uit het verleden. Hierop heeft haar reclasseringscoach het zo geregeld dat ze twee keer per week haar methadon kan afhalen bij verslavingszorg.

Maar waar ik tot op heden geen antwoord op heb, 90 mg methadon moet toch overeenkomen met een gemiddeld aantal gram bruin per dag? Bijvoorbeeld 3 of 5 gram heroïne per dag (ik noem maar wat).

joolie-ah

Belezen gebruiker
je zal er geen antwoord op krijgen hoor, denk ik.
als je veel gebruikt hebt( 3-5 gram per dag is vaak niet haalbaar hoor)zal je in het begin veel meet krijgen maar dat wordt vrij snel afgebouwd( over het algemeen)
je kan ook niet in verhoudingen gaan denken van hoeveel is dit t o v hoeveel het andere is.
meet is geen vervanger voor bruin, je wordt gewoon niet ziek en je lichaam went erg snel aan meet, veel gebruikers nemen beide.
ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je je zo bezig houdt met die hoeveelheden.
wellicht is buprenorfine een optie, dat haalt de trek weg en is makkelijker af te bouwen.
en nogmaals, als ze weet wat voor uitwerking bruin heeft zal ze als ze zoveel blijft basen naar alle waarschijnlijkheid weer bruin gaan gebruiken.

Bovenaan