• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e keer Ald-52 (200ug)

Sjakiedude

Newbie
Wie: ik (man 36 jaar), J (al 30 jaar 1 van mijn beste vrienden en vandaag mijn tripsitter) N en S (later op de dag).
Wat: 200mcg Ald-52
Waar: bij J thuis en in het bos

Voordat ik met het daadwerkelijke trip report begin, eerst even (behoorlijk) wat achtergrondinformatie. Ik ben een positief ingesteld en nuchter iemand, lichamelijk en geestelijk gezond. Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest naar geestverruimende middelen, heb een aantal soorten slechts een paar keer geprobeerd (o.a. coke, speed, xtc, salvia, lsa) en ruime ervaring met paddo's, truffels en wiet/hasj. Ik ben ondertussen 10 jaar samen met mijn vrouw en heb vanaf mijn 26e (mede doordat mijn vrouw behoorlijk anti-drugs is) alleen nog maar geblowd. Eerst nog dagelijks en vanaf de geboorte van onze eerste dochter nog 3x per week. Dit vindt zij ook niet leuk, maar heeft het wel geaccepteerd.

We hebben al de nodige moeilijke/stressvolle situaties overleefd, maar in april begon voor mij een van de meest zware. Mijn vrouw kreeg een hernia, waar ze uiteindelijk aan is geopereerd. Een paar maanden lang heb ik de drukste tijd van mijn leven gehad met werk, huishouden en de zorg voor mijn vrouw en onze twee dochters. In juli was ze gelukkig genoeg opgeknapt, zodat we op een welverdiende vakantie konden. Vakantie met kinderen is natuurlijk superleuk, maar over het algemeen niet echt ontspannen. Voor de vakantie had ik het nog met haar over lsd gehad en verteld dat ik dit ooit nog eens wilde proberen. Tijdens de vakantie heb ik besloten dat ik dit ergens in de komende maanden wilde doen. Aan de ene kant gerechtvaardigd doordat ik vond dat ik wel een moment/ervaring voor mezelf had verdiend, aan de andere kant omdat ik dacht dat dit (na de afgelopen paar maanden) van positieve therapeutische waarde zou kunnen zijn. Mijn ervaringen met paddo's zijn ook altijd positief en leerzaam geweest en ik geloof voor mijzelf (onder normale omstandigheden) ook niet echt in bad trips, alleen moeilijke trips welke vaak zelfs leerzamer zijn dan de "leuke". (Bad trips ontstaan volgens mij alleen maar als je een slechte voorbereiding hebt gedaan of bijvoorbeeld met onverwachte situaties geconfronteerd wordt tijdens een trip, wat mij overigens wel is overkomen met salvia.)

Ik heb geen connecties om aan lsd te komen en na het lezen van talloze trip reports heb ik in augustus besloten om ald-52 en 1p-lsd te bestellen. Hierin ben ik echter niet echt handig geweest door gelijk 30 zegels te bestellen (dit was prijstechnisch interessant en ik had liever te veel dan te weinig om een beetje uit te proberen met dosering), wat logischerwijs nogal een shock was voor mijn vrouw. Vanaf dit moment kon ik het er met haar niet meer over hebben zonder dat dit in ergernissen en ruzie resulteerde. Sowieso vind ik het jammer dat de meeste mensen geen probleem hebben met alcohol, maar alle andere middelen als evil drugs beschouwen. Bij mijn vrouw heb ik dit geaccepteerd en ik hou onwijs veel van haar, maar baalde natuurlijk wel dat dit continu als een negatieve sluier over een mooie ervaring zou hangen. In de maanden hierna was het zoeken naar het juiste moment, want ik wilde natuurlijk ruim de tijd hebben en niet overhaasten. Uiteindelijk werd het 11 november. Ik ging vroeg in de middag naar J en zou daar blijven slapen.

Het verslag:

Rond het middaguur zeg ik m'n vrouw en kids gedag en geef ze een dikke knuffel. Ik stap op de fiets en ondanks alles voel ik alleen een gezonde dosis positieve spanning, ik heb hier ZO VEEL zin in. Eenmaal bij J aangekomen, leg ik de 200mcg vrijwel gelijk onder m'n tong (13.15) en tevreden achterover liggend wacht ik rustig af terwijl J en N wat op de pc rommelen. Om 13.45 voel ik wat tintelingen in m'n hoofd en krijg klamme handen. Om 14.00 merk ik de eerste visuele verandering. Kleuren worden intenser en ik zie al wat bewegingen op de muren. Vanaf hier gaat het allemaal vrij snel en heb ik de tijd niet meer bijgehouden. Ik hou van de natuur en wilde sowieso een gedeelte van de trip buiten doorbrengen. Al snel besluiten J en ik dan ook om naar een bos te rijden in de buurt.

Ik zit bij J in de auto en geniet van alles wat ik voel en om me heen zie, terwijl ik de trip verder op voel komen. Eenmaal bij het bos aangekomen zie ik overal al een soort van aura omheen en de eerste aanblik van de bomen met alle herfstkleuren is echt adembenemend. We lopen een stuk en het verbaast me hoeveel zin ik heb om actief bezig te zijn, dit in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met paddo's. Ik ken de weg hier goed en ben geen moment gedesoriënteerd. Alles is zo gigantisch mooi. Van het schors op de bomen met alle bewegende patronen en het ritselen van de bladeren wat bijna lijkt alsof ik het versta, tot de zonnestralen die tussen de bomen doorschijnen en sommige plekken er echt uit laten springen qua kleuren en leven. Ik zie, hoor, voel en ruik alles, maar het is meer dan dat. Ik BELEEF alles en heb een onverzadigbare honger in alles wat mijn zintuigen prikkelt. Het lijkt of al mijn zintuigen met elkaar verbonden zijn en 1 gezamenlijk signaal naar mijn hersenen sturen. Ik probeer het J uit te leggen, maar merk dat communiceren lastig wordt. Ik krijg nog wel uitgelegd dat ik een intens geluk ervaar. Alles is op dit moment zoals het moet zijn. Zelfs als het op een gegeven moment begint te regenen, zou ik niets liever willen dan wat zich hier en nu afspeelt. We lopen nog een tijd door en komen onderweg nog een paar keer andere mensen tegen, die ik vriendelijk gedag zeg. Als wij de enigen zouden zijn hier, had ik gerust een paar uur kunnen gaan liggen, maar dat lijkt me nu geen goed plan. Omdat het nog steeds regent het best fris schijnt te zijn, lopen we terug richting de auto. Maar de tering zeg....wat was dit alvast een fantastische ervaring.

Onderweg naar J z'n huis luisteren we o.a. naar Tool en hoewel ik alles van deze band minstens 100x heb geluisterd, is het nu weer alsof ik het voor het eerst hoor. Eenmaal bij J thuis ga ik naar de wc en terwijl ik m'n blaas sta te legen, kijk ik naar de matzwarte tegels voor me. Hierop zijn patronen zichtbaar, maar dit zijn niet zomaar vervormingen....dit zijn perfect symmetrische, drie dimensionale geometrische vormen en ze zijn ongekend gedetailleerd. Ik ben al een tijdje klaar met plassen, maar sta nog steeds met open mond te kijken naar de tegels. Hoe krijgen mijn hersenen het voor elkaar om zulke ingewikkelde patronen zo perfect over mijn "normale" werkelijkheid te leggen? Ik loop terug naar de woonkamer en besluit om wat tripmuziek op te zetten. Normaal gesproken is trance echt niet mijn muzieksoort en heb het hooguit tijdens het trainen wel eens op staan. Maar zodra ik wat psytrance heb aangeklikt, word ik de muziek ingezogen en ontvouwt zich een nieuwe wereld in mijn hoofd. Ik besluit de OEV's even te laten voor wat ze zijn en sluit mijn ogen. Niet normaal wat deze muziek met me doet. Complete landschappen en scenario's vormen zich en ik vlieg er op de muziek doorheen. Volgens mij heb ik hier uiteindelijk meer dan 2 uur op zitten genieten. In die tijd wordt de trip ook wat meer introspectief en ik begin me steeds minder bewust te worden van mijn lichaam, maar des te meer van mijn bewustzijn. Ik kom tijdens mijn denkbeeldige reis steeds vaker uit bij een soort licht dat aanvoelt als een bron van warmte en liefde en twijfel daarbij of ik het zelf ben. Ik heb mezelf altijd al graag als een goed iemand gezien (op een paar stomme fouten na) en ben trots op de normen en waarden die ik hanteer. Maar toch ben ik de afgelopen tijd niet die bron van warmte en liefde geweest voor mijn vrouw. En daar baal ik van... Ik weet dat ik niet overal invloed op heb, maar van één ding weet ik dat wel...mijn keuze om lsd te doen. Ik heb haar hierdoor met bijna 5 maanden stress opgezadeld. En hoe onnodig ik al dat gestress van haar ook vind, zij ervaart dat nou eenmaal zo. En net als dat zij heeft geaccepteerd dat ik blow (dit wist ze al voordat we een relatie kregen), zal ik moeten accepteren dat zij er enorm veel moeite mee heeft als ik met andere drugs experimenteer. Als ik dit niet kan, had ik überhaupt geen relatie met haar moeten aangaan en zeker niet aan kinderen moeten beginnen. Ik denk hier nog een tijd over na en ook later op de avond zal dit hetgene zijn waar ik nog vaak naar terugkeer.

Ondertussen is het al een uur of 7 en er is pizza besteld. Omdat ik tot nu toe alleen ontbijt op heb, gaat de pizza+milkshake er makkelijk in. S is ook gearriveerd en aangezien ik merk dat de trip al behoorlijk is afgezwakt, besluiten we om de bong rond te laten gaan. Dit brengt de visuals een beetje terug, maar ik besluit toch om met m'n ogen dicht nog wat meer denkwerk te verrichten. Voor m'n vrienden zal ik niet veel hebben toegevoegd deze avond. Ik zat er wel bij en zei soms wat, maar heb grotendeels met m'n ogen dicht gezeten. Moest wel lachen toen ik S weer eens hoorde zeggen: "ennnnn hij is weer weg". De rest van de avond denk ik nog veel na over van alles en nog wat, om rond een uur of 12 in slaap te vallen op de bank. Ik word nog voor 06.00 wakker met een enorme behoefte om bij mijn meiden te zijn. Vind het lullig voor J, omdat deze een superontbijt zou gaan maken met eieren, verse jus etc. maar ik wil echt naar huis en stap rond 06.30 op de fiets. Thuis aangekomen neem ik een douche en kruip ik nog even in bed bij mijn vrouw en kids. Ik hoop serieus dat dit niet mijn laatste ervaring was met dit prachtige stofje, maar besef wel dat ik daar mijn gezin niet voor op het spel ga zetten. De dag hierna praten mijn vrouw en ik over de afgelopen maanden en ik heb het gevoel dat het vanaf hier weer de goede kant op zal gaan tussen ons. Ook nu merk ik dat ik het lastig vind om mijn ervaringen te beschrijven en besluit dan om dit verslag te schrijven.

Conclusie:

Ik ben diep onder de indruk van de visuele en mentale aspecten van deze trip. Volgens mij nog meer dan die van paddo's, maar dat kan ook komen doordat dit ondertussen erg lang geleden is. Ik denk dat voor veel mensen onder de juiste omstandigheden en met verantwoord gebruik dit een verrijking is van het leven. Lastige situaties kunnen beter worden geanalyseerd om er iets mee te kunnen doen of om er vrede mee te hebben. En het maakt je dankbaarder voor de mooie en leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval, ondanks alle voorafgaande problemen, blij dat ik dit heb mogen ervaren.

Peace

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi!!

Misschien een idee om dit report aan je vrouw te laten lezen? Ik ben ervan overtuigd dat je vrouw je geen spirituele ervaringen wil ontnemen, maar dat ze niet goed weet wat een dergelijke ervaring met een tripmiddel inhoudt.

Sjakiedude

Newbie
Thanx...

Heb het haar sowieso als eerste laten lezen. Ze snapt wel hoe ik het ervaar, maar ze komt tijdens haar werk veel situaties tegen waarin mensen in combinatie met drugs een teringzooi maken van hun leven. Hierdoor is er een behoorlijk vastgeroestte drugs=bad connectie gelegd in haar hoofd. Het volledig accepteren van verantwoord drugsgebruik zie ik bij haar niet snel gebeuren. Maar wie weet, als de kinderen wat ouder zijn en we in een wat minder hectische fase van het leven zitten... I hope so

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Volledig accepteren hoeft ook niet meteen, maar het zal toch onder de aandacht gebracht moeten worden dat niet alle drugs hetzelfde ding zijn. Goed dat ze het heeft gelezen. :)

Scarecrow

Newbie
Thanx...

Heb het haar sowieso als eerste laten lezen. Ze snapt wel hoe ik het ervaar, maar ze komt tijdens haar werk veel situaties tegen waarin mensen in combinatie met drugs een teringzooi maken van hun leven. Hierdoor is er een behoorlijk vastgeroestte drugs=bad connectie gelegd in haar hoofd. Het volledig accepteren van verantwoord drugsgebruik zie ik bij haar niet snel gebeuren. Maar wie weet, als de kinderen wat ouder zijn en we in een wat minder hectische fase van het leven zitten... I hope so
Wel fijn dat ze het snapt, maar voornamelijk mensen met een drugs verslaving maken een teringzooi van hun leven, En voor zover ik jou verhaal heb gelezen klink jij niet als een drugsverslaafde.

Sjakiedude

Newbie
Tja, ook 3x per week een blowtje roken is natuurlijk een zekere mate van verslaving. Ik heb er geen moeite mee om een week of 2 over te slaan ivm vakantie of storingsdienst, maar ben toch altijd weer blij als ik de eerste daarna opsteek. Maar buiten dat, psychedelica zijn volgens mij de drugs waarbij je je het minst zorgen hoeft te maken om verslaving. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik een aantal stimulanten bewust slechts een paar keer heb gebruikt. Niemand begint volgens mij aan drugs met de gedachte "laat ik eens een keigave verslaving ontwikkelen", maar voor verantwoord drugsgebruik moet je soms best sterk in je schoenen staan.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Sjakie,

Wat een supermooi beschreven report zeg! Wat fijn dat je zo genoten hebt van je trip. Volgens mij heb je ook echt de juiste houding voor het trippen en haal je er de juiste lessen uit. Ik herken dat gevoel van dankbaarheid voor het leven dat je hebt. Ik merk ook echt dat ik na een tijdje behoefte kan krijgen aan een trip. Maar dan niet zozeer in de verslavende zin van het woord (ik heb al eens 7-8 jaar lang niet getript) maar meer bijna als geneesmiddel om je geest een beetje op te ruimen en opnieuwe waardering en motivatie voor het dagelijkse leven te vinden.

Ook je persoonlijke situatie is herkenbaar. Ik ben slechts 3 jaartjes ouder dan jij en ik heb ook twee opgroeiende dochters. Mijn vrouw had in het begin ook wel wat weerstand tegen drugs maar heeft in de loop van de jaren wel steeds meer vertrouwen gekregen in het feit dat ik er heel voorzichtig en verantwoord mee omga. Zelf vind ik dat ook wel een voorwaarde. Helemaal als je verantwoordelijk bent voor twee kleine meisjes.

Ik hoop echt dat je je vrouw kunt overtuigen van het feit dat psychedelica relatief weinig risico's met zich meebrengen. Gemiddeld genomen zijn mensen die psychedelica gebruiken zelfs minder depressief en suicicidaal dan mensen die niets gebruikten. Ik ben net als jij er van overtuigd dat verantwoord gebruik voor veel mensen (niet iedereen) niet zozeer "niet schadelijk" maar zelfs mentaal gezond kan zijn.

Ik weet niet of je vrouw vatbaar is voor wetenschappelijk onderzoek. Maar hieruit blijkt telkens weer hoe weinig schadelijk de meeste drugs (en met name psychedelica) zijn in vergelijking met alcohol. Als je vrouw al reden tot bezorgdheid heeft zou dat volgens mij eerder over je behoorlijk frequente weedgebruik moeten gaan dan over het incidentele trippen.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi report! Wat fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten.
Hier ook 2 kids, en als ze uit logeren gaan ga ik ook weer een zegeltje nuttigen. Daarna sta ik meestal weer een stuk positiever in het leven en kan ik er voor mijn gevoel weer een tijdje tegenaan. Inderdaad je geest wat opruimen zoals Eik mooi omschrijft. Gelukkig begrijpt mijn man dit wel en soms doet hij ook met me mee.

Sjakiedude

Newbie
Bedankt! Ook wel eens fijn om ervaringen en perspectieven van andere ouders te horen. Mijn vrouw is wel degelijk geïnteresseerd in wetenschappelijke onderzoeken, maar dat heeft haar standpunt tot nu toe nog niet veranderd (ze is sowieso vrij koppig). Zou ook heel graag een keer samen mdma willen doen met haar (ook wel eens voorgesteld), maar de kans dat noord korea een populaire vakantiebestemming voor ouders met jonge kinderen wordt, is volgens mij groter.
Nog even een andere vraag, hoe ervaren jullie die patronen eigenlijk? Ik heb er nog flink naar gezocht en ik kwam genoeg tegen qua beschrijvingen, maar niets over de oorzaak of wat het eventueel is of betekent. Ze waren zo precies en gedetailleerd, dat het nooit zomaar wat willekeurige vervormingen kunnen zijn. Jammer genoeg kan mijn dochtertje al beter tekenen dan ik, maar dit plaatje komt redelijk overeen met hoe ik het zag, alleen dan wel in 3d
Fractals4.jpg

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Sjakie,

Wat jammer dat je vrouw er zo "gelsoten" in staat. Mijn vrouw was ook best wel huiverig voor drugs en heeft nog steeds wel een gezonde argwaan maar heef ondertussen wel een keertje samen met mijn MDMA gedaan op een festival en thuis een keertje LSD. Door veel met haar te praten en niet aan te dringen heb ik haar vertrouwen versterkt dat ik voorzichtig en verstandig om ga met drugs. En bovendien is er tegenwoordig echt veel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat alchohol veel schadelijker is dan de meeste drugs...

Mijn vrouw heeft vertrouwen in mij en in serieus wetenschappelijk onderzoek en op basis daarvan (en een klein beetje om mij te pleasen/begrijpen) de stap genomen toch een beetje te experimenteren. MDMA vond ze wel aardig maar niet super. LSD was ze enthousiaster over en vond ze echt wel interessant.

Zelf vond ik het LSD tripje met mijn vrouw ook helemaal het einde! Voor wat betreft de visuals vrees ik dat ik meer een "mentale" dan een "visuele" tripper ben. Bij mij zijn de visuals meestal bescheiden. Maar misschien moet ik mijn dosis gewoon nog wat verhogen. De laatste keer was 165ug ALD volgende keer wordt of 1,75 zegel LSD of een kleine 200ug ALD denk ik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nog even een andere vraag, hoe ervaren jullie die patronen eigenlijk? Ik heb er nog flink naar gezocht en ik kwam genoeg tegen qua beschrijvingen, maar niets over de oorzaak of wat het eventueel is of betekent. Ze waren zo precies en gedetailleerd, dat het nooit zomaar wat willekeurige vervormingen kunnen zijn.
Ja, dat is 1 van de grootste redenen waarom trippen zo bijzonder en mysterieus is. Who knows? En kun je het eigenlijk wel weten? En nog meer: Wil je het eigenlijk wel weten? Want alle antwoorden hierop zullen intellectueel zijn en als je het op die manier zou weten dan blijft er weinig over van de magie want dan heb je slechts 1 "feitje" meer geleerd.

Mensen die nooit hebben getript maken zich er een voorstelling bij, gedeeltelijk gebaseerd op afbeeldingen van bijvoorbeeld internet. Maar de echte ervaring is zoveel meer dan dat. Je ziet dingen waarvan je stijl achterover slaat. "Hoe is dit mogelijk?" "Waar komt dit vandaan?" "Produceer ik dit?"

Zoals je zegt: het zijn niet even wat willekeurige vervormingen. Er is een ongekend niveau van detail, orde en perfectie. Ik kan je niet uitleggen hoe dit mogelijk is en ik denk dat mensen die zeggen dat wel te kunnen full of shit zijn. :sweatsmile:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi report hoor!

Zoals je zegt: het zijn niet even wat willekeurige vervormingen. Er is een ongekend niveau van detail en perfectie. Ik kan je niet uitleggen hoe dit mogelijk is en ik denk dat mensen die zeggen dat wel te kunnen full of shit zijn. :sweatsmile:
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ben er ook van overtuigd dat de visuals niet zomaar random zijn en zeker op hogere doseringen echt wel een betekenis hebben, maar wat dat is weet niemand.

Bovenaan