1e keer XTC nooit ingekickt

duckbird

Newbie
Hoi allemaal,

Zaterdag ben ik voor het eerst aan de XTC geweest. Ik ging met 5 goede vrienden naar een house/EDM feestje op het ADE. We hadden er allemaal veel zin in, de sfeer was goed en toen we rond 10 uur binnen waren ging het al goed los. Ik was de enige van mn vrienden die aan de X ging, de rest dronk lekker een paar biertjes.

De eerste sets waren erg goed en we zijn dan ook al flink los gegaan. Rond kwart over 11 vond ik het wel tijd om mijn pil te nemen. Ik had mijn pillen getest en deze bleken 105 mg te zijn (iets minder dan verwacht, dus daarom maar een hele genomen). Na een uurtje begon ik opeens heel erg hard te zweten en voelde ik me erg duizelig en energieloos. Ik moest echt even de zaal uit en gaan zitten, heb wat water op mijn polsen gegooid om af te koelen en kort daarna ging het wel weer een beetje. Ik denk dat dit het moment was dat mijn lichaam de XTC aan het opnemen was.

Na 10 minuten besloot ik weer terug de zaal in te gaan. Eenmaal hier voelde ik me toch nog erg slecht, ik had het idee dat dit wel eens een hele lange avond kon worden als ik me zo bleef voelen. De rest had de grootste lol en ik voelde me bepaald niet goed. Gelukkig betrokken mijn vrienden me heel erg en probeerden me goed mee te krijgen in het feestje. Na ongeveer een kwartiertje voelde ik me ineens weer helemaal top en kon ik weer lekker losgaan (heel apart hoe je stemming zo snel om kan slaan). Dit was het moment dat ik dacht: nu kan het niet meer mis gaan, hij gaat zo vanzelf inkicken.

Maar dat gebeurde niet. Iets na 1 heb ik daarom 60mg bijgenomen. Ik heb vaak geprobeerd om mijn ogen te sluiten en te genieten van de muziek, maar dit hielp niet echt. Mijn vrienden zagen wel goed aan me dat ik onder invloed was (grote pupillen), en ik merkte zelf ook dat ik waziger ging zien, maar het echte XTC gevoel waar je mensen altijd over hoort is nooit meer gekomen. Op een gegeven mooment heb ik me hier ook bij neergelegd en heb ik gewoon nog een super feest gehad. Ik ben de hele tijd gewoon erg scherp geweest en heb ik me zo goed als nuchter gevoeld, alleen had ik iets meer energie dan wanneer ik nuchter was.

Ik vraag me nu echt af hoe het kan dat ik het echte XTC effect helemaal niet gevoeld heb, terwijl ik in totaal toch 165mg genomen heb (ik ben een man van 75kg). Kan het te maken hebben met supplementen die ik heb genomen (Vitamine C, alfa liponzuur)? Ook heb ik heel erg uitgekeken naar dit feestje en mijn eerste keer XTC. Heb ik me misschien teveel verheugd en kan het dan zijn dat het niet goed werkt of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie het lange verhaal een beetje zijn doorgekomen :grin:
Alvast bedankt voor de reacties!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
duckbird zei:
Ik vraag me nu echt af hoe het kan dat ik het echte XTC effect helemaal niet gevoeld heb, terwijl ik in totaal toch 165mg genomen heb (ik ben een man van 75kg). Kan het te maken hebben met supplementen die ik heb genomen (Vitamine C, alfa liponzuur)? Ook heb ik heel erg uitgekeken naar dit feestje en mijn eerste keer XTC. Heb ik me misschien teveel verheugd en kan het dan zijn dat het niet goed werkt of iets dergelijks?
Het kan best zijn dat je er teveel mee bezig bent geweest ja. Misschien hielp het ook niet dat de rest aan het bier zat en alleen jij aan de mdma. Mensen kunnen onbewust iets blokkeren op die manier. Of het was echt iets lichamelijks, dat kan ook.

Hoe dan ook, het betekent niet dat je geen echte mdma ervaring kan krijgen. Je hoort het wel vaker dat mdma gewoon een keer niet werkt bij mensen, ondanks dat alle richtlijnen zorgvuldig zijn opgevolgd. Gewoon nog eens proberen (over drie maanden dan).

Helenas

Bewuste gebruiker
Vervelend zeg! Wel fijn dat je de knop om hebt kunnen zetten en toch een leuke avond hebt gehad. Bij het inslaan van mijn eerste keer voelde ik me ook super beroerd. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten en dan kan de paniek best toeslaan. De volgende keer kan je het gevoel beter plaatsen en zal het vast goed gaan! Let wel op dat het aanbevolen is voor mannen om ongv 1,5 a 2 mg x kg lichaamsgewicht te nemen. Dus voor jou is het 150 max. Kan ook zijn dat je bent begonnen met te veel. Ik vind het fijner om hem op te bouwen dan dat ik ineens de klap krijg. Dus ik neem een kwartje en kijk dan aan hoe ik me voel en neem een kwartje bij.

duckbird

Newbie
Mindless zei:
Of het was echt iets lichamelijks, dat kan ook.
Hoe bedoel je dat? Wat zou het dan kunnen zijn?

Helenas zei:
Let wel op dat het aanbevolen is voor mannen om ongv 1,5 a 2 mg x kg lichaamsgewicht te nemen. Dus voor jou is het 150 max. Kan ook zijn dat je bent begonnen met te veel. Ik vind het fijner om hem op te bouwen dan dat ik ineens de klap krijg. Dus ik neem een kwartje en kijk dan aan hoe ik me voel en neem een kwartje bij.
Dit ga ik de volgende keer maar eens proberen, dan hopelijk met beter resultaat!

t3ll4v1st

Experimenterende gebruiker
Hey Daar!

Super herkenbaar verslagje, waar het op lijkt is dat je je inkickmoment zeker gehad hebt!
Mijn eerste keer verliep precies hetzelfde, opeens denk je: holy shit dit gaat fout, ik voel me niet goed! :openmouth: de 2e keer weet je dit gevoel echter gelijk te omarmen omdat je weet: HIER KOMT TIE DAN! :mrgreen:

Wat mindless zegt kan wel eens heel goed kloppen: Je deed het in je eentje.
Je eerste keer (en straks je 2e keer) zou ik zeker met iemand doen die het al een keer gedaan heeft. Deze kan je dan sturen naar waar je op moet letten.
Nu heb je misschien verwachtingen die niet kloppen. of zoek je naar dingen die nooit bij MDMA gaan gebeuren.
Daarnaast is voor mij de grootste reden om MDMA te nemen: de verbondenheid / liefde voor andere mensen. Dit heb je met name vooral met mensen die het ook gebruikt hebben (je pikt ze er zo uit als je gebruikt hebt, ze bewegen, doen, praten en kijken precies zoals jij je voelt.)

Mijn eerste keer deed ik het op een technofeest terwijl mijn vriendin er niks van af wist... achteraf een enorm domme zet, want hierdoor werdt ik in eerste instantie compleet geremt. Mijn vriendin was kneiter boos op mij natuurlijk, niet omdat ik gebruikt had, maar omdat ze er niks vanaf wist. Echter gaf mijn vriendin na een tijdje aan:
weet je wat, ik gun je deze avond eigenlijk wel gewoon. focus je niet meer op mij, kom niet meer naar me toe, maar ga lekker met ja andere trip buddy's van je avond genieten. We zitten nu niet op het zelfde level met elkaar, dus we gaan vanavond even geen lol aan elkaar beleven. Dit is echt niet erg, de volgende keer doen we het gewoon samen! maar voor nu: ga lekker met je tripbuddy's genieten!

DAT heeft mijn avond gemaakt. Samen met een andere vriendin die het ook voor het eerst deed, werden we mee genomen door een vriend van ons beiden die het vaker gedaan had.
Die avond waren er meerdere zalen open, dus hebben we ons van zaal verplaatst. wij met z'n 3e gescheiden van een groep van 15+ man en mijn vriendin die niet aan de drugs zaten.

Slimste keus ooit, we hebben met z'n 3e 8u achter elkaar de avond van ons leven gehad.
De verbondenheid die je met elkaar voelt, de knuffels, de andere mensen in de zaal die je erbij betrekt. dat zorgt er allemaal voor dat je je over kan geven aan de gevoelens die opkomen.
De ervaren gebruiker die bij ons was, vroeg ook naar bepaalde dingen die MDMA kenmerkten, bepaalde gevoelens, geef elkaar eens een knuffel, dans lekker met elkaar, zit eens aan elkaar MAAR denk goed na over de grensen die je nuchter zou hebben en spreek met elkaar af wat wel en niet kan. (want, vriendin in de andere zaal natuurlijk :wink: )

Gewoon de volgende keer niet in je eentje gebruiken! :)

Bovenaan