1e keer xtc vraaagje

hackya

Newbie
Ik wil binnenkort op een hardstyle feestje een pilletje nemen. IK ben van plan om een halfje te nemen en later als het uitgewerkt is het andere halfje. Of kan ik beter een kwartje doen?

BoNG

Newbie
Giet gewoon die hele handel naar binnen jongen.
Het kan heus geen kwaad.
Onthoud wel: minimum elk uur een glas water drinken, anders loop je grote kans om te overhitten wat natuurlijk erg ongezond is.
Ik het houd liever bij speed (amfetamine) op hardcore feesten.
Ik vind xtc, niet zo leuk. ook omdat je heel veel last van kaken en stoporen krijgt, maar het is wel leuk als je op je eentje muziek luistert. Het valt ook heel erg hard op aan je pupilgrootte. Wat ik bij speed en cocaïne dan weer niet heb.

Ik heb je nu niet erg geholpen, maar hopelijk toch iets nuttigs kunnen zeggen!
Voor je het inneems, zeker weten dat = je in een goede stemming bent, en je het volledig ziet zitten! En ook rekening houden met de crash nadien, want het effect is niet erg lang! als ik xtc neem, grind ik de pillen altijd en snuif ik het op, wat misschien niet erg slim is, maar het werkt wel erg goed en hard voor me.

Gr, BoNG!

jaapi

Belezen gebruiker
negeer bovenstaande reactie vooral, het staat vol met bullshit.

zoek even uit hoeveel mg je pil is/pillen zijn. Mik voor de eerste keer op ong 1 tot 1.5 mg per kg lichaamsgewicht. Neem slokjes drinken als je droge mond krijgt, maar ga niet hele glazen wegdrinken.

Pak niet bij tot je zeker weet dat het zijn volle effect heeft berijkt, en dat je het prettig vind. Pas op met alcohol (zeker eerste keer gewoon niet doen).

Als je lichaamstemperatuur oncomfortabel hoog word even rust nemen, buitenlucht doet ook weleens wonderen, en als het echt te ernstig word ehbo, maar dat zal wel meevallen als je een beetje op je dosering let.

DE POST HIERBOVEN VERDER NEGEREN

neurotoxin

Belezen gebruiker
Wat Jaap zegt. Ik heb het complete lulverhaal al gedaan in het onderstaande topic over de dosering. Dat geeft je wel voeldende info over het gebruik. Google verder even "drugs test" om een testcentra bij jou in de buurt te vinden. Je geeft daar legaal een pil af en dan krijg je als je om een labtest vraagt de exacte inhoud per post terug.

Is het je enige pil en kan je niet 1-2-3 aan nieuwe komen, dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.

Verder is het altijd verstandig om je helemaal de neten in te lezen over harddrugs. Als je alles op een rijtje wilt hebben lees er dan eens over op unity.nl :wink:

neurotoxin zei:
dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.

Is dat toch wel te halen bij smartshops? Dacht dat t niet meer te krijgen was?

Paperplane.

Wijs gebruiker
pimthunder zei:
neurotoxin zei:
dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.

Klopt, het is her en der nofg wel te bestellen ol het internet, maar in de meesyte smartshops kan je t niet meer krijgen.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Paperplane. zei:
Klopt, het is her en der nofg wel te bestellen ol het internet, maar in de meesyte smartshops kan je t niet meer krijgen.
Hoezo dat eigenlijk? Ik dacht dat de houding van de overheid zo was dat ze door slechts twee doden in 2010 (een od, een vergif), helemaal niet zouden komen aan de designerdrugs in 2011 en ook niet in het vooruitzicht omdat Nederlanders zo goed belezen waren over drugs en er geen rommel in de omloop was...

Of is het soms per gemeente/district aangescherpt op plaatsen?

Paperplane. zei:
pimthunder zei:
neurotoxin zei:

Ja dit dacht ik dus al ergens gelezen te hebben. Toch jammer, ik zou t wel is willen proberen. :grin:

hackya

Newbie
Dank voor de info alvast!

Test centera zal het niet worden want mijn ouders weten verder nergens wat van en ik ben ook niet oud genoeg verder (onder de 1:sunglasses:.

Het is een oranje q-dancje en die zijn rond de 160 mg als ik lees op internet ?
Ik weeg 75 kg. Zou ik dan een halfje of een kwartje nemen? (Ik wil echt genieten, en niet dat ik te weinig neem :$)

En wat als er wel iets met me gebeurt (wat ik betwijfel omdat ik wel in mijzelf vertrouw) dan zijn mijn ouders echt niet-normaal boos.

neurotoxin

Belezen gebruiker
hackya zei:
Test centera zal het niet worden want mijn ouders weten verder nergens wat van en ik ben ook niet oud genoeg verder (onder de 1:sunglasses:.
Doe dan in ieder geval een eigen test met een test setje. Te koop bij de lokale smartshop.

Maar als je geen test laat doen dan kan er dus giftige en/of ongewenste troep in zitten. Als een pil eenmaal populair wordt, dan wordt deze vaak binnen no-time nagemaakt.

Kan jij niet een van jouw vrienden/vriendinnen laten testen?

Ik weeg 75 kg. Zou ik dan een halfje of een kwartje nemen? (Ik wil echt genieten, en niet dat ik te weinig neem :$)
Dosering voor vrouwen is 1-1,5mg/kg_lichaamsgewicht. Voor de eerste keer is het beter dat je niet gelijk de hele dosis in zijn geheel neemt. De maximale dosis voor jou is dus 75kg*1,5=113mg. Een halfje is 80mg, MAAR in pilvorm is de MDMA niet even verdeelt over de pil, dus als je niet 1:1 rekent, kan het zijn dat je zowaar 120 binnenkrijgt (al meer dan je maximum!).

Als je anti-depressiva slikt knalt de MDMA veel harder in, wat dus al helemaal extreem is. Het is daarom aangeraden om niet te nemen als je aan de anti-depressiva zit!

TL;DR Ik zou beginnen met een kwartje. Het zal waarschijnlijk niet inslaan met die dosis, dus als je er nog niets van voelt na vijf kwartier, neem dan nog een kwartje. Je zal dan pas na twee uur wat voelen. Ga niet lopen rondkloten met sneller bijpakken, want het is je eerste keer! Het is wel harddrugs he? En je kan beter te weinig dan teveel pakken op je eerste keer.

Tip: Neem een kwartje zonder doorbijten gewoon een half uur voor je naar binnen gaat, dan duurt het maximaal anderhalf uur voor je gaat. En met mijn voorschrift zal je zeker lekker hard gaan hoor! :wink:

PS: De reden voor dit overvoorzichtige gedoe is dat MDMA bij sommige slecht kan vallen en sommige mensen blijken allergisch.

hackya

Newbie
Thx, dat ga ik wss ook doen.

Maar ik doe het op een hardstyle feest wat indoor is.
Ik sta dus de hele avond te stampen en het is indoor dus wss heet. Wat kan ik dan het beste doen om niet bij de ehbo te raken?

neurotoxin

Belezen gebruiker
Je kan oververhit raken als je niet om de zoveel tijd even uitrust. In het geval dat je rookt is dit geen probleem, want roken tijdens de trip is meeeggaaaa lekker en je paft bij de fleet :wink:

Neem een vol glas water per uur, om uitdroging te voorkomen, maar niet te veel want je lever werkt aan de XTC niet zo goed en als je dan teveel drinkt kan je watervergiftiging krijgen.

Verschijnsel gevarenzone oververhitting is duiziligheid en niet meer helder en snel na kunnen denken. In dit geval pronto ergens gaan afkoelen. (let wel op met als je naar buiten loopt aan het einde van het feest, want als je dan eenmaal voor je gevoel afgekoelt bent kan het te laat zijn! Jas dus meenemen als je naar buiten gaat!

Verschijnsel gevarenzone watervergiftiging is je slap voelen.

---

Verder even advies omtrent dosering en tijd: de XTC feeling komt doordat je vet veel serotonine loslaat in je hoofd, maar XTC bevat geen serotonine omdat dat niet door de zogenaamde bloed hersen barriere kan, dus als je eenmaal al je serotonine opgemaakt heeft het bijpakken geen zin meer. Het is daarom verstandig je trip een beetje aan het einde te doen. Je zal ongevier voor uur lang lekker gaan, waarvan een uur dat je "piekt". Een Hardstyle feest is meestal van 10 tot 7 (althans QlubTempo was dat voor mij), dus misschien eerst even lekker aan de alcohol en later pas gaan? Het is toch je eerste keer dus dat kan je makkelijk doen aangezien je toch nog niet weet wat je mist :wink:

Als je eenmaal alcohol gebruikt na het "tikken" (je pil nemen) dan vlakt het effect van alcohol enkel je trip maar. Alcohol is namelijk een downer en XTC is een upper.

Sommige oelewappers tikken veel meer XTC bij dan nuttig is, dat komt omdat in XTC vaak ook andere stoffen dan MDMA zitten die dan wel weer lekker opkomen. Echter is het zo dat je dan extreem gaat bektrekken en je als een complete mongool gaat gedragen. Het is ook nog eens schadelijk voor je hersenen dat teveel pakken.

Neem de dag erna in ieder geval een banaan om je serotonine niveau weer een beetje te verhogen om zo een mega depri kater te voorkomen de dinsdag erna.

Veel plezier!

Anton

Experimenterende gebruiker
neurotoxin zei:
Je kan oververhit raken als je niet om de zoveel tijd even uitrust. In het geval dat je rookt is dit geen probleem, want roken tijdens de trip is meeeggaaaa lekker en je paft bij de fleet :wink:

Neem een vol glas water per uur, om uitdroging te voorkomen, maar niet te veel want je lever werkt aan de XTC niet zo goed en als je dan teveel drinkt kan je watervergiftiging krijgen.

Verschijnsel gevarenzone oververhitting is duiziligheid en niet meer helder en snel na kunnen denken. In dit geval pronto ergens gaan afkoelen. (let wel op met als je naar buiten loopt aan het einde van het feest, want als je dan eenmaal voor je gevoel afgekoelt bent kan het te laat zijn! Jas dus meenemen als je naar buiten gaat!

Verschijnsel gevarenzone watervergiftiging is je slap voelen.

---

Verder even advies omtrent dosering en tijd: de XTC feeling komt doordat je vet veel serotonine loslaat in je hoofd, maar XTC bevat geen serotonine omdat dat niet door de zogenaamde bloed hersen barriere kan, dus als je eenmaal al je serotonine opgemaakt heeft het bijpakken geen zin meer. Het is daarom verstandig je trip een beetje aan het einde te doen. Je zal ongevier voor uur lang lekker gaan, waarvan een uur dat je "piekt". Een Hardstyle feest is meestal van 10 tot 7 (althans QlubTempo was dat voor mij), dus misschien eerst even lekker aan de alcohol en later pas gaan? Het is toch je eerste keer dus dat kan je makkelijk doen aangezien je toch nog niet weet wat je mist :wink:

Als je eenmaal alcohol gebruikt na het "tikken" (je pil nemen) dan vlakt het effect van alcohol enkel je trip maar. Alcohol is namelijk een downer en XTC is een upper.

Sommige oelewappers tikken veel meer XTC bij dan nuttig is, dat komt omdat in XTC vaak ook andere stoffen dan MDMA zitten die dan wel weer lekker opkomen. Echter is het zo dat je dan extreem gaat bektrekken en je als een complete mongool gaat gedragen. Het is ook nog eens schadelijk voor je hersenen dat teveel pakken.

Neem de dag erna in ieder geval een banaan om je serotonine niveau weer een beetje te verhogen om zo een mega depri kater te voorkomen de dinsdag erna.

Veel plezier!
Persoonlijk zou ik adviseren om 2 glazen per uur te drinken... en bijvoorbeeld cola of zo, met suikers e.d.

En het advies om tegen iemand te zeggen eerst aan de alcohol gaan en daarna aan de xtc terwijl het zijn 1e keer is vind ik erg dom.....

Als ik xtc zou nemen zou ik alcohol heel erg minimaliseren. Zelf neem ik over een uurtje of 6 maximaal 2 biertjes of zo tijdens xtc....

jaapi

Belezen gebruiker
geen alcohol, gewoon niet doen, zeker niet de eerste keer

verder kan je een halfje wel hebben zonder op de ehbo te komen.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Anton zei:
Persoonlijk zou ik adviseren om 2 glazen per uur te drinken... en bijvoorbeeld cola of zo, met suikers e.d.
Twee per uur is met een trip van vier uur al acht glazen, terwijl voor vrouwen (zeker met dat gewicht) negen glazen geadviseerd wordt per dag. Het is ook nog eens zo dat de lever niet goed functioneerd! Doe dan dus geen twee glazen per uur!

Dan suikerdrankjes probleem:
-Knarsetanden en flink aan de suiker (nee dat is goed voor je gebit :wave: );
-Door suiker krijg je enkel nog meer dorst, wat teveel drinken uitlokt.

Gewoon water dus.

En het advies om tegen iemand te zeggen eerst aan de alcohol gaan en daarna aan de xtc terwijl het zijn 1e keer is vind ik erg dom.....
Alcohol voor de XTC is niet shadelijk; enkel tijdens. Verder is het zo dat niemand zich op een langdurig feest nuchter wilt voelen. Het is dan dus of een paar glazen alcohol, of een te toxische dosis MDMA om maar te blijven gaan. Wat lijkt jou slimmer?

Als ik xtc zou nemen zou ik alcohol heel erg minimaliseren. Zelf neem ik over een uurtje of 6 maximaal 2 biertjes of zo tijdens xtc....
Buiten dat het zonde is van de MDMA trip is het zo dat je geen zak voelt van de alcohol. Je kan een halve vodka fles leegdrinken en doodnuchter verder gaan. (met als risico dat je teveel drinkt en het allemaal spontaan inslaat wanneer de trip over is)

Weet waar je het over hebt :)

Paperplane.

Wijs gebruiker
Ik doe op niet te lange feestjes (11-7) meestal eerst ff wat hasj, beetje dansen, en meestal rond half 1 een halfje(80-90mg). Meestal 3 halfjes op een avond op. Die 3e voel je wel iets minder, maar ik ga er zeker nog wel lekker op. Dat je na 2mg/kg niks meer zou voelen zoals sommige hier beweren is dus onzin. Zelfs na 5 halfjes voel ik het nog gewoon. Weliswaar het love gevoel niet, maar wel het space energie gevoel. Love gevoel is toch niet heel handig in een mosh-pit op een dubstep feest.

"Geef me een knu..." *Drop komt* "fuck it" *Gaat los*

Love gevoel is meer iets voor thuis met je lover/vlam/seksmaatje.

jaapi

Belezen gebruiker
Paperplane. zei:
Ik doe op niet te lange feestjes (11-7) meestal eerst ff wat hasj, beetje dansen, en meestal rond half 1 een halfje(80-90mg). Meestal 3 halfjes op een avond op. Die 3e voel je wel iets minder, maar ik ga er zeker nog wel lekker op. Dat je na 2mg/kg niks meer zou voelen zoals sommige hier beweren is dus onzin. Zelfs na 5 halfjes voel ik het nog gewoon. Weliswaar het love gevoel niet, maar wel het space energie gevoel. Love gevoel is toch niet heel handig in een mosh-pit op een dubstep feest.

kan het niet meer met dhr paperplane eens zijn.

en op het alcohol ding. Neurotoxin mag een andere mening hebben, maar de meeste zijn het er wel over eens dat je op moet passen met alcohol. Reden genoeg iniedersgeval om de eerste keer geen alcohol te nuttigen.

Paperplane.

Wijs gebruiker
jaapi zei:
Paperplane. zei:

kan het niet meer met dhr paperplane eens zijn.

en op het alcohol ding. Neurotoxin mag een andere mening hebben, maar de meeste zijn het er wel over eens dat je op moet passen met alcohol. Reden genoeg iniedersgeval om de eerste keer geen alcohol te nuttigen.
Vooral omdat alcohol en xtc beide je uitdrogen. En dan vooral je hersenen. Je kan natuurlijk wel bedenken dat droge hersenen, i.c.m. de oxidatieve stress veroorzaakt door de serotonine vrijlating, geen goede combi is...
Pak desnoods eerst wat 2c-b(15mg) en als dat begint uit te werken je pilletje. Of neem een pil, en als die begint uit te werken kleine nifjes keta. Er zijn zoveel betere combi's met xtc dan alcohol. Want dat is echt gewoon terror voor je brains.

hackya

Newbie
het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?

Paperplane.

Wijs gebruiker
hackya zei:
het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?
Als er een chill ruimte is.

boenkeng

Bewuste gebruiker
hackya zei:
als het te druk is zo ik sowieso niet gaan :wink: maar als 't pilletje er in klapt zou ik toch voor de zekerheid ff ruimte zoeken mocht je het ff moeilijk krijgen

neurotoxin

Belezen gebruiker
Nouw als je jezelf niet klemzuipt en daarna nog twee uur wacht met die kwartjes, dan is de alcohol al aardig weg (je bent dan al twee uur niet meer aan het drinken) en dat in combinatie met je nieren die zowat al het water binnenhouden (ooit afgevraagd waarom je nooit naar de wc moet?), kan het in mijn boek best.

Natuurlijk is alcohol slecht. Natuurlijk is XTC slecht. Natuurlijk is de combinatie nog slechter. Natuurlijk zou je veel beter eigenlijk gewoon naar een orkest moeten luisteren, voor twaalf uur je bed in moeten duiken en netjes een leerboek moeten lezen onder de wol. Maar ja...

hackya zei:
Als men al specifiek zegt dat het flink heet is, dan is er iets mis met de ventilatie en dan zou ik persoonlijk zeker niet nemen. Ik heb al ervaring met oververhitting in een gote, relatief niet zo drukke zaal met airconditioning. Ik kon toen lekker een uur lang in de rookruimte hangen en daar van de muziek genieten :cry: (terwijl ik piekte!)

Paperplane.

Wijs gebruiker
neurotoxin zei:
Nouw als je jezelf niet klemzuipt en daarna nog twee uur wacht met die kwartjes, dan is de alcohol al aardig weg (je bent dan al twee uur niet meer aan het drinken) en dat in combinatie met je nieren die zowat al het water binnenhouden (ooit afgevraagd waarom je nooit naar de wc moet?), kan het in mijn boek best.

Natuurlijk is alcohol slecht. Natuurlijk is XTC slecht. Natuurlijk is de combinatie nog slechter. Natuurlijk zou je veel beter eigenlijk gewoon naar een orkest moeten luisteren, voor twaalf uur je bed in moeten duiken en netjes een leerboek moeten lezen onder de wol. Maar ja...

hackya zei:
Als men al specifiek zegt dat het flink heet is, dan is er iets mis met de ventilatie en dan zou ik persoonlijk zeker niet nemen. Ik heb al ervaring met oververhitting in een gote, relatief niet zo drukke zaal met airconditioning. Ik kon toen lekker een uur lang in de rookruimte hangen en daar van de muziek genieten :cry: (terwijl ik piekte!)

De lever breekt per uur maximaal maar 1 glas af, dus als je 4 biertjes op hebt, en dan 2 uur niks drinkt, zit er nogsteeds 2 biertjes in je systeem. Doe nou maar gewoon lekker nuchter dat pilletje nemen, zeker de eerste keer.

En dat je overheated raakt heeft waarschijnlijk weer te maken met dat je er alcohol bijknalt niet neurotoxin?

neurotoxin

Belezen gebruiker
Paperplane. zei:
En dat je overheated raakt heeft waarschijnlijk weer te maken met dat je er alcohol bijknalt niet neurotoxin?
Nope; bijknallen doe ik niet aan. Verder was het ongeveer zo:
1. Duizelig -> rookruimte;
2. "Hey ik voel me weer prima. Even water halen!" -> d bar;
3. Aan de bar in de rij -> Duizelug -> terug naar 1.

Herhaal dit een uur lang...

PS:
Paperplane. zei:
De lever breekt per uur maximaal maar 1 glas af, dus als je 4 biertjes op hebt, en dan 2 uur niks drinkt, zit er nogsteeds 2 biertjes in je systeem. Doe nou maar gewoon lekker nuchter dat pilletje nemen, zeker de eerste keer.
En dan nog even dit: je lever functioneert haast niet aan aan de M...

Bovenaan