neurotoxin zei:dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.
Klopt, het is her en der nofg wel te bestellen ol het internet, maar in de meesyte smartshops kan je t niet meer krijgen.pimthunder zei:neurotoxin zei:dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.
Is dat toch wel te halen bij smartshops? Dacht dat t niet meer te krijgen was?
Hoezo dat eigenlijk? Ik dacht dat de houding van de overheid zo was dat ze door slechts twee doden in 2010 (een od, een vergif), helemaal niet zouden komen aan de designerdrugs in 2011 en ook niet in het vooruitzicht omdat Nederlanders zo goed belezen waren over drugs en er geen rommel in de omloop was...Paperplane. zei:Klopt, het is her en der nofg wel te bestellen ol het internet, maar in de meesyte smartshops kan je t niet meer krijgen.
Paperplane. zei:Klopt, het is her en der nofg wel te bestellen ol het internet, maar in de meesyte smartshops kan je t niet meer krijgen.pimthunder zei:neurotoxin zei:dan kan je altijd nog 4-fluor halen bij de smartshop; dat is de legale variant van Xtc en het heeft echt exact dezelfde werking.
Is dat toch wel te halen bij smartshops? Dacht dat t niet meer te krijgen was?
Doe dan in ieder geval een eigen test met een test setje. Te koop bij de lokale smartshop.hackya zei:Test centera zal het niet worden want mijn ouders weten verder nergens wat van en ik ben ook niet oud genoeg verder (onder de 1.
Dosering voor vrouwen is 1-1,5mg/kg_lichaamsgewicht. Voor de eerste keer is het beter dat je niet gelijk de hele dosis in zijn geheel neemt. De maximale dosis voor jou is dus 75kg*1,5=113mg. Een halfje is 80mg, MAAR in pilvorm is de MDMA niet even verdeelt over de pil, dus als je niet 1:1 rekent, kan het zijn dat je zowaar 120 binnenkrijgt (al meer dan je maximum!).Ik weeg 75 kg. Zou ik dan een halfje of een kwartje nemen? (Ik wil echt genieten, en niet dat ik te weinig neem :$)
Persoonlijk zou ik adviseren om 2 glazen per uur te drinken... en bijvoorbeeld cola of zo, met suikers e.d.neurotoxin zei:Je kan oververhit raken als je niet om de zoveel tijd even uitrust. In het geval dat je rookt is dit geen probleem, want roken tijdens de trip is meeeggaaaa lekker en je paft bij de fleet
Neem een vol glas water per uur, om uitdroging te voorkomen, maar niet te veel want je lever werkt aan de XTC niet zo goed en als je dan teveel drinkt kan je watervergiftiging krijgen.
Verschijnsel gevarenzone oververhitting is duiziligheid en niet meer helder en snel na kunnen denken. In dit geval pronto ergens gaan afkoelen. (let wel op met als je naar buiten loopt aan het einde van het feest, want als je dan eenmaal voor je gevoel afgekoelt bent kan het te laat zijn! Jas dus meenemen als je naar buiten gaat!
Verschijnsel gevarenzone watervergiftiging is je slap voelen.
---
Verder even advies omtrent dosering en tijd: de XTC feeling komt doordat je vet veel serotonine loslaat in je hoofd, maar XTC bevat geen serotonine omdat dat niet door de zogenaamde bloed hersen barriere kan, dus als je eenmaal al je serotonine opgemaakt heeft het bijpakken geen zin meer. Het is daarom verstandig je trip een beetje aan het einde te doen. Je zal ongevier voor uur lang lekker gaan, waarvan een uur dat je "piekt". Een Hardstyle feest is meestal van 10 tot 7 (althans QlubTempo was dat voor mij), dus misschien eerst even lekker aan de alcohol en later pas gaan? Het is toch je eerste keer dus dat kan je makkelijk doen aangezien je toch nog niet weet wat je mist
Als je eenmaal alcohol gebruikt na het "tikken" (je pil nemen) dan vlakt het effect van alcohol enkel je trip maar. Alcohol is namelijk een downer en XTC is een upper.
Sommige oelewappers tikken veel meer XTC bij dan nuttig is, dat komt omdat in XTC vaak ook andere stoffen dan MDMA zitten die dan wel weer lekker opkomen. Echter is het zo dat je dan extreem gaat bektrekken en je als een complete mongool gaat gedragen. Het is ook nog eens schadelijk voor je hersenen dat teveel pakken.
Neem de dag erna in ieder geval een banaan om je serotonine niveau weer een beetje te verhogen om zo een mega depri kater te voorkomen de dinsdag erna.
Veel plezier!
Twee per uur is met een trip van vier uur al acht glazen, terwijl voor vrouwen (zeker met dat gewicht) negen glazen geadviseerd wordt per dag. Het is ook nog eens zo dat de lever niet goed functioneerd! Doe dan dus geen twee glazen per uur!Anton zei:Persoonlijk zou ik adviseren om 2 glazen per uur te drinken... en bijvoorbeeld cola of zo, met suikers e.d.
);Alcohol voor de XTC is niet shadelijk; enkel tijdens. Verder is het zo dat niemand zich op een langdurig feest nuchter wilt voelen. Het is dan dus of een paar glazen alcohol, of een te toxische dosis MDMA om maar te blijven gaan. Wat lijkt jou slimmer?En het advies om tegen iemand te zeggen eerst aan de alcohol gaan en daarna aan de xtc terwijl het zijn 1e keer is vind ik erg dom.....
Buiten dat het zonde is van de MDMA trip is het zo dat je geen zak voelt van de alcohol. Je kan een halve vodka fles leegdrinken en doodnuchter verder gaan. (met als risico dat je teveel drinkt en het allemaal spontaan inslaat wanneer de trip over is)Als ik xtc zou nemen zou ik alcohol heel erg minimaliseren. Zelf neem ik over een uurtje of 6 maximaal 2 biertjes of zo tijdens xtc....
Paperplane. zei:Ik doe op niet te lange feestjes (11-7) meestal eerst ff wat hasj, beetje dansen, en meestal rond half 1 een halfje(80-90mg). Meestal 3 halfjes op een avond op. Die 3e voel je wel iets minder, maar ik ga er zeker nog wel lekker op. Dat je na 2mg/kg niks meer zou voelen zoals sommige hier beweren is dus onzin. Zelfs na 5 halfjes voel ik het nog gewoon. Weliswaar het love gevoel niet, maar wel het space energie gevoel. Love gevoel is toch niet heel handig in een mosh-pit op een dubstep feest.
"Geef me een knu..." *Drop komt* "fuck it" *Gaat los*
Love gevoel is meer iets voor thuis met je lover/vlam/seksmaatje.
Vooral omdat alcohol en xtc beide je uitdrogen. En dan vooral je hersenen. Je kan natuurlijk wel bedenken dat droge hersenen, i.c.m. de oxidatieve stress veroorzaakt door de serotonine vrijlating, geen goede combi is...jaapi zei:Paperplane. zei:Ik doe op niet te lange feestjes (11-7) meestal eerst ff wat hasj, beetje dansen, en meestal rond half 1 een halfje(80-90mg). Meestal 3 halfjes op een avond op. Die 3e voel je wel iets minder, maar ik ga er zeker nog wel lekker op. Dat je na 2mg/kg niks meer zou voelen zoals sommige hier beweren is dus onzin. Zelfs na 5 halfjes voel ik het nog gewoon. Weliswaar het love gevoel niet, maar wel het space energie gevoel. Love gevoel is toch niet heel handig in een mosh-pit op een dubstep feest.
"Geef me een knu..." *Drop komt* "fuck it" *Gaat los*
Love gevoel is meer iets voor thuis met je lover/vlam/seksmaatje.
kan het niet meer met dhr paperplane eens zijn.
en op het alcohol ding. Neurotoxin mag een andere mening hebben, maar de meeste zijn het er wel over eens dat je op moet passen met alcohol. Reden genoeg iniedersgeval om de eerste keer geen alcohol te nuttigen.
Als er een chill ruimte is.hackya zei:het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?
als het te druk is zo ik sowieso niet gaanhackya zei:het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?
Als men al specifiek zegt dat het flink heet is, dan is er iets mis met de ventilatie en dan zou ik persoonlijk zeker niet nemen. Ik heb al ervaring met oververhitting in een gote, relatief niet zo drukke zaal met airconditioning. Ik kon toen lekker een uur lang in de rookruimte hangen en daar van de muziek genietenhackya zei:het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?
neurotoxin zei:Nouw als je jezelf niet klemzuipt en daarna nog twee uur wacht met die kwartjes, dan is de alcohol al aardig weg (je bent dan al twee uur niet meer aan het drinken) en dat in combinatie met je nieren die zowat al het water binnenhouden (ooit afgevraagd waarom je nooit naar de wc moet?), kan het in mijn boek best.
Natuurlijk is alcohol slecht. Natuurlijk is XTC slecht. Natuurlijk is de combinatie nog slechter. Natuurlijk zou je veel beter eigenlijk gewoon naar een orkest moeten luisteren, voor twaalf uur je bed in moeten duiken en netjes een leerboek moeten lezen onder de wol. Maar ja...
Als men al specifiek zegt dat het flink heet is, dan is er iets mis met de ventilatie en dan zou ik persoonlijk zeker niet nemen. Ik heb al ervaring met oververhitting in een gote, relatief niet zo drukke zaal met airconditioning. Ik kon toen lekker een uur lang in de rookruimte hangen en daar van de muziek genietenhackya zei:het is op een klein hardstyle feest waar het erg druk en heet is wat ik me heb verteld. En dan sta ik de hele avond te stampen. is het dan wel verstandig om te nemen of valt dat wel mee?(terwijl ik piekte!)
Nope; bijknallen doe ik niet aan. Verder was het ongeveer zo:Paperplane. zei:En dat je overheated raakt heeft waarschijnlijk weer te maken met dat je er alcohol bijknalt niet neurotoxin?
En dan nog even dit: je lever functioneert haast niet aan aan de M...Paperplane. zei:De lever breekt per uur maximaal maar 1 glas af, dus als je 4 biertjes op hebt, en dan 2 uur niks drinkt, zit er nogsteeds 2 biertjes in je systeem. Doe nou maar gewoon lekker nuchter dat pilletje nemen, zeker de eerste keer.