• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e keer XTC

leeftijd : 18
Wie : ik, B, L, en S en een groep vrienden van Y en J
waar : pleinvrees
Wat: 2 blauw illuminaties?

[weinig structuur in de tijd en gebeurtenissen omdat ik mij tijdens mij trip hier niet mee heb bezig gehouden]

Na al een tijdje veel techno en deephouse geluisterd te hebben, besloten we om een keer naar een festival/feest hiervan te gaan. Zo gezegd zo gedaan hadden we de tickets voor pleinvrees hero's besteld. De groep van Y en J ging ook, sommige kende ik al dus dit maakte het alleen nog maar leuker!

het begin.

S had ineens problemen met zijn kaartje en wist niet zeker of hij nog kon komen... dit vond iedereen erg jammer.

Aangekomen op het terrein even de boel verkend en een spotje opgezocht om de eerste keer zo'n rakker te nemen. Zo gezegd zo gedaan, geen big deal van gemaakt want Ik was bijzonder enthousiast en kon niet wachten tot het zou inslaan. B en L waren nog wat twijfelende over hun keuze door het feit dat er toch troep in zit [ had ik zelf ook maar de nieuwschierigheid overwon] maar hebben het toch gedaan :rock:

na 1,5 uur rondjes te hebben gelopen en met wat mensen van de andere groep te hebben gechilled kwam S dan toch! hij ook snel een halfje gedropt en beetje bijgepraat met de groep. het was nu al 15:00 [ feest begon 13:00] en ik voelde nog steeds niks.. dit vond ik erg vervelend omdat L en S al wel al lekker gingen en ik en B een beetje aan het wachten waren... ik dacht dat het misschien kwam omdat ik er beter tegen kon [ bij S sloeg hij al na een kleine 20 minuten in!] dus heb toen samen met L B en S een 2e halfje genomen. weer terug gelopen naar de main stage en daar begon ik het te voelen.

de opkomst
me kaken begonnen te schuiven en me voetjes werden niet meer moe, dit moest het zijn, nu komt het, dit is het ! of toch niet? me ogen zo groot als ik weet niet wat en vol van energie liep ik over het terrein heen met B,S en L maar ik miste het euforische verliefde gevoel wat bij S en L wel zo duidelijk aanwezig was. hierdoor kwam ik maar niet lekker in de trip en had ik het idee dat ik iets fout had gedaan? wel had ik veel zin om te communiceren met mensen en te dansen maar in me hoofd en lichamelijk voelde ik me redelijk nuchter behalve het feit dat alles veel mooier en positiever oogde dan dat het was. rond 17:30 nog een halfje genomen. Zonder dat ik het doorhad was ik keihard aan het gaan maar omdat ik mij te veel focusde op wat ik wilde voelen leek het wel niet door te kunnen komen, totdat kolsch op de mainstage ging draaien. De hele dag lang geen reet om gegeven wie er stond te draaien maar kolsch mochten we absoluut niet missen. Bij de mainstage aangekomen zagen we de andere groep wat elke keer weer leek alsof je ze jaren heb gezocht en eindelijk weer terug vond! Na wat gepraat ben ik met S en B op een zitzak gaan zitten wat naast de mainstage stond, op dit moment begon kolsch met het nummer OPA en op dit moment begon mijn 2e halfje in te slaan. WAUW!!!! De muziek van kolsch trok me zo me hoogtepunt in!! [ voor techno/deephouse liefhebbers echt een aanrader]

Ik voelde tintelingen, rillingen, warmte, liefde, geluk en noem maar op ineens me lichaam binnen knallen ! ik gaf me volledig eraan over omdat ik wist dat het eindelijk zover was, dit was dat gene waar ik zo naar zat uit te kijken! ik zakte helemaal weg in de zitzak en begon S te vertellen dat hij me beste maat was en waarom dat zo was, daarna kwam ineens L aanlopen met rakketjes :openmouth: pfffff wat was dit hemels, L kwam naast me zitten op de zitzak en leunde deels tegen mij aan wat buitengewoon aangenaam voelde ! hij stond al best snel op waarna ik meteen vroeg of hij weer wilde komen zitten [ wat hij gelukkig deed omdat hij het hardst ging van allemaal :rolleyes: ]

Toen drukte ik perongeluk mijn peuk in S zijn gezicht waarop ik het meteen ging koelen met mijn water ijsje en het afveegde met mijn vest :mrgreen: toen zijn we na het liedje van kolsch gaan lopen[ zo afgeleid dat je vergeet dat je favo artiest aan het draaien is :grin: ] volgensmij om water te halen, maar dit ging niet goed. De overgang van de muziek tussen de stage's werd ineens heel onaangenaam, ik kreeg het super heet en het zweet stroomde langs me gezicht. Ik zei tegen S dat ik het te warm had en toen hij naar me keek schrok hij en reageerde iet wat paniekerig waardoor ik al wist hoelaat het was :kots: snel snel naar het watertje gelopen waar je super chill kon zitten met B, S ging snel water halen, ik zat op het randje maar wist het binnen te houden en toen ik ging zitten :openmouth: een oase van rust en acceptatie kwam over me heen het misselijke onaangename gevoel trok direct weg alsof je een putje los trok, na een aantal minuten gezeten te hebben zijn we weer richting kolsch gelopen [ helemaal vergeten dat hij nog draaide] waar we weer lekker uit ons plaat konden gaan op de muziek, die binnenkwam alsof je zelf de muziek was zo bizar was dat! de muziek leek wel vanuit mijn eigen lichaam te komen ! net als wanneer ik moest lachen, dan voelde ik die lach vanuit mijn buik richting mijn kaken trekken waarna er een big smile ontstond ! :grin: super lief en aardig tegen iedereen en heel wat rondjes, flesjes water, kauwgom en gesprekken verder zijn ik B en S gaan zitten om een joint te draaien, ineens begon B negatieve en positieve aspecten te vertellen over ons wat wij vervolgens ook over elkaar gingen doen ! dit voelde heel goed en ik was ook na dat gesprek echt aan het focussen op punten die ik aan mezelf kon verbeteren waardoor ik ultiem lief werd :P ook had ik het gevoel dat ons groepje het beste en chillste groepje was van iedereen op dat feest en dat wij het hardst gingen van iedereen !

Ik had de hele dag mijn zonnebril op omdat ik bang was dat mensen me ogen zouden zien, totdat ik bij de wc's aankwam hahaha! het leek wel een hok met uilen, iedereen stond met grootte oogjes verdwaald om zich heen te kijken dus ik meteen die bril afgedaan wat echt als een openbaring voelde. Mensen die ik tegenkwam met een biertje in hun handen en met normale pupillen had ik echt medelijden mee, hoe kun je nou genieten van dit feestje zonder zo'n pil ? kijk mij gaan dan !! :wave:

toen we een beetje stonden te dansen kwam er ineens een man naar ons toe die vroeg of wij wat verkochten, ik was helemaal los aan het gaan dus zei meteen ja! [ wist toevallig iemand daar die bij zich had] maar S zei godzijdank meteen nee, toen begreep ik ook meteen dat het een undercover was dus ik schrok me een hoedje ! S echt 1000x bedankt dat hij nee zei, bleek dat hij nee zei omdat hij wist dat die pillen op waren en niet omdat het een undercover was :tearsofjoy: dik geluk dus en ook meteen bewust van het feit dat ze rondlopen. Werd hierna wel iets schuwer met mensen omdat ik niet zo goed wist wat ik nou kon vertrouwen of niet maar dit ebde al snel weg gelukkig.

een beetje midden op de dag [ moeilijk in te schatten want de tijd vloog echt voorbij] zijn we de andere groep gaan zoeken die bij de achterste stage stonden. uiteindelijk zag ik Y en J die ons deels hadden overtuigd om x te proberen, en ben daar echt full speed hen gerend ! wat was ik blij hun weer te zien :rolleyes:

Uiteindelijk zijn we met zijn 4e naar de fruitkraam gelopen waarbij ik dacht, uh ja wat moet ik nou met fruit ? ik heb niet eens honger? waarop B zei dat ik sowieso iets moest binnen krijgen [hele dag aan het dansen etc] dit klonk wel logisch dus ik een banaan gekocht en meteen een knuffel gegeven aan B omdat dit het beste idee ooit was !

veel gelachen om onze gezichten die altijd super verbaasd en verdwaald leken en L leek wel op een koe zo overdreven als zijn kaken gingen :tearsofjoy: en vooral super blij en energiek gevoeld en helemaal los gegaan op de muziek. Heb ook meerdere keren mijn peuk verkeerd aangestoken of dat ik hem heel lang vast had en dacht huh is hij nog niet aan en als ik dan nog een keer keek was hij voor de helft op :grin:

wat ook heel bizar was, was om stil te gaan staan. Het leek net of de tijd samen met jou stilstond en iedereen zag je langs je flitsen zoals je ook wel in films ziet op een groot plein waar 1 iemand dan staat.

de tijd vloog echt voorbij en het feestje was helaas sneller dan verwacht afgelopen[11] maar wel met de herinnering dat dit de mooiste dag uit me leven is geweest tot nu toe !
daarna nog in een bushokje paar joints gerookt en na zitten kauwen en praten over de dag.

Top ervaring met zijn 4e en het volgende feestje zal in november komen[2 maanden genoeg ?]. Hoop dan wel iets meer die bodyload te krijgen alhoewel het scherpe heldere wat ik vooral had ook erg prettig was. [met al die energie een joint in 1 seconden weten te draaien, S schrok er helemaal van :tearsofjoy: ]

Wel jammer dat ik mijn hoogtepunt maar heel even heb kunnen beleven maar het was daarna alsnog super vet!

Hebben met zijn 4e allemaal 2 pillen de man gehad, merkte zelf het meest van de 2e en 3e helft, van de 1e en 4e niet echt iets gemerkt behalve dat het verlengd werd. B zat op mijn niveau en S en L gingen helemaal uit hun pan :)

Bovenaan