1e x gelijk verslaafd?

JunkXL

Bewuste gebruiker
Het is mogelijk dat je naar de eerste keer geestelijk verslaafd ben.
Echter vind ik dit een kwestie van karakter tonen en er overheen stappen.

Ikbendun

Newbie
atbboy zei:
Vermoord je dealer rip zijn speed geef mij de speed! JUNKie 4 Life!
Enuh... Niet stiekem 'proeven' van die 1.000kg van je dealer!

Ga jij dan weer 500MG tot je nemen zodat je de dag erna last van je ogen hebt?

Chaincells

Belezen gebruiker
Ik snap wel dat je je zelf 'verslaafd' noemt, maar naar mijn ervaring ben je pas een echte speed junk als je niet meer na denkt bij het snuiven opzich, zo ongeveer emotieloos ben geworden, en je op het moment dat je stopt gewoon de eerste paar weken geen energie heb.

Nou zal mijn beeld ook wel niet 100% correct zijn, maar ik heb mensen/verhalen ontmoet/gehoord die jaren speed gebruikte. En op dat moment ben je er nog ff wat erger aan toe.

Maar pas iig op man, het is niet bepaald een goed teken als je gelijk anderhalve maand hooked ben na je eerste keer.

trem

Experimenterende gebruiker
heb het slechts 1x gebruikt ongeveer 10 jaar terug maar die ervaring was goed. daarna nooit meer gedaan of aangeboden gekregen. omdat het wel behoorlijk goed was kan ik me voorstellen waarom het na langere tijd/meerdere malen gebruiken ERRUG verslavend kan gaan werken.

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Ik weet nog de eerste keer dat ik een lijn Pep nakte , had ik meteen iets van : dit is het gewoon ! Ik heb mijn wondermiddel gevonden!
Heb het dan 6 maanden dagelijks gebruikt maar weliswaar iets of wat gecontroleerd (bv niet na 6u of 8 u 's avonds zodat ik dan toch rond 2:00 's nachts de slaap kon vatten) en ik at ook nog gewoon voldoende (zelfs meer als normaal op sommige momenten) en ja in combinatie met Alcohol (me all time nummer 1 drug) verminderden voor mij persoonlijk ook de paar nadelige effecten van dagelijks Speed gebruik.

Maar toch is dit uiteraard absoluut niet aan te raden aangezien je na een tijd toch die zelfopgestelde regeltjes van 'niet te laat gaan gebruiken zodat ik toch nog naar bed toe ken gaan' regelmatig overtreedt. Omdat het tijdens het gebruik zelf 'te leuk' is om ermee te stoppen en als je ook maar het minste merkt van enige uitwerking van de Amfetamines je natuurlijk terug wat wegnakt of wegslikt om in die euforische roes te blijven.
Uiteindelijk zit je een nacht wakker en de volgende dag rond de middag te brak bent om op een goede manier dingen te ondernemen en die euforie en enorme motivatie om vanalles te doen van omstreeks 3:00 's nachts is ondertussen ook grotendeels verdwenen zo rond 12:00 's middags.
Of je dag en nachtritme raakt stilaan overhoop.
Dan heb je natuurlijk ook nog die tolerantie die steeds hoger en hoger wordt natuurlijk waardoor je meer en meer gaat gebruiken en dat is op financiëel vlak en ook in het algemeen niet eg bevorderlijk zo lijkt me.
En in het ergste geval liep het wel n's uit tot twee of zelfs drie nachten waaraan je naar mijn insziens ook niet enorm veel plezier uit haalt denk ik.

Gewoon occasionneel en recreatief gebruiken bv enkel tijdens het uitgaan of in het weekend is het beste als je het dan toch wil doen of gebruiken. En vooral dan niet omschakelen naar wekelijks gebruik want daar begint de verslaving zich toch vrij snel op te bouwen.

Bovenaan