1p-lsd dosering

Jelkowbrow

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen weet iemand of de dosering van 1p-lsd hetzelfde is als de dosering van normale lsd? Of is het sterker slapper?

StraffeNeel

Badass junkie
Het valt mij lichter dan lsd-25. Wel heb ik een beetje scheef beeld, omdat ik van 1p-lsd enkele keren (op verschillende dagen) 100 mug dosis heb gehad maximaal en van lsd-25 een paar keer flink hoger. Voor mij is die 100 mug een heerlijk tripje en ook weer tijdig afgelopen (tot een uur of tien na inname ongeveer). Wellicht eerst daarmee beginnen? Je kunt altijd op een ander moment dieper gaan, maar dan heb je wel beter een idee voor die dosering.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo mensen weet iemand of de dosering van 1p-lsd hetzelfde is als de dosering van normale lsd? Of is het sterker slapper?
Het is heel waarschijnlijk dat je het verschil niet merkt. Dus ja, de dosering is hetzelfde.

Als je het puur chemisch bekijkt dan is LSD lichter dan 1P-LSD. Dat betekent dat er meer moleculen in een (micro)gram LSD zitten dan in een (micro)gram 1P-LSD. Als je 100 microgram LSD neemt, dan komen er dus meer LSD-moleculen in je brein die de hersencellen kunnen prikkelen. Dat verschil is ongeveer 17%. Dus als je puur chemisch-theoretisch beredeneert dan zou LSD 17% sterker moeten zijn. Maar praktisch gezien merk je dat verschil niet omdat je 1) niet zo precies kunt doseren, en 2) andere factoren dan de dosis meespelen bij hoe je de psychedelische effecten ervaart.

Mensen hebben vaak het idee dat ze véél preciezer kunnen doseren dan het geval is. De meeste mensen nemen de belofte van verkopers dat de zegels "100 microgram" bevatten letterlijk, terwijl je in werkelijkheid vaak niet weet of dat 50 microgram is of 149 microgram, of iets ertussen. Veel preciezer dan met één significant cijfer kun je de dosis niet bepalen als consument (nee, ook niet als je het laat testen).
Dus als je 1P-LSD en LSD met elkaar vergelijkt, dan geldt voor beide drugs dat je "rond de 100 microgram" kunt nemen, maar dan moet je met een foutmarge van grofweg 50% rekenen.

Je kunt verschil merken tussen twee ervaringen. Maar je kunt dan niet goed zeggen waar die verschillen aan toe te schrijven zijn.
Sowieso is dat een probleem bij psychedelica. Het is heel moeilijk om te meten hoe sterk de effecten zijn. Je kunt misschien de heftigheid van de visuele effecten met elkaar vergelijken, wat vaak de meest duidelijke kenmerken van een trip zijn. Maar de heftigheid van de visuals is waarschijnlijk niet rechtsreeks gecorreleerd aan de dosis. Visuele effecten zijn ook afhankelijk van de omgeving en je mindset.

Die context-afhankelijkheid van psychedelische effecten is heel mooi gedemonstreerd in een onderzoek wat "tripping on nothing" heet. De onderzoekers zeiden tegen deelnemers dat ze een middel kregen wat op paddo's leek, maar in werkelijkheid kreeg iedereen een placebo toegediend. Er werden acteurs ingehuurd die zouden spelen dat ze hard aan het trippen waren. In respons op die suggesties uit de omgeving gaven deelnemers wonderwel aan dat ze psychedelische effecten merkten. Zelfs visuele effecten waren vergelijkbaar met een lage dosis paddo-trip (zie grafiek).

Schermafbeelding 2024-11-22 om 09.17.31.png*Olson J.A, Suissa-Rocheleau L., Lifshitz M., Raz A. Veissière S.P.L. (2020) Tripping on nothing: placebo psychedelics and contextual factors. Psychopharmacology, 237(5),1371-1382. doi:10.1007/s00213-020-05464-5.

Laatst bewerkt:

Pinnacle

Belezen gebruiker
Ik sluit mij aan bij @Neo-Shulginist . Verder; 1p (en 1cp-lsd, 1v-lsd) koop je bij RC vendors neem ik aan. Mijn ervaring is dat deze tabs wat consistenter dezelfde ervaring geven. Tabs van dealers zijn vaak wat ondergedoseerd, tabs van RC vendors zijn wat consistenter. Ik heb bijvoorbeeld op 2 tabs van 150ug 1cp-LSD enorm hard getript, maar op 2 tabs 'normale' LSD wat minder heftig. Ik zou eens proberen hoeveel 1 tab 1p-LSD voor je doet en dan langzaam de dosis opschroeven. Mijn persoonlijke ervaring was dat 1 tab 100ug 1p-lsd een redelijke trip gaf, geen hele intense visuals, maar wel een lange, introspectieve piek.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Verder; 1p (en 1cp-lsd, 1v-lsd) koop je bij RC vendors neem ik aan. Mijn ervaring is dat deze tabs wat consistenter dezelfde ervaring geven.
Dit is niet per se mijn ervaring hoor. Ik koop vaak microdots 1P-LSD met dit idee. Dan neem ik twee microdots van "150 microgram". Maar ik heb al een paar keer gehad dat ik door die hoeveelheid echt compleet werd weggeblazen (denk aan een ego-dood op de dansvloer). Terwijl in andere trips die twee microdots gewoon een aardige trip was met lekker veel visuals maar verder zonder al te veel bijzonderheden.

Ik wil maar zeggen: ik zou ook niet al te veel uit gaan van de betrouwbaarheid van RC-vendors....
Deels ook omdat ik wel eens microdots heb ontvangen waarin vier onbekende stoffen zaten, en niet de drug die ze zeiden te verkopen.

Tabs van dealers zijn vaak wat ondergedoseerd, tabs van RC vendors zijn wat consistenter.
Als je de data van het DIMS bekijkt dan is dit inderdaad wel waar. Dealers beloven vaak dat zegels "200 microgram" zijn, maar een gemiddelde geteste hoeveelheid is eerder 80 microgram.

Persoonlijk heb ik wel aardige connecties op het gebied van LSD. De mensen die dat verkopen spreken nooit over microgram (omdat ze zelf ook wel weten dat ze daar geen accurate uitspraken over kunnen doen). Maar ik kan dan vragen hoe sterk een zegel of druppel grofweg is. Als ze zeggen "ik zou er geen twee nemen", dan weet ik genoeg :wink:
Met van die snelle scooterboy whatsappdealers heb je natuurlijk niet zo'n band. Dus dan zou ik ze zeker niet of hun blauwe of bruine ogen vertrouwen.

Jelkowbrow

Het valt mij lichter dan lsd-25. Wel heb ik een beetje scheef beeld, omdat ik van 1p-lsd enkele keren (op verschillende dagen) 100 mug dosis heb gehad maximaal en van lsd-25 een paar keer flink hoger. Voor mij is die 100 mug een heerlijk tripje en ook weer tijdig afgelopen (tot een uur of tien na inname ongeveer). Wellicht eerst daarmee beginnen? Je kunt altijd op een ander moment dieper gaan, maar dan heb je wel beter een idee voor die dosering.
Altijd goed idee om klein te beginnen sowieso mijn eerste keer lsd überhaupt dus het verschil tussen 1p-lsd en lsd zou k niet komen te weten nog tips voor een eerste keer lsd trippen? Heb heel vaak getript op truffels

Jelkowbrow

Dit is niet per se mijn ervaring hoor. Ik koop vaak microdots 1P-LSD met dit idee. Dan neem ik twee microdots van "150 microgram". Maar ik heb al een paar keer gehad dat ik door die hoeveelheid echt compleet werd weggeblazen (denk aan een ego-dood op de dansvloer). Terwijl in andere trips die twee microdots gewoon een aardige trip was met lekker veel visuals maar verder zonder al te veel bijzonderheden.

Ik wil maar zeggen: ik zou ook niet al te veel uit gaan van de betrouwbaarheid van RC-vendors....
Deels ook omdat ik wel eens microdots heb ontvangen waarin vier onbekende stoffen zaten, en niet de drug die ze zeiden te verkopen.

Als je de data van het DIMS bekijkt dan is dit inderdaad wel waar. Dealers beloven vaak dat zegels "200 microgram" zijn, maar een gemiddelde geteste hoeveelheid is eerder 80 microgram.

Persoonlijk heb ik wel aardige connecties op het gebied van LSD. De mensen die dat verkopen spreken nooit over microgram (omdat ze zelf ook wel weten dat ze daar geen accurate uitspraken over kunnen doen). Maar ik kan dan vragen hoe sterk een zegel of druppel grofweg is. Als ze zeggen "ik zou er geen twee nemen", dan weet ik genoeg :wink:
Met van die snelle scooterboy whatsappdealers heb je natuurlijk niet zo'n band. Dus dan zou ik ze zeker niet of hun blauwe of bruine ogen vertrouwen.
Nog tips voor een eerste keer lsd?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even goed op het weer letten: alleen (1P-)LSD nemen op een dag met mooi weer. Blijkt de weersverwachting tegen te vallen? Wees dan bereid om de plannen te wijzigen en de trip op een andere dag te doen.

Dat geldt uiteraard ook voor je mentale gesteldheid. Heb je wat twijfels? Geen probleem. Een andere keer kan ook altijd nog.
Het belangrijkste is dat je nieuwsgierig bent naar wat er komen gaat en dat je zin hebt om nieuwe aspecten van je bewustzijn te verkennen. Een gezonde spanning voelen van te voren is normaal.

Verder ervoor zorgen dat je de trip doet op een rustige plek die vertrouwd is voor je. Zorg voor weinig prikkels (dus geen schreeuwende visuals met beamers op de muur projecteren en zwaar trippy muziek).

XMR

Wijs gebruiker
Even goed op het weer letten: alleen (1P-)LSD nemen op een dag met mooi weer. Blijkt de weersverwachting tegen te vallen? Wees dan bereid om de plannen te wijzigen en de trip op een andere dag te doen.
Ik neem aan dat dit een grap is? Ik vraag het toch maar even voor de zekerheid omdat je posts normaal altijd serieus zijn.

Een van de leukste trips die ik had was juist toen het weer ineens omsloeg terwijl ik in het bos aan het fietsen was. Het werd ineens donker, het ging steeds harder waaien en vervolgens zat ik in een stortbui. Ik vond het machtig mooi om de kracht van de natuur zo mee te mogen maken.

Tip voor topic starter: wellicht is het leuk om het de eerste keer met een vriend of vriendin te doen. In mijn ervaring is de trip wat luchtiger wanneer je niet in je eentje bent, bovendien kun je hele leuke lachkicks krijgen. Zo leer je op een relaxte wijze het middel kennen en kun je op een later moment nog eens in jezelf keren zodra je weet wat je ongeveer kunt verwachten van LSD.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een van de leukste trips die ik had was juist toen het weer ineens omsloeg terwijl ik in het bos aan het fietsen was. Het werd ineens donker, het ging steeds harder waaien en vervolgens zat ik in een stortbui. Ik vond het machtig mooi om de kracht van de natuur zo mee te mogen maken.
Ik snap je punt, en ik zal zeker niet zeggen dat regen altijd een slecht humeur met zich meebrengt.

Toch denk ik dat een stralend weertje gemakkelijker te verwerken is en minder druk zet op de veerkracht van de nieuwe tripper. Als je ineens binnen moet schuilen dan geeft dat minder beweegruimte. Terwijl het juist fijn is als je even naar buiten kunt mocht je daar behoefte aan hebben. Dus ja, de tip is serieus.

Pinnacle

Belezen gebruiker
Neem je tijd, zorg voor een rustige omgeving en een tripsitter. Als je ooit de tijd/ruimte hebt, huur een hutje in het bos en doe het daar, anders is in de buurt van een parkje ook prima. Doe het op een moment dat je OK in je vel zit en niet heel brak bent of andere dingen in je systeem hebt. Zorg ervoor dat je de rest van de dag helemaal niets hoeft, je gaat pas na een nacht slapen weer 100% rustig zijn. Rook geen wiet erbij als het je eerste keer is.

Bovenaan