1P-LSD heel anders dan andere tripmiddelen?

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Gisteren voor het eerst 1P-LSD genomen. En meteen een van mijn beste en meest indrukwekkende trips ooit gehad. 09:00 uur wakker geworden. 1.5 blotter genomen (150mcg) en weer in bed gaan liggen. Weet niet meer zeker of ik daarna nog geslapen heb. Maar ongeveer een uurtje later was ik dus klaarwakker en begon de trip. En toen heb ik de hele come up in een soort opruim/poets/stofzuig modus gezeten. Niet zozeer omdat ik daar zin in had maar meer omdat dat ik die prikkels op dat moment echt niet meer aankon. Ik moest een zekere rust creeëren voor mijzelf. En zolang het een zooi was had ik dus geen rust. (Volgende keer zorgen dat het toch net wat rustiger/schoner is voordat ik aan mijn trip begin) Al was het ook niet perse onprettig om onder invloed schoon te maken en op te ruimen. Mogelijk was ik zo druk bezig dat ik niks gemerkt heb van een onprettige come up zoals ik die met andere tripmiddelen wel ervaren heb. Geen bodyload geen thoughtloops. En ook vrij helder in mijn hoofd gek genoeg. Maar tijdens het poetsen merkte ik al dit deze trip anders was dan eigenlijk al mijn andere trips op 2C-B / 2C-B-FLY / 4-HO-MET. Normaal gesproken betekent hallucineren voor mij dat dingen een beetje beginnen te golven/kronkelen of ademen. Hoe je het ook wil noemen. Maar tijdens mijn LSD trip begon ik ook overal patronen in te zien. :hearteyes:

Beste vergelijking die ik zo snel kon vinden.

Mijn ervaring met 2C-B / 2C-B-FLY / 4-HO-MET
proxy-image (2).jpg
Mijn ervaring met 1P-LSD
trip 1.jpg

Die patronen begon ik overal te zien. Op tegels. Op de muur. Op vloerbedekking. Nou komt dit waarschijnlijk ook door de dosis hoor. Maar dit heb ik niet eerder meegemaakt behalve op DMT. (Maar daar was ik in een totaal andere wereld) Zelfs met mijn ogen dicht had ik nu wat CEV. Toen ik merkte dat het ietsje minder begon te worden heb ik nog 25mcg bijgenomen. Dat was rond 16:00. Twijfelde nog tussen 50mcg en 25mcg. Uiteindelijk besloten om het safe te spelen en het bij 175mcg totaal te houden voor deze keer. Achteraf had 50mcg ook wel gekund denk ik. Normaal neem ik overigens nooit bij tijdens het trippen. Meer visuals komen in mijn beleving normaal gesproken niet zonder extra nare bodyload en verwardheid. Hier had ik nu helemaal geen last van eigenlijk.

Ik heb hier en daar toch wel 15 minuten of langer naar een tegel lopen staren. En als ik dan bleef focussen kon ik nog een level dieper zien als het ware en werd het nog complexer. En op een bepaald moment zag ik zelfs kleuren die er niet waren. Blauw/Paars kwam dan van onder de patronen door. Heel mooi en heel bizar. Ik stond daar echt even vol verbazing te kijken van WOW.

Dat mijn ervaring zoveel anders is dan met 2C-B / 2C-B-FLY / 4-HO-MET hangt dat van de dosis af denken jullie? Of is het vooral het verschil tussen lysergamide vs phenethylamines? Mijn laatste trips op 2C-B-FLY en 4-HO-MET waren op 10mg en 20mg. Maar daar had ik 0 patronen of kleuren.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat mijn ervaring zoveel anders is dan met 2C-B / 2C-B-FLY / 4-HO-MET hangt dat van de dosis af denken jullie? Of is het vooral het verschil tussen lysergamide vs phenethylamines? Mijn laatste trips op 2C-B-FLY en 4-HO-MET waren op 10mg en 20mg. Maar daar had ik 0 patronen of kleuren.
Ja de effecten van fenetylamines, tryptamines en lysergamides loopt gewoon flink uit elkaar. Sowieso zijn de effecten van allerlei verschillende fenetylamines nogal uiteenlopend. De meeste lysergamides lijken wel redelijk op elkaar qua subjectieve effecten, maar dat heeft er veel mee te maken dat de meeste van die stoffen prodrugs zijn die dus uiteindelijk hetzelfde molecuul in de receptor stoppen. 4x-tryptamines lijken qua subjectieve effecten ook flink op elkaar, maar dat komt omdat die stoffen op dezelfde plek worden gesubstitueerd :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In dat geval. Tryptamines / Lysergamides > Fenetylamines.
Over het algemeen hoor je vaak dat tryptamines en lysergamides visueler zijn dan fenethylamines ja. Al zullen er vast uitzonderingen zijn.

LSD is een speciaal goedje!

Over het algemeen heeft het weinig zin om bij te nemen bij psychedelica trouwens. Door de rap optredende tolerantie.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Oh dat bijnemen was eigenlijk nutteloos dan. Jammer dat dat niet kan. Dan moet je dus in 1 keer goed doseren. Niet teveel niet te weinig. Ik kijk alweer uit naar mijn volgende LSD trip. :sunglasses: 150mcg was zeker voor herhaling vatbaar. Maar had soms het idee dat dit het toch nog net niet helemaal was zeg maar. Volgende keer 175mcg nemen denk ik.

Casrus

DF-koning
Oh dat bijnemen was eigenlijk nutteloos dan. Jammer dat dat niet kan. Dan moet je dus in 1 keer goed doseren. Niet teveel niet te weinig. Ik kijk alweer uit naar mijn volgende LSD trip. :sunglasses: 150mcg was zeker voor herhaling vatbaar. Maar had soms het idee dat dit het toch nog net niet helemaal was zeg maar. Volgende keer 175mcg nemen denk ik.
Als het je puur om de hallucinaties te doen is, is AL-LAD aan te raden.

Het gaat niet zo diep als P-LSD, maar dat kan juist gunstig zijn want de existentiële levensvragen zijn dan niet per sé waar je op zit te wachten.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
AL-LAD heb ik ook nog liggen. Al weet ik niet zo goed welke dosis ik daarvan zou willen proberen. Heb zegels van 150mcg. Maar dat valt misschien tegen na 150mcg 1P-LSD? Verder kan ik niet echt zeggen dat ik veel aan het nadenken was op LSD. Ben ook gewoon niet zo filosofisch denk ik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In principe heeft het weinig zin, door die snel opbouwende tolerantie dus. Al zijn er mensen die beweren dat ze wel wat merken bij bijnemen. Maar vaak wordt een trip er door verlengd, ipv versterkt (waar het de meesten om te doen is).

150 is voor mij een stevige dosering. Het kan zijn dat je zegels niet (meer) zo potent waren. Of je bent er gewoon minder gevoelig voor, dat komt zeker voor. Helaas moet je dan wat meer betalen voor een goede trip. Pas wel op met eventueel zwakke zegels. Ze kunnen je een vertekend beeld geven en wanneer je dan de volgende keer een hogere dosering van wél potente zegels neemt, dan kan een trip mogelijk veel te sterk zijn.

AL-LAD heb ik ook nog liggen. Al weet ik niet zo goed welke dosis ik daarvan zou willen proberen. Heb zegels van 150mcg. Maar dat valt misschien tegen na 150mcg 1P-LSD? Verder kan ik niet echt zeggen dat ik veel aan het nadenken was op LSD. Ben ook gewoon niet zo filosofisch denk ik.
Ik heb maar 1 ervaring met AL-LAD en dat was met 1 (nieuwe) zegel van 150 ug. Ik vond het maar slappe hap vergeleken bij (1P-)LSD. Toch... gooi er nou niet meteen 2 in. :tonguewink:

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
De LSD zegels waren ongeveer 3 maanden oud. Neem aan dat dat niet echt veel invloed heeft op de werking. Ze zijn verpakt in meerdere gripzakjes in een doosje. Mits goed bewaard blijft het jaren goed toch?

Voor AL-LAD zat ik te denken aan 1.5 zegel. Of misschien 1.4 (Kleine helft). 2 zegels lijkt mij idd teveel van het goede. Zowel voor AL-LAD als 1P-LSD.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De LSD zegels waren ongeveer 3 maanden oud. Neem aan dat dat niet echt veel invloed heeft op de werking. Ze zijn verpakt in meerdere gripzakjes in een doosje. Mits goed bewaard blijft het jaren goed toch?

Voor AL-LAD zat ik te denken aan 1.5 zegel. Of misschien 1.4 (Kleine helft). 2 zegels lijkt mij idd teveel van het goede. Zowel voor AL-LAD als 1P-LSD.
Als er geen licht, lucht en warmte bij kan, gaan ze lang mee ja. Als je ze niet vacuüm verpakt, komt er natuurlijk wel wat lucht bij, maar ik heb ze nooit vacuüm verpakt en heb soms jaren oude zegels genomen met geen/weinig sterkte verlies.

Ik heb dus maar 1 ervaring met AL-LAD en durf je niet te zegen of meteen 1,5 zegel sowieso safe is.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Volgens psychonaut wiki zouden 150mcg 1P-LSD en 225mcg AL-LAD overeen moeten komen qua sterkte. Beide zijn het begin van een strong dose. Dus dan is 1.5 niet overdreven lijkt mij.

Casrus

DF-koning

Voor mij was 1 zegel voldoende.

'Mijn' vendor verkoopt twee zegels AL-LAD van 150 mcg in een zakje, dus ik denk dat er zoveel op zat.

Ben met mijn geliefde het frikandellen bos ingegaan en we hebben de AL-LAD onder onze tong gestoken (mijn geliefde was zijn zegel al gauw kwijt) ik zag 's nachts in het park Romeinse graven als in een ets van Piranesi.

En toen hij naast me lag te snurken zag ik een psychedelische versie van de wolf van Roodkapje met Oma's kleren aan. Het kant van de nachtjapon en de muts van de wolf was tegelijk een synesthesische versie van het gesnurk van mijn geliefde. Het is een machtig mooie herinnering!

Laatst bewerkt:
Bovenaan