• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1ste keer LSD en reggae festival

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Sterckx

Newbie
zo als de titel zegt,

we zijn met een groep van 8man naar festival vertrokken we zaten op de bus nog een 15min van camping we hadden in de Bus met zen alle op karton zitten sabbelen

ik nam in begin een halfje kwestie van eerste keer oke alles ging nog goed we kwamen aan ongeveer 20min gewandeld en eenmaal aangekomen aan de camping
moeste we de tent opzetten ik voelde de lsd beetje aankomen (was niet zeker)
tentje opgezet alles was klaar

ik en een vriend (die het deed voor de 2de keer) hadden dan nog een 1heel stukje karton ingenomen en alles ging goed tot de avond kwam (der tussen jointjes gesmoord) voelde ik het beginnen werken rond 10uur was het

er branden een light achter ons die stralen leken wel regen beetje later kwam er een andere kerel die we kenden die ons dan hele tijd aan het mindfucken was want we waren alle 8 samen aan het trippen we waren helemaal goed aant trippen

kzat op het wc en leek of de plafond naar benden smelten ik nam een hapje van een boterham en ik bleef hangen in men beet en de smaken dansende in men mond al bij al de nacht viel festival was goed bezig we gingen dus met zen alle naar het festival (duurde 20min wandelen) onderweg wandelde we met zen alle lekker rond en om de 5min stonde we ineens stil en stonden zo naar mekaar te kijken van "huh Wat doen wij hier??" we kwamen binnen in het festival zaten wat bij de muziek op de grond helemaal aant trippen op alles (ik had heel de tijd het gevoel dat ik moest braken maar dan toch niet doen want als ik wou was het weg) en maar heel de tijd met zen alle de kluts kwijt zijn we gingen later op de avond terug naar de tent iedereen ging wat slapen het werkte wat uit...

behalve bij mij ik kroop in men tent helemaal aant trippen van de kleuren kvond een zaklamp en deet hem aan en ineens werd ik er in opgezogen (xD) ik met men ogen dicht en wroelen en liggen uitendlijk kwam ik er trug uit dus ik keek naar die zaklamp (kzij tegen mezelf nu ga ik der echt nimeer in kijken hoor!) keek ik er juist in (lap weer weg) was weer weg in andere dimensie (xD)
ik was het trippen iets of wat beu dus ik kroop uit men tent paar mensen waren nog wakker en was zo aant uitwerken maar bij mij nog niet kheb tot 2dagen na die nacht nog patroontjes gezien inhebt begin was het nog wel fijn (had zo iets ik heb waar voor men geld) en uiteindelijk was het uitgewerkt na dagen goed gesmoord en chillen gingen we terug naar huis en voor je het wist

had ik terug men XTC en kwam de gewone weekends er aan

(:

spacelord

Wijs gebruiker
Was het toevallig op reggae Geel? Trippen op een festival, mij niet gezien! Das gewoon je trip vergooien. Enkel op een Goa durf ik wel eens een half zegeltje of een halve portie paddo's te nemen gewoon voor de sfeer. Op een festival kan je er nu toch echt niets uithalen? Er valt niets te verkennen en heel de tijd naar muziek luisteren al trippend is nu toch ook niet 'dat'.

Irezz

Bewuste gebruiker
Festivals zijn zoveel meer dan enkel muziek luisteren tho. Ik vind festivals nu net thé place to be om te trippen honestly

spacelord

Wijs gebruiker
Irezz zei:
Festivals zijn zoveel meer dan enkel muziek luisteren tho. Ik vind festivals nu net thé place to be om te trippen honestly
Sja ieder zijn ding zeker... Ik vind een bos the place to be of minstens een heel kalme omgeving

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan