• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1ste maal XTC - Festival

Firec

Newbie
Hallo allemaal,

Dit is een verslag over mijn 1ste ervaring met XTC + harddrugs in het algemeen.
Toen mijn vrienden me vroegen of ik een keertje mee wou proberen ben ik hier op het forum eerst wat informatie komen opzoeken. Vandaar dat ik me nu ook geregistreerd heb zodat ik mijn ervaring kan delen + nog wat kan nagenieten terwijl ik het verhaal hier neertype :wink: .

Wat extra informatie;
Man - 19 Jaar - 1.75 - 60 Kilo.

Ik heb er lang over getwijfeld of ik het zou proberen of niet, eerst dacht ik ach wat kan er fout lopen het is maar een pilletje en de eerst volgende gedachte is dan weer een beeld waar ik mezelf bij zie slechtgaan op de grond. Toen ik dan eindelijk de knoop doorhakte en in de auto zat op weg naar het festival kon ik de kriebels al voelen ik was nieuwsgierig en vond het natuurlijk ook heel spannend!

We waren met 5 waaronder 2 ervaren gebruikers dit gaf me natuurlijk een extra gevoel van veiligheid zeker de 1ste x! We namen rond 16u elk een halfje in om het wat op safe te spelen en gingen naar de hardstyle stage (dit is trouwens niet echt mijn muziek maar kom), de eerste 15 - 20 minuten merkte ik niks ik had ondertussen al een watertje gedronken en ging is horen wat de rest te vertellen had, een vriend van me zei dat het sneller en beter zou werken als ik er 1 of 2 pintjes op zou drinken. Ik met mijn vrienden naar de toog bestel een biertje en ga rustig terug naar van voor staan, mijn pintje is op maar ik merk nog steeds niet zoveel. Ik wacht even en besluit nog een pintje te gaan halen, ik neem een vriend mee en tijdens onze wandeling naar de toog begin ik plots gekleurde vlekken te zien in het zand. Vond het eerst wel wat raar maar een beetje later begon ik het te merken; ik voelde me goed gewoon gelukkig + de muziek die ik eerst niet zo graag hoorde klonk nu schitterend! Ik kon niet meer blijven stilstaan en moest gewoon bewegen. Ondertussen merkte iedereen het al wel, je voelt je verbonden met elkaar en de high fives + de welbekende vuistjes deden praktisch voortdurend de ronde. Ik kreeg al snel een kauwgompje aangeboden door iemand dat merkte dat ik iets genomen had, dit was ook niet zo moeilijk te merken want mijn pupillen stonden groter dan ooit en de zonnebril lag nog in de auto. dat kauwgompje kwam wel goed uit want ik merkte dat ik toch al behoorlijk wat van mijn wang had stukgebeten. Dit vond ik nou echt schitterend, je hebt het gevoel alsof iedereen je vriend is en maakt voortdurend nieuwe contacten. Zo heb ik ook een paar gratis red bulls aangeboden gekregen :P.

Er waren al gauw 2 uur verstreken en ik voelde me nog steeds prima ik bleef maar bier drinken om het effect te behouden (achteraf bekeken een misschien niet zo slim idee). Toen kwam ik mijn ex tegen waar ik liever geen contact meer mee had, maar op dit moment was het allemaal prima! (best wel raar) Ze was er samen met een vriend en beide hadden ze een mooi zakje wiet bij, dan hebben ik en mijn vrienden dus nog wat met hun zitten smoren (3 - 4 jointjes praktisch direct na elkaar) maar jammer genoeg werd ik helemaal niet stoned/high?? Rond 19 - 20u s'avonds merkte ik dat de effecten sterk begonnen af te nemen het leuke was wel dat ik me nog steeds goed voelde en precies wat in de wind was door die biertjes die ik in de tussentijd had gedronken. Ik heb toen nog wat zitten verder feestten maar had precies het gevoel of ik het beste van het feestje al had gehad ook had ik harde koppijn (net geen migraine). rond 1uur snacht's besloten we dan uiteindelijk om maar naar huis te gaan iedereen had het tenslotte koud en was vermoeid.

Eindelijk lig ik dan thuis in bed aan het nagenieten van een mooie dag maar er klopte toch iets niet, ik kon de slaap moeilijk vatten en had de hele tijd afwisselend te koud en dan weer te warm. Ook de koppijn bleef aanhouden ik heb dan maar goed veel water gedronken en heb bijna de hele nacht dit ellendige griep-achtige gevoel ervaren.

Al bij al vond ik het een geslaagde eerste keer, ik heb me goed geamuseerd en het was werkelijk een tof extratje voor op het festival. Voor herhaling vatbaar? Ja, maar heb mezelf voorgenomen het enkel te gebruiken op festivals (geen fuiven of gewone feestjes). En liefst nog met grote tussenpozen.

Het negatieve:
De koppijn en het niet kunnen vatten van de slaap vond ik zeker een pretbederver (hoewel de koppijn vast door de combinatie met alcohol kwam), verder kreeg ik die middag ook te horen van een vriend die ook voor de 1ste maal gebruikt had met mij dat hij 3 uur op spoed heeft mogen liggen doordat hij verschrikkelijk veel pijn had in zijn hart. Na een paar uur aan de baxter mocht hij echter wel al terug richting thuis vertrekken. Maar dit laatste schrikt me toch wel af voor de volgende x of eventueel andere drugs, stel dat dit mijn 1ste ervaring zou geweest zijn? Of nog een komende ervaring..

Zo dit was het dan, voor ik het wist is dit een behoorlijk lang verhaal geworden thanks aan degenen die toch de tijd hebben genomen om het eens door te lezen :grin:.

:wave:

LytseTerror

Experimenterende gebruiker
Zo te lezen zat er genoeg andere bende dan MDMA in.
Heb je ze laten testen? Of weet je wat voor pillen het waren?

Firec

Newbie
Smiley's werd er mij vertelt, nou weet ik het ook niet precies 100% zeker. Had voordien en zelfs nu nog steeds amper tot geen ervaring met Xtc. We hadden het gewoon van vrienden gekregen die bij ons waren en zij gebruikten dezelfde pillen als ons en hadden er al een hoop meer ervaring bij dus dan zou je toch denken dat het veilig is :)!

LytseTerror

Experimenterende gebruiker
Niks is veilig tenzij je ze laat testen en er uit komt dat er geen 'ernstig gevaarlijke' stoffen in zitten. Ook als iemand zegt dat ze getest zijn omdat hij dat had 'gehoord', is dat meestal niet waar.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
LytseTerror zei:
Niks is veilig tenzij je ze laat testen en er uit komt dat er geen 'ernstig gevaarlijke' stoffen in zitten. Ook als iemand zegt dat ze getest zijn omdat hij dat had 'gehoord', is dat meestal niet waar.

Inderdaad spreek uit ervaring kan van alles in zitten. Maar naar mijn weten is het op het moment meestal wel gewoon MDMA. Maar voor de zekerheid kan het nooit kwijt :)

Klinkt inderdaad dat er nog wat andere dingen in zaten.

Bovenaan