Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂
Ik begrijp je! Ik begrijp de reactie van de meesten hier ook, wat zij zien is wéér iemand die maar niet inziet dat hij langzaam in een verslaving rolt/gerold is.
Ik zie iemand die inderdaad nieuwsgierig is, opzoek naar iemand die het punt van verslaving en hoe dat voelt in woorden kan uitdrukken, niet gelovende dat hij zelf ooit tot dat punt kan komen. Zo iemand was ik, ik had mijn gebruik altijd zelf onder controle totdat ik me realiseerde dat ik van alles liet vallen om drugs te gebruiken. Het was zo vaak tegen me gezegd, let nou op, je gebruikt wel vaak, je bent al verslaafd! Maar ik deed het gewoon omdat ik het leuk vond, ik had het niet nodig, zei ik tegen mezelf. Ik had het ook niet nodig maar ik gebruikte het toch, omdat het zo veel leuker was dan meeste bezigheden. Tot het niet meer leuk is en je stopt, dan merk je pas dat je die lijntjes echt gaat missen en komen de smoesjes om tóch te gebruiken. Je verliest zo de controle.
1 ding wil ik je op het hart drukken, laat je gebruik NIET 1 KEER verder komen dat dit, als in doordeweeks gebruiken of op andere gelegenheden. Want het blijft zelden bij 1 keer.