1x per week drugs

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Of je snuift je comedowns weg, dat kan ook nog 🙈

Kan zeker, dat heb ik vaker van dagelijks gebruikers gehoord. ‘Heb geen comedown.’ Nee, omdat je letterlijk iedere dag die comedown wegsnuift/plugt/spuit… Als je dan na langere tijd op die manier leven probeert te stoppen, en je receptoren inmiddels totaal anders afgesteld blijken te zijn (om maar niet te zeggen compleet vern*kt zijn), is het toch ineens heel andere koek.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Kan zeker, dat heb ik vaker van dagelijks gebruikers gehoord. ‘Heb geen comedown.’ Nee, omdat je letterlijk iedere dag die comedown wegsnuift/plugt/spuit… Als je dan na langere tijd op die manier leven probeert te stoppen, en je receptoren inmiddels totaal anders afgesteld blijken te zijn (om maar niet te zeggen compleet vern*kt zijn), is het toch ineens heel andere koek.
Jup, dan krijg je te maken met de opper-comedown:tearsofjoy:
Als je pech hebt eentje die al jaren speciaal voor jou op je aan het wachten is.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat is het hem ook denk ik.
ik heb nooit echt last van hevige comedowns. Ook niet wanneer ik een keer X geprobeerd had. Sommige beweren dat ze op dinsdag het leven niet meer zien zitten maar daar heb ik nu nog geen last van.

Ik heb jouw citaat meteen maar even correct gewijzigd. Het is hier al meermaals gezegd en ik ga het ook nog eens herhalen.
Wekelijks gebruik word afgeraden met een duidelijke reden door veel leden hier.
Je doet er iets mee of slaat de adviezen in de wind, die keuze is aan jou.
Maar als je in de problemen komt met de 2de keuze ga je nog veel denken aan de goede raad hier van de forumleden.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Valt niet echt te zeggen wat de schade precies is van drugs gebruik.
Ja er is kans op van alles maar niemand kan je vertellen wat voor schade er precies heeft plaatsgevonden.

Hallo allemaal,

ten eerste ik ben nieuw op dit forum.

ik zit al een poosje met een vraag in mijn hoofd….

ik neem namelijk sinds kort bijna elk weekend 3mmc of cocaïne. Alleen nu vraag ik me af hoeveel potentiële schade ik aanbreng op me lichaam. Ik ben doordeweeks actief (werk en sportschool elke dag) en in het weekend houd ik wel van een feestje. Voor verslaving ben ik niet zo bang. Ik ben eerder benieuwd naar de schade aan mijn lichaam. Wellicht valt dit wel mee omdat ik doordeweeks veel fysiek werk verricht en dat mijn hart daarom wel tegen iets kan.

ik hoor het graag,

groetjes

Ik begrijp dat je denkt dat het allemaal wel meevalt, maar maak jezelf zorgen om je eigen gezondheid. Zelfs als je maar één keer per week drugs gebruikt, kan dit op de lange termijn ernstige schade aanrichten aan je lichaam en geest.

Ik begrijp dat je je afvraagt wat de potentiele schade is van je drugsgebruik. Ik kan je vertellen dat deze informatie overal op internet te vinden is, zowel voor de korte als lange termijn. Het is belangrijk om jezelf bewust te zijn van deze risico's, zodat je weloverwogen keuzes kunt maken over je gezondheid en welzijn.

De bovenstaande tekst begrijp je hoogstwaarschijnljk niet dus: Rij anders even langs de "Hood" flatten bij jou zie je hun gezicht? die gerimpelde crackhead met die skere waggie daar kom jij tussen en piet jan of mo komt elke keer langs jou op nummer 269 vier hoog omdat je djalla bent en een laag IQ hebt om niet te kunnen beseffen dat het slecht is hahaha

Bear

Experimenterende gebruiker
Ik begrijp dat je denkt dat het allemaal wel meevalt, maar maak jezelf zorgen om je eigen gezondheid. Zelfs als je maar één keer per week drugs gebruikt, kan dit op de lange termijn ernstige schade aanrichten aan je lichaam en geest.

Ik begrijp dat je je afvraagt wat de potentiele schade is van je drugsgebruik. Ik kan je vertellen dat deze informatie overal op internet te vinden is, zowel voor de korte als lange termijn. Het is belangrijk om jezelf bewust te zijn van deze risico's, zodat je weloverwogen keuzes kunt maken over je gezondheid en welzijn.

De bovenstaande tekst begrijp je hoogstwaarschijnljk niet dus: Rij anders even langs de "Hood" flatten bij jou zie je hun gezicht? die gerimpelde crackhead met die skere waggie daar kom jij tussen en piet jan of mo komt elke keer langs jou op nummer 269 vier hoog omdat je djalla bent en een laag IQ hebt om niet te kunnen beseffen dat het slecht is hahaha
Haha nee dat moet dus niet.

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

Manu76

Badass junkie
Dergelijke toekomst is goed mogelijk als je wekelijks hard-drugs gebruikt. Alles loopt lekker, totdat er iets gebeurt en plots kom je dan in een andere wereld terecht, waar je niet wilt komen. Probeer maar eens een jaartje 1x iedere maand of twee. Dat was toch je plan, of heb je toch iemand gevonden die je vertelde dat 1x per week geen problemen oplevert?

_shikantaza

Badass junkie

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Alcohol is inderdaad zeer ongezond.

Alle adviezen hier zijn bedoeld om het risico op verslaving te beperken. Verslaving is destructief en ongeneeslijk. Eenmaal verslaafd zit je er voor de rest van je leven aan vast. Je denkt er te licht over, en wekelijks gebruik is heel gevaarlijk. Er zijn inderdaad mensen die daar mee om kunnen gaan. Totdat er iets naars in hun leven gebeurt en ze gaan vluchten in gebruik. Dan gaat het opeens hard en vaak kunnen mensen pas stoppen als ze heel veel kapot gemaakt hebben.

Laatst bewerkt:

Bear

Alcohol is inderdaad zeer ongezond.

Alle adviezen hier zijn bedoeld om het risico op verslaving te beperken. Verslaving is destructief en ongeneeslijk. Eenmaal verslaafd zit je er voor de rest van je leven aan vast. Je denkt er te licht over.
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.

_shikantaza

Badass junkie

Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
Zie mijn vorige bericht, was net nog aan het bewerken :)

Zeehond

Badass junkie

Het kan aan mij liggen.
Als ik je reacties lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijn voor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie

Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd bent is het niet persee anders, alleen kun je bij zeer ernstige vorm niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.

• Like
Waarderingen: Bear

Bear

Het kan aan mij liggen.
Als ik je reactie lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijvoor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
Daar is een forum toch voor om vragen te stellen?
Ik heb hierboven al gezegd dat ik echt wel ga minderen.

Bear

Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd ben is het niet persee anders, alleen kun je dan niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.
Ja op die manier,
Duidelijk dankjewel

Anunnaki

Wijs gebruiker

Bear

Strak plan.

Denk dat de muren meer mee krijgen van mijn reacties dan topicstarter hemzelf.
Nee hoor,
Ik ben gewoon nieuw in dit wereldje. Dus dan lijkt me logisch dat je vragen stelt. Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂

ik zou me wel stilhouden vanaf nu.
Alsnog bedankt voor de hulp en antwoorden

groetjes

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Nee hoor,
Ik ben gewoon nieuw in dit wereldje. Dus dan lijkt me logisch dat je vragen stelt. Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂

Het is goed dat je vragen stelt maar het is ook goed dat je luistert naar wat verteld wordt.

_shikantaza

Badass junkie
Nee hoor,

ik zou me wel stilhouden vanaf nu.
Alsnog bedankt voor de hulp en antwoorden

groetjes
Je zit hier wel goed hoor, en je hoeft je echt niet stil te houden. Misschien is het een idee als je het verslavingssubforum eens een beetje gaat doorkijken. Daar is sowieso zat te vinden.

Mondkapje

Belezen gebruiker
Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂
Ik begrijp je! Ik begrijp de reactie van de meesten hier ook, wat zij zien is wéér iemand die maar niet inziet dat hij langzaam in een verslaving rolt/gerold is.
Ik zie iemand die inderdaad nieuwsgierig is, opzoek naar iemand die het punt van verslaving en hoe dat voelt in woorden kan uitdrukken, niet gelovende dat hij zelf ooit tot dat punt kan komen. Zo iemand was ik, ik had mijn gebruik altijd zelf onder controle totdat ik me realiseerde dat ik van alles liet vallen om drugs te gebruiken. Het was zo vaak tegen me gezegd, let nou op, je gebruikt wel vaak, je bent al verslaafd! Maar ik deed het gewoon omdat ik het leuk vond, ik had het niet nodig, zei ik tegen mezelf. Ik had het ook niet nodig maar ik gebruikte het toch, omdat het zo veel leuker was dan meeste bezigheden. Tot het niet meer leuk is en je stopt, dan merk je pas dat je die lijntjes echt gaat missen en komen de smoesjes om tóch te gebruiken. Je verliest zo de controle.

1 ding wil ik je op het hart drukken, laat je gebruik NIET 1 KEER verder komen dat dit, als in doordeweeks gebruiken of op andere gelegenheden. Want het blijft zelden bij 1 keer.

Bear

1 ding wil ik je op het hart drukken, laat je gebruik NIET 1 KEER verder komen dat dit, als in doordeweeks gebruiken of op andere gelegenheden. Want het blijft zelden bij 1 keer.
Check!
Deze afspraak heb ik en vrienden van mij ook met zichzelf. Dus uiteindelijk let je een beetje op elkaar (Als je tenminste niet liegt). En loopt het bij iemand uit de hand dan kan je op iemand terugvallen. Ipv dat je aangewezen bent op jezelf of professionele hulp.

Diablo69

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

ten eerste ik ben nieuw op dit forum.

ik zit al een poosje met een vraag in mijn hoofd….

ik neem namelijk sinds kort bijna elk weekend 3mmc of cocaïne. Alleen nu vraag ik me af hoeveel potentiële schade ik aanbreng op me lichaam. Ik ben doordeweeks actief (werk en sportschool elke dag) en in het weekend houd ik wel van een feestje. Voor verslaving ben ik niet zo bang. Ik ben eerder benieuwd naar de schade aan mijn lichaam. Wellicht valt dit wel mee omdat ik doordeweeks veel fysiek werk verricht en dat mijn hart daarom wel tegen iets kan.

ik hoor het graag,

groetjes
Zo werkt het lichaam niet , 1 x per week is teveel en is niet goed te praten. Dus als je het doet wees dan wel bewust dat je het lichaam schade toebrengt maar ook vooral emotionele schade.

Mondkapje

Belezen gebruiker
Mensen die verslaafd zijn, hebben nog wel eens de neiging te liegen.
Iets om te erkennen, maar op elkaar letten zou in deze moeten betekenen dat je signalen probeert op te pakken en proactief bent in het bespreekbaar maken van opvallende zaken of problemen. Ik ga er dan vanuit dat de vriendschap wederzijds vertrouwd is en men elkaar kent op een manier die je als “langer dan vandaag” kan uitdrukken.

• Like
Waarderingen: Bear

Bear

Iets om te erkennen, maar op elkaar letten zou in deze moeten betekenen dat je signalen probeert op te pakken en proactief bent in het bespreekbaar maken Ik ga er dan vanuit dat de vriendschap wederzijds vertrouwd is en men elkaar kent op een manier die je als “langer dan vandaag” kan uitdrukken.
Correct :)

De Zandman

DF-koning
Er zijn legio mensen die nu grote problemen hebben met coke, die haast allemaal begonnen zijn met 1 x per maand.
Daarna 1 x per week.
Vervolgens 1x per dag.
En hierna: vul zelf maar in...
En schade? Coke heet niet voor niets de witte sloper....
TS? Stop er maar eens een tijd mee.
Kun je voelen in hoeverre de sloper je in zijn macht heeft...

StraffeNeel

Badass junkie
Ook een klein half jaar ongeveer wekelijks Coke gedaan. Alweer een tijdje geleden, kwam in m'n relatie toen. Coke zat bij mij te rommelen aan m'n karakter. Na een weekend gebruik duurde het tot wel een dag of vier/vijf voordat ik weer van normale dagelijkse dingen kon genieten. Dat rotspul schakelde ander plezier een soort van uit (of op de waakvlam), terwijl ik er verder niet zoveel aan vond. Ja, we moesten natuurlijk wel voor het volgende weekend nog ff wat halen.

Die troep moet ik niet meer. Met pep heb ik daar gelukkig geen last van.

StraffeNeel

Badass junkie
Kwestie van tijd.
Lijkt me niet. Heb ruim een jaar best veel pep gedaan, wekelijks ongeveer. Zit nu op om de week ongeveer. Buitenom ik een paar dagen best moe ben geniet ik van al m'n dagelijkse dingen. Pep werkt bij mij niet zoveel op m'n karakter.

(Edit) vroeger ook best wat jaar ongeveer wekelijks/tweewekelijks pep gedaan. Toen daar ook nooit last mee gehad. Deed toen wel wat rustiger (altijd max. 1 nacht, nu regelmatig 2)...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Lijkt me niet. Heb ruim een jaar best veel pep gedaan, wekelijks ongeveer. Zit nu op om de week ongeveer. Buitenom ik een paar dagen best moe ben geniet ik van al m'n dagelijkse dingen. Pep werkt bij mij niet zoveel op m'n karakter.

(Edit) vroeger ook best wat jaar ongeveer wekelijks/tweewekelijks pep gedaan. Toen daar ook nooit last mee gehad. Deed toen wel wat rustiger (altijd max. 1 nacht, nu regelmatig 2)...
Genieten van dagelijkse dingen is niet echt een maatstaf om te bepalen of je gebruik invloed heeft op je leven. Op een structurele basis met weinig hersteltijd ertussen stimulerende middelen gebruiken is simpelweg zeer slecht voor je, zowel fysiek als mentaal.

StraffeNeel

Badass junkie
Genieten van dagelijkse dingen is niet echt een maatstaf om te bepalen of je gebruik invloed heeft op je leven. Op een structurele basis met weinig hersteltijd ertussen stimulerende middelen gebruiken is simpelweg zeer slecht voor je, zowel fysiek als mentaal.
Vandaar dat we ook verder gaan minderen met gebruik.
Maar er is wel een groot verschil tussen coke dat op m'n psyche werkt of pep. Vooralsnog weinig fysieke of mentale klachten.

Bovenaan