1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

2-cb voor mij geen dansdrugs

Discussie in 'Trip reports' gestart door Kwak, 26 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Kwak

Kwak Experimenterende gebruiker

Afgelopen weekeind op een festival heb ik 2-cb gebruikt. Het was een redelijk kleinschalig buiten festival met 7500 man. Er waren 5 stages waaronder een techno stage waar mijn vrienden en ik voor het grootste gedeelte van de tijd daar waren. De zon scheen intens fel dat het te warm was om buiten te lopen.
    We kwamen daar rond drie uur half vier aan.

Vorig jaar viel deze pil mij net te zwaar. De bodyload was vrij heftig. Heb toen nog wel een beetje kunnen dansen, maar dat ging lastig.
    Nu had ik thuis iets van de pil afgehaald en had iets meer als 3/4 nog over.
    Ik hoopte dat de effecten wat XTC-achtig zouden zijn. De pil is niet getest en de dosering is onbekend.
    Ik zelf denk < 10 mg.

Om 16:00 uur heb ik nog patat gegeten zodat er een klein bodempje in mijn maag werd gelegd.
    Ik wilde met de pil zo lang mogelijk uitstellen terwijl mijn andere vrienden al hun eerste mdma capsule naar binnen hadden gewerkt. Wachtte ik netjes tot het 1800 uur zou zijn. Telkens maar op mijn telefoon kijken. Mag ik nu al?
    Ik had gedacht dat de trip mij een kleine 4-5 uur zou geven. Dat zou betekenen dat de pil rond 2230/2300 uitgewerkt zou zijn.

Om 1800 nam ik de 2-cb.
    Ik heb mij 'beperkt' in het drinken van alcohol. Eerste biertje was om 13:30 en laatste biertje rond 1630.
    Misschien 4 maximaal 5 bier.

1830 het moment dat er subtiel iets gaat veranderen. Lichtjes voel ik een opkomende moeheid opspelen. Echt uitgerust was ik vandaag niet. Wellicht werd dit hierdoor versterkt. Mijn lichaamsongemakken bleven gelukkig buiten spel. Geen last van neigingen om te kotsen of darmen issues.
    Al mijn andere vrienden zaten aan de xtc. Jammer genoeg had ik net paar weken geleden van de xtc gesnoept. Waardoor braaf dat ik nu was geen xtc wilde gebruiken.
    Voor de zekerheid had iemand voor mij nog een xtc meegenomen als ik daar zin in had.

Rond 1900 uur zeiden mijn benen dat ik moest gaan zitten. Ik kon niet meer langer op mijn benen staan. Vanaf de zijkant van de partytent zat ik in de schaduw. Ik baal een klein beetje, want eigenlijk wil ik lekker dansen in plaats van zitten. En had stiekem hoop dat het mij wel nog ging lukken.

Ik merk dat ik onrustig word en mijn ogen schieten alle kanten op. Ik word ineens heel bewust dat het spacen gaat opkomen. Ik word ook bewust dat andere bezoekers mij zien spacen en daar iets van vinden of opmerkingen over maken of mij filmen.
    Al snel komen van mij een aantal vrienden bij mij zitten en beginnen tegen mij aan te praten. Redelijk diep gaande gesprekken waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Ik probeer naar mijn juiste woorden te zoeken om de ander een antwoord op zijn vraag te geven. Als de gene mij nog een vraag stelt zeg ik hem dat ik nu liever niet wil antwoorden maar beetje wil doorspacen. Ik sluit mijn ogen weer en voel mijn sterke ademhaling. Mijn borstkas vult zich met lucht en met een diepe zucht laat ik de lucht wegvloeien. Ik krijg het idee dat mijn vrienden bij mij zitten omdat ze op mij willen letten. Ik zeg tegen hen dat zij echt wel mogen dansen en zij niet voor mij hier hoeven te zitten. Zij hoeven voorlopig niet te dansen. Dit stelt mij gerust.
    Het liefst had ik nu in het gras in een foetus houding gelegen. Ik voel alsof er een zachte deken om mij heen is gelegd. Het voelt veilig en vertrouwd aan. Ik weet ook als ik nu ga liggen dat (gelukkig) bezorgde andere partygangers om mij bekommeren of het wel goed met mij gaat.
    Ik kan losjes op de muziek in opgaan. Het voelt nog niet alsof de muziek en ik een zijn.
    Nog steeds kan ik niet opstaan om te dansen. Ik leg mij hierbij neer en geniet van het 2-cb gevoel.
    Als mijn ogen geopend zijn en ik naar mijn blote benen kijkt. Dan zijn de kleuren hard, pijnlijk. Mijn huid golft ruw terwijl mijn pikzwarte beenhaartjes niet meebewegen.
    Ergens diep in mij wil ik het uitschreeuwen. Ik denk kort aan hoe mijn leven er voorstaat dat niet trip niet gezelliger opmaakt. Ik focus weer op de muziek. Het liefst had ik nog door willen spacen met de ogen open.
    Vorig jaar waren weer mensen die dar opmerkingen over hadden gemaakt.

+- 1930 We staan op om te gaan dansen. Beetje paniek. Want ik wankel op mijn benen en de rest van de groep willen naar voren stoven. Ik word bij de hand mij genomen en zo staan wij praktisch vooraan bij de DJ. Om mij heen wordt er flink pillen geslikt. Terwijl de meeste mensen keihard staan dansen, sta ik minimalistisch te dansen. Gelukkig word ik nu niet zo vaak opzij gebeukt zoals vorig jaar. Tot 2100 is de muziek mwnha. Saaie eentonige gedreun maakt het dansen niet fijner op. Mijn vrienden halen gelukkig de drankjes. Een taak die ik op dat moment niet zou kunnen uitvoeren.
    Om 2100 begint de cooling down. Al heel snel merk ik dat ik eruit ben. Dat ik nuchter ben. Ik probeer mijn ogen te sluiten en de trip op te pakken en kan nog net een klein staartje ervan meepakken.
    Een vriendin vraagt of ik een xtc capsule wil hebben. Ik kijk naar de klok reken uit het. Denk weer terug naar al die reports dat het niet verstandig is om nu een capsule te gebruiken. Want de drie maanden regel.
    Dan maar uitzingen...terwijl mijn vrienden en andere mensen volop aan het uitdelen zijn. Lastig, lastig. :)

Dan is het ineens 2115. Ik reken uit hoeveel uur ik nog hier moet staan dansen. Nog een kleine 1 uur 3/4. Ik reken helemaal uit hoe lang de trip geduurd heeft. 2 uur en 3/4. Ik betrap mij erop dat ik verveeld aan het raken ben. Komt mede omdat ik op een plek sta die ik niet boeiend vind. Weinig leuke vrouwen :P. Maar echt ergens anders alleen gaan dansen wil ik ook weer niet. Ik ben met een leuke groep. Vaak wil ik mij van de groep afzonderen door ergens anders te dansen waar ik prettiger vind om te dansen.
    Ik probeer mijn hersenen snel met bier te verdoven. Dit lukt een beetje. Om 22:45 wordt ineens de stekker van deze partytent eruit getrokken. Fijn dacht ik stiekem nog. Al was de laatste set niet eens netjes afgerond.

Een zwerm van mensen liepen naar de laatste mainstage om nog op de laatste minuten mee te pikken.
    Om 22:59 wordt ineens weer de stekker eruitgetrokken. De gemeente regelwetgeving handhaaft strict hierop.

Dan begint de terugreis. Duizenden mensen die op een shuttlebus en taxi's wachten. Alles zat en is vol. Dan maar naar huis lopen. Een kleine mooie nachtelijke wandeling van 4 km was niet heel vervelend.

Ik voel mij helder als ik thuis zit e mij vol vreet met zwarte bessen en chips. Heerlijk geslapen. Volgende dag en de dag daarna geen kater.

Fenrir, Twirley Bird, Expex en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Expex

Expex Newbie

Dank voor je gedetailleerde rapport! Je ervaringen lijken meer te passen bij een dosering van tegen de 20 mg. Of misschien komt het door je gewicht icm je gevoeligheid dat het zo intens was. Ikzelf doe ook weleens 2cb op een feestje/festival. Maar bij een dosering van meer dan 10mg word ik filosofisch en verlang ik naar warmte en genegenheid. Terwijl de rest van de mensen om je heen staan te beuken geen ideale setting. Dus ik hou het op een mg of 7. En met wat pep erbij tegen de zware benen is het voor mij een prima mdma vervanger :)

3. Kwak

Kwak Experimenterende gebruiker

Als ik een dosis van 20 mg had. Dan was ik veel meer aan het trippen. Ik was niet de gene die diepgaande gesprekken wilde voeren.
    Ik dacht dat pep en 2-cb samen geen goede combi was.

4. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Het vervelende is dat je eigenlijk niet zo veel kunt concluderen uit je ervaring omdat je niet zeker weet hoeveel mg er nou in zat. Als je nog pillen hebt, zou ik die laten testen zodat je precies weet hoeveel je nou hebt gebruikt. Als je volgende keer andere pillen hebt, weet je totaal niet hoeveel je nou deze keer hebt genomen en hoeveel je dan dus moet nemen voor hetzelfde of juist ander effect.

Daarnaast is het volgens mij overigens zo dat 2C-B een stof is waarvan de potentie nogal persoonlijk is. De een gaat super hard op 7 mg terwijl de ander net wat voelt bij 20mg (los van variabelen zoals maaginhoud).

5. Expex

Expex Newbie

Oh is dat zo? Ik vond het erg fijn! Of bedoel je neurotoxisch/gezondsheidstechnisch gezien?

Laden...