2-cb vragen

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hallo forum-leden,

Ik kom niet meer op mijn oude account Spirit Wolf dus moet het maar op mijn nog oudere account.
Ik heb (5) 2-cb pillen bemachtigd (voor de nieuwschierige, paarse buddha's) en ze zijn volgens de dealer 18 mg per pil. Dit wordt mijn eerste keer 2-cb trouwens.
Nou ben ik altijd een type die echt alles wilt opzoeken voordat ik aan een nieuwe drug begint en ook de dag van te voren lees ik me alleen maar in. Nu zit ik toch met paar vragen voor vanavond, want dan neem ik ze in :)

1- Zoals ik overal leest is elke 2 mg van de 2-cb een verandering. Ik en m'n vrienden zitten te overwegen om per persoon 1 1/4 pil te nemen. Dit omdat als het geen 18 mg was we toch wat visuals krijgen en al was het wel 18 mg zitten we rond de 22,5 mg. Dit zal dan wel een goede trip moeten zijn. Wat denken jullie wat de beste keuze is?

2- Moeten ze op een lege maag? Zo ja? Hoe lang moeten we van te voren niet eten?

3- We zitten in een enorme villa (zwembad enzo) en we nemen het met z'n vieren. Er zullen andere mensen aanwezig zijn in de villa die allemaal aan de alcohol en wiet gaan. (ze gaan dus feesten). Wij krijgen een eigen kamer waar alleen wij mogen komen zodat als we de rust willen opzoeken wij die kunnen verkrijgen in die kamer maar zijn mensen die niet trippen heel irritant? Of zou ik niet graag bij ze in de buurt willen zijn? Of valt dat wel mee?

4- Wat is jullie voorkeur, een verlichtte kamer waar je alles gewoon goed en duidelijk ziet? Een donkere kamer? (krijg je hier dan een een soort CEV?). Of wat wij in gedachtens hadden een donkere kamer met 100 glowsticks in de kamer. Wat lijkt jou het leukst met argument.

5- Overal zie ik het, 2-cb is beter stuurbaar dan truffels, paddo's en of lsd. Wat wordt hier nou mee bedoeld? Dat je het "beter" kan verdragen / minder snel bad gaat? Of dat je trip meer kan sturen naar jou wensen?

6- Oké ik weet het, misschien dom van ze. Maar hun hebben afgelopen nacht dus voor het eerst 4fmp/4fa gebruikt. Oh sorry verkeerd verwoord, volgens mij hebben ze het flink "misbruikt". Hun probleem want ik ben vannacht gewoon thuis geslapen en heb ook veel geslapen voor vanavond. Gaat dit problemen veroorzaken dat hun afgelopen nacht 4fmp/4fa hebben gebruikt? Ook zijn ze pas een half uur geleden hun nest in gegaan. Gelukkig eten ze wel goed, verstandig en slapen we makkelijk uit tot 17:00. Maar gaat dit problemen veroorzaken? (misschien iets met de serotonine?)

Dit was de vragen tot nu toe! Kan ik iemand altijd vandaag een Privé Bericht sturen over 2-cb vanavond?

Dit is even een stukje wat ik kwijt wil. Als je geen zin hebt om het te lezen kan je het skippen. Dit gaat over "bad" gaan. Ik had vroeger altijd, maar dan ook echt altijd, de gedachtens van "Oe ga niet bad" en ik moest er heel vaak tegen vechten. (dit was overigens met wiet) Ik ben dan ook in het verleden 3 keer bad gegaan wat ik verschrikkelijk vond. Sinds afgelopen zomer weer goed gaan blowen (één keer per week maar hoor). Ook na mdma gebruikt te hebben besloten om truffels te doen. Ja...ik was doodsbang om een bad-trip te krijgen. Ik was doodsbang voor trip-middelen waar je een bad-trip van kon krijgen want ik kreeg hem zeker. Toch heb ik er voor gekozen om een goede portie truffels naar binnen te werken. En Nee ik ben niet bad gegaan. Had ik bad kunnen gaan? Nee denk het niet. Maar toch tijdens de trip heb ik zeker vaak gedacht van...oee...hopelijk ga ik niet bad want dat is erg klote. Maar ik heb een geweldige eerste ervaring gehad met trippen.

Waarom ik het toch deed? Weet het niet, de nieuwschierigheid naar meer is zo intens bij mij en ik ben godzijdank blij dat ik het durfde. Ben ik bang dat ik vanavond bad ga? Nee niet meer dankzij de truffels. Ben ik gespannen en zenuwachtig? Ja, maar dat is gezond.
Heb ik er zin in.....ja! Laat maar komen en ik geef mij er totaal aan over. Toch apart dat ze het ten strengste afraden om dan nog truffels te doen. Toch heeft het mij goed veranderd.

Nog een laatste ding:
Tips om te trippen!! :hearteyes:
Wat is allemaal geweldig om te doen? Water? Eten of toch schilderijen bekijken?
Zet je tips hieronder graag!

We hebben sowieso glowsticks, boxen via bluetooth en ik ga denk ik ook stukjes fruit kopen.

Alvast bedankt allemaal voor het reageren....zin in!

Go with the flow :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb dit even naar het juiste subforum verplaatst. Zal vanmiddag nog proberen te antwoorden, heb nu geen tijd om hier uitgebreid op in te gaan namelijk.

Pante

Belezen gebruiker
Je bent bang om bad te gaan, je vrienden zijn mogelijk vermoeid, je weet niet precies hoeveel er in je pil, je doet het voor de eerste keer en dan ook nog in een setting die niet ideaal is. Ik wil je dus wel wat adviezen geven op basis van mijn ervaringen met 2cb, maar hou wel in je achterhoofd dat het gewoon een stuk verstandiger is om eerst een lagere dosis uit te proberen met rust in een vertrouwde setting.

1) Dosissen inschatten voor andere personen is lastig. Meestal wordt bij 2cb zo'n 15 - 18mg aangeraden, maar dit is vrij algemeen. Ik kan uit je tekst bijvoorbeeld niet opmaken wat je gewicht is en hoeveel tripervaring je al hebt. Ik voel zelf bij 18mg al vrij sterk een effect (ben dan ook niet erg zwaar, zo'n 75kg) maar heb mensen gehoord bij wie 18mg nog heftiger was en ook mensen bij wie 18mg eigenlijk vrij weinig deed.
Ik zou, als er nog tijd voor is (edit; dat is er dus niet), je pil laten testen. Als jullie allemaal 22,5mg nemen is het risico wel erg groot dat er één bij is voor wie het eigenlijk te heftig is. Als je het niet test zou ik dan 1 (liever minder nog) pil nemen, mocht het tegenvallen kan je altijd een keer hoger doseren (een volgende keer, bijnemen werkt bij 2cb niet erg goed).

2) Er wordt vaak geopperd van wel, mijn ervaring met 2cb is dat het niet zo veel uitmaakt. Heb het een paar keer op een lege maag gedaan en een paar keer terwijl ik echt een flinke maaltijd naar binnen heb gewerkt van te voren (nooit heel zwaar verteerbare dingen imo). Het enige verschil dat ik merkte was dat het iets langer duurde voordat het begon te werken. Maar goed, dit zal per persoon ook weer verschillen. Zou in ieder geval aanraden om het of met een lege maag te doen of iets licht verteerbaars te eten.

3) Ik zou het in zo'n setting afraden. Ik heb het zelf wel een paar keer 2cb in de kroeg gedaan met een vriend en vond het dan leuk om de sfeer op te nemen als het ware, alleen je bent minder in staat om zelf uitgebreide kroegverhalen op te hangen. Moet ik wel bij zeggen dat ik wat vaker getript heb en ook kan accepteren dat ik niet in dezelfde staat ben als de rest van de aanwezigen. Mocht je hier niet toe in staat zijn, dan kan een trip wel erg vervelend worden. Terugkomend op je eerste vraag zou ik in zo'n situatie eerder richting de 15mg gaan (er vanuitgaande dat je het toch doet); als 18mg zwaar valt en iemand vind de situatie niet chill kan dit tot een vervelende trip leiden. 15mg is over het algemeen nog redelijk goed te verteren.
Beter zou zijn om eerst 2cb gewoon op zichzelf uit te testen zonder al dat publiek om je heen om te kijken hoe het bij je valt. Daarna kan je nog bepalen of je het in zo'n setting wil doen (dan weet je ook beter welke dosis je kan hebben).

4) Die glowsticks lijken me wel tof voor 2cb. Ik ben vaak een blij schaap met 2cb, vind dan zo'n donkere kamer vrij snel irritant zwaarmoedig. Ik zou in ieder geval als je op zo'n feest bent een wat vrolijke situatie uitzoeken, zeker als meer mensen het voor het eerst doen. Mochten er mensen zich wat minder voelen, is dit beter geschikt om ze weer op de rails te krijgen dan een duistere kamer.

5) 2cb werkt iets minder op je psyche en zorgt voor minder 'mindfucks' als stoffen als LSD en paddo's (bij paddo's wil je bijvoorbeeld nog wel eens meergesleurd worden in gedachtestromen zonder dat je er echt veel invloed op hebt). Je bent dus als het ware wat helderder van geest en je hebt je gedachten wat meer in de hand. Je kan dus ook wat makkelijker je gedachten weer in een positieve vibe krijgen als je wat minder gaat (je gaat dus ook minder snel bad). Ik weet eigenlijk niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen, het is vooral iets wat je moet ervaren.
Het is natuurlijk ook allemaal dosis gerelateerd. Ik denk dat pak 'm beet 50mg 2cb moeilijker stuurbaar is dan 100 microgram LSD. Heb enkel nog nooit zo hoog gedoseerd met 2cb, dus zou het je niet zeker kunnen vertellen.

6) 4fmp werkt wat minder op serotogene receptoren in vergelijking met bijv MDMA, bovendien begint het tekort vaak pas na 2 a 3 dagen merkbaar te worden. Wat serotonine betreft zou het niet veel uit moeten maken. Ze kunnen wel wat vermoeid zijn, zou het in dat geval gewoon een andere keer doen.

Trippen is naar mijn idee vaak laten gaan. Je hebt zo te zien al wat glowsticks, wat eten en muziek; de rest komt vanzelf wel (inderdaad, go with the flow :) ). Zo'n kamertje voor alleen de trippers is ook wel een goed idee.

Zoals al eerder vermeld, ik wil het je niet aanraden. Mocht je het toch doen, wees dan op z'n minst verstandig genoeg om niet te hoog te doseren en doe het niet als iedereen nog vermoeid is van gisteravond. Je kan beter wat te laag zitten dan te hoog. (zou dan eerder rond de 15 doseren, het risico van je 1,25pil-idee is wel hoog) In het eerste geval drink je dan gewoon wat biertjes met de rest, heb je alsnog een leuke avond. In het geval van te hoog zit je met je te heftige ervaringen in een ruimte vol wappe dronken en stonede mensen. Ik heb het een keer meegemaakt en dat is echt niet fijn.

Tot slot, er vanuitgaande dat je het toch doet, veel plezier :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Helaas geen tijd meer gehad om nog te reageren gisteren. Zoals Pante al aangaf waren de omstandigheden verre van ideaal zoals je die omschreef.

Uiteindelijk nog aan de 2cb gegaan en zo ja, hoe was het?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ja, ik wist al dat ik die avond met zekerheid 2-cb wilden doen en dat heb ik gedaan. Uiteindelijk met 5 man allen (1) 2-cb pil van 18 mg genomen (wat de dealer mij vertelde tenminste). Was een prima eerste keer. Lichte maar zeker opmerkbare visuals gepaard met een kleine euforie. Was het ene moment passief en het andere moment actief. Lekker kunnen wegdoezelen in de visuals en de kamer vol met glowsticks. Rust kon met gemakt opgezocht worden.

Het huis had ook één en al good-vibes. Niet dat het de beste plek was om te gebruiken want had wat rustiger is natuurlijk altijd fijner allee het was heel erg bijzonder. Ook erg lekker kunnen knuffelen wat heerlijk was. Je was ook veel meer helder als bij truffels. Veel beter stuurbaar.

Erg erg bijzonder, in mijn ogen heeft deze drug enorm veel potentie. Goede euforie, goede hallucinatie, bewust van lichaam en geest en geen last van de enorme mind-fucks / overweldigend gevoel.

Volgende keer wordt de dosis wel lichtelijk verhoogd maar het was zeker een mooie eerste keer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi dat het zo goed bevallen is. Het is inderdaad een stuk helderder en stuurbaar dan truffels. Wat het een beetje psychedelica Light maakt vind ik zelf, alhoewel sommige daar anders over denken.

MeejheM

Badass junkie
ik vind het ook net acid, maar zonder scherpe kantjes. iedereen zou het op zijn minst geprobeerd moeten hebben.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Apart, ik vind het vrij weinig op lsd lijken. Kan dat verder niet zo goed uitleggen, het heeft gewoon een compleet ander gevoel bij mij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De vergelijking met lsd zie ik ook niet eerlijk gezegd, vind die twee echt totaal verschillend in alles eigenlijk.

MeejheM

Badass junkie
dat is mijn beleving. ik neem eigenlijk nooit hoge doseringen lsd. al weet ik meestal vooraf niet hoeveel een microdot of zegel bevat.

Bovenaan