2-CB weinig effect

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Goedemiddag,

Ik heb nu drie keer 2-cb gebruikt in verschillende settings en verschillende dosis. De tweede keer was op een festival met 11 mg. Dit festival was overdag en desondanks de lage dosis had ik sterke visuals maar was de body load niet te veel. De derde keer was ook weer op een festival. Ik had dit keer 14 mg genomen maar de visuals waren amper aanwezig en de body load was heel erg zwaar. Ik heb later nog 50 mg 4fa gepakt wat het zware lichamelijke gevoel verhielp maar de visuals zijn nooit echt aanwezig geweest. Dit festival was binnen en het was dus een stuk donkerder. Er zat genoeg tijd tussen beide keren.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet opkomen van de visuals? Komt dit doordat er weinig licht aanwezig was of gewoon puur omdat de 2-cb dit keer anders viel?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb ook weinig tot geen visuals met 2c-b. Het lijkt wel of sommige mensen daar gewoon gevoeliger zijn dan andere. Mijn laatste ervaring was met 36mg 2c-b en zelfs toen amper visuals. Ik was wel flink hard aan het trippen, dus het was zeker geen lichte dosis maar het visuele blijft gewoon wat uit.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen, is uit me eigen ervaring met 2cb:

Ik heb meerdere keren 2cb gebruikt. Kwa visuele merk ik dat ik buiten/in een donkere ruimte ook amper tot geen visuels heb. Binnen of buiten met licht heb ik altijd me visuels.

Me dealer had een tijdje 2cb waarbij de bodyload ook te heftig was voor Me, het deed op sommige momenten ook pijn.(raar maar waar)
Nu verkoopt ie pure 2cb poeder in capsules en daarbij heb ik bijna geen bodyload. Misschien een idee om opzoek te gaan naar nieuwe?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Apart hoe het zo verschilt, vind het zo maf zulke dingen te lezen. Ik krijg inmiddels vrij snel visuals als ik mijn ogen op 1 punt focus, en dan als het ware mijn ogen weer ontspan / out of focus zet, maar wel naar dat punt blijf kijken. Het is alsof ik daarmee echt de visuals (onder invloed dan he :wink:) kan oproepen. Een soort scheel kijken ofzo haha. Dat triggert het echt. Ik kan me voorstellen dat het in een hele donkere omgeving misschien minder is, doordat je minder structuren/details ziet waarop de visuals beginnen/gebaseerd zijn oid? Maar aan de andere kant had ik de laatste keer, op maar 16-17mg 2cb, echt op mijn piek ook enorme CEV, en donkerder dan ogen dicht wordt het natuurlijk niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet opkomen van de visuals? Komt dit doordat er weinig licht aanwezig was of gewoon puur omdat de 2-cb dit keer anders viel?
Elke keer zal het toch net even wat anders vallen, hangt van de setting af maar zeker ook je Mindset. En daarbij is 14mg voor de meesten ook niet een hele visuele dosis. Ik vind 2C-B persoonlijk ook niet bijzonder visueel, zelfs op doseringen boven de 30 a 40 milligram vind ik de visuals altijd zeer matig. Met een dosis van 60 milligram had ik wel sterke visuals, maar vond ze in vergelijking tot andere psychedelica nog steeds erg matig.

Ik heb zelf in een club meer visuals dan buiten op een festival. Maar die visuals zijn dan wel hoofdzakelijk gestimuleerd door de belichting in een club.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Is je dosering niet gewoon aan de lage kant?

Ik ben misschien een slechte referentie, want ik heb de eerste keer dat ik 2C-B deed direct 30 mg genomen, en dit vond ik eigenlijk precies goed qua intensiteit, zeker niet te heftig. (Dit was wel thuis, op een festival zou ik dit niet direct doen.) Ik had er wel degelijk hele leuke visuals van. Maar ik heb het geluk dat ik eigenlijk altijd wel visuals heb van psychedelica, dus misschien eerder persoonlijke gevoeligheid. De ene keer wel meer dan de andere.

En zoals Bee hierboven zegt: vergeleken met andere psychedelica doet 2C-B wellicht ook gewoon wat minder, visueel, dus misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ik zag vooral dingen in mijn omgeving verkleuren/schuiven/vervormen, maar ik had veel minder zoals met bijv. truffels en LSD dat ik figuren etc. zag. Het is in die zin echt gewoon een wat minder spectaculaire drug op het visuele vlak, denk ik.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ja ik ben het met jullie eens dat 2-cb visueel ook minder intens is. Maar dat is misschien ook de rede dat ik het een perfect middel vind op een festival. Met 20 gram truffels zijn mijn visuals inderdaad een stuk intenser, maar mijn gedachtegang wordt ook heftiger verstoord. Daarom denk ik niet dat ik het aangenaam zal vinden in een drukke omgeving. De eerste keer 2-cb was met 22mg en had ik redelijke visuals, de tweede keer was 11 mg en zelfs toen had ik wel duidelijk visuele hallucinates. En de laatste keer met 14 mg dus niet echt heel erg. Alleen als ik naar mijn handen keek zag ik het wel een beetje lopen en bewegen. Zoals al wordt aangegeven is het waarschijnlijk ook te veel speculeren wat de oorzaak geweest kan zijn. Setting, mindset, lichtinval, dosis, enz. Ik probeer volgende keer gewoon weer een iets hogere dosis. Rond de 20mg en kijk dan hoe dat valt. LSD is iets wat ik graag eerst wil proberen binnenkort. Dacht zelf aan een dosis van 100 microgram.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Pfoe ik vind 2c-b dan redelijk visueel met een hoge dosis. Levensechte CEV gehad (vaak wel met mediteren).

Ik heb rond de 16 mg wat visuals. Op 24 mg aardig wat visuals en op 34 mg begint het wel echt allemaal heel veel te worden (wordt ook een beetje duizelig omdat er zoveel vervormd).

Boven de 34 mg niet gezeten, ook geen behoefte aan want heb 2c-b wel genoeg gedaan.

Als ik het zo lees ben ik redelijk gevoelig voor 2c-b, blij mee :grin:

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Heb verschijdene malen 2cb genomen (thuis, buiten, café), meestal 18mg en eenmaal dubbele dosis (36) en vind het één vd sofste drugs, klein beetje licht gevoel en chill gevoel wel, lekker wandelen met 2cb in je lijf, ook geen bijwerkingen, ik vind het über light lsd gevoel. Eigenlijk is het een drug die je op geen enkel moment overvalt of overweldigd en op elk moment kan doen (oké auto rijden en machines besturen raad ik af). Lekker als tussendoortje, als je niet te ver wilt gaan. Ik blijf toch bij mdma en lsd als favo's met 4fmp als back up :wink:

Bovenaan