2 keer in 3 weken?

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en ben ook redelijk nieuw met XTC (pas 2 maal gebruikt). Het is me overigens heel goed bevallen en 2 weken geleden had ik echt een heerlijke space. Nu is mijn vraag of het verstandig is om morgen weer te nemen. Ik ben niet van plan veel te nemen en de pilletjes die ik van plan ben te nemen zijn vooral rijk in het MDMA gehalte. Voel ik er dan nog wel wat van? Na morgen ben ik er sowieso van plan er weer 3 maanden mee te wachten. Misschien een beetje onzinnige vraag maar ik ben liever voorzichtig, het is toch harddrugs voor een reden.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi Danceparty,

Waarschijnlijk zul je er nog wel wat van voelen. Vooral omdat je nog zo weinig gebruikt hebt herstelt je serotoninesysteem waarschijnlijk sneller, echter is de kans wel aanwezig dat het minder goed werkt dan twee weken geleden.

Of het verstandig is? Het is beter om minimaal 4 tot 6 weken ertussen te laten, volledig herstel van je serotoninesysteem duurt zelfs ongeveer 2-3 maanden. Na die tijd is je serotonine-level weer volledig aangevuld.

Wat ook een nadeel is, is dat je gelijk een grens verlegd. Dit werkt voor bijna iedereen zo en het nadeel is dat je de grens altijd maar één kant op kunt verleggen. Je zegt dat je van plan bent het daarna weer 1x per 3 maanden te gaan doen, dat is een uitstekend voornemen. Echter zal het vast nog een keer voorkomen dat je na een week of twee weken alweer een feestje hebt en dan weet je van jezelf dat het kan, en zul je het weer doen.

Nadeel van XTC (en tegelijk ook een voordeel) is dat je veel hersteltijd nodig hebt. Ik heb zelf ook wel eens de week erna weer een pilletje genomen, werkt gewoon wat minder maar het werkte wel. Zelfs de dag erna heb ik wel eens gedaan.

Eigenlijk heeft dat alleen maar nadelen, geen voordelen. Je wordt uiteindelijk alleen nog maar vaag, en de love feeling verdwijnt als je het te vaak doet. Het mooie van XTC raakt eraf.

XTC is optimaal als je het +- 4 tot 6x per jaar maximaal doet, dus maximaal 1x per 2 tot 3 maanden. Het effect is dan zo bizar veel beter, dat je er veel meer plezier van hebt dan 2x half.

Kortom: Het kan dus wel, maar je moet je afvragen of het het waard is!

Ik denk nog steeds wel dat ik het ga doen morgen dan, overigens denk ik niet dat ik het in de 3 maanden pauze nog is ga doen. Nu ga ik het doen omdat ik het is samen met een vriendin nog is zou gaan doen, en ik 'plan' het zeg maar, om het tijdens echt grote feesten te doen, waar ik niet heel vaak naartoe ga. Alsnog ontzettend bedankt voor de uitgebreide reactie, ik heb er veel aan gehad!

Bovenaan