2 Maanden XTC gebruik.

voxy93

Newbie
Hallo ik ben nieuw hier. Ik heb een paar vraagjes. Zal eerst even een inleiding geven van mijn verhaal

2 maanden terug voor het eerst XTC gedaan. Allemaal leuk en aardig. De XTC geregeld en laten testen. De XTC was gewoon in orde. We hadden groene Mario bullits van 220 mg. Nou hebben we dit vaker gedaan en doen we ongeveer max 2/3 pillen per 2 weken.

Nou het volgende. Het lijkt alsof ik in slaapval wanneer ik in bed lig maar Soms ernstige schokkerig gevoel door mijn hoofd gaat wanneer ik bijna in slaap val. En tot op de dag van vandaag de laatste pil in het weekend genomen. Nu maak ik me ernstig zorgen. Ik weet dat veelvuldig XTC gebruik niet goed is. Maar komt dat door de XTC of heeft dit met meerdere factoren te maken? Nu de laatste dag een een schokkerig gevoel in mijn benen bij het lopen.

Kan iemand mij helpen of informatie gegeven?

Mvg voxy93

Skirre

Bewuste gebruiker
Welkom op het forum

Het schokkerige gevoel heeft een naam (kom er even niet op) en ik heb het al vaker voorbij zien komen bij anderen mensen met een vergelijkbaar verhaal. Richtlijnen voor verantwoord xtc gebruik zijn 1.5 tot 2x je lichaamsgewicht in mg mdma voor mannen; voor een man van 80 kilo zou dan op 1 avond +/- 160 mg mdma tot zich kunnen nemen zonder al te veel risico te lopen. Voor vrouwen is dit 1 tot 1.5x het lichaamsgewicht.
Ook wordt er aangeraden om 3 maanden tussen de keren xtc te houden. Je hersenen herstellen zich in deze 3 maanden vrijwel volledig. Twee maanden tussen xtc kan soms ook maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Die drie maanden zijn echter wel gericht op verantwoorde dosissen mdma en twee of drie pillen van 220 mg is simpelweg veel te veel.

XTC is een geweldige drug maar zodra je er onverstandig mee omgaat kun je er over een aantal jaren enorm veel spijt van hebben. Mijn tips; schroef je doseringen omlaag en houd in het vervolg drie maanden rust.
Voor nu kun je het beste MINIMAAL 3 maanden rust nemen aangezien je aardig vaak hebt gebruikt en je hersenen deze rust ook nodig hebben. Het schokkerige gevoel zal met genoeg rust vanzelf verdwijnen. Eet gezond, sport lekker en informeer je vrienden even dat hun hetzelfde te wachten staat als ze zo doorgaan.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Welkom.

Ik sluit me aan bij wat Skirre zegt. Het enige waar ik een aanmerking op wil maken is de richtlijn verantwoord gebruik van 1.5x - 2x het lichaamsgewicht van de man, die Skirre stelt. Dit is namelijk net als bij vrouwen ook gewoon 1x - 1.5x. Gesteld dat je een lichaamsgewicht van 80kg hebt is een dosering van 80-120mg MDMA/XTC dus gewenst.
Gezien jij doseringen tussen de 440-660mg neemt gebruik je gewoon veel te veel. Ik heb dit ook wel gedaan toen ik nog niet goed ingelezen was en raad het af. Zo'n dosering is stukken schadelijker dan bovengenoemde dosering en het enige resultaat is dat je hartslag nog hoger zal liggen en je als een gek over je kaken heen en weer gaat schaatsen. De euforische, warme gevoelens die je aan een XTC trip kan beleven sneeuwen onder en het onnodig excessief strak staan zal de boventoon voeren.

Bij overmatig gebruik van XTC kan een gevaarlijke ontregeling van het serotonerge systeem plaatsnemen. Dit leidt tot schokken in je lichaam en soms in je hersenen. Ik denk dat je even af moet wachten tot dit schokken vanzelf stopt, wat het meestal wel zou doen. Het kan echter dat na gebruiksmisbruik van XTC deze schokken niet meer weg gaan. In dat geval moet je professionele hulp zoeken.

Een wijze les dus: reguleer je XTC gebruik in zowel hoeveelheid als frequentie.
- Koop schijnbaar lichtere pillen, laat ze testen en calculeer precies wat een goede dosering voor jou zal zijn. Of koop pure MDMA, weeg dit af met een nauwkeurig weegschaaltje (kost je dan wel wat) en vul lege capsules met de correct afgemeten dosering.
-Pas de drie maanden regel toe en beperk je gebruik tot vier keertjes per jaar. Als je juist doseert en toch vaker wil gebruiken kan je er eventueel ook twee maanden tussen houden, depending hoe veel/weinig je om de vermeerderde schade geeft die dit toebrengt. Drie maanden staat in ieder geval voorgeschreven.

Ik heb van het weekend nog wat MDMA gebruikt. Vooraf keurig afgemeten en een lekkere trip gehad zonder kaakklemmen, misselijkheid of enorme wegdraaiende poppers. Achteraf ook nergens last van gehad.

Goed dat je jezelf wilt informeren. Veel plezier op het forum.

Fool

Badass junkie
Welkom,

Deze schokjes heten 'brainzaps' en ontstaat als je te vaak en/of teveel XTC gebruikt. Volgens de 'veilige' richtlijnen die hierboven al erg duidelijk uitgelegd staan is elke twee weken te vaak en 2/3 pillen teveel.

Om herstel te bespoedigen is het geen slecht idee om een beetje een stabiel ritme te behouden, de komende dagen. Dat houd in dat je het beste rond vaste tijden naar bed kunt gaan en ook weer uit bed gaan (Met zeker genoeg slaap). Daarnaast zal ook fatsoenlijk eten, met regelmaat (duur-)sporten en drugs laten staan behoorlijk helpen.

En als je dit soort geintjes(en andere vormen van schade in de toekomst) verder wilt voorkomen lijkt het me geen slecht idee om eerst zo'n 6-12 maanden überhaupt je hoofd tijd te geven om niet-merkbare schade te herstellen en daarna richtlijnen aan te houden die ook de schade beperken. Succes in ieder geval! :wink:

voxy93

Newbie
Bedankt voor de reacties, fijn om te weten wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn, maar het vreemde is wel, 1,5 week geleden dus de laatste geslikt, waarom dan nu pas die effecten? eerlijk had ik zelf nog nooit gehoord van brainzips, ik zelf ervaar het als een schokkerig/ontplofing gevoel, met ook een raar geluid in de oren wanneer ik die schok/plof opmerk.

nou rook ik zelf af en toe een jointje, is het verstandig dit ook even te laten?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
voxy93 zei:
, maar het vreemde is wel, 1,5 week geleden dus de laatste geslikt, waarom dan nu pas die effecten?

Gevolgen van misbruik van harddrugs laten zich vaak pas na een tijdje zien. Als alles helemaal eruit is, je hersenen bij zinnen komen en die gaan je dan vertellen dat je niet zo handig bezig bent geweest.

voxy93 zei:
nou rook ik zelf af en toe een jointje, is het verstandig dit ook even te laten?

Dit zou ik wel even laten ja. Even mee wachten tot je geen klachten meer hebt. Alcohol is misschien ook wel beter om achterwege te laten. Gewoon even je hersenen rust gunnen. Dan gaat dit wel over :wink:

Fool

Badass junkie
voxy93 zei:
Bedankt voor de reacties, fijn om te weten wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn, maar het vreemde is wel, 1,5 week geleden dus de laatste geslikt, waarom dan nu pas die effecten? eerlijk had ik zelf nog nooit gehoord van brainzips, ik zelf ervaar het als een schokkerig/ontplofing gevoel, met ook een raar geluid in de oren wanneer ik die schok/plof opmerk.

Af en toe een jointje zal wel kunnen, ik durf niet te zeggen hoeveel effect dit echt op je herstel heeft, maar als je verder gezond leeft (en af en toe is af en toe, niet om de dag :P) zal je dat niet duur komen te staan.

Bovenaan