2 vragen over XTC

Andijvie

Newbie
Heyhoi,

Ik ga morgenavond voor het eerst in mijn leven een xtc pilletje nemen. Ik heb er heel veel over gelezen en ik ben er van overtuigd dat ik alles onder controle kan houden.

Ik weet waar ik op moet letten, wat ik wél en wat ik vooral niet moet doen. We hebben ook afgesproken dat we op elkaar letten, en er zijn een aantal nuchtere vrienden bij ons.

Ik weet dat de aller eerste xtc ervaring (een van de) beste zal zijn die je ooit in je leven mee zult maken. Het schijnt zo magisch te zijn en zo heerlijk dat dit amper tot nooit meer te evenaren is. Mijn eerste vraag aan jullie is: zijn er dingen die ik kan doen om de eerste keer echt nog beter dan beter te laten verlopen. Het ultieme gevoel opwekken en zo verliefd worden op alles dat je het nooit meer zult vergeten? Het lijkt me namelijk echt fantastisch en ik heb nu al super veel zin in morgen avond.

Mijn 2e vraag aan jullie is, ik las iets over depressie en de serotonine receptoren. Kan het zo zijn dat MDMA de serotonine receptoren beschadigd waardoor de aanmaak en afgifte van serotonine in je dagelijks leven (dus in nuchtere toestand) minder gaat worden? Is de 'schade'/effecten na (eenmalig) XTC gebruik dus te merken in je dagelijkse leven?

Ik ben benieuwd naar jullie tips voor een fantastische eerste xtc ervaring :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Op dit forum zijn echt zo ontiegelijk veel posts en info te vinden. Meer dan jij in een dag kan lezen misschien. Daar kun je ook lezen over doseringen. De dosis is erg belangrijk voor én de beste ervaring én om de kans op hersenschade te beperken. Je zegt namelijk "een xtc pilletje". Maar met de pillen die nu gemiddeld rond gaan is een hele misschien te veel. Tenzij je heel erg zwaar bent natuurlijk. Voor een man is dat 1,5 tot 2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht, voor vrouwen is dat iets minder, 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. En tussen elke keer xtc gebruik is het verstandig 3 maanden te wachten. Maar dat wist je al denk ik als je er al zo veel over gelezen hebt en het onder controle kan houden.
Verder je niet te druk maken als je wat gaat voelen en er vooral niet op gaan zitten wachten tot het komt. Lekker van genieten! En de dagen voor en na je gebruik goed slapen en gezond eten.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je tweede vraag: als jij je aan de MDMA "regels" houd en vooral je aan de juiste dosis houd is de kans dat je van 1x xtc gebruik gelijk blijvende hersenschade overhoud echt heel klein. Maar of het echt 100% uit te sluiten is weet ik niet. Er zijn hier een aantal leden op het forum die daar veel meer verstand van hebben dan ik. Misschien kunnen zij dat verder uitleggen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Andijvie zei:
Ik weet dat de aller eerste xtc ervaring (een van de) beste zal zijn die je ooit in je leven mee zult maken. Het schijnt zo magisch te zijn en zo heerlijk dat dit amper tot nooit meer te evenaren is. Mijn eerste vraag aan jullie is: zijn er dingen die ik kan doen om de eerste keer echt nog beter dan beter te laten verlopen. Het ultieme gevoel opwekken en zo verliefd worden op alles dat je het nooit meer zult vergeten? Het lijkt me namelijk echt fantastisch en ik heb nu al super veel zin in morgen avond.
In ieder geval al die verwachtingen weggooien. Je zit het echt veel teveel te hypen. :wink: De reden dat de eerste keer voor mensen vaak zo enorm bijzonder is, is dat ze er dan nog redelijk zonder verwachtingen ingaan. De allerleukste ervaringen zijn toch altijd spontaan, je kunt dat soort dingen niet plannen. Gewoon innemen, wachten en kijken wat de avond je brengt.

Andijvie

Newbie
Mindless zei:
Andijvie zei:
In ieder geval al die verwachtingen weggooien. Je zit het echt veel teveel te hypen. :wink: De reden dat de eerste keer voor mensen vaak zo enorm bijzonder is, is dat ze er dan nog redelijk zonder verwachtingen ingaan. De allerleukste ervaringen zijn toch altijd spontaan, je kunt dat soort dingen niet plannen. Gewoon innemen, wachten en kijken wat de avond je brengt.

Dat is zeker waar, zo had ik het nog niet bekeken. Het enige wat er aan 'gepland' is is dat we afgesproken hebben om morgen avond een pilletje te slikken. Voor de rest laat ik de hele ervaring over me heen komen. Ik heb er zin in en ik denk dat dat ook mee zal spelen in de eerste ervaring. Je kunt er beter positief dan negatief en met tegenzin naartoe leven.

Dunnetjess33 zei:
Op dit forum zijn echt zo ontiegelijk veel posts en info te vinden. Meer dan jij in een dag kan lezen misschien. Daar kun je ook lezen over doseringen. De dosis is erg belangrijk voor én de beste ervaring én om de kans op hersenschade te beperken. Je zegt namelijk "een xtc pilletje". Maar met de pillen die nu gemiddeld rond gaan is een hele misschien te veel. Tenzij je heel erg zwaar bent natuurlijk. Voor een man is dat 1,5 tot 2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht, voor vrouwen is dat iets minder, 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. En tussen elke keer xtc gebruik is het verstandig 3 maanden te wachten. Maar dat wist je al denk ik als je er al zo veel over gelezen hebt en het onder controle kan houden.
Verder je niet te druk maken als je wat gaat voelen en er vooral niet op gaan zitten wachten tot het komt. Lekker van genieten! En de dagen voor en na je gebruik goed slapen en gezond eten.
Ik weet ongeveer hoe het met de dosering zit maar we zijn zo stom geweest om de pillen te laat te kopen. We hebben geen tijd meer om ze te laten testen, dus het wordt een "domme" eerste keer. Ik snijd ze voor de zekerheid in 4 stukjes en begin gewoon met een kwartje. Voor de rest laat ik het over me heen komen, laat ik het zo maar even zeggen.

Ik ben ook niet van plan om ze vaker dan eens per 3 maanden in te nemen, zeer zeker niet. Over 3 maanden is er weer een dik evenement dus zie ik dat als een mooie gelegenheid voor als het morgen avond goed bevalt.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Om nog terug te komen op je vraag over de schade van eenmalig gebruik. Dat is niet echt vast te stellen. Er is te weinig onderzoek en het verschilt per persoon. Over het algemeen kan je wel zeggen dat de schade bij verantwoordelijk gebruik zeer minimaal is en niet te merken in het dagelijks leven.

Andijvie

Newbie
Zo, daar ben ik weer.

Ik ga hier proberen om in het kort mijn avond te omschrijven, want ik heb genoten!

We stonden in de trein naar het evenement toe en hadden besloten om in de trein een kwartje in te nemen. Ik ging er van uit dat het ongeveer een uur zou duren voordat ik iets zou voelen en over een uur zouden we ook mooi op de locatie van het festival zijn. Na 1,5 uur voelde ik nog steeds niet veel. Ik denk dat ik van tevoren teveel verwachtingen had. Het enige effect wat ik voelde was dat ik iets losser was, want ik danste een klein beetje. Na die 1,5 uur heb ik dus besloten om nog een kwartje bij te pakken en toen daarna ging het lekker. Dansen was geweldig, het maakte me niet meer uit wat anderen van me dachten, en ik voelde me gelukkig. Ik heb eigenlijk de hele nacht gedanst, stil staan was bijna onmogelijk. Iedereen was aardig en ik vond ook iedereen er mooi uit zien op zijn of haar eigen manier. Voor mijn gevoel waren kleuren intenser en geluiden waren heel lekker. Ik dronk af en toe een flesje water en het ijskoude water tegen mijn tanden was simpelweg een heerlijk gevoel. Ook voelde mijn huid heel fijn aan. Ik had nog wat 'poeder' van de pil in het zakje zitten omdat het in m'n broekzak een heel klein beetje was gaan brokkelen en dat had ik dus met m'n vinger eruit 'gelikt'. Aan je vingers likken heeft nog nooit zo grappig gevoeld. Zo heb ik eigenlijk nog 2 keer een kwartje bij gepakt dus over een tijdsbestek van zo'n 7 uur heb ik in totaal 1 pilletje genomen.

Ik sta vol verwondering terug te kijken op een geweldige avond. Ik voel me stiekem een beetje een beter mens dan voorheen, ook al zal dat natuurlijk wel mee vallen en komt dat omdat ik nog onder de indruk ben van alle impulsen. Naar mijn idee waren we niet vervelend, agressief of irritant voor anderen. Sterker nog, we waren kei aardig, hielden rekening met anderen en hebben geen enkel conflict gehad. In de trein terug vanmorgen lagen een aantal mensen in te doezelen van de alcohol en op dat moment besefte ik me maar weer eens dat alcohol een veel minder leuke drug is dan XTC.

Edit: om nog even over de dip te hebben. Ik lag om 5 uur in bed en viel eigenlijk direct in slaap. Ik werd om 11 uur weer wakker en heb 3 boterhammen als ontbijt gegeten en wat melk gedronken. Ik had gisteren verse sinaasappelsap geperst en gekocht omdat ik wist dat dat een goede anti-oxidant is omdat er veel vitamine C in zit. Die fles is inmiddels helemaal leeg. Ik voel me eigenlijk totaal niet slecht, 'down', of somber. Verder heb ik van tevoren gewoon normaal avond eten gegeten. Ik heb verder de hele avond alleen maar water en af en toe wat cola gedronken dus ik heb het niet gecombineerd met alcohol. Misschien voel ik me morgen wel slechter maar ik kan niet zeggen dat ik echt een 'dip' aan het ervaren ben. :grin:

Bovenaan