2 weekenden achter elkaar xtc

Roos99

Newbie
Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik naar Qapital geweest en heb ik daar voor als eerst xtc gebruikt. Ik begon met een halfje (kers vormpje) van 240 mg. Ik ben 21 jaar oud en ben 170 lang en weeg ongeveer 65 kg. Na een half uur kickte die in en ik voelde me super! Nu heb ik dit weekend weer een hardcore/hardstyle feest en zou graag weer gebruiken. En dan voorlopig een hele tijd niet.
Zou dit kunnen? Het is dan mijn 2de keer xtc.

Hoor het graag
Groetjes!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi Roos! Welkom!
Leuk dat je je eerste ervaring met xtc had! Geweldig he?
Het beste is om tussen elke keer xtc of mdma 2 a 3 maanden pauze te nemen. Die tijd hebben je hersenen nodig om en je serotonine pijl weer goed te krijgen maar vooral om je neurotransmitters tijd te geven te herstellen. Dus 2 weekenden achter elkaar is erg belastend voor je brein en lijf.
Ook is een nadeel van te kort op elkaar nemen dat je snel “makkelijk” word met sneller en meer nemen.
Lees dit eens aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Groetjes!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vaak gaat het zo dat mensen binnen een paar weken meerdere feestjes hebben en dan vlak op elkaar MDMA gebruiken.

Toch is dit zeer af te raden. Je lichaam is nog maar net aan het herstellen van de vorige keer, waardoor het niet alleen extra schadelijk is om zo snel alweer te nemen, maar het zorgt er ook voor dat je steeds minder van de high zal merken. Om zoveel mogelijk kans op een mooie euforische ervaring te hebben, zul je je vanaf het begin al goed aan de 2/3 maanden regel moeten houden (liefst nog langer tussentijds wachten).

Die feestjes blijven wel komen. Verpest het niet voor jezelf door nu te frequent MDMA te gebruiken. Hiervoor heb je ook 21 jaar zonder gedaan, dus wat zijn die 3 maandjes nou. :wink:

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Een halve van 240 is 120, dat is ook een behoorlijke dosering. Normaal zou je het best de dosering 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht. Wat in jou geval van 65 kilo, 65 tot 92,5 mg mdma zijn. Misschien beter om de kersjes voortaan in 3 te delen wil je het echt goed gebruiken.

Hoe weet je overigens zeker dat je voorlopig niet meer gaat gebruiken na deze 2e keer? :wink: Persoonlijk zat er bij mij tussen mijn 1e en 2e gebruik 48 uur. (2e keer was erg ongeplanned) En de 3e keer 6 weken later.
Soms gebruik je ineens toch onverwacht omdat anderen misschien ook nemen. Omdat je toch ongeplanned ineens ergens heen gaat met vrienden. Je weet nooit wat de toekomst brengt, dus er vanuit gaan dat je echt na dit 2e gebruik 2/3 maanden niks doet is misschien voorbarig :wink: En als je eenmaal begint met het afwijken van die 2/3 maand regel is het gewoon zo lastig daar voortaan wel aan te houden. Zo rek je je grenzen op, en om dat na het 1e gebruik al te doen is misschien niet het meest handig.

Ik moet zeggen ik heb wel vaker 2 weekenden achter elkaar genomen en ik sta nog steeds recht. Natuurlijk zal je het wel overleven. Maar goed voor je lichaam is het niet. Daarnaast zou het erg aan te raden zijn om diverse voedingssupplimenten in huis te halen. Ik gebruik bijv 5-htp/L-tryptophaan voor serotonine level omhoog te krijgen. Omega 3 pillen voor de hersenen en magnesium. En natuurlijk vitaminepillen met vanalles erin.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik moet zeggen ik heb wel vaker 2 weekenden achter elkaar genomen en ik sta nog steeds recht.

Kijk, dat is dus dé fout die mensen maken met mdma. De schade en eventuele negatieve gevolgen merk je niet direct. Daar gaan 10 talle jaren overheen. 10, 20, 30 jaar.
“Het gaat goed zeggen ze, ik heb ergens last van en doe dat vaker”. Tot dat je over enkele decennia een rete slecht korte termijn geheugen krijgt, niet meer kan concentreren, depressieve klachten krijgt, and so on. Hersenschade gaat langzaam aan beetje voor beetje opkomen.

Kevin92

Kijk, dat is dus dé fout die mensen maken met mdma. De schade en eventuele negatieve gevolgen merk je niet direct. Daar gaan 10 talle jaren overheen. 10, 20, 30 jaar.
“Het gaat goed zeggen ze, ik heb ergens last van en doe dat vaker”. Tot dat je over enkele decennia een rete slecht korte termijn geheugen krijgt, niet meer kan concentreren, depressieve klachten krijgt, and so on. Hersenschade gaat langzaam aan beetje voor beetje opkomen.
Ja, vele jaren als je elk jaar bijv 5 keer 2 weken achter elkaar gebruikt bijv. Ja dan geloof ik best dat je niet na de 2e keer of 5e keer na een jaar dus daar iets van merkt. Maar dan zal het op den duur idd wel merkbaar worden ja. Maar in dit geval van 1 keer een dubbele week gebruiken, denk niet dat als je dat zo 1 keer doet of misschien zelfs 1 keer per jaar 2 weken en bijv 2 keer met genoeg tijd er tussen dat je dan echt drastische hersenschade oploopt.

Je weet dat dit nooit bewezen is? En dat je het NOOIT vlak voor, tijdens of vlak na mdma mag gebruiken? Dat kan heel gevaarlijk zijn. Serotoninesyndroom... En dat wil je niet.
Goed punt om te vermelden idd. En ja ik weet dat het niet helemaal bewezen is. En moet zeggen dat ik het tussen gebruik van de laatste 2 keer xtc geslikt heb om serotoninelevel omhoog te krijgen, maar dat dit niet erg merkbaar was.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een keertje kan geen kwaad maar niet te vaak doen
Dit soort situaties (om de paar weken een feest) komen vast vaker voor (zomer komt er ook aan). En je ziet toch wel dat 1 keer een uitzondering maken het vaak makkelijk maakt voor mensen om het vaker te doen. Immers, het volgende feest is dan weer heel belangrijk. Je went er op die manier wel aan om uitzonderingen te maken.

Dropje

Ja, vele jaren als je elk jaar bijv 5 keer 2 weken achter elkaar gebruikt bijv. Ja dan geloof ik best dat je niet na de 2e keer of 5e keer na een jaar dus daar iets van merkt. Maar dan zal het op den duur idd wel merkbaar worden ja. Maar in dit geval van 1 keer een dubbele week gebruiken, denk niet dat als je dat zo 1 keer doet of misschien zelfs 1 keer per jaar 2 weken en bijv 2 keer met genoeg tijd er tussen dat je dan echt drastische hersenschade oploopt.

Goed punt om te vermelden idd. En ja ik weet dat het niet helemaal bewezen is. En moet zeggen dat ik het tussen gebruik van de laatste 2 keer xtc geslikt heb om serotoninelevel omhoog te krijgen, maar dat dit niet erg merkbaar was.

Wat voor mij altijd werkt veel fruit eten (vitaminen en anti-oxidanten) met een multivitamine tablet. Een paar uur voordat ik neem slik ik ook een magnesium capsule met L-tryptofaan (ook fijn tegen de stramme kaken).
Dan heb ik amper een kater.

NB: Ik neem ook niet veel bij.

Kevin92

Wat voor mij altijd werkt veel fruit eten (vitaminen en anti-oxidanten) met een multivitamine tablet. Een paar uur voordat ik neem slik ik ook een magnesium capsule met L-tryptofaan (ook fijn tegen de stramme kaken).

Let er wel op dat L-tryptofaan serotonine aanmaakt en je in samenhang met xtc hierdoor een serotoninevergiftiging kunt krijgen als er teveel serotonine vrijkomt. Dat kan dodelijk zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Beter geen mdma en L-tryptofaan samen!

Bovenaan