2C-B-FLY na MDMA

Space cadet

Belezen gebruiker
Hallo, weet er iemand hoe de werking van 2C-B-FLY nu precies is? Zeker na het gebruik van MDMA? Ik geloof dat het je receptoren meer stimuleert en er noradrenaline en dopamine vrij komt, klopt dat? Doet het ook iets met je serotonine? Ik vraag het om deze reden: afgelopen zaterdag MDMA gebruikt en wil aankomend weekend voor het eerst 2C-B-FLY gaan proberen. Haal ik er dan het maximale wel uit of heeft het niet zoveel zin als je serotonine voorraad op is. Alvast dank voor jullie info.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Problemen zal het hoogstwaarschijnlijk niet geven. Wel kan het zijn dat je tripje toch wat minder mooi uit de verf komt op het moment dat je serotoninehuishouding niet in optimale balans is. Zojuist postte ik in een andere thread dat ik weleens alsnog een dip heb gekregen nadat ik kort na het gebruik van een serotonineslurper zoals MDMA een psychedelicum nam. Ik zou daarom toch gewoon wachten, als het even kan.

Psychedelica doen wel zeker 'iets' met serotonine, sterker nog, 5-HT2A receptor agonisme (d.w.z.: het doet iets met een receptor wat serotonine ook met die receptor doet, even kort door de bocht) is het voornaamste werkingsmechanisme van alle klassieke psychedelica. Het lijkt mij daarom heel logisch dat MDMA-gebruik kort voor gebruik van dergelijke psychedelica toch wel invloed kan hebben op de trip. Ik heb eens eens een vrij afgevlakte en op momenten zelfs vrij dysfore trip gehad op paddo's, kort na gebruik van 6-APB (eveneens een serotonineslurper zoals MDMA). Met voorzichtigheid (omdat ik dit concludeer uit slechts één ervaring) zou ik wel kunnen stellen dat bij de psychedelica die normaliter een wat entactogene werking hebben (zoals 2C-B en vermoedelijk ook 2C-B-FLY) dit entactogene effect minder mooi uit de verf kan komen op het moment dat kort hiervoor MDMA is gebruikt. Ik heb eens huachuma (San Pedro, mescaline, eveneens een psychedelicum met entactogeen randje) gebruikt twee weken na 6-APB. Ik voelde me uitgeblust, leeggetrokken... alsof mijn brein niet in staat was om er nog enigerlei vorm van geluksgevoel voor me uit te persen. Ik voelde me totaal buiten de groep, voelde geen enkele verbinding. Ik voelde me juist moederziel alleen, in de steek gelaten.

Laatst bewerkt:

Space cadet

Belezen gebruiker
Ik heb nooit echt een dip gehad na XTC. Maar misschien maar beter even wachten inderdaad. Ik kan inderdaad niet super veel vinden over de werking van 2C-B-Fly, is toch wel echt een andere substantie dan 2C-B dus wellicht werkt het ook net anders...

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit echt een dip gehad na XTC. Maar misschien maar beter even wachten inderdaad. Ik kan inderdaad niet super veel vinden over de werking van 2C-B-Fly, is toch wel echt een andere substantie dan 2C-B dus wellicht werkt het ook net anders...
Het werkt zeker anders dan 2C-B. Ik denk dat je het vooral moet benaderen als een uniek middel met unieke effecten en niet zozeer als een vervanger van 2C-B. Ondanks de gelijkenis in naam, verneem ik van velen dat het effect totaal anders is.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Problemen zal het hoogstwaarschijnlijk niet geven. Wel kan het zijn dat je tripje toch wat minder mooi uit de verf komt op het moment dat je serotoninehuishouding niet in optimale balans is. Zojuist postte ik in een andere thread dat ik weleens alsnog een dip heb gekregen nadat ik kort na het gebruik van een serotonineslurper zoals MDMA een psychedelicum nam. Ik zou daarom toch gewoon wachten, als het even kan.

Psychedelica doen wel zeker 'iets' met serotonine, sterker nog, 5-HT2A receptor agonisme (d.w.z.: het doet iets met een receptor wat serotonine ook met die receptor doet, even kort door de bocht) is het voornaamste werkingsmechanisme van alle klassieke psychedelica. Het lijkt mij daarom heel logisch dat MDMA-gebruik kort voor gebruik van dergelijke psychedelica toch wel invloed kan hebben op de trip. Ik heb eens eens een vrij afgevlakte en op momenten zelfs vrij dysfore trip gehad op paddo's, kort na gebruik van 6-APB (eveneens een serotonineslurper zoals MDMA). ....... Ik heb eens huachuma (San Pedro, mescaline, eveneens een psychedelicum met entactogeen randje) gebruikt twee weken na 6-APB. Ik voelde me uitgeblust, leeggetrokken... alsof mijn brein niet in staat was om er nog enigerlei vorm van geluksgevoel voor me uit te persen. Ik voelde me totaal buiten de groep, voelde geen enkele verbinding. Ik voelde me juist moederziel alleen, in de steek gelaten.
Ergens klinkt dit best logisch. Ik heb het alleen vaak wel anders ervaren. Vroeger nam ik na een festivalletje vaak in m'n uppie een lekker portie paddo's om de dip van alle M en drank op te vangen. Vaak kiende ik het zo uit dat de dip precies oversloeg naar de trip. Mooie bankhangerige, interessante en rustgevende trips mee beleefd. Maar nu ik er over na denk, nam ik vaak wel grotere porties. 3gr gedroogd ging er dan met gemak in waar ik binnen het uur wel extra bij nam.

Neo-Shulginist

Badass junkie
als je 2C-B-FLY een week na MDMA neemt dan zal het vast nog wel wat doen. Mogelijk is het effect wel gedempt omdat je nog tolerantie hebt van MDMA. Maar je moet zeker niet regelmatig 2C-B-FLY gaan nemen want het is een nieuwe psychoactieve stof waarover we nagenoeg niks weten. Dus als je gezond wil blijven dan kun je het beter zo weinig mogelijk gebruiken.

Over het werkingsmechanisme van 2C-B-FLY is nagenoeg niks bekend. Maar er is wel een onderzoek gedaan naar de bindingsaffiniteit van 2C-B-FLY in vergelijking met andere empathogenen zoals MDMA en 6-APB. Daaruit blijkt dat 2C-B-FLY een vrij beperkte invloed heeft op activiteit van serotonine, dopamine en noradrenaline. Dat komt overeen met de meeste psychedelica (die selectieve serotonine-agonisten zijn).

(De tabel hieronder laat alleen de release zien van neurotransmitters zoals noradrenaline (NA), dopamine (DA) en serotonine (5-HT), maar let op: 2C-B-FLY staat in die tabel zo laag omdat het waarschijnlijk op directe wijze ingrijpt op de receptor, of dat het een indirect werkingsmechanisme heeft. Deze tabel betekent dus niet dat 2C-B-FLY niks doet in het brein, en het betekent al helemaal niet dat 2C-B-FLY veiliger is dan de andere middelen)

Schermafbeelding 2019-12-11 om 07.41.22.png

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Is het entactogene effect van 2C-B-FLY dan toch nog dusdanig uitgesproken dat ze dat in een onderzoek met voor de rest gewoon keiharde serotonineslurpers mee hebben genomen? Reports zijn toch vaak anders van mening. Maakt me toch weer even extra nieuwsgierig naar dit stofje.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik zit nog eens naar die diagrammen te kijken... 2C-B-FLY is dus een betrekkelijk zwakke serotonine releaser, tóch wel een 'serotonineslurper' zeg maar. Verrassend. Ik begrijp nu ook wel deze passage van PsychonautWik, welke je bij geen enkel ander psychedelicum terugvindt:
The effects which occur during the offset of this compound are comparable to that of a mild stimulant or entactogen. The experience generally feels negative and uncomfortable in comparison to the effects which occurred during its peak.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Is het entactogene effect van 2C-B-FLY dan toch nog dusdanig uitgesproken dat ze dat in een onderzoek met voor de rest gewoon keiharde serotonineslurpers mee hebben genomen? Reports zijn toch vaak anders van mening. Maakt me toch weer even extra nieuwsgierig naar dit stofje.

Ja ik vind 2C-B-FLY zeg maar 80 procent empathogeen (zonder de dwingende gevoelens 'ik houd van alles en iedereen en ik moet het je nu vertellen!') en 20 procent tripmiddel.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ja ik vind 2C-B-FLY zeg maar 80 procent empathogeen (zonder de dwingende gevoelens 'ik houd van alles en iedereen en ik moet het je nu vertellen!') en 20 procent tripmiddel.
Zou je daarbij dan ook de 3-maandenregel in acht nemen, gezien het feit er toch sprake lijkt te zijn van enige serotoninerelease (i.t.t. uitsluitend receptoragonisme zoals doorgaans het geval bij psychedelica)?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zou je daarbij dan ook de 3-maandenregel in acht nemen, gezien het feit er toch sprake lijkt te zijn van enige serotoninerelease (i.t.t. uitsluitend receptoragonisme zoals doorgaans het geval bij psychedelica)?
Nieuwe psychoactieve stoffen en stimulanten moet je sowieso niet regelmatig nemen.

NPS beter niet omdat je niet weet wat de lange termijngevolgen zijn.

En stimulanten niet omdat ze verslavend zijn, omdat ze een gewennend effect hebben waarbij feestjes en seks minder leuk worden zonder drugs, en omdat ze bij chronisch/regelmatig gebruik hersenschade en cardiovasculaire problemen veroorzaken.

chipmunk

Belezen gebruiker
Hoe zit het omgekeerd? Binnenkort 2 daags festival en denken de 1e dag 2cb fly te nemen en de 2e dag mdma of 4fa.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

hmm, voor mij is het zo 50/50..
trippen, vervormen, in de visule gebeurtenissen opgaan was minstens net zo prominent als het emotionele aspect.
en dat emotionele had meer het beschouwende randje van psychedelica dan het pure liefde van bijv. mdma.
nu heb ik in mij leven heel veel mdma gebruikt.. dus mss heb ik minder sero/liefde in m'n hersenen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Volgens psychonaut released 2C-B meer serotonine dan 2C-B-Fly. Dat zou dus betekenen dat je dit ook bij 2C-B zou moeten doen?

Ik snap dat je dat soort middelen niet te vaak moet doen, maar het gaat echt wel minder op serotonine als MDMA achtige. Misschien dus een maand regel, inplaats van 3 maanden?..

Neo-Shulginist

Badass junkie
Huh maar 2C-B is toch niet echt een SERT- of VMAT-agonist maar een selectieve serotonine-agonist? En tegelijkertijd een zwakke antagonist voor subtypes serotonine 5HT-2a, 5HT2b en 5HT-2c?
Wat heb je precies gelezen op 'Psychonaut'?

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dit is wel een interessante om erop na te slaan: de eerste farmacologische observationele studie van mensen die 2C-B nemen.

Anjadebij

Experimenterende gebruiker
ik wil dit weekend 2cb gebruiken [12mg)] en volgende week xtc. Is dit dan niet verstandig qua serotonine?

Laatst bewerkt:

Anjadebij

Experimenterende gebruiker
Volgens psychonaut released 2C-B meer serotonine dan 2C-B-Fly. Dat zou dus betekenen dat je dit ook bij 2C-B zou moeten doen?

Ik snap dat je dat soort middelen niet te vaak moet doen, maar het gaat echt wel minder op serotonine als MDMA achtige. Misschien dus een maand regel, inplaats van 3 maanden?..

Dit is wat mij triggert

werkt Mdma/xtc op serotonine net als 2cbfly?

Wat betreft serotine is 2c-b-fly eerder vergelijkbaar met LSD (als ik het goed begrijp):

MDMA zorgt ervoor dat serotine vrijkomt, en als het is uitgewerkt is er minder serotine beschikbaar.
Hierdoor kun je je down voelen in de dagen na het gebruik van MDMA.
5-htp supplement na MDMA gebruik helpt je serotine voorraad te herstellen (nooit tegelijk nemen ivm risico serotinesyndroom).

2c-b, 2c-b-fly en LSD werken anders: ze werken in plaats van of naast serotine op de serotine receptor.
Zie plaatje. Hierdoor wordt je serotine voorraad niet losgelaten en opgebruikt.

zie ook psychonout.wiki en wikipedia
Serotonergic psychedelics such as tryptamines (e.g., psilocybin, psilocin, DMT, 5-MeO-DMT, bufotenin), lysergamides (e.g., LSD, ergine (LSA)), phenethylamines (e.g., mescaline, 2C-B, 25I-NBOMe), and amphetamines (e.g., MDA, DOM) are non-selective agonists of serotonin receptors"

Drugs that increase extracellular serotonin levels such as serotonin reuptake inhibitors (e.g., fluoxetine, venlafaxine), serotonin releasing agents (e.g., fenfluramine, MDMA), and monoamine oxidase inhibitors (e.g., phenelzine, moclobemide) are indirect non-selective serotonin receptor agonists. They are used variously as antidepressants, anxiolytics, antiobsessionals, appetite suppressants, and entactogens. "

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_receptor_agonist

Agonist_&_Antagonist.jpgserotonin_present.jpg

Op psychonout.wiki lees ik niet dat 2c-b een serotine releaser is.
Als dit ergens staat is dit waarschijnlijk een vergissing. Heb je een url ?

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf een paar maanden terug 2b-to-fly 4 dagen na 5-mapb gebruikt en ik kan je vertellen dat zowel ik als mijn gemaal
daar toen niet goed op gingen. Het was een bad trip, met oneindig lang gerekte tijd en een saaie chemische 'high'er leek
geen einde aan te komen. Dus het is wel degelijk zo denk ik dat die 5-mapb iets had uitgeput dat die 2b-to-fly nodig
had om zijn werk leuk te kunnen doen.

Ik zit nog eens naar die diagrammen te kijken... 2C-B-FLY is dus een betrekkelijk zwakke serotonine releaser, tóch wel een 'serotonineslurper' zeg maar. Verrassend. Ik begrijp nu ook wel deze passage van PsychonautWik, welke je bij geen enkel ander psychedelicum terugvindt:
Hallo, weet er iemand hoe de werking van 2C-B-FLY nu precies is? Zeker na het gebruik van MDMA? Ik geloof dat het je receptoren meer stimuleert en er noradrenaline en dopamine vrij komt, klopt dat? Doet het ook iets met je serotonine? Ik vraag het om deze reden: afgelopen zaterdag MDMA gebruikt en wil aankomend weekend voor het eerst 2C-B-FLY gaan proberen. Haal ik er dan het maximale wel uit of heeft het niet zoveel zin als je serotonine voorraad op is. Alvast dank voor jullie info.

2c-b-fly werkt in op / bindt zich aan verschillende serotine receptoren. Als ik het goed begrijp werkt het niet in op dopamine en noradreline receptoren en maakt het ook geen dopamine en noradreline vrij.

activity at the 5-HT2A serotonin receptor, but also has a high binding affinity for the 5-HT1D, 5-HT1E, 5-HT1A, 5-HT2B and 5-HT2C receptors

2C-B-fly: 4.00 5ht2b, 3.81 5ht1d, 2.93 5ht2c, 2.89 5ht2a, 1.91 5ht1e, 1.79 5ht1a, 1.79 Alpha2A, 1.78 5ht6, 1.69 5ht1b, 1.59 Alpha2C, 1.42 M3, 1.24 M4, 1.17 5ht7, 1.16 Alpha2B, 1.15 M1, 1.01 M5, 0.65 M2, 0.26 D1, 0.19 H1, 0.12 D2; 0.00: Beta1, Alpha1B, 5ht5a, DAT, NET, Imidazoline1, Sigma1, Sigma2, DOR, KOR, MOR, Beta2, SERT, CB2, D4, D5, Alpha1A, H2, CB1; ND: D3, Ca+Channel, NMDA
bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2814854/

Neo-Shulginist

Badass junkie
(..) maakt het ook geen dopamine en noradreline vrij.
Dit kan indirect alsnog wel het geval zijn.

Verder heb je gelijk inderdaad: wel bindingsaffiniteit voor subtypes 2b, 1d, 2c en 2a, 1a, 1b en 6 van serotonine. Maar geen affiniteit voor SERT of VMAT of DAT of NET (dus geen serotonine heropnameremmer of releaser, geen dopamine agonist en ook geen noradrenaline). Wel is de bindingsaffiniteit matig. Hoe kleiner de Ki des te groter de affiniteit. Als een stof onder de 1 nm komt dan zou je het wel een sterke agonist kunnen noemen, maar dat is 2C-B-FLY dus niet.

Het is dan wel weer de vraag hoe zo'n stof in mensen gemetaboliseerd wordt. Want het kan dus best dat ons lichaam een of ander enzym heeft wat weer een koolstofje ergens aanplakt of afhaalt en dan krijg je weer een andere stof met andere bindingsaffiniteit..

Bovenaan