2C-B nooit van gehoord!

Slowburn

Experimenterende gebruiker
Hey,

Op forum heb ik al een paar keer 2C-B langs zien komen en sinds ik helaas iets te vaak aan de xtc zit en dus totaal niet goed voor de gezondheid is werkt me 2C-B aangewezen.

Dat moet dus ongeveer het zelfde gevoel geven en de serotonine raakt er niet van op?
Heb al wat gekeken op internet natuurlijk maar ben toch benieuwd wat jullie er nou van vinden?

Is het echt net het zelfde?
En wat is ongeveer gemiddelde prijs van dat spul?
En zijn er nog andere namen voor, want heb het echt nog nooit op straat gehoord.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
heb gehoord dat het in lage dosissen stimulerend werkt (xtc-achtig maar niet hetzelfde) in andere dosissen trip je (visuele hallucinaties etc...) hoe duur het is weet ik niet en of er andere namen voor zijn weet ik ook niet.

grts

Slowburn

Jah, ik las iets van 0-15mg is zelfde gevoel van xtc en daarboven ga je dus lekker trippe :P
Maar ik wil dus alleen het xtc gevoel.

Italiano

Newbie
Als je 2C-B gaat nemen met de verwachting dat het hetzelfde effect moet geven als MDMA ga je teleurgesteld raken, maar ik zou zeggen, probeer het en ervaar zelf.

Tufnut

Badass junkie
Het is zeker niet hetzelfde gevoel. In lage dosis zit er iets vergelijkbaars aan.
Een pilletje van 9 mg koste mij 2,5 euro. Op straat heet het meestal gewoon 2cb (misschien soms Nexus, omdat het ooit zo in de smartshop heette) en komt in pil of poeder

edblok2

Bewuste gebruiker
Drugs als buytylone, mephedrone, 3,4dmmc lijken echt wel zeer veel op MDMA! Alleen de werkingsduur is korter en vaak een langere na-stimulatie.

Tufnut

Badass junkie
Slowburn zei:
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
Minder of iig anders. Bij mijn weten is 2cb pas neurotoxisch bij onprettig hoge dosissen (ik meen vanaf 100 mg of meer). Het hecht aan serotonine receptoren in plaats van dat het serotonine vrijmaakt. Het put je reserves wat dat betreft dus niet uit.

Mickywous

Ik heb een keer 2cb gehad in pil vorm. Rolexjes waren het geloof ik een mix van mdma met 2cb.
Ik slikte 1je door toen 3 kwartier gewacht voelde ik nog niks dus nog maar 1je opgegeten. Half uur later voelde ik nog niks dus nog maar 1 opgegeten. uur later voelde ik nog niks. Toen maar 2 opgegeten in 1 keer dat zijn er dus 5 in totaal. Uurtje later begon ik het effect van de mdma pas te merken was gewoon een redelijke trip niks speciaals aan. Toen ik thuis aan kwam ging ik meteen op bed. Opeens zei mijn broer tegen me geef de zapper even waar ik op andwoorde die heb ik helemaal niet. meteen realiseer ik me dat ik in mezelf aan het praten ben. de 2cb begint te werken.
Ik ga even plassen hou de deur van mijn slaapkamer op een kiertje met het licht aan, Ik kom weer boven en zie door dat kiertje 2 meisjes van een jaar of 11 voor mijn bed op de grond zitten. Ik loop er op af, sta er vlak voor. Wrijf goed in mijn ogen. opeens begint 1 van die meisjes met een stokje te zwaaien die in lichtje bevat. Ik zeg tegen die meisjes: donder op ik wil slapen. gek genoeg verdwijnen ze ook nog maar het lichtje niet. Het lichtje begint rondjes te draaien en neemt de vorm van een tijd aan en begint rood te worden. opeens is het de tijd van mn wekker en vliegt die tijd in een spiraalvorm terug in mijn wekker.
Toen dat hele spektakel over was heb ik nog ongv 30 minuten in mezelf lopen praten.

al met al een super vage maar hele leuke ervaring

MIA-1985

Wijs gebruiker
Tufnut zei:
Slowburn zei:
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
Minder of iig anders. Bij mijn weten is 2cb pas neurotoxisch bij onprettig hoge dosissen (ik meen vanaf 100 mg of meer). Het hecht aan serotonine receptoren in plaats van dat het serotonine vrijmaakt. Het put je reserves wat dat betreft dus niet uit.

Het put inderdaad de reserves niet uit zoals MDMA dat doet. Wel treed er een kleine gewenning/tolerantie op, maar die is met een aantal dagen weer geheel voorbij.
Het is geen advies, maar inprincipe zou je 2C-B ieder weekend kunnen gebruiken zonder dat je minder van de werking gaat voelen.

2C-B is er in poeder, maar soms ook in pilletjes verkrijgbaar. Pilletjes heeft als voordeel dat het makkelijk te nemen is en je als je geen weegschaal hebt. Alleen weet je nooit precies hoeveel je naar binnenwerkt. Je zit namelijk met de batch spreiding (mg's) van de tabletjes.
Bij poeder kun je het exact afwegen.

Mijn ervaring is dat een dosis onder de 9mg niet werkt en tussen de 10 en 12mg voel je meestal net genoeg om lekker te chillen. Boven 15mg krijgt het meer het trip-effect.

Het lijkt zeker niet op MDMA, dus stel je daar niet teveel van voor :) 2C-B is leuk spul, absoluut, maar vergelijk het dus niet.

Zoek je echt een MDMA "vervanger" die zijn er niet :) maar wat er op lijkt zijn o.a.:
- 4-FMP
- 6-APB
- Methylone (Xplosion)
- Mephedrone (volgens sommige)

boenkeng

Bewuste gebruiker
knalkaak zei:
Heb nu ook 2cb, in poedervorm, maar dit moet je dus oplossen in je drinken toch=
Ja of een bommetje van maken, snuiven kan natuurlijk ook als zal dit redelijk branden in je neus en daarnaast heb je minder nodig,

knalkaak

Newbie
thanks, heb helaas geen weegschaaltje dus mn 100mg 2cb netjes door 4 delen! zin in, nu nog even een geschikte datum zoeken

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
knalkaak zei:
thanks, heb helaas geen weegschaaltje dus mn 100mg 2cb netjes door 4 delen! zin in, nu nog even een geschikte datum zoeken

Als ik jou was zou ik niet gelijk met 25 mg beginnen..
Ik zou beginnen met 20 mg, zeker als het de eerste keer is, 20 mg is voor mij meestal genoeg..

2C-B is bij hoge dosering (15-35 mg) een tripmiddel, bij een lagere dosering (5-15 mg) lijkt het effect op dat van XTC/MDMA (euforiserend, stimulerend). Bij een dosis boven de 15 mg kunnen vooral de visuele effecten erg sterk zijn; kleuren worden intenser, je kunt indrukwekkende patronen zien op vlakken en vervormingen van voorwerpen en gezichten. De waarneming door andere zintuigen wordt versterkt. Hoe meer 2C-B je inneemt, hoe groter de kans op gevoelens van angst en onzekerheid

Bron: Unity

Bovenaan