2C-B of 2C-C?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallo df'rs!
Ik heb zou graag willen weten wat het verschil (vooral in werking) is van de 2C-tjes. In mijn directe omgeving gebruikt niemand rc's, althans niet voor zover ik weet. Mijn interesse is er in gewekt door de rapportjes en info die ik onder andere hier heb gelezen. Ik heb geen enkele ervaring met trippen op wat voor manier dan ook. Persoonlijk lijken mij LSD, truffels en paddo's te zwaar en te heftig. In ieder geval voorlopig.
Eigenlijk weet ik wel wat van 2C-B maar weinig of niets van 2C-C. Via een kennis kan ik aan 2C-B komen (afgewogen op mijn wens in capsules). Ik vertelde hem dat ik trippen ook wel spannend vind en toen kwam hij met dat hij ook nog 2C-C heeft. Volgens hem is dat nog toegankelijker en wat lichter. Maar wat verschilt het in werking met 2C-B? De lengte, of de heftigheid? En je hebt vele 2C-tjes en hoe kun je de verschillen vaststellen tussen de soorten 2C's? Is bv 2C-B zwaarder of lichter dan bv 2C-C of 2C-i of 2C-E?
Bedankt alvast!

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb alleen zelf ooit een keer 2C-B gebruikt en dat was erg mooi en zonder de wat intensere psychedelische dingen zoals mindloops ect. Er is een heel erg handige engelstalige site (soort van Wikipedia) met veel informatie over doseringen, effecten en dergelijke.

Link naar de 2C-X familie:
https://en.wikipedia.org/wiki/2C_(psychedelics)

Zo kan je in ieder geval al een beetje lezen wat iedere stof doet, hoe potent die is in dosering maar ook psychologisch. Misschien dat andere forumleden die deze twee hebben gebruikt je nog extra kunnen toelichten.

Hier is in ieder geval een quote van reddit over de algemenere 2C'tjes:
2C-B is more like rolling than anything. Very mellow and fun. Lasts for like 3-6 hours. Dose is 20-30 mgs

2C-I is more visual than 2C-B yet still very much like rolling, just a speedier, tweakier roll. Overall 2C-I is very safe too. Many people have taken doses upwards of 5-6 times the standard 20 mgs with no deaths. Lasts for 8-16 hours Dose is 15-30 mgs.

2C-E is very visual, much more of a full psychedelic. Not at all good for an into to the 2C-x compounds. Nausea is very likely. Strong bodyload but a much deeper experience. Lasts 8-16 hours Dose is 15-25 mgs

2C-T-2 extremely speedy. You will feel unbelievably jacked up with very blurred vision, though different blurred from high MDMA doses. I basically was blind. Very static-like visuals. Nausea is very likely. heavy body-load, and you will be sore and drained the next day. I personally had a terrible headache during and after comedown for the next 24 hours. Lasts for 12-18 hours Dose is 15-25mgs

2C-P is by far the most intense 2C-X i have experience with. Very overwhelming visuals. Blows 2C-E out of the water. Not as stimulating as the other 2C compounds. Almost sedating in a way (though you can by no means sleep). A good amount of euphoria and nice body high. Nausea is possible, although less debilitating than the others. NOT for the inexperienced psychonaut. Definatly a very very very intense experience. A benzo is recommended as a backup plan if things turn sour. Lasts 16-22 hours Dose 6mgs-12mgs. Shulgin reported a non-fatal, yet clear physical overdose at 16 mgs.

Those are the 2C-x compounds I have experience with. That order is my opinion of scale from least intense and easiest to handle to very intense and very strong. Any more info on them and trip reports can be read at Erowid.org.

Be careful with these chemicals though as without a milligram scale it is very easy to overshoot your dosage. Remember that because 2C-B is illegal so it has a much higher chance than the others to be something other than 2C-B, very possibly another 2C-x. Also remember that they are not as safe as the other classic psychedelics and MDMA. Very little is known about these except through 1st hand experiences. A couple people have had bad reactions to both 2C-B and 2C-T-7(not a lot by any means but but a couple have).

You might get a headache on the comedowns, I personally do on every phenethylamine, but most people don't.

And lastly happy trails! Hope this was helpful. There are definatly some beautiful chemicals in the 2C-x family and most may not be around for much longer, so enjoy! :)

En deze van Erowid (archive, report van Shulgin uit PiHKAL) betreffende 2C-C:
DOSAGE: 20 - 40 mg.

DURATION: 4 - 8 h.

QUALITATIVE COMMENTS: (with 20 mg) This is longer lived than 2C-B, and there is a longer latency in coming on. It took an hour and a half, or even two hours to get there. It had a slight metallic overtone.

(with 24 mg) I was at a moderately high and thoroughly favorable place, for several hours. It seemed to be a very sensual place, but without too much in the way of visual distraction.

(with 40 mg) There were a lot of visuals--something that I had noted at lower levels. There seems to be less stimulation than with 2C-B, and in some ways it is actually sedating. And yet I was up all night. It was like a very intense form of relaxation.

EXTENSIONS AND COMMENTARY: Other reports mention usage of up to 50 milligrams which seems to increase yet further the intensity and the duration. I have one report of an intravenous administration of 20 milligrams, and the response was described as overwhelming. The effects peaked at about 5 minutes and lasted for perhaps 15 minutes.

The halogens represent a small group of atoms that are unique for a couple of reasons. They are all located in a single column of the periodic table, being monovalent and negative. That means that they can be reasonably stable things when attached to an aromatic nucleus. But, being monovalent, they cannot be modified or extended in any way. Thus, they are kind of a dead end, at least as far as the 2C-X series is considered. The heaviest, iodine, was explored as the phen-ethylamine, as 2C-I, and as the amphetamine as DOI. These are the most potent. The next lighter is bromine, where the phenethylamine is 2C-B and the amphetamine is DOB. These two are a bit less potent, and are by far the most broadly explored of all the halides. Here, in the above recipe, we have the chlorine counterpart, 2C-C. There is also the corresponding amphetamine DOC. These are less potent still, and much less explored. Why? Perhaps because chlorine is a gas and troublesome to handle (bromine is a liquid, and iodine is a solid). The fluorine analogue is yet harder to make, and requires procedures that are indirect, because fluorine (the lightest of all the halides) is not only a gas, but is dangerous to handle and does not react in the usual halogen way. There will be mention made of 2C-F, but DOF is still unexplored.

The treatment of the 2C-B phthalimide described above, with cuprous cyanide rather than cuprous chloride, gave rise to the cyano analog which, on hydrolysis with hydrazine, yielded 2,5-dimethoxy-4-cyanophenethylamine (2C-CN). Hydrolysis of this with hot, strong base gave the corresponding acid, 2,5-dimethoxy-4-carboxyphenethylamine, 2C-COOH. No evaluation of either of these compounds has been made in the human animal, as far as I know.

2C-C kan een lange opkomst hebben (soms tot 2 uur), maar heeft blijkbaar een fijne kalmerende werking en is ook niet zo intens als LSD en Truffels maar heeft wel gelijke visuals.
2C-B is over het algemeen erg veilig en 2C-C lijkt hier exact op buiten het feit dat een broom atoom voor chloor is vervangen. 2C-C kan wel even veilig worden genoemd buiten dat de werking wat langer of potenter zal zijn. Zelf zou ik mij er niet z'n zorgen over maken als ik dit neem.

Fool

Badass junkie
2C-C is rustiger, minder potent en nog minder psychedelisch dan 2C-B. :P

Als ik jou was zou ik voor 2C-B gaan, dat is al een vrij toegankelijk psychedelicum. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Beide zijn vrij lichte psychedelica, maar 2C-C is echt nog veel lichter dan 2C-B.

2C-B is voor mij een party psychedelica, mentaal is het allemaal goed te handelen, het effect is behoorlijk euforisch, visuals zijn redelijk, alleen de bodyload kan op feest ietsjes zwaar zijn. Als redelijk ervaren psychonaut is het voor mij geen interessant middel om echt op te trippen, maar hierdoor is denk ik juist wel een perfect middel om op in te stappen. Het is een beetje als het kinderbadje voordat je echt het diepe ingaat.

2C-C vond ik eerlijk gezegd behoorlijk saai, ik had er geen visuals op, de mentale effecten waren ook vrijwel afwezig, lichamelijk voelde ik me wel heerlijk mellow. Als je het allemaal echt te spannend vind zou je voor 2C-C kunnen gaan, maar dan krijg je naar mijn idee niet echt een beeld bij wat psychedelica te bieden heeft.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bedankt voor de uitgebreide reacties! :)
Nu ga ik twijfelen over welke ik als eerste zal proberen. Ik ben nogal (extreem) voorzichtig als het op een nieuwe drug aan komt. Nieuw voor mij bedoel ik. Ik heb namelijk liever een veel te lauwe reactie dat het op die manier wat tegenvalt dan dat het te heftig is. Noem me voorzichtig of een schijtbak, wat je wil :wink:

Ondanks dat ik normaal gesproken denk ik voor 2C-C zou gaan omdat die het lichtste blijkt, ga ik denk ik toch voor de 2C-B. Ik wil namelijk wel visuals zien, dat lijkt mij namelijk het mooiste er van! En natuurlijk een ervaring die wel op psychedelica lijkt.
Wat is het lichemelijke verschil tussen de 2cc en 2 cb? Qua gevoel in je lichaam? En weet iemand wat er met je gebeurd als je onverhoopt vind dat je toch wat teveel 2cb hebt genomen?

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Als ik jou was zou ik inderdaad voor 2cb gaan, laat je pil testen zodat je weet wat er in zit en ga voor ongeveer 15mg. Dan zal het sowieso niet te heftig zijn.

Een tip dat wanneer het wel te heftig wordt (mijn vriendin heeft dat meegemaakt) is vermijd kleine donkere ruimtes en doe het niet alleen. Ga bijvoorbeeld in je tuin chillen met mooi weer samen met iemand of binnen in de woonkamer met lichten aan. Dat hielp haar iig heel erg.

Bobsacamano

Badass junkie
Dit dus vond ik ook.

Psychedelibee zei:
Beide zijn vrij lichte psychedelica, maar 2C-C is echt nog veel lichter dan 2C-B.

2C-B is voor mij een party psychedelica, mentaal is het allemaal goed te handelen, het effect is behoorlijk euforisch, visuals zijn redelijk, alleen de bodyload kan op feest ietsjes zwaar zijn. Als redelijk ervaren psychonaut is het voor mij geen interessant middel om echt op te trippen, maar hierdoor is denk ik juist wel een perfect middel om op in te stappen. Het is een beetje als het kinderbadje voordat je echt het diepe ingaat.

2C-C vond ik eerlijk gezegd behoorlijk saai, ik had er geen visuals op, de mentale effecten waren ook vrijwel afwezig, lichamelijk voelde ik me wel heerlijk mellow. Als je het allemaal echt te spannend vind zou je voor 2C-C kunnen gaan, maar dan krijg je naar mijn idee niet echt een beeld bij wat psychedelica te bieden heeft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan helaas niet antwoorden op de vraag in de OP, aangezien ik van die twee alleen ervaring heb met 2C-B. Maar even los daarvan:

Je zegt dat de meer klassieke psychedelica je nog te heftig lijkt. Wat dat betreft wil ik graag zeggen dat dit best dosis afhankelijk kan zijn, zeker als je er net mee begint. Zo heb ik een tijd geleden eens met een vriend 1 pakje truffels gedeeld. Zo in die setting, zonder de intentie echt diep in de ervaring te gaan en met een lage dosis, kan ik me eigenlijk niet voorstellen hoe dat teveel voor iemand zou kunnen zijn. Natuurlijk, er is een zeker risico dat je jezelf dan alsnog angstig praat, maar eventueel kun je beginnen met een nog lagere dosis. De effecten die we ervan ondervonden waren eigenlijk wat te licht voor ons en ik zou het ook nog niet echt trippen hebben genoemd, maar het was wel een super relaxte mellow avond met een soort high die (imo) veel fijner/cleaner was dan die van wiet en tegelijkertijd ook geen van de nadelen daarvan had (sloomheid, moeheid, droge ogen/mond, dichte ogen, etc.). En tegelijkertijd was het ook al licht psychedelisch te noemen en waren er al lichte visuals. Imo een goede manier om zo'n stof rustig aan te leren kennen. Sowieso is psilocybine vaak mild voor mensen die het voor de eerste keer/keren proberen. Ik denk dat je veel mist als je deze psychedelica niet een keer probeert. Het zijn in ieder geval ervaringen die ik voor geen goud had willen missen. Hetzelfde met LSD, maar dat is moeilijker te doseren, aangezien dat nu niet gekwantificeerd wordt en wat natuurlijk sowieso lastiger is door het kleine volume van de werkzame stof. Maar ken je iemand met LSD en ervaring daarmee, dan zou zo iemand eerst een zegel kunnen testen (door te gaan trippen :wink: ) en zo kunnen bepalen wat een lage goede begindosis is (kwart zegeltje bijvoorbeeld).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben blij met de reacties en uitleg die ik krijg. Ik ben er al een jaartje ofzo mee bezig in mijn hoofd dus het is geen spontane ingeving.
mijn kennis laat altijd, echt altijd, alles testen. Daarom koop ik altijd bij hem. Hij heeft poeder en wil voor mijn het in capsules verdelen in het aantal mg dat ik wens. Hij had mij geadviseerd om 18-20mg te nemen de eerste keer. Quertyiopia adviseerd nu 15 mg. Ik weet dat het nogal nauw komt op de dosering voor het geweste effect. Wat is dan fijn?
Ik ben niet van plan het alleen te doen hoor. Maar in de tuin idd of als we een weekendje weg zijn in de natuur met anderen. Het enige is dat het lastig zal zijn iemand te vinden die erbij wil zijn zonder te gebruiken. Een tripsitter, of is dat bij iets milds als 2cb niet nodig? Ik heb namelijk weinig drugsvrienden en vele zijn zelfs bijna anti drugs. De staandaard: "ik zuip me ziek elk weekend maar drugs doe ik niet" personen. En ik wil wel graag het doen met mensen die er open voor staan en het snappen.
Ik wil in de toekomst zeker eens truffels of misschien zelfs lsd proberen. Zeker na wat Mindless net verteld. Het idee van diep gaan en je geest verruimen lijkt mij fijn en leuk om te doen. Ook heb je er vaak wel wat aan vandaar. Alleen wil ik echt een rustig opstapje zeg maar. En lsd en truffels zijn in mijn beleving heftig. Maar zoals ik al zei heb ik en de mensen om mij heen gewoon zo goed als geen ervaring met drugs. Behalve af en toe op een feestje iets als xtc of soms coke. En blowen doen er wel een paar.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
2C-B is echt een betere opstap in jouw geval dan truffels of LSD vind ik. Vooral omdat je wel visuals wilt, maar verder niet te heftig.

Een dosering aanraden blijft lastig vind ik eerlijk gezegd aangezien niet altijd iedereen hetzelfde op bepaalde doseringen reageert. Een tijdje geleden heb ik 2C-B samen met mijn zus en zwager gedaan was de eerste keer voor hun beiden. Ik heb mijn zus toen 15mg gegeven, mijn zwager 25mg en ikzelf 32mg. Mijn zwager en ik hadden de grootste lol, maar mijn zus had uiteindelijk niet zo'n fijne ervaring omdat ze nogal in zichzelf gekeerd raakte en dat niet zo leuk vond. Achteraf hoorde ik wel dat er nogal wat problemen in hun relatie waren, waardoor trippen eigenlijk niet zo'n goed idee was.

Ik heb mijn zus toen trouwens 15mg base gegeven, wat in mijn geval 19 a 20mg poeder was. Mijn 2C-B is namelijk getest op 77%. Pillen worden ook altijd op doseringen in base getest, dus vraag nog even aan die vriend of zijn geadviseerde dosering in base of poeder is.

Lichamelijk voelen 2C-B en 2C-C wel echt anders. Met 2C-B kun je een beetje een zwaar gevoel in je lichaam krijgen, maar toch wat onrustig aangezien je ook energiek wordt. Met 2C-C is dat energieke er niet.

Ik zou niet voor een tripsitter erbij gaan, zeker niet als dat iemand is die er zelf niet voor open staat of ervaring mee heeft. Dan is zo iemand je alleen maar tot last. Als er iemand bij is die met je mee tript en daar al wat ervaring mee heeft lijkt me dat voldoende.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Ik heb mijn zus toen trouwens 15mg base gegeven, wat in mijn geval 19 a 20mg poeder was. Mijn 2C-B is namelijk getest op 77%. Pillen worden ook altijd op doseringen in base getest, dus vraag nog even aan die vriend of zijn geadviseerde dosering in base of poeder is.

.

Ik heb het even nagevraagd en hoor dat de komende dagen hoop ik. Op het moment heeft hij geen 2cb maar krijgt het wel weer binnen. Ik laat het hier weten zodra ik antwoord heb.
Oh spannend! Het gaat gewoon gebeuren deze zomer! :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Als ik jou was gast zou ik wel echt gewoon de 2C-C laten staan. En dit niet omdat het heftig is maar juist omdat het zo verschrikkelijk weinig doet.

2C-C en 2C-D zijn echt heel zwak en zelfs op hogere dosis doet het niet bijster veel. Zou zonde zijn van je avond. 2C-B heeft daar integen echt een hoge recreatieve waarde. Ik zou lekker 18mg (base) doen voor een eerste keer. Heb je sowieso een leuke avond. Wil je daarna wat meer gewiebel en beweging in je beeld dan neem je een keer 22 enz enz.

Gister op soenda begon ik met 38mg en daarna nog een keer 19mg. Maar goed ik ben groot afnemer van 2C-B :P

Dunnetjess33 zei:
Psychedelibee zei:

.

Ik heb het even nagevraagd en hoor dat de komende dagen hoop ik. Op het moment heeft hij geen 2cb maar krijgt het wel weer binnen. Ik laat het hier weten zodra ik antwoord heb.
Oh spannend! Het gaat gewoon gebeuren deze zomer! :grin:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bobsacamano zei:
Als ik jou was gast zou ik wel echt gewoon de 2C-C laten staan. En dit niet omdat het heftig is maar juist omdat het zo verschrikkelijk weinig doet.

2C-C en 2C-D zijn echt heel zwak en zelfs op hogere dosis doet het niet bijster veel. Zou zonde zijn van je avond. 2C-B heeft daar integen echt een hoge recreatieve waarde. Ik zou lekker 18mg (base) doen voor een eerste keer. Heb je sowieso een leuke avond. Wil je daarna wat meer gewiebel en beweging in je beeld dan neem je een keer 22 enz enz.

:grin:
[/quote]

Ik heb ook al besloten voor 2cb te gaan, had ik al gemeld hier. Inderdaad omdat de 2cc te weinig doet. Dat heb ik dus hier gehoord en omdat ik wel een echte ervaring wil ga ik voor de 2cb.
Jij hebt dus bijgepakt Bob, heeft dat wel zin? Ik heb gelezen dat bijnemen met 2cb weinig tot geen nut heeft.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bijnemen verlengt de space vooral, maar maakt het er niet heftiger op. Op een feest kan bijnemen wel handig zijn aangezien het vrij kort duurt. Thuis is bijnemen nogal zonde vind ik zelf.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb er zin in en vind het ook (gezond) spannend! Ik heb al ruim 5 jaar geen nieuwe drug geprobeerd. En al helemaal geen psychedelica's.
Het wordt deze zomer maar wanneer weet ik nog niet. Ik zal, als ik het heb ervaren, een trip rapportje proberen te schrijven!

Bobsacamano

Badass junkie
Bijnemen heeft wel en geen zin het hangt er van af wat je verwacht van het bijnemen. Ik zat op dat moment al 2 uur in de 38mg en voor het begon af te nemen heb ik nog 19 bij genomen. Zo heb ik mijn space verlengd tot dik twee uur na het festival. Maar heftiger werd het niet :) Maar dat was ook niet de bedoeling.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Op een lage dosis maakt bijnemen de trip (iets) heftiger, maar het is dan meer om van het net-niet iets voelen naar het wel iets voelen te gaan. Dus als je na 2/2,5 uur nog steeds niets voelt met bijvoorbeeld 10mg, kan je gewoon nog 10mg bijnemen en dan voel je je na een halfuurtje/drie kwartier ineens een stuk vrolijker :). Bij een hogere dosis weet ik het niet (geen ervaring), daar lijkt het vooral te verlengen (zoals meerdere mensen hier al aangeven).

MeejheM

Badass junkie
2-cb is eigenlijk geen research chemical, maar staat op de opiumlijst. Ik kan me nog vaag herinneren dat je het bij de smartshop kon krijgen toen dat echt nog vage winkeltjes in steegjes waren.

In mijn beleving is na het verbod 2-cb even verdwenen van het toneel, maar teruggekomen als een soort "xtc tabletjes" qua kleur en stempels, formaat meestal kleiner.

Tegenwoordig zie ik weer best veel aanbod, al een jaar of 5. die andere 2c- middelen zie je tegenwoordig wel bij de online RC's maar zelden te koop op feestjes. 2CB lijkt me gewoon de potentste uit de familie.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
2-cb is eigenlijk geen research chemical, maar staat op de opiumlijst. Ik kan me nog vaag herinneren dat je het bij de smartshop kon krijgen toen dat echt nog vage winkeltjes in steegjes waren.

In mijn beleving is na het verbod 2-cb even verdwenen van het toneel, maar teruggekomen als een soort "xtc tabletjes" qua kleur en stempels, formaat meestal kleiner.

Tegenwoordig zie ik weer best veel aanbod, al een jaar of 5. die andere 2c- middelen zie je tegenwoordig wel bij de online RC's maar zelden te koop op feestjes. 2CB lijkt me gewoon de potentste uit de familie.
Lekker relevant weer... En daarbij is je opmerking dat 2C-B de potentste uit de familie zou zijn bijzonder slecht geïnformeerd, want er zijn meerdere uit de familie die zowel qua dosering als effect potenter dan 2C-B zijn...

MeejheM

Badass junkie
Ja, misschien wel te potent of actief. 2cb was jarenlang legaal verkrijgbaar, daarna werd het verboden, en nog steeds(of opnieuw) is het makkelijker te krijgen als aanverwante middelen. Dat zal geen toeval zijn. Waarschijnlijk is het makkelijker of goedkoper te maken, beter te verkopen omdat het prettiger werkt of goede handel vanwege de naamsbekendheid en onbekendheid van RC klonen. 2ct was in elk geval sterk, maar niet echt populair, het was moeilijk te doseren.

een beetje achtergrondinformatie over 2cb is misschien inderdaad interessant, dat laat ik niet enkel van jou mening afhangen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
een beetje achtergrondinformatie over 2cb is misschien inderdaad interessant, dat laat ik niet enkel van jou mening afhangen.
Relevante achtergrond informatie is zeker interessant, maar hoe interessant is het voor dit topic dan dat 2C-B eerst in smartshops verkrijgbaar was en nu weer aan een opkomst bezig is via de illegale weg?

Bobsacamano

Badass junkie
En je helpt hier de topicstarter of discussie hoe mee precies?

2C-I, 2C-E 2C-T-7 2C-T-4 2C-P allemaal sterker potenter als 2C-B

Niet slap praten jij.

MeejheM zei:

MeejheM

Badass junkie
Als je kijkt naar illegaal 2cb gebruik in mijn omgeving, welke zo ongeveer 4 of 5 nachten in de week een of ander elektronisch muziek evenement betreft zie je tegen logica in dat illegale 2cb veel populairder is sinds een jaar of 7/8 weer dan legale alternatieven zoals 2cc, welke niet te doseren was, en de pillen onvoorspelbaar waren.

misschien draai ik al te lang mee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Als je kijkt naar illegaal 2cb gebruik in mijn omgeving, welke zo ongeveer 4 of 5 nachten in de week een of ander elektronisch muziek evenement betreft zie je tegen logica in dat illegale 2cb veel populairder is sinds een jaar of 7/8 weer dan legale alternatieven zoals 2cc, welke niet te doseren was, en de pillen onvoorspelbaar waren.
Dat komt omdat 2C-B zich uitermate goed leent voor feesten en partijen, waar de meeste andere 2C varianten dat minder doen omdat ze ofwel veel sterker zijn als tripmiddel ofwel niet zo bijzonder zijn.

Bobsacamano

Badass junkie
Dude sorry ik snap je echt niet. Niemand heeft het hier over illegaliteit. En 2C-C is niet moeilijker te doseren maar makkelijker gezien de dosis ongeveer het dubbele is. En vraag me af of er zoveel 2C-C pillen op de markt zijn geweest uberhaubt. Gezien het oninteressant is zowel thuis als met uitgaan.

De reden dat je 2C-B wel ziet in het uitgaansleven is omdat het niet idioot lang duurt, niet te heftig is en doorgaans erg leuk.

MeejheM zei:

misschien draai ik al te lang mee.

Bovenaan