• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2C-B: onverwachts goed trippen!

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat: 15 mg 2C-B per persoon
Wie: Ik samen met een vriend van me, die ik hier R noem
Waar: In het park
Ervaring: beetje ervaring met truffels en 2C-B en aardig veel ervaring met stimulerende dingetjes

Zoals jullie misschien weten heb ik eerder dit jaar voor het eerst 2C-B gebruikt, en afgelopen week heb ik het middel voor de zevende keer gebruikt. Van de vorige zes keer was vijf keer op een feestje en één keer thuis. Ik kan wel van mezelf zeggen dat ik het middel nu wel aardig goed ken, en ik zag 2C-B altijd als een soort van tripmiddel voor beginners, omdat de trip altijd licht valt en goed te sturen is. Een echte trip was het echter de eerste zes keer niet echt te noemen, het was hallucinerend en het was grappig wat je zag en hoe het je manier van denken veranderde, maar echt trippen was het niet. Een aantal keren voelde het ook meer als een licht MDMA-gevoel met een trippy randje dan als echt trippen, zoals je dat doet op truffels. Deze keer stond mij echter wel een echte trip te wachten!

Het was mooi weer en R en ik hadden allebei vrij, hoefden niet te werken en hadden dus helemaal geen verplichtingen. R had ook al twee keer eerder 2C-B gebruikt, een keer op een feestje zonder mij en dus nog een keer bij mij thuis. R kwam om een uur of 12:00 in de middag bij mij langs want we zouden gaan chillen. Eventueel zouden er ook nog wat anderen komen maar die hadden afgezegd. We hadden nog niet gepland om 2C-B te gaan doen, maar het idee kwam eigenlijk al snel aangezien we allebei wel zin hadden om te trippen. We pakken een tas in, met daarin speakers, handdoeken en de 2C-B en we fietsen naar de supermarkt voor wat drinken, nootjes en fruit. Daarna gaan we gelijk naar het park, waar we direct allebei de 2C-B (15 mg, pillen waren getest) innamen om ongeveer 12:45. We zaten vlakbij het water op wel een rustige plek met bomen en planten vlakbij. Ik had vroeg ontbeten en had dus al honger en echt een lege maag, R had wat later gegeten maar zal ook wel een redelijk lege maag hebben gehad.

Eigenlijk was ik niet echt aan het wachten op een effect en dacht ik er ook niet echt over na, aangezien ik dacht dat het wel een uur zou duren voordat ik het volle effect zou merken. Dit keer merkte ik al na 20 minuten een effect: ik merkte duidelijk dat ik minder nuchter werd omdat praten iets moeilijker ging en alles er ook wat mooier, spannender en interessanter uit begon te zien. Langzaamaan begonnen er wel visuals te verschijnen: in de wolken zag ik telkens een soort van door maya’s gegraveerd gezicht verschijnen, iets dat je in een maya-tempel zou verwachten, maar dan anders. Het is lastig uit te leggen in ieder geval. Het water en ook de wolken leken meer te golven dan ze deden en het gras met daarin planten en wat onkruid zag een stuk ‘scherper’ uit, meer met randjes en als ik er even naar bleef keken ging het ook golven en veranderde de diepte heel erg. Ook zag ik er best duidelijk patronen in. Alle kleuren waren echt tien keer zo helden en intens. Ik keek naar boven en zag een paar takken van de bomen die erg bijzonder en mooi uitzagen, waar vanaf een raaf wegvloog. Ik had hier het idee dat de trip echt begon. Op dit punt begon R ook visuals te krijgen en de 2C-B te merken. Aangezien we ook best een lage dosis genomen hadden, had hij best een lichte trip. In het begin had ik wel een beetje last van misselijkheid, maar gelukkig niet zo erg dat het richting overgeven ging. Echt heel storend was het dus niet. Ik vertelde R er niet over omdat ik niet wilde dat hij dacht dat ik te misselijk was of zo (wat dus ook niet zo was).

We hadden onze standaard tripmuziek opgezet: psy-trance! De visuals en de muziek vormden steeds een synergie. De muziek leek echt een verhaal te vertellen. Ook daarna met house en techno had ik het idee dat ik de meeste nummers nooit eerder echt begrepen heb, maar pas nu snapte ik ze; elke toon, elke noot begreep ik volledig. Op dit punt zitten R en ik dus verwonderd om ons heen te kijken en wanneer we praten, loopt het niet heel vlot. Er komen wat jongens vragen of we misschien een filtertje hebben voor hun jointje, we zagen er dus niet al te nuchter uit waarschijnlijk. :mrgreen: Hier konden we nog wel redelijk normaal op antwoorden, of nou ja, vooral R eigenlijk . De misselijkheid die ik in het begin had trekt weg, dus eet ik een banaan en een appel, in nootjes had ik geen trek. Het fruit smaakte heel erg goed en het smaakte ook vooral heel ‘echt’, ik kon niet bevatten waarom je iets als chips of een diepvriesmaaltijd zou eten, want je proeft dat zoiets niet natuurlijk is. Dan eet je toch veel liever zoiets ‘schoons’.

Op dit punt besloten we om maar met onze ogen dicht te gaan zitten, want de zon scheen ook en dat was wel even lekker. Hierdoor werd ik ook niet zo afgeleid en kreeg de trip ook meer een mentale wending, nog sterker dan ik dat had op truffels. Ik had niet verwacht dat 2C-B in lage doses zoiets in zich had. De visuals die ik eerder al zag in het water, de lucht en de natuur, werden nu vervangen door CEV’s. Ik zag ongelooflijk grote velden van geometrische vormen, die golfden en een soort tunnel vormden en waar ik steeds dieper in leek te worden gezogen. Ik zat in de zon, dus de visuals waren vrij licht, maar de kleuren die deze patronenvelden hadden zijn heel lastig te beschrijven, maar ik zie ze zo weer voor me. De patronen waren grijs-/geelachtig, maar dan echt heel gloeiend en tegelijkertijd leek datzelfde ook een flinke paarse gloed te hebben, maar het leek eigenlijk niet echt een bestaande kleur, dus dit is de beste beschrijving die ik ervan kan geven. Als ik mijn ogen even open deed en vervolgens weer dicht gingen de visuals weer verder waar ze ongeveer waren gebleven.

Terwijl ik naar deze visuals keek, ging ik nadenken over wat nou de realiteit was. Ik had het idee dat wat ik zag, en ook dus de OEV’s , dat dat altijd aanwezig was, maar dat ik niet in staat was om dat normaal gesproken te zien. Ik had het idee dat dit zich altijd overal afspeelde, als een soort van altijd aanwezige parallelle dimensie, maar dat het een andere zienswijze vereist om dit ook echt te zien. Naar dezelfde wereld valt op heel veel manieren te kijken. Misschien zien andere mensen dingen wel heel anders dan ik, uiteraard figuurlijk maar zeker ook letterlijk. Ook waarneming is misschien subjectiever dan we denken.

Alles waar ik over nadacht, had ik ook een enorm verfrissende kijk op. Ik had ook op persoonlijke dingen (niet echt problemen ofzo hoor) een hele verfrissende kijk en het antwoord op bepaalde dingen die ik me afvroeg lag heel erg voor de hand. Ik snap nu echt hoe je tijdens het trippen aan jezelf en dingen waar je tegenaan loopt kunt werken. Ik snapte het eerst ook, maar nu het ik het idee dat ik het echt snap en ‘aangeraakt’ heb. Er is een verschil tussen iets snappen en iets begrijpen / echt weten in die zin. Bij snappen weet je het in je hoofd en ken je de gedachte en bij begrijpen / echt weten ken je de gedachte niet, maar de waarheid achter deze gedachte. Het leek voor mij net alsof je vanuit derde persoon naar deze dingen kijkt, je betrekt niet je eigen standaard denkbeelden bij de zaken, maar kijkt vanuit een volledig ander perspectief naar jezelf en naar het leven. Zo heb ik een tijdje na zitten denken en leek het ook alsof het leven, het mens zijn, niet alles was. Dood gaan zag ik niet als iets engs of als een einde. Mijn ‘zijn’ kan net zo goed het bestaan van een ander zijn. Het dagelijkse leven maakt niet wie je volledig bent, de aanwezigheid van een soort algemene, universele ziel die overal is, leek evident. Normaal denk ik niet zo en ook tijdens het schrijven van dit report ben ik niet overtuigd van deze denkbeelden. Echter, ook niet van het tegendeel. Ik zie ze meer als hersenspinsels die niet per se goed of fout zijn; het ligt aan de manier waarop je naar de zaken kijkt, en wat je verstaat onder bijvoorbeeld een ziel.

Verder heerste er ook een algemeen gevoel van dankbaarheid voor het leven dat we als het ware krijgen. Stel dat je nou een vliegje was of een spin: dan heb je niet veel en kun je zo sterven door iets onbenulligs. Het leven van een vogel of van een eend leek me dan wel weer erg cool. :tearsofjoy: Wij als mensen krijgen als het ware ons hele leven en we hoeven het alleen te leven. We hoeven alleen te doen wat ons aanspreekt en er is erg veel vrijheid in het leven. Ook hebben we de vrijheid om te denken wat we willen. Aan de andere kant leek dat toch dubbelop: is die keuze niet misschien een illusie? Is het niet gek om je af te vragen hoe je iets anders zou hebben gedaan of hebben willen doen? Want als je terug gaat naar het verleden, heb je daar nog steeds die oude ik, die nog steeds dezelfde keuze maakt gegeven dezelfde situatie. Als dit zo werkt in het verleden, is dat dan ook niet zo in de toekomst? In feite staat alles vast, alleen weten we niet hoe alles vast staat en dat maakt dus dat we denken een keuze te hebben. Maar is dat erg? Nee, zeker niet, want dat je nadenkt over dingen en weloverwogen ‘keuzes’ maakt, staat dan ook al vast.

Van T+1:00 tot T+3:00 ongeveer was ik ook volledig mijn gevoel voor tijd kwijt. De muziek liet me nog enigszins begrijpen hoeveel tijd er voorbij ging, maar zelf had ik dat echt niet kunnen bedenken. Ook weet ik van sommige dingen niet meer goed wat nou eerst gebeurde en wat later. Op ongeveer T+3:00 was ik weer heel even gaan liggen en toen ik weer mijn ogen opende, keek ik weer naar de tak waar eerder de raaf weg vloog. De raaf had ik niet meer gezien, maar precies toen ik weer leek te landen in de trip, kwam de raaf weer terug vliegen en ging weer op precies dezelfde tak zitten. Ik had het gevoel wakker te worden, maar een soort wakker worden dat ik nog nooit heb gevoeld. ‘Herboren’ is misschien een groot woord, maar het voelde alsof ik zo fris, helder en met een nieuwe kijk wakker werd, dat ‘herboren’ misschien wel het juiste woord is. Op dit punt was ik nog zeker niet nuchter, maar aangezien de intensiteit afnam had ik echt het gevoel uit de trip te zijn. Alles zag er nog heel vet uit, maar echt visuals waren er niet meer.

R en ik waren een tijdje best stil geweest door het trippen en bespraken nu de trip nog met elkaar. Ik zat nog om me heen te kijken en ik dacht verder nog over de trip na. Een uurtje later fietsten we naar R zijn huis waar we wat te eten hebben gekookt. Ik ben daar nog blijven hangen in de avond en we hebben lekker na-gechilld en de volgende dag ben ik weer naar huis gegaan en moest het ‘echte’ leven weer beginnen.

Over deze trip heerst een algemeen gevoel van tevredenheid. Ik had nooit verwacht dat ik echt kon trippen van zo een lage dosis 2C-B. Dit bewijst wat ik al wel eens hier en daar heb gelezen op internet over 2C-B: de ene keer voel je erg weinig van bijvoorbeeld 15 mg, en de volgende keer kun je hier juist best diep op gaan. Echter, dit had ik niet verwacht. Mijn interesse naar dit middel is een stuk groter geworden. Ik moet wel zeggen dat ik misschien ietsje rustiger ga doen met 2C-B op een feestje, want deze trip was denk ik niet geschikt voor op een feestje. Al met al waardeer ik 2C-B nu wel echt meer dan truffels, aangezien ik van truffels nooit echt de kans heb gehad om echt over dingen na te denken. Ik had daar ook al bij een lichte dosis dat ik vergeten was waar ik over nadacht na 10 seconden. Voor mij persoonlijk is 2C-B dan geschikter en ik ben van plan ook te experimenteren met wat hogere doses, zoals 30 tot 50 mg in een keer op een echt nuchtere maag, maar dan gewoon thuis en echt goed voorbereid. Ik denk dat ook 2C-B dan echt een waardevolle trip kan opleveren zoals heftigere tripmiddelen dat kunnen. Heb voordeel van 2C-B vind ik ook dat de echte piek niet heel lang duurt, dus mocht die dosis mij niet bevallen, welke kans ik best klein acht, dan ben je in ieder geval redelijk snel uit die piek.

Helenas

Bewuste gebruiker
Goed geschreven! Kan me in veel dingen vinden. Heb gister 2ce gedaan en had wel ongeveer dezelfde hersenspinsels. Vooral het nadenken over de dood en daar op een of andere manier vrede mee hebben. Ik zou de volgende keer niet meteen 30 of zelfs 50 mg nemen. Ik had het met 25 mg 2cb al aardig zwaar :) . Misschien rustig aan opbouwen en kijken wat je fijn vindt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi report ja! Apart om te zien dat je als het ware 2C-B zo omschrijft als dat ik een lichte paddo of truffel trip ongeveer ervaar. Met veel nadenken over het leven, de bedoeling van het bestaan, enzovoort. Mijn eigen ervaringen met 2C-B waren nogal apart in de zin dat hoewel ik erg soortgelijke visuals had als met psilocybine, het gevoel daarbij totaal afwezig was met 2C-B. Hoe je bijvoorbeeld dat maya achtige gezicht/tekens omschrijft. Iets wat mij zeer bekend voorkomt op zowel psilocybine als 2C-B. Maar als ik die tekens/gezichten zie op 2C-B, dan is het enkel het zien ervan. Niet het intense gevoel van hoe speciaal/mooi dat is, zoals ik dat met psilo heb.

Maar goed, ik heb nog maar een paar keer 2C-B geprobeerd en zoals je al zegt zou het per keer nogal kunnen verschillen. Ik ga 't dus vast ook nog eens proberen. Ik zou wel zoals Helenas ook zegt heel erg oppassen met het verhogen van je dosis 2C-B. Zeker als je het al hebt over 50mg. Het schijnt dat 2C-B extreem intens kan worden met een relatief lichte verhoging van de dosis. 30mg is voor sommigen al veel te intens.

ooscaar

Wijs gebruiker
Bedankt voor de tips allebei over de dosis. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik twee keer al 22 mg heb gedaan en daar niet echt een heftige trip op heb gehad, kon dat eigenlijk amper een trip noemen, meer gewoon leuk en een beetje trippy. Dit was op technofeestjes en ik had zelfs vrij weinig visuals, een keer zelfs amper. Wel gewoon ingenomen op een lege maag toen.

Vandaar dat ik binnenkort een keer 30 mg ga doen, en als dat helemaal goed bevalt, overweeg ik dan of ik 35 mg wil gaan doen en doorbouwen naar 50 mg. Maar die overweging is voor later dus. Sowieso ga ik dit niet op een feestje doen, maar ik ben er van overtuigd dat 30 mg thuis voor mij geen probleem vormt. Mijn nieuwsgierigheid komt ook vooral voort uit het feit dat 2C-B toch wel vaak een beginners tripmiddel wordt genoemd, maar dat dit in feite alleen zo is in lage doses. Toevallig ging ik op 15 mg deze keer wat harder, maar ik ben nu erg nieuwsgierig geworden naar de diepere 2C-B ervaring. 15 mg nemen is dus een beetje hopen dat je aardig tript, 30 mg is een erg grote kans dat je goed tript, lijkt me, en daarboven is een flinke trip denk ik gegarandeerd.

Apart wat jij zegt over die visuals Mindless! Ik kon juist wat meer waardering hiervoor opbrengen onder invloed van 2C-B dan onder invloed van truffels. Ik vind 2C-B zelfs wat natuurlijker aanvoelen, ook al is het natuurlijk zeker niet natuurlijker. Maar goed, voor iedereen werkt het natuurlijk anders en van de zomer ga ik ook wel weer een keer goed truffelen, want dat is onderhand ook alweer een aardige poos terug, was nog in de vorige zomer namelijk. Ook waren truffels mijn eerste tripervaringen, dus wellicht dat ik er nu op een andere manier tegenaan kijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk reportje man! Bijzonder dat je zo veel effect uit zo'n lage dosis hebt gehaald. Ik heb ook al vaker gelezen dat de heftigheid van de trip nogal per keer kan verschillen.

Ikzelf heb nu 1 keer 2C-B gedaan, 25 mg, en had amper visuals en totaal geen mentale aspecten. Het leek voor mij meer op MDMA met een heel licht trippy randje, maar trippen mocht het niet heten. Wat jij beschrijft klinkt zoals mindless ook al zegt een beetje zoals een lage dosis psilo. Dit geeft me hoop dat 2C-B in hogere doseringen wellicht interessant kan zijn.

Wat voor doseringen 2C-B heb je hiervoor gedaan? Want in een keer je dosering verdubbelen kan nog wel eens slecht uitpakken. Aan de andere kant is het wel zoals je zegt dat de piek erg kort duurt, dus als het te heftig is hoef je niet heel lang uit te zitten.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Leuk reportje man! Bijzonder dat je zo veel effect uit zo'n lage dosis hebt gehaald. Ik heb ook al vaker gelezen dat de heftigheid van de trip nogal per keer kan verschillen.

Ikzelf heb nu 1 keer 2C-B gedaan, 25 mg, en had amper visuals en totaal geen mentale aspecten. Het leek voor mij meer op MDMA met een heel licht trippy randje, maar trippen mocht het niet heten. Wat jij beschrijft klinkt zoals mindless ook al zegt een beetje zoals een lage dosis psilo. Dit geeft me hoop dat 2C-B in hogere doseringen wellicht interessant kan zijn.

Wat voor doseringen 2C-B heb je hiervoor gedaan? Want in een keer je dosering verdubbelen kan nog wel eens slecht uitpakken. Aan de andere kant is het wel zoals je zegt dat de piek erg kort duurt, dus als het te heftig is hoef je niet heel lang uit te zitten.
Dankjewel! Over jouw keer 2C-B had je inderdaad toen op de meet verteld dat je het niet echt psychedelisch vond, maar misschien dat het inderdaad dus nog interessant voor jou is bij een hogere dosis!

Hiervoor heb ik dus om precies te zijn gedaan (herdoseringen heb ik er niet bij opgeteld omdat deze de trip toch nooit hebben versterkt, enkel verlengt): 10 mg, 2x 15 mg, 18 mg, 20 mg, 22 mg, 22 mg + 4-fmp. De stap van 22 mg naar 30 mg lijkt mij wel te maken toch?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat bij 2C-B een kleine verhoging in dosering (5mg of zo) het verschil kan maken tussen een milde en een zeer sterke trip. Meestal is alles onder 20mg niet echt trip waardig te noemen (wordt er gezegd) en kan alles daarboven enorm verschillen.

Maar goed, een echte psychonaut moet ook weer niet te schijterig zijn. :rock:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
De stap van 22 mg naar 30 mg lijkt mij wel te maken toch?
Ja in principe wel, maar zoals je nu ook al ervaren hebt kan het effect dus blijkbaar nogal verschillen per dosering. Als het dezelfde effectiviteit zou hebben dan je laatste 15 mg trip dan is 30 mg misschien wat veel. Blijft lastig, maar 30 mg 2C-B lijkt me toch wel prima te verdragen en anders hoef je maar een paar uurtjes uit te zitten. Hoewel een hogere dosering best intens zou kunnen worden, denk ik niet dat je heel snel echt zwaar slecht zou kunnen gaan zoals sommige dat op psilo of LSD hebben. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en je koppie gebruiken, maar dat zit wel goed bij jou.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat bij 2C-B een kleine verhoging in dosering (5mg of zo) het verschil kan maken tussen een milde en een zeer sterke trip. Meestal is alles onder 20mg niet echt trip waardig te noemen (wordt er gezegd) en kan alles daarboven enorm verschillen.

Maar goed, een echte psychonaut moet ook weer niet te schijterig zijn. :rock:
Ja, dat is waar! Ook kan de hevigheid van de ervaring per keer dus heel erg verschillen, dus je kunt blijkbaar op 15 mg ook een hevigere trip hebben dan op misschien 25/30 mg. Dit zeg ik omdat mijn ervaringen met 22 mg toch wel echt minder heftig waren dan afgelopen keer dus. Mocht het toch erg hevig zijn, dan weet ik dat het belangrijkste is om alles over je heen te laten komen. Altijd je gedachten sturen richting acceptatie, en dan is de kans het grootste dat de trip wel leuk/leerzaam wordt. En mocht het toch te heftig zijn, dan duurt de piek helemaal niet zo lang met 2C-B. En uiteraard is 30 mg ook weer niet heel veel, en naar een hogere dosis wil ik dus eventueel heel langzaam gaan bouwen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
ooscaar zei:
De stap van 22 mg naar 30 mg lijkt mij wel te maken toch?
Ja in principe wel, maar zoals je nu ook al ervaren hebt kan het effect dus blijkbaar nogal verschillen per dosering. Als het dezelfde effectiviteit zou hebben dan je laatste 15 mg trip dan is 30 mg misschien wat veel. Blijft lastig, maar 30 mg 2C-B lijkt me toch wel prima te verdragen en anders hoef je maar een paar uurtjes uit te zitten. Hoewel een hogere dosering best intens zou kunnen worden, denk ik niet dat je heel snel echt zwaar slecht zou kunnen gaan zoals sommige dat op psilo of LSD hebben. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en je koppie gebruiken, maar dat zit wel goed bij jou.
Okay bedankt voor het advies! Inderdaad, als de 30 mg even zwaar valt als de 15 mg dan zal ik behoorlijk hard trippen, maar dat is denk ik een beetje een risico dat 2C-B met zich mee brengt. Uiteraard zal het meestal niet zo zwaar vallen. Ik denk dat 2C-B voor mij een ideaal middel is om het trippen te gaan verkennen met wat hogere doses, want daarvoor ben ik nog wel een beetje huiverig met bijvoorbeeld truffels, vanwege de chaos die truffels bij mij veroorzaken. Ook de korte werkingsduur is een pluspunt wat dat betreft, want na twee uur zwakt het wel af voor mij (uiteraard blijft het effect langer aanwezig) en zodra het afzwakt komt er altijd wel een moment van relativering, is zo mijn ervaring.

Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen, gaat eigenlijk een beetje wanneer er een leuk moment is en ik zin heb. Kan dus zomaar deze week zijn of over een paar maanden. Eventueel schrijf ik dan ook wel een reportje!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Al LSD geprobeerd ooscaar? Veel lichter/vrolijker dan psilocybine en imo veel interessanter/dieper dan 2C-B. Maar aangezien je zo te horen heel interessante/diepe trips hebt op 2C-B, hoeft dat niet voor iedereen hetzelfde te zijn natuurlijk.

Psilocybine is alleen intimiderend als je het toelaat. Ben jij zelf zen, dan ben je in de hemel. Ga je mee in de waanzin van je gedachten, dan kun je in de hel komen. Je moet misschien ook een beetje gek zijn om dit soort ervaringen op te zoeken, maar imo is iedereen die een grote interesse heeft in psychedelica dat sowieso wel een beetje. :wink: De risk/reward is onder andere wat psilocybine zo aantrekkelijk maakt vind ik.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Al LSD geprobeerd ooscaar? Veel lichter/vrolijker dan psilocybine en imo veel interessanter/dieper dan 2C-B. Maar aangezien je zo te horen heel interessante/diepe trips hebt op 2C-B, hoeft dat niet voor iedereen hetzelfde te zijn natuurlijk.
Nee, nog niet geprobeerd, maar ik ben wel heel benieuwd ernaar! Ik heb al best veel goede reports daarover gelezen, waaronder de jouwe. Het punt is alleen dat ik hier eerst naar wil opbouwen, vanwege de lange werkingsduur ook. Ik denk dat ik dan liever eerst een keer of tien truffels gedaan wil hebben, maar het staat in ieder geval bovenaan op mijn drugsverlanglijstje. Beschikbaarheid is ook denk ik het probleem niet meer. Wel moet ik zeggen dat wanneer iemand nu op het idee zou komen op samen een lage dosis te proberen, laten we zeggen 60 µg, dat ik daar nu wel voor in zou zijn, maar een wat serieuzere dosis wil ik liever nog even mee wachten en dus eerst meer tripervaring opbouwen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Laat ik het zo zeggen: truffels/paddo's kunnen me nog steeds elk moment de stuipen op het lijf jagen, ook soms op een relatief lage dosis. LSD heeft me niet een keer écht angstig laten voelen, enkel op momenten verward.

Ik dacht er ook altijd zo over hoor. Eerst maar paddo's en dan langzaam opbouwen om klaar te zijn voor LSD. Paddo's zijn imo vele malen heftiger en potentieel angstaanjagender, mits ik 't vergelijk met een beetje een normale dosis LSD dan. Ik kan niets zeggen over een hoge dosis LSD.

Maar ga gerust je gang. Truffels zijn geweldig! En die LSD komt vanzelf een keer. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik moet zeggen dat jij nu juist het vermoeden dat ik over truffels vs. LSD had volledig bevestigt, maar waar het mij vooral om gaat is de lange werkingsduur. Als truffels mij de stuipen op het lijf jagen, en ik weet daar steeds goed mee om te gaan, is dit denk ik voor mij het startsein om een keer LSD te gaan proberen. Stel dat je toch ineens angstig wordt van LSD, dan zit je er anders wel misschien de komende acht uur daarin vast.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja zo. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik juist wel blij ben met die langere werkingsduur van LSD. Dit omdat LSD voor mij (tot nu toe dan) niet veel veranderd aan mijn besef van tijd. Wanneer de piek voorbij is, wil ik graag nog zo lang mogelijk nagenieten van muziek luisteren en de come down. De come down bij psychedelica heeft bij mij namelijk vaak alle voordelen van high zijn van wiet, zonder alle nadelen. Heerlijk high en relaxt zijn, lekker muziek luisteren, maar dan zonder die sufheid/luiheid, verstrooidheid en dichte oogleden. :P Oke, in het geval van LSD rook ik er wel wat wiet bij tegen de bodyload, maar door de LSD blijf ik dan sowieso een stuk alerter.

In tegenstelling tot LSD zorgen paddo's en truffels er bij mij voor dat die 5 a 6 uurtjes meestal als een paar dagen aanvoelen. In het geval van psilo ben ik dus blij dat de werking niet 2 keer zo lang is zoals met LSD. Maar ja, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen ermee en dat wil nog weleens verschillen per persoon dus. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het verschilt wel per persoon denk ik hoe lang je het trippen kan volhouden. Maar ik denk ook dat 12 uur aan de paddo's een stuk vermoeiender is dan 12 uur aan de LSD. Maargoed ook 12 uur na inname van LSD ben ik er meestal wel klaar mee. Dan ben ik geestelijk volledig uitgeput en zou ik het liefst willen slapen. Alleen dat slapen lukt mij altijd pas ruim 15 uur na inname. In de tussentijd is het trippen eigenlijk al lang klaar maar komen er af en toe nog van die vlagen terug. Die staart moet ik persoonlijk altijd echt uitzitten, maar die uren daarvoor zijn het meer dan waard.

Ooscaar, LSD moet je gewoon lekker doen wanneer het op je pad komt en je er klaar voor bent. Als je dan eerst al wat ervaring met truffels hebt opgebouwd weet ik zeker dat je LSD niet als heftiger dan truffels zult ervaren. Ze zijn allebei anders en hebben dan ook allebei hun eigen manieren om jou iets te leren.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Ooscaar, LSD moet je gewoon lekker doen wanneer het op je pad komt en je er klaar voor bent. Als je dan eerst al wat ervaring met truffels hebt opgebouwd weet ik zeker dat je LSD niet als heftiger dan truffels zult ervaren. Ze zijn allebei anders en hebben dan ook allebei hun eigen manieren om jou iets te leren.
Okay duidelijk! LSD ga ik zeker nog niet naar op zoek en daar zal ik ook nu niet zelf het initiatief voor nemen. Het heeft in ieder geval zeker geen haast, dus ik ga eerst 2C-B en truffels verder verkennen. Alweer bedankt voor de goede adviezen in ieder geval! :)

Fool

Badass junkie
Mindless zei:
Ik dacht er ook altijd zo over hoor. Eerst maar paddo's en dan langzaam opbouwen om klaar te zijn voor LSD. Paddo's zijn imo vele malen heftiger en potentieel angstaanjagender, mits ik 't vergelijk met een beetje een normale dosis LSD dan. Ik kan niets zeggen over een hoge dosis LSD.
Aan de ene kant heb je wel een beetje gelijk, maar ik vind wel dat de setting veel meer invloed hierop heeft dan de stof zelf. Voor mijn gevoel kun je op zowel LSD als psilocine zowel behoorlijk in paniek als behoorlijk 'zen' raken.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
Hoi Allen,

Voor een ieder die dit allemaal leest en razend nieuwsgierig is geworden. Let op met de doseringen 2CB en begin (zoals met veel stofjes raadzaam is) met een veilige lage dosis.

Dit omdat volgens mij het gedrag van 2CB nogal onvoorspelbaar is. Nog geen twee weken geleden spacede een goede vriend, met truffel ervaring, op +- 9mg 2CB helemaal het pand uit.

En ik mocht dit een week later op +-14mg 2CB ook beleven. Visuals, vervorming van geur, geluid, gezichten. Een groot feest in mijn hoofd. Overweldigend en gaaf heb ik het ervaren. Smaakt absoluut naar meer. Maar 2CB is geen snoepje.

Terwijl de overige mensen de bovengenoemde beidde keren dezelfde dosis gebruikte en alleen maar lekker hebben gedanst.
Zowel voorde 9mg dude, als mij, de 14mg dude, hoefde het geen stapje harder of verder...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Weet je zeker dat je het goed afgewogen hebt? Heb je niet een decimaal minder op de weegschaal en heb je per ongeluk 90 genomen in plaats van 9? :P

9mg heeft voor de meeste mensen geen echte hallucinerende effecten en alleen maar wat stimulatie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Mindless zei:
Aan de ene kant heb je wel een beetje gelijk, maar ik vind wel dat de setting veel meer invloed hierop heeft dan de stof zelf. Voor mijn gevoel kun je op zowel LSD als psilocine zowel behoorlijk in paniek als behoorlijk 'zen' raken.
Uiteraard zijn set en setting cruciaal, maar mijn meeste trips doe ik in mijn eentje bij mij thuis. Dus ik vergeleek enkel LSD en paddo/truffel trips in exact dezelfde setting en met een min of meer dezelfde mindset. Ik ga enkel trippen als ik al goed in m'n vel zit. En in die situaties moet ik wel zeggen dat psilocybine elke keer echt een eigen wil heeft en ik maar het beste mee kan gaan daarin. Ook is het elke keer nogal duister (niet per se een slecht iets). LSD daarentegen is steeds licht en luchtig gebleken en mist (bij mij dan) die eigen wil totaal.

Ik wil verder niet uitsluiten dat je in paniek kunt raken met LSD hoor, dat geloof ik best. Als ik me al angstig of zo zou voelen, dan zou dat waarschijnlijk versterkt worden ja. Maar in het algemeen is er voor mij een duidelijk consistent verschil tussen de twee, wanneer set en setting min of meer hetzelfde zijn. Het lijkt me trouwens ook dat als je negatief gaat denken met LSD, je daar gemakkelijker weer uit komt. Met psilocybine daarentegen word je als het ware dan steeds dieper in je negatieve gedachten getrokken, wat erg lastig kan zijn om daar weer uit te komen.

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Weet je zeker dat je het goed afgewogen hebt? Heb je niet een decimaal minder op de weegschaal en heb je per ongeluk 90 genomen in plaats van 9? :P

9mg heeft voor de meeste mensen geen echte hallucinerende effecten en alleen maar wat stimulatie.
Zoals lysergine-25 jaren terug ook heeft gedaan :P

Maar misschien een betere vraag: heb je het wel getest? Zou zomaar kunnen dat er iets heel anders in zat dan 2C-B. Of misschien door de combinatie met alcohol?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw dat report...

Overigens een fout die ik me op de een of andere manier wel kan voorstellen. Ik vergeet ook weleens hoeveel decimalen achter de komma een milligram of microgram ook weer was. :P Gelukkig nog nooit in het gebruik van drugs... Ik vind 't ook wel tricky die zeer potente substanties.

Ik heb ook een idee hoe zo'n psychose aanvoelt, maar waarschijnlijk heeft hij er nog een veel ergere meegemaakt. Not good...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Man wat een nachtmerrie dat verhaal. Ik snap niet helemaal goed hoe het nou die tweede keer mis ging trouwens? Er was geen fout staat er. Dus had hij nou de boel verkeerd afgewogen?

Aan de ene kant word ik vaak wel wat boos op zulke mensen. Dit zijn natuurlijk de verhalen die ervoor zorgen dat dit soort middelen in een kwaad daglicht worden gesteld. Een fout kan gebeuren, maar dan een week later meteen weer... Hoe haal je het sowieso in je hoofd om een week later na zo'n traumatische ervaring doodleuk weer te gaan trippen.

Fool

Badass junkie
Nouja, hij zegt best duidelijk dat de twee zakje 2C-P en buphedrone op elkaar lijken, op het label na. Hij dacht dus dat hij de eerste keer perongelijk uit het zakje 2C-P gewogen had en ging daarna uit het goede zakje, gelabeld met buphedrone, wegen. Maar het bleek dus dat de vendor de zakjes zelf verkeerd-om gelabeld had.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Nouja, hij zegt best duidelijk dat de twee zakje 2C-P en buphedrone op elkaar lijken, op het label na. Hij dacht dus dat hij de eerste keer perongelijk uit het zakje 2C-P gewogen had en ging daarna uit het goede zakje, gelabeld met buphedrone, wegen. Maar het bleek dus dat de vendor de zakjes zelf verkeerd-om gelabeld had.
Oke ik ben er niet goed bij blijkbaar. :P

Maar ik blijf het vreemd vinden hoe je na zo'n ervaring binnen een week weer gewoon wil trippen. Zoals hij zegt moet het echt naar zijn om te beseffen dat je weer aan 't begin van zo'n nachtmerrie staat.

Fool

Badass junkie
Nouja hij wou dus niet trippen, hij wou een dosering buphedrone nemen. Ook de tweede keer was niet geplanned. (Maar ook niet héél slim)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Damn ik moet echt dingen checken voordat ik erover begin te praten. :flushed:

Erg ongelukkig dan allemaal ja.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja, maar het vertrouwen in de vendor naar zo een incident snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Neem dan eerst 6 mg van het zakje waar buphedrone op staat, wacht drie uur, en je weet genoeg. Ze hebben al bewezen dat ze niet helemaal te vertrouwen zijn en je gaat er gewoon van uit dat je ze weer kunt vertrouwen. Om die reden vind ik dat report de meest idiote die ik ooit heb gelezen. Ik krijg dan het idee dat het diegene helemaal niet boeit om in zo een trip terecht te komen. Hetzelfde heb ik met dat verhaal van lysergine-25: als hij beseft dat hij tien keer meer dan gepland heeft genomen, is hij eigenlijk iets te vrolijk lijkt wel. Ik krijg een beetje het idee dat het helemaal geen ongeluk was, maar goed. Dat weten natuurlijk alleen de mensen die het gedaan hebben. Vooral in het 2C-P verhaal denk ik dat je toch niet werkelijk zo dom kan zijn, vooral niet als je weet vreselijk de vorige trip was.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wauw dat report op Erowid! Dat is op zijn zachts gezegd een nogal ongelukkige samenloop van omstandigheden te noemen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Ja, maar het vertrouwen in de vendor naar zo een incident snap ik niet zo goed eerlijk gezegd
Die eerste keer dacht hij zelf de zakjes door elkaar gehaald te hebben volgens mij, toen wist hij nog niet dat de vendor ze verkeerd gelabeld had.

Bij dat report van lysegine25 had ik trouwens ook het vermoeden dat het helemaal niet per ongeluk was.

mario1223

Experimenterende gebruiker
2CB klinkt me erg goed... ik ga het binnenkort ook maar eens proberen met een maat van mij.

Demo Psycho

Newbie
Na jou report gelezen te hebben ben ik nog veel nieuwsgieriger geworden naar 2C-B.
Ik ben benieuwd hoe dit nou precies tussen XTC en truffels in zit. En ook naar de sturing die je er zelf aan kan geven.

Al met al, toffe report!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mooi report!! Wat me opvalt in het begin zijn die maya afbeeldingen. Ik zag net hetzelfde bij mijn start van de trip. Merkwaardig...

ooscaar

Wijs gebruiker
Tekzor668 zei:
Mooi report!! Wat me opvalt in het begin zijn die maya afbeeldingen. Ik zag net hetzelfde bij mijn start van de trip. Merkwaardig...
Thanks! Apart toch dat zoveel mensen juist die visuals krijgen, aangezien ze best speficiek zijn!

Bovenaan