• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2c-E; De les van het zinloze Aether en het Nebelungenwoud

Angramar Temenos

Badass junkie
Eerst wil ik even toevoegen dat deze trip ruim een paar maanden (ong. half jaar) terug was ongeveer, en dat dus niet alles 100% helder is. Ik loop ook een paar recente tripreports achter (twee op een feestje, en een op een thuisfeestje van een vriendin, en een als tripsitter van iemand die voor het eerst tripte, waarbij ik een milde dosis nam), maar deze zijn wat ingewikkelder en zullen wat meer tijd kosten, dus nog wat geduld AUB.

De zinloze Aether en het Nebelungenwoud

Wie: Ikzelf, paar kennissen.
Wat: 2c-E
Waar: Thuis
Hoeveel: 23 MG.

Het was een avond die redelijk saai was; Ik zou naar de plaatselijke jongerentent gaan om me te vervelend, er was een jam of zo maar er kwam geen ene band, dus weinig te doen. Bedenkend dat ik nog 2c-e had en ik dit graag zou willen doen, bedacht ik dat het die avond best te doen was. Puur uit verveling min of meer; Iets wat ik nu niet meer zou doen, maar toen was ik iets minder voorzichtig met drugs, en 2c'tjes hadden bij mij nooit veel mindfuck, vooral visueel spektakel.

Rond 18:00 neem ik de capsule in met veel water, en ga ik op m'n kamer zitten om te wachten op het effect. M'n vader had die nacht een etentje met een paar kenissen die ik ook redelijk ken, dus ik bedacht dat ik naar beneden kon gaan om gezellig te doen terwijl ik zat te wachten. Hierna ging ik weer naar boven, waar ik aangenaam verrast werd door de eerste effecten van de trip; m'n föhn zat "slap", alsof hij lichtelijk verlept was en op m'n tafel zou smelten. Ik vind het wel redelijk grappig.

Ik maak me klaar om te vertrekken, echter, ik bedenk me wat anders; Er zouden een paar mensen zijn in die tent waar ik ruzie mee had, en ik kreeg opeens een ontzettend signaal dat ik ze vannacht echt moest vermijden, en daarmee had ik besloten om thuis te blijven; Ik kon altijd op m'n kamer muziek luisteren, tekenen en m'n tripcreativiteit omzetten in texten. Echter, de trip kwam sterker opzetten dan ik had verwacht, en ik raakte licht verward, wat ik normaal nooit op 2c'tjes heb. Een vreemd gevoel kwam over me heen, alsof een vreemde presentie, minder dan een entiteit maar meer dan niets aanwezig was. Ik ging liggen en begon te denken.

Hoe langer ik bleef denken, en antwoord op m'n eigen vragen en bedenksels zat te geven, hoe meer ik merkte dat het niet mijn stem was, maar dat ik ergens mee zat te praten, in m'n hoofd. Ik was me volledig bewust dat ik tripte en dat ik niet echt met een entiteit zat te praten; Ik legde het anders uit. De geest van psychedelica gebruikte mijn gedachtes als katalysator om een soort chemisch bewustzijn over te brengen. Ik kon er niet naar luisteren, of het wegdenken, maar dat hoefde helemaal niet.

Ik bleef in "gesprek" met deze "geest van psychedelica", en het was een redelijk interresante ervaring. Het had antwoord op alle vragen, echter werden de meeste cryptish beantwoord, of op een manier waar ik niks aan had. Als ik bijvoorbeeld vroeg "hoe oud zal ik worden", kreeg ik als antwoord "oud genoeg om te begrijpen dat je oud wordt."

Ik sloot m'n ogen en dreef verder weg in de Aether, een soort astraal universum om het zo te zeggen. Ik kon elk moment m'n ogen open doen en weer terug zijn in dit universum, ik was bij lange niet zover heen als bij bijv. DMT, of Lachgas+LSD. Het was echter wel heel erg stuurbaar. Weer nam de geest van de psychedelica een presentie aan, maar in deze wereld duidelijk, volledig; Daar was zij het echte wezen en ik een schim.

"wat doe je hier?" vroeg het aan me.
"Trippen" antwoorde ik.
"Waarom" vroeg het aan me.

Ik dacht goed na. Waarom tripte ik die avond eigenlijk? Het had geen zin. Ik ging niet met vrienden trippen, ik had geen feestje, ik had niks te doen. Ik verveelde me en besloot maar om drugs te gebruiken.

"Ik weet het niet." antwoorde ik
"Als jij het zelf niet weet, hoe kan ik het voor je weten? Ik ben jij. Waarom kom je hier zonder reden?"

Ik had een vreemd moment. Ik besefte dat de presentie een aspect van mezelf was, en ik schaamde me voor mezelf, waarom zo nutteloos? De extreme nutteloosheid, DE grote nutteloosheid besefte ik opeens. Niet alleen van het trippen, maar van vele dingen. Nutteloze dingen die ik vaak zeg, waar niemand wat aan heeft. Nutteloze handelingen die ik doe, waarop ik raar wordt aangekeken. Ik doe veel nutteloze dingen en dat staat me in de weg; Tot nu toe is die les me bijgebleven. Ik doe het nog steeds wel eens, echter probeer ik het wel te beperken en erop te letten.

"En nu ben je hier, beseffend dat het zonder reden is."
"Ja..."

Opeens werd het heel erg donker in m'n hoofd, alsof m'n bestaan in een wurggreep kwam, alsof m'n ziel niet meer kon ademen, bewegen, denken, wat dan ook. Er klonk een galmende zin in m'n hoofd, zich duizendmaal herhalend, en in elke herhaling nog duizend nieuwe, alsof een miljard luidende kerkklokken steeds een zin herhaalden:

"Neem mij, maar vergrijp je nooit aan mij!!"

En met dat viel ik uit de Aether, en lag ik weer in m'n bed, nogal geschrokken. Ik besloot om een wandeling te maken. Eenmaal beneden gekomen was het al half 10! Ik dacht dat het nog pas 8 uur was. Na ong. twintig minuten een praatje te maken met de mensen die er zaten (die uiteraard niet wisten dat ik zat te trippen, waar ik me toch wat ongemakkelijk door voelde); Dat was op zich best gezellig, en m'n vader bood me wat te eten aan; Ik had om 6 uur niet gegeten (ik wou niet dat de 2c-e slechter werkte door m'n volle maag), en had tot toen niks gegeten. Ik rammelde eigenlijk.

Na een stuk vlees, wat brood en gegrilde paprika en een paar grote glazen Jus d'Orange naar binnen te hebben geschrokt ging ik met mijn hond wandelen. Het was erg vreemd; De wind fluisterde vreemde dingen in talen die ik niet kon verstaan, alsof je in een overvolle, drukke bus zit, je hoort niet waar mensen het over hebben maar wel veel geroezemoes en af en toe springt er een woord uit. Echter had dit geroezemoes iets betekenisvol en magisch, alsof het onzichtbare, magische wezens waren die in de sneeuw speelden. Eenmaal aangekomen bij het bos besloot ik door het (donkere) bos te gaan, naar een meertje in de buurt. Eenmaal in het bos was het enorm vreemd.

Ik was helemaal niet in Nederland meer, sterker nog, ik was niet eens in onze tijd! Ik was in een ver verleden waarin magie nog bestond, waarin sagen en mythes echt waren. Ik was in het nebelungenwoud, en ik zocht de put van Urd. Alles was overgoten met een sterk aanwezig Scandinavisch-volksverhaal-sausje om het zo te zeggen.

Met mij was de Midgardwolf (mijn hond dus :P), die me de weg moest laten zien, en me voor de roep van de Nebelung moest behoeden. Ik wist zeker dat als ik van het pad af zou gaan, ik nooit meer terug zou komen in onze wereld. Na ongeveer 20 minuten (wat in mijn hoofd enkele dagen was), bereikte ik het meertje. Aan de overkant van het meertje waren nog een paar bomen en daar weer voorbij huizen, maar die bestonden in mijn wereld niet; ik was in een oeroud mistig bos, vele duizenden mijlen van de beschaving. Ik bedacht me dat ik mijn laser bij me had; ik scheen daarmee op het bevroren wateroppervlak, tot de schrik van de plaatselijke eenden-en-ganzenbevolking.

Veel vogels vlogen op, en maakten een enorm kabaal; Ik schrok me een ongeluk, maar het was een soort test; Ik moest hier doorheen om de magie van de put van Urd te krijgen. Hier eenmaal doorheen kon ik terug met deze magie, terug naar de mensenwereld. Weer hetzelfde pad afleggend door het bos kwam ik steeds weer dichterbij de mensenwereld, en eenmaal uit het bos was de trip ook bijna afgelopen. Ik voelde me alsof ik een enorm avontuur had beleefd, en eenmaal thuisgekomen wou ik alleen slapen (ik was maar een anderhalf uurtje weggeweest, maar in mijn hoofd minstens een week.)

Een lichte naspace was niet meer dan dat, in mijn hoofd voelde ik me nuchter maar moe. Ik ging slapen, wat nog een half uurtje niet lukte door de lichte visuals. De dag erna was ik niet moe of katerig, en dat is sinds toen ook m'n laatste ervaring met 2c-e, ontzettend leuk spulletje waar ik helaas niet meer aan kan komen.

En met dat, vaarwel!

~Angramar Temenos

heejzer

Experimenterende gebruiker
Goed geschreven, het leest makkelijk en een leuk verhaal :grin:
2c-e heb ik nog nooit van gehoord. Hier in België is het waarschijnlijk nog moeilijker verkrijgbaar.

Angramar Temenos zei:
Na ong. twintig minuten een praatje te maken met de mensen die er zaten (die uiteraard niet wisten dat ik zat te trippen, waar ik me toch wat ongemakkelijk door voelde); Dat was op zich best gezellig, en m'n vader bood me wat te eten aan; Ik had om 6 uur niet gegeten (ik wou niet dat de 2c-e slechter werkte door m'n volle maag), en had tot toen niks gegeten. Ik rammelde eigenlijk.

Zitten trippen met je vader erbij, als ik dat zou gedaan hebben had hij het zeker gemerkt :openmouth:

Soma

Bewuste gebruiker
Zalig report, doet me extreem veel zin krijgen in 2c-e :grin:. Kan al niet meer wachten tot ik het in mijn handen krijg.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik hoop inderdaad dat ik het weer een keertje vind, maar het lijkt in mijn geval van de aardbodem verdwenen..

En qua dat trippen met vader + kenissen, ik was in die periode sowieso heel.. raar, van mezelf al, en ze hadden een paar wijntjes op, dus dat viel best mee.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Misschien een domme vraag, maar hoe heb jij precies afgemeten dat het 23 mg was? Heb je daar een speciale weegschaal voor? want ik heb nu truffels maar ik heb geen weegschaal waarmee ik 12 gram kan meten (want ik wil 12 gram eten)

Angramar Temenos

Badass junkie
Vaste klant zei:
Misschien een domme vraag, maar hoe heb jij precies afgemeten dat het 23 mg was? Heb je daar een speciale weegschaal voor? want ik heb nu truffels maar ik heb geen weegschaal waarmee ik 12 gram kan meten (want ik wil 12 gram eten)

Je kan een tot een milligram nauwkeurige weegschaal gebruiken, die kun online bestellen.

Soma

Bewuste gebruiker
Sja, je moet er iets voor over hebben he. Voor truffels kan je toch een keukenweegschaal gebruiken die op de gram afweegt. Voor 2c-e ga je toch al wat geld moeten neerleggen voor een weegschaal die tot op de mg afweegt.

Soma

Bewuste gebruiker
Hoe is de 2c-e je mentaal eigenlijk gevallen. Bij 2c-b en 2c-c vond ik mezelf nog vrij helder en kon ik me nog wel normaal gedragen.Ik dacht dat dit zo bij alle 2c's was, maar wat je hier beschrijft klinkt wel als heftige shit eigenlijk..

Angramar Temenos

Badass junkie
Soma zei:
Hoe is de 2c-e je mentaal eigenlijk gevallen. Bij 2c-b en 2c-c vond ik mezelf nog vrij helder en kon ik me nog wel normaal gedragen.Ik dacht dat dit zo bij alle 2c's was, maar wat je hier beschrijft klinkt wel als heftige shit eigenlijk..

Ja deze keer redelijk sterk dus (vooral het "gesprek" met de "geest van de psychedelica"), andere keren was 2c-e mentaal niks aan, alleen visueel sterk. Opzich is volgens erowid dit ook best een hoge dosis.

Opzich was ik me er in de laatste instantie wel bewust van dat de "geest" eigenlijk gewoon een aspect van m'n persoonlijkheid/onderbewustzijn/gedachtestroom was, maar dat is bij mij met de entiteiten van DMT/Salvia evengoed, dus ik weet niet of dat argument veel zegt.

Technofanaat

leuk rapport man! Ik herken zelf veel dingen die ik met 2ce ook ervaren heb. Dat je de tijd zo enorm anders ervaart en dat je hele magische ervaringen beleefd. Jij had bv dat je bij het meer stond en dat je het verleden meemaakte, zoiets zach ik in mijn omgeving, ik zacht overal oude tekens en symbolen, heel bijzonder om mee te maken.

Ik ben normaliteit totaal niet met de geschiedenis bezig. Ik vraag me dan ook altijd af waar zulk soort dingen inneens vandaan komen. Ik denk zelf dat het komt door je genen die alle informatie meedragen van het verleden, veel logischer kan ik het niet maken, ik heb echt dingen gezien die ik nog nooit eerder in heel mijn leven gezien heb.

Knap dat je jezelf er zo goed doorheen gesleept hebt, 23mg 2ce is niet niks. Ben wel een beetje jaloers op je trip, het klinkt als een wijze les voor jou. Tof!

Angramar Temenos

Badass junkie
Technofanaat zei:
leuk rapport man! Ik herken zelf veel dingen die ik met 2ce ook ervaren heb. Dat je de tijd zo enorm anders ervaart en dat je hele magische ervaringen beleefd. Jij had bv dat je bij het meer stond en dat je het verleden meemaakte, zoiets zach ik in mijn omgeving, ik zacht overal oude tekens en symbolen, heel bijzonder om mee te maken.

Ik ben normaliteit totaal niet met de geschiedenis bezig. Ik vraag me dan ook altijd af waar zulk soort dingen inneens vandaan komen. Ik denk zelf dat het komt door je genen die alle informatie meedragen van het verleden, veel logischer kan ik het niet maken, ik heb echt dingen gezien die ik nog nooit eerder in heel mijn leven gezien heb.

Knap dat je jezelf er zo goed doorheen gesleept hebt, 23mg 2ce is niet niks. Ben wel een beetje jaloers op je trip, het klinkt als een wijze les voor jou. Tof!

Was het ook, het heeft me tot nu toe weerhouden om "random zonder reden" maar tripmiddelen te nemen. Om een of andere reden werken psychedelische drugs op mij redelijk "verslavend". Ik zou zo elke dag LSD kunnen nemen als het geen tollerantie opbouwde; Ik voel me vaak nog weken na een trip veel minder verward, angstig en paranoide. Ook ben ik na een extreem heftige LSDtrip van m'n negatief-depressieve kant gekomen.

Ik zou er bijv. een half jaar geleden totaal geen problemen mee hebben om "even voor de zekerheid" een halve bak paddo's naar binnen te werken voor ik naar school ging. Met andere middelen heb ik dat totaal niet; Bijv. speed, ik ben er 2 dagen ziek na geweest door de kater, en als iemand het me dan weer aanbiedt van "ja, voel je je weer beter, kan je door" of zoiets dergelijks denk ik alleen maar aan hoe ik me erna ga voelen, en word ik al misselijk bij de gedachte.

Ik wil erg graag nog een keer 2c-e (20-25 mg) nemen, waarschijnlijk niet in de nabije toekomst (tot 21 juni doe ik even geen drugs, 21 juni is Solstice, voor dan heb ik Mescaline in de planning staan.)

DarkBeatz

Lekker lekker, ik kan normaal gezien binnenkort een 100mg 2C-E indoen en kijk er al naar uit het te proberen. Jouw tripreport laat me niet minder zin krijgen :grin:
(tot 21 juni doe ik even geen drugs, 21 juni is Solstice, voor dan heb ik Mescaline in de planning staan.)

Examens? :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
DarkBeatz zei:
Lekker lekker, ik kan normaal gezien binnenkort een 100mg 2C-E indoen en kijk er al naar uit het te proberen. Jouw tripreport laat me niet minder zin krijgen :grin:
(tot 21 juni doe ik even geen drugs, 21 juni is Solstice, voor dan heb ik Mescaline in de planning staan.)

Examens? :grin:

Nee hoor, examens kan ik evengoed doen met af en toe wat tripjes.. Gezondheidsredenen.

En 100 mg 2c-e, ik zou het je niet aanraden m.b.t de bodyload, het verneukt je lichaam gewoon in zulke dosissen heb ik het idee, wordt neurotoxisch.. Ik zou niet boven de 35-40 mg 2c-e gaan wat betreft fysieke veiligheid (nu heb ik het niet over de intensiteit van de trip).

Technofanaat

100mg is echt gekkenwerk idd, 24mg was voor mij al behoorlijk heftig, zo heftig dat ik soms niet meer kon praten. Doe het niet, mogelijk slecht voor je en je gaat een veels te heftige trip ervaren!

Angramar Temenos

Badass junkie
Technofanaat zei:
100mg is echt gekkenwerk idd, 24mg was voor mij al behoorlijk heftig, zo heftig dat ik soms niet meer kon praten. Doe het niet, mogelijk slecht voor je en je gaat een veels te heftige trip ervaren!

Als je extreem hoge dosissen tripmiddelen gaat doen, gebruik psilocybine of LSD, die zijn lichamelijk veilig, vreet een vel lsd op :). 5000 ug lsd is nog prima te doen fysiek.

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Technofanaat zei:

Als je extreem hoge dosissen tripmiddelen gaat doen, gebruik psilocybine of LSD, die zijn lichamelijk veilig, vreet een vel lsd op :). 5000 ug lsd is nog prima te doen fysiek.

:tearsofjoy: Fysiek wel ja.. Geestelijk is het wat zwaarder denk ik. :grin:

Tof tripreport gast en je hebt een hele rijke fantasie wereld volgens mij :P

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat die jongen van plan was om 100 mg 2ce te nemen in 1 keer :tongueout:. Hij kan het wel verdelen in dosissen van 20 mg he. Een vriend van me vind 15 mg voor hem een goede dosis en 20 mg is voor hem al te veel..

Angramar Temenos

Badass junkie
Soma zei:
Ik denk niet dat die jongen van plan was om 100 mg 2ce te nemen in 1 keer :tongueout:. Hij kan het wel verdelen in dosissen van 20 mg he. Een vriend van me vind 15 mg voor hem een goede dosis en 20 mg is voor hem al te veel..

Hmm, dat kan ik me wel voorstellen, van 20 ga je wel echt een stuk harder.. Hoe hoger de dosis hoe sterker, en dat is niet lineair, 25 is bijna 3 keer zo heftig als 20 hoor ik.. Merk het zelf ook, 20 vind ik ruim zo'n 3 keer heftiger dan 10..

Curunir

Vet hoor. En de locaties zijn in ieder geval zeer herkenbaar :wink:

Man, in dat park en bij dat vijvertje heb ik supervaak gespeeld als kind als we uit wandelen gingen :stoned:

Elohtibbar

Badass junkie
Mooi report zeg, goed omschreven allemaal!

Het lijkt me heerlijk om te dwalen door een woud uit Scandinavische mythen of sagen... (Ik ben dan ook een paar honderd jaar te laat geboren, misschien dan 2c-e de manier is om terug te gaan :grin:)! Zo te lezen heb je wel behoorlijk heftig getript, en dat verbaast me op zich wel, want ik heb meerdere keren gelezen dat 2c-e niet erg heftig is, veel minder dan bijvoorbeeld 2c-i. Ach ja, het is allemaal een kwestie van dosering.. Prachtig dat je echt een gesprek met jezelf hebt gehad. Heb zelf alleen 2cb gebruikt, en heb daarbij geen hele erge mindfuck gehad, had niet echt het idee alsof ik in een andere wereld terecht kwam. Misschien is dit toch wel een ideetje, als ik er aan kan komen.. :)
Nog even een vraagje: wanneer vind je iets nutteloos trippen, en wanneer is trippen zinvol? Want jij vond dat je die avond zinloos tripte, maar je hebt toch iets belangrijks geleerd, dus is het toch niet nutteloos te noemen. Ik denk dat trippen altijd zinvol is, als je bedenkt dat je meer over jezelf te weten kan komen :) ben benieuwd hoe je op deze gedachten bent gekomen!

Qocaïne

Badass junkie
Dit klinkt als een heerlijke trip man.

Daar heb je me toch hele mooie dingen meegemaakt!
Super dat je het met ons wilde delen! =)

Bovenaan