• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2c-E | It's all good!!

Grotepier

Newbie
Hoi allen, afgelopen vrijdag besloot ik om uit te gaan in Nijmegen en naar een DnB / Goa feestje toe te gaan. Van te voren had ik besloten om te trippen en ik vond op mijn kamer nog een dosis 2c-E van 16 mg. Ik was dus hartstikke blij dat ik iets had voor een spacend begin van het weekend!

Maar ik had 2c-E nog nooit gedaan dus nadat ik wat onderzoek had verricht zag ik het als het duistere broertje van 2c-B (wat ik wel verscheidene keren heb gedaan). Eenmaal op het feestje aangekomen met twee vrienden die aan de X zaten besloot ik om de 2c-E te droppen. Om drie uur 's nachts nam ik het in...

Tijdens het eerste uur begon het nog niet echt te werken maar de komende twee uren begon de 2c-E langzaam in te werken. Eerst voelde mijn lichaam raar, alsof ik steken voelde in mijn organen waaronder mijn hart en lever, dit was vrij onaangenaam maar met de gedachte dat de 2c-E nu wordt verwerkt door mijn lichaam was dit prima te handelen. Toen dit gevoel weg was begon de wereld ook wat visueler te worden maar ik merkte vooral dat ik een intense bodyload ervaarde. In de komende uren heb ik lopen dansen en dankzij 2c-E voelde ik niet dat ik moe werd, aan het zweten was en dat mijn hart enorm tekeer ging. Toch leek het mij wel een goed idee om wat rustiger aan te doen.

Drie uur na inname was het feestje afgenomen en begon het weer licht te worden. Op weg naar het park in Nijmegen had ik een dikke joint gerookt en ik dacht dat de 2c-E uitgewerkt was...
Maar schijn bedriegt want de 2c-E begon weer keihard te werken en waar dit spul in de nacht niet zo sterk visueel was begon ik nu toch behoorlijk mijn geest te laten waaien!!

Eenmaal in het park in Nijmegen zag ik overal gezichten in takken en bladeren van treurwilgen die daar hingen, ook werd mijn perceptie continu veranderd. Ik zag water en bomen die reflecties van elkaar leken en veel hoger leken dan dat ze in werkelijkheid waren. Bij het kijken naar de asfalt in het park begon ik allemaal maya/indiaan achtige patronen te zien in het asfalt, zelf vind ik dit het mooiste visuele effect wat ik heb meegemaakt van 2c-E. Dit is erg vergelijkbaar met paddo's/truffels op visueel gebied.

Uiteindelijk besloten we toch maar de trein te pakken, toen was het 8 uur 's ochtends. Op het station stikte het van de beveiliging en er speelde ook iemand een zenuwslopend stukje klassieke muziek op de piano in het station. Mijn kameraden waren helemaal van de kaart van X en hadden moeite met inchecken terwijl ik doodging van de nervositeit en paranoia die ik ervoer dankzij het horen van de muziek en het zien van de beveiliging. Uiteindelijk toch gelukt na veel gedoe en eenmaal in de trein zaten we in een overvolle coupe met allemaal normale nuchtere dagjesmensen. Mijn vrienden zaten te klappertanden terwijl ik keihard zat te trippen, ik kon niemand aankijken in de trein want ik was bang dat ik bad zou gaan of dat hun er iets van zouden zeggen waardoor ik bad ging. De treinreis duurde drie kwartier maar dit was toch een van de meest helse en intense momenten die ik heb meegemaakt in mijn trip carriere!

Eenmaal weer terug in mijn thuisstad ben ik nog enkele dagen wazig geweest en mijn perspectief bleef drie dagen sterk veranderd, mensen ervoeren mij als iemand die zeer zeker van zijn zaak was met alles wat ik zei wat ik erg grappig vond.

Al met al kan ik deze trip zo samenvatten:
Visueel: Visueel gezien is 2c-E zeker interessant, toch was 2c-B en paddo's voor mij veel intenser, daarbij heb ik het gevoel dat ik een toneelstuk zat waarbij alle voorwerpen 2D zijn, met 2C-e begon ik juist overal gezichten in te herkennen. Maar ik zag niet extra tinten van kleuren zoals bij andere hallucinogene middelen. Ik vond alles een stuk duisterder aanvoelen.

Bodyload: De opkomst voelt voor mij zeer klote aan, ik had het gevoel dat ik aan het doodgaan was maar dat was natuurlijk helemaal niet zo. Eenmaal ingewerkt was dit erg fijn spul, je kan er heerlijk op dansen en je lichaam wordt ook niet moe dus voor je gevoel heeft het ook iets weg van XTC (alleen je hoeft met 2c-E niet bij te nemen).

Mental High: Qua gedachten ben je met 2c-E lekker helder en scherp en daarnaast worden (sociale) angsten ook niet uitvergroot wat bij mij bijv. wel is bij het gebruik van truffels. Een ander voordeel is dat ik nooit het gevoel had ik dat ik sociaal wenselijke antwoorden moest geven als iemand mij een vraag stelde. Het meest interessante aspect van de mental high vond ik dat ik niks gaf om de motivatie en beweegredenen van anderen om mij heen. Ik vond het allemaal grappig en zinloos tegelijkertijd. Nihilistisch maar niet negatief. Tegelijkertijd werd ik wel wat stiller toen dit spul echt inklapte.

Conclusie: Ik kan 2c-E zeker anderen aanraden maar ik zou beginnen met een zeer lage dosis en dit is ook niet voor de beginnende psychonaut!! Dit spul is wat minder euforisch als andere tripmiddelen en heeft ook zijn duistere randjes. Tegelijkertijd maakt dit feit het ook weer interessant om te doen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt niet echt als een chille setting voor een eerste keer 2C-E.

Dat het op het feest niet zo visueel was en daarna wel komt waarschijnlijk door het feit dat er teveel visuele input is op zo'n feest, dat lijdt nogal af. Ik heb zelf geen ervaring met 2C-E op feesten, maar wel met 2C-B. En dan is het in de mensen massa meestal ook amper visueel op wat wazig en wollig zicht na. Wanneer ik dan even op een rustige plek sta en naar de grond of een muur staar dan komen vanzelf de patronen tevoorschijn.

Helenas

Bewuste gebruiker
2ce kan wel 9 uur duren, wist je dat? Want waarom neem je het 3 uur voor het feest stopt? Dan kan je er toch niet lekker van genieten lijkt mij. Je dosis is idd vrij hoog voor een eerste keer en feestsetting. Dan zou ik sowieso minder nemen van tripdrugs!
Volgende keer thuis proberen, zal een stuk intenser en visueler zijn vanwege minder prikkels wat Psychedelibee zegt.

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat de anderen al zeggen, niet een erg geschikte setting. Thuis zal je er sowieso veel meer diepgang op vinden. Lijkt me ook niet het meest geschikte feestmiddel, maar mooi dat je het naar je zin hebt gehad! Ik zou denken dat die bodyload dansen en zo te veel tegen gaat.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Bedankt voor je rapportje, 2C-E is een van de meest interessante psychedelica maar er is weinig informatie over te vinden. Wat andere mensen al suggereerde is het waarschijnlijk wel een aanrader om de 2C-E eens op een rustige setting uit te proberen, de effecten die 2C-E op zichzelf teweeg brengt zijn voor de meeste mensen al voldoende vermaak/interessant.

Welkom op het forum. :)

Bovenaan