2cb bijnemen

Appelgebak

Belezen gebruiker
Hai,
Ik neem 1x in de 5/6 maand 2cb met vrienden.

We nemen dan 30 mg in dat is de dosis dat ik pas goed ga trippen, Miss wat aan de hoge kant.

Bijnemen vind ik lastig ik neem altijd bij wanneer de trip weer echt is afgezwakt en ik neem dan 20 mg bij en er gebeurt zowel niks.

Dat komt volgens mij door de tolerantie maar om eerder bij tenemen durf ik nooit zogoed omdat ik dan nog erg trip en dan tebang ben dat ik teerg "trip"

En nu ben ik toch zo "dom" geweest om vandaag weer 2cb tenemen terwijl me vorige keer 2 weken geleden was. Zou ik nog iets met tolerantie merken van die keer?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
2 weken tussen een 2cb trip gaat geen tolerantie geven. Met dit stofje kan je na 2 weken in principe weer een leuk tripje hebben. Doe dit gewoon niet teveel na elkaar anders gaat de magie er ook wel af.

Dirkdirk

DF-koning
ik neem altijd bij wanneer de trip weer echt is afgezwakt en ik neem dan 20 mg bij en er gebeurt zowel niks.
Bijnemen nadat de trip is afgezwakt heeft geen enkele zin. Dan is de tolerantie om z'n hoogst,
En nu ben ik toch zo "dom" geweest om vandaag weer 2cb tenemen terwijl me vorige keer 2 weken geleden was. Zou ik nog iets met tolerantie merken van die keer?
2 weken is in principe wel een aardige pauze tussen twee keer 2c-b nemen. Ik denk dat je wel weer flink gaat trippen. 2c-b heeft niet zo'n lange tolerantie spanne, in tegenstelling tot veel andere drugs. Dat komt omdat het vooral serotonine in de hersenen imiteert - en veel minder een releaser
Doe dit gewoon niet teveel na elkaar anders gaat de magie er ook wel af.
En dit natuurlijk ook. 2c-b is vrij uniek en da magie gaat er heel snel af. Als je het te vaak doet wordt het een soort milde MDMA.

Appelgebak

Belezen gebruiker
Bijnemen nadat de trip is afgezwakt heeft geen enkele zin. Dan is de tolerantie om z'n hoogst,

2 weken is in principe wel een aardige pauze tussen twee keer 2c-b nemen. Ik denk dat je wel weer flink gaat trippen. 2c-b heeft niet zo'n lange tolerantie spanne, in tegenstelling tot veel andere drugs. Dat komt omdat het vooral serotonine in de hersenen imiteert - en veel minder een releaser

En dit natuurlijk ook. 2c-b is vrij uniek en da magie gaat er heel snel af. Als je het te vaak doet wordt het een soort milde MDMA.
Dankjewel! Weet je een beetje wanneer bijnemen? Op de piek of iets na de piek?

Dirkdirk

DF-koning
Dankjewel! Weet je een beetje wanneer bijnemen? Op de piek of iets na de piek?
Als je wilt bijnemen terwijl je al genomen hebt zal ik zeker niet langer wachten dan een uur, anders werkt het niet echt. Maar nogmaals, als je je sweet spot hebt gevonden, gewoon eenmalig nemen, dan ga je veel lekkerder en hoef je niet bang te zijn dat het niet meer werkt.

yellium

Newbie
Wat je zou kunnen doen is de boel in tweeen splitsen; de ene helft op de gebruikelijke manier opsmikkelen, en de andere helft nasaal nemen. Dat komt veel sneller en harder aan (beetje tot het punt "OMFG wat heb ik nu gedaan"). 15 mg is nasaal alleen wel veel; 11-13mg is een handelbare dosis. Nadeel is wel dat 't best pijnlijk is om 2cb te snuiven, dat je nog best lang een 'drip' hebt, en dat als het al te hard gaat (en dat doet het!) je de neiging krijgt om de plakkaten die nog in je neus zitten eruit te pulken.

Binnen vijf minuten komt het opzetten, en dat gaat met zo'n tempo dat je de eerste keer denkt "whulp, hoe hard gaat dit nog?". 2cb heeft ook een beetje een mindfuck-stage bij mij, maar die is zo best wel te handlen, en duurt ook niet zo lang. 15-20 minuten ofzo. Daarna hen je nog een dik uur met aardige visuals/milde synesthesie, waarna het langzaamaan afkabbelt. Ik heb nooit de combo "oraal+nasaal" gedaan, maar ik heb (hier of op erowid) gelezen dat dat wel een aardige combi is, omdat je dan wel snel opkomt, en net als de nasale dosis afzwakt begint de orale dosis een beetje z'n ding te doen, zodat je op een lang plateau blijft zitten.

Overigens: kijk wel verdomd goed uit met psychedelica nasaal nemen, omdat de dosis-response echt een heel stuk steiler is. Een aantal van de erowid-doden zijn ook te wijten aan mensen die een orale dosis in z'n geheel nasaal namen (en die dosis dan ook nog eens eyeball'den in plaats van dat ze dat op de een of andere manier afwogen). Een derde van de orale dosis geeft nasaal vergelijkbare effecten (maar korter, en meer samengeperst).

Laatst bewerkt:

Dirkdirk

DF-koning
En 2c-B is bekend om enorme pijnlijke snuif in de neus, en vooral als je pillen gaat brokkelen waar ook allemaal andere troep in zit. Gewoon niet snuiven, geloof me. Prop het dan in je anjer, maar dan moet je ook oppassen want dan kan ie keihard inslaan.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat snuiven kan ik ook wel afraden. 1 keer nooit meer. Zelfs na 1 fles wijn doet het nog keihard pijn. Kan het wel opkomen na 5min. De 1ste 10min ga je sowieso niet genieten door de pijn.

yellium

Newbie
Ik vind 't wel meevallen qua pijnlijkheid. Maar inderdaad, je voelt 't wel, en 't kan ook ff een beetje kloppen in je neus. Overigens had ik de laatste keer (4 maanden geleden ofzo) een beetje een verkouden neus, met als gevolg dat de 2cb min of meer bleef hangen in m'n neusslijm, om dan op te lossen en alsnog z'n ding te doen. Krijg je opeens allemaal nasale mini-golfjes. Deed toen ook wel minder zeer omdat de helft in de snot bleef steken.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik vind 't wel meevallen qua pijnlijkheid. Maar inderdaad, je voelt 't wel, en 't kan ook ff een beetje kloppen in je neus. Overigens had ik de laatste keer (4 maanden geleden ofzo) een beetje een verkouden neus, met als gevolg dat de 2cb min of meer bleef hangen in m'n neusslijm, om dan op te lossen en alsnog z'n ding te doen. Krijg je opeens allemaal nasale mini-golfjes. Deed toen ook wel minder zeer omdat de helft in de snot bleef steken.

Mij niet gezien. 2 jaar engels boksen gedaan. Een klappertje op de neus voelde gezelliger aan dan 10mg 2C-B snuiven.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat is wel extreem, ik heb dat boksen wel eens op tv gezien, dat is niet mals. Die slaan mekaar helemaal de tyfus in.

Ik deed enkel training, fysiek, wat sparren en soms de ring in met een maatje maar nooit matchen. Ging me eerder om plezier en technieken/uithouding aanleren.

Dirkdirk

DF-koning
Wij hadden altijd zo'n agressieve brede gast, die zei altijd kom Dirk, even sparren. Maar ik ben nogal een lange slungel zonder fatsoenlijke spiermassa. En dan begon ie te sparren wat voor hem gewoon mild was, maar ik had steeds blauwe plekken overal ik werd helemaal lens geslagen.

Dus toen heb ik 'm vastgebonden in de kofferbak het ravijn in laten rijden.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Bijnemen om te verlengen is een lastige en moet je een klein beetje mee experimenteren, je kan bijv nog de helft van je eerste dosis nemen als je ongeveer een half uurtje of minder aan het pieken bent

Appelgebak

Belezen gebruiker
Als je wilt bijnemen terwijl je al genomen hebt zal ik zeker niet langer wachten dan een uur, anders werkt het niet echt. Maar nogmaals, als je je sweet spot hebt gevonden, gewoon eenmalig nemen, dan ga je veel lekkerder en hoef je niet bang te zijn dat het niet meer werkt.
Een uur nadat het inkickt? Of een uur na het nemen

Dirkdirk

DF-koning
Een uur nadat het inkickt? Of een uur na het nemen
Nee, een uur nadat je inneemt. Anders ben je anderhalf tot 2 uur verder, en dan heeft het inderdaad geen zin meer.

Maar nogmaals, je moet de drug een beetje leren kennen zodat je weet wat je sweet spot is. Als het je eerste keer is moet je niet na een uur nog eentje bijdroppen. Maar als je weet wat je sweet spot is, kan je daarop inspelen. Ik zou bijvoorbeeld 20 mg nemen, en dan een half uur of uur erna misschien nog 10 erij. Ik ga erg lekker op 30 mg omdat ik houd van zware introspectieve mindexpanding trips. Voor feetstjes zou dat niks zijn.

Appelgebak

Belezen gebruiker
Nee, een uur nadat je inneemt. Anders ben je anderhalf tot 2 uur verder, en dan heeft het inderdaad geen zin meer.

Maar nogmaals, je moet de drug een beetje leren kennen zodat je weet wat je sweet spot is. Als het je eerste keer is moet je niet na een uur nog eentje bijdroppen. Maar als je weet wat je sweet spot is, kan je daarop inspelen. Ik zou bijvoorbeeld 20 mg nemen, en dan een half uur of uur erna misschien nog 10 erij. Ik ga erg lekker op 30 mg omdat ik houd van zware introspectieve mindexpanding trips. Voor feetstjes zou dat niks zijn.
Dankjewel. Ja ben er heel bekend mee alleen bijnemen is me nooit goed gelukt. Ik trip graag wel langer dan een 3 4 uurtjes. En mijn sweetspot is ook 30 mg

yellium

Newbie
Ik heb trouwens (toen ik nog student was, jaaaaren geleden) geregeld gepingpongd tussen 2cb en 2ci. Zo'n beetje om de 2-3 weken een uitstaptje over driekwartjaar. Uiteindelijk merk je dan wel wat tolerantie maar dat gaat sluipend, en valt eigenlijk helemaal niet zo op. Wel een paar keer van "hrm, deze was het net niet / net wel". Zeg maar, 20% minder effect. Maar d'r zit ook een gigantische variatie in tgv hoeveel je gegeten enzo hebt.

Die tolerantie merkte ik trouwens pas echt toen ik jaren later weer eens wat 2cb nam, op dezelfde dosis als destijds, en 'm vol voor m'n kiezen kreeg. Jeuh :tearsofjoy:

Dirkdirk

DF-koning
Wisten jullie dat 2c-b eigenlijk ontzttend veel op mescaline lijkt?

2cb

2C-B.svg.png

Mescaline
download.png

Groot verschil is dat er bij 2c-b het element Broom aan toegevoegd is, en dat de methoxy aan de bovenkant zit.

Bovenaan