2CB doseren: licht en sterk effect

Mf. Kees

Newbie
Hoi hoi,

Ik ga van het weekend voor 't eerst 2CB gebruiken. Ik heb begrepen dat 2CB bij een lage dosering (5-10 mg) een MDMA-achtig effect geeft en bij een hogere dosering het trippende en hallucinerende effect.

Ik ga voor het trip-effect maar wil ook dat MDMA-achtige effect graag ervaren.

Ik heb blauwe 3D hartjes die getest zijn op 12 mg. 20 mg leek mij een goede dosis.

Als ik eerst een halve á driekwart pil neem (6 - 9 mg) en een uur later nog een hele (12 mg), gaat dit dan werken? Krijg ik zo eerst dat lichte effect gevolgd door het tripeffect? Of verpest ik zo alleen maar de piek?

Setting: Thuis met goede vrienden
Ervaring: MDMA, truffels
Gewicht: 90 kg
Lengte: 1,90

Alvast bedankt :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind 20mg best veel voor een eerste dosis, maar je bent wel zeker 30 kilo zwaarder dan ik, haha. Ik had de eerste keer 12mg, geloof ik. Dat was voor een eerste keer fijn, ookal had ik wel het idee dat ik meer kon hebben (heb de beide keren erop ook meer genomen).
Ik heb wel ervaren dat bijnemen niet zo veel zin heeft, maar ik weet niet hoe dat voor andere gebruikers is geweest.

En naar mijn idee ervaar je het MDMA-achtige ook als je meer neemt. Volgens mij is dat gewoon een beetje de basis van het gevoel, en als je meer neemt krijg je de trip-effecten er gewoon bovenop. De laatste keer (afgelopen zaterdag) lag ik echt zeker wel gelukzalig op de bank, maar was vooral heel heel heel HEEL melig.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
ZERO- zei:
Ik vind 20mg best veel voor een eerste dosis, maar je bent wel zeker 30 kilo zwaarder dan ik, haha. Ik had de eerste keer 12mg, geloof ik. Dat was voor een eerste keer fijn, ookal had ik wel het idee dat ik meer kon hebben (heb de beide keren erop ook meer genomen).
Ik heb wel ervaren dat bijnemen niet zo veel zin heeft, maar ik weet niet hoe dat voor andere gebruikers is geweest.

En naar mijn idee ervaar je het MDMA-achtige ook als je meer neemt. Volgens mij is dat gewoon een beetje de basis van het gevoel, en als je meer neemt krijg je de trip-effecten er gewoon bovenop. De laatste keer (afgelopen zaterdag) lag ik echt zeker wel gelukzalig op de bank, maar was vooral heel heel heel HEEL melig.

zelf merk ik van bijnemen zeer zeker wat. zorg er alleen voor dat je niet telang maar zeker ook niet tekort wacht. Eet 5 uur voor te trip niks en wacht na je 1e inname 2 á 2.5 uur en als je dan behoefte hebt aan bijnemen kan dat zeker. 20mg vond ik zelf de eerste keer heel prima te doen en ben 60 kg. Maar dat ligt per persoon verschillend. zou als ik jou was 1.5 in een keer nemen en lekker genieten! 2cb geeft echt een heerlijk beschermend gevoel

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dosis 2-CB

Threshold
2 - 5 mg
Light
5 - 15 mg
Common
15 - 25 mg
Strong
25 - 50 mg

Was dus een 'lichte' dosis volgens erowid; richting treshold als je zuiverheid ervan meerekent.

Dacht wel zo handig even hier.

Fool

Badass junkie
25tolife zei:
Was dus een 'lichte' dosis volgens erowid; richting treshold als je zuiverheid ervan meerekent.
Je hoeft de zuiverheid toch niet meer mee te rekenen als het getest is op 12 milligram per pil? Volgens mij betekent dat dat er 12 milligram 2C-B base in een pil zit en je dus geen 'zuiverheid' in mindering meer moet brengen om dit te matchen aan de erowid waardes?

Mf. Kees

Newbie
Oké thanks.

Ik denk dat ik dan toch maar gewoon in 1 keer 1,5 pil doe (18 mg).

Ik wil 2CB namelijk niet alleen voor het trippy effect proberen, maar ook als potentieel XTC alternatief voor op een feestje. Maar daarvoor moet ik natuurlijk eerst even weten hoe sterk ik erop reageer enz. :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
De tests zeggen 12mg 2-CB maar ze zeggen (mij nooit ook niet als ik het vraag) de zuiverhuid ervan die 12mg dus in dit geval vind dat persoonlijk een belangrijke factor daardoor. Kan als het slecht is gemaakt netto 9 mg zijn zal vast niet hoor maar de optie is er.

Vandaar dat ik het soms met een korreltje zout neem. op de hoeveelheid na dat geeft aan dat het geen gevaar is; vandaar misschien dat ze het niet delen? /nodig is.

Jammer dat ze niet meer details kunnen/willen geven :(

Veel plezier toegewenst!

Fool

Badass junkie
25tolife zei:
De tests zeggen 12mg 2-CB maar ze zeggen (mij nooit ook niet als ik het vraag) de zuiverhuid ervan die 12mg dus in dit geval vind dat persoonlijk een belangrijke factor daardoor. Kan als het slecht is gemaakt netto 9 mg zijn zal vast niet hoor maar de optie is er.

Vandaar dat ik het soms met een korreltje zout neem. op de hoeveelheid na dat geeft aan dat het geen gevaar is; vandaar misschien dat ze het niet delen? /nodig is.

Veel plezier toegewenst!
Maar ze meten toch de hoeveelheid 2C-B base? Net als de bij een XTC-pil de hoeveelheid MDMA-base meten, hier komt geen zuiverheid aan te pas. Een simpele vergelijking zal ik even met MDMA poeder trekken:

Stel je hebt MDMA.hcl met die voor 50% versneden is met rotzooi. Als ze dit voor je gaan kwantificeren zal eruit komen dat er 42% MDMA-base in zit. Dit kom door het volgende:
MDMA-base bindt zich samen met hcl tot een zout: MDMA.hcl. De massa hiervan is groter dan de massa van enkel MDMA-base.
De Molaire massa van MDMA-base is 193 gram/mol
De Molaire massa van MDMA.hcl is 229 gram/mol.
Als je 50% MDMA.hcl hebt, dan is dit gelijk aan 50% * 193/229 = 42% MDMA-base.

Als je dus 1 gram MDMA.hcl versneden met 50% rotzooi hebt, dan is je zuiverheid 42% en heb je 420 milligram MDMA. Als je pillen naar het testcentrum brengt, meten ze alleen de hoeveelheid MDMA-base. Dan zou er in dit geval dus 420mg gemeten worden (als je van dat poeder een pil zou drukken) en die 420mg is dus puur en zuiver.

Voor zover als ik weet gaat dit met alle pillen zo, dus ook met 2C-B.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Oke dank je voor je toevoeging, meende namelijk dat ze dat met RC's niet deden. Thans dat werd mij verteld toen met enige tegenzin te horen in het antwoord. Het klonk alsof ze erg druk was namelijk :P

Dank!

Fool

Badass junkie
25tolife zei:
Oke dank je voor je toevoeging, meende namelijk dat ze dat met RC's niet deden. Thans dat werd mij verteld toen met enige tegenzin te horen in het antwoord. Het klonk alsof ze erg druk was namelijk :P

Dank!
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een kwantitatieve analyse op een andere manier doen, ook niet met RC's. Als je die namelijk in een oplossing gooit om hoeveelheden te bepalen/eerlijk te verdelen krijg je al losse basen, omdat het zout dan uit elkaar valt. :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Fool zei:
25tolife zei:

Dank!
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een kwantitatieve analyse op een andere manier doen, ook niet met RC's. Als je die namelijk in een oplossing gooit om hoeveelheden te bepalen/eerlijk te verdelen krijg je al losse basen, omdat het zout dan uit elkaar valt. :wink:

Het lijkt/klonkt mij ook niet logisch, maar het werd mij letterlijk verteld vandaar even ter confirmatie :)

Fool

Badass junkie
25tolife zei:
Het lijkt/klonkt mij ook niet logisch, maar het werd mij letterlijk verteld vandaar even ter confirmatie :)
Hmm tja, ik ben er met mijn logica en dingen die ik heb gelezen/gehoord in ieder geval vrij zeker van dat het zo gebeurd. Dan zijn we het denk ik met elkaar eens :P

Maar, als iemand het er niet mee eens is zou ik het op prijs stellen dat ze ook hun mening laten horen! :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
25tolife zei:

Ah.. hmm.. Dan verklaart dat eventuele verschil in zuiverheid misschien waarom ik de laatste keer 15mg had en dat veel heftiger ervaarde dan de keer daarvoor, en toen had ik 18mg..

Grimm

Experimenterende gebruiker
Ik had vorige week een feest waarbij ik eerst 20 mg 2c-b oraal nam, en 3-4 uur later ongeveer 10 mg bij snoof. Op het begin had ik een gemixte/tegenvallende ervaring met lichte tripeffecten, maar de laatste 2 uur van het feestje, ongeveer 1-2 uur nadat ik gesnoven had, voelde ik me precies alsof ik xtc op had. Empatisch, energiek, fantastisch. Ik vermoed dat het snuiven een rol speelde.

De week daarvoor had ik 15 mg oraal en 1 uur later 6 mg gesnoven, daardoor ging ik best hard trippen: ik zag 3d-hallucinaties.

Mf. Kees

Newbie
Hier het resultaat van afgelopen weekend.

Ik ben begonnen met 1 pil (12 mg) om kwart voor 11 sochtends. Omdat ik die ochtend nog niet gegeten had begon ik het al na een kwartier te merken. Patroontjes op het gordijn, stramme kaken (?), beetje buikpijn. Na een half uur werd ik ook een beetje misselijk en kreeg het warm. Toen ben ik een broodje gaan eten omdat me maag wel erg leeg was. Ongeveer na drie kwartier zat ik erin, was de misselijkheid over en zag ik voornamelijk overal patronen. Toen heb ik nog een halve pil erbij genomen. Nadat deze drie kwartier later was ingewerkt heb ik (met heel veel moeite) een pizza naar binnen gewerkt. Hierna voelde ik me weer top en kon de trip beginnen. :)

Ik vond de hallucinaties 100% hetzelfde als met truffels. Ik zie namelijk altijd hetzelfde: Escher-achtige patronen, een blauwe gloed en lichte vervormingen.
Het enige verschil met truffels is dat je in je hoofd nog een soort van nuchter blijft. Niet helemaal vaag dus.

Van dat MDMA-achtige gevoel heb ik echt niks gemerkt. Ik was wel blij en heel melig, maar dat kwam meer door de hallucinaties die ik zag en de vage dingen die me vrienden zeiden :tongueout: dat heb ik ook met truffels...

Wat ik wel vreemd vind is dat ik met truffels en 2CB soms trillende kaken krijg... Enig idee hoe dat komt?

Kennelijk ben ik vrij gevoelig voor dit spul want ik zat met 1 pil al redelijk te trippen.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Wat ik wel vreemd vind is dat ik met truffels en 2CB soms trillende kaken krijg... Enig idee hoe dat komt?

heb je toevallig bij xtc en speed ook altijd last van je kaken? heb namelijk ook bij ongeveer elke drug last van strakke kaken. kan er ook aan liggen dat je gegeten hebt

Mf. Kees

Newbie
r0mmelp0t zei:

heb je toevallig bij xtc en speed ook altijd last van je kaken? heb namelijk ook bij ongeveer elke drug last van strakke kaken. kan er ook aan liggen dat je gegeten hebt

Ja. Met XTC ook vaak. Speed nog nooit gedaan. Heb ook altijd de volgende dag pijn in m'n tanden.
Maar van XTC is dit bekend. Van truffels en 2CB had ik het niet verwacht.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Omdat 2cb vergelijkbaar is met xtc vond ik het eigenlijk wel logisch dat ik daar ook 'strakke' kaken van kreeg. Heb ik elke keer gehad. Maar ik merk dat ik het soms ook wel een beetje doe als ik veel geblowd heb, misschien gewenning of zo :tongueout:
Mijn hallucinaties zijn met truffels en 2cb trouwens wel heel anders.

Fool

Badass junkie
ZERO- zei:
Die waren hetzelfde, met mijn huisgenootje op mijn eigen kamer :)
Naar mijn weten kun je geen zuiverheid in gemeten pilletjes hebben, zie het verhaaltje hierboven.
Het zwaarder ervaren kan aan zoveel liggen, zo ook aan de status waarin je lichaam op dat moment was, kruistolerantie van vanalles en nogwat en gewoon aan wat er allemaal in je hoofd rondspookt.

onlypills

Experimenterende gebruiker
Waarschijnlijk al een beetje te laat met de reactie maar bij deze. Persoonlijk zou ik niet snel meer dan 15 mg 2C-B op een feestje nemen en eigenlijk vind ik het op zichzelf helemaal geen ideale partydrug.
2C-B is één van de minst potente 2C-tjes dus je zal er niet snel fout op gaan tijdens een feestje, maar bij een hoger dosis verdwijnt dat xtc-achtige gevoel en kom er een lichte trip voor in de plaats.
Zelf zou ik met MDMA of 4FA starten en als deze begint af te nemen, ongeveer 10mg 2C-B bijpakken. Dan heb je wat extra energie en toch de intense ervaring waar je naar op zoek bent.

Veel succes

Bovenaan