2cb en 4F(serotonine)

johan123

Newbie
Ik houd me altijd trouw aan de 3 maanden regel voor xtx/mdma/4FMP-gebruik(min. 3 maanden tussen het gebruik laten zitten).

Maar nu heb ik een vraag, volgende week wil ik 2CB nemen, maar ik heb twee weken later een festival op de planning waarop ik 4FMP wil nemen. Kan de 2CB trip op 2 juli de 4FMP trip van 16 juli 'in de weg zitten'? Dus dat het effect van de 4FMP minder is door bijv. minder serotonine voorraad door het 2CB gebruik?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Het antwoord is waarschijnlijk nee.

Ik zeg waarschijnlijk omdat het nooit zeker is. 2c-b bindt zich aan de serotonine-receptoren. Het lijkt alsof 2c-b een neurotransmitter na doet(serotonine dus).

4-FA released serotonine (ook andere neurotransmitters als dopamine etc.) en blokkeert de heropname hiervan.

Als het goed is kan je gewoon 2c-b gebruiken en twee weken later 4-fa doen. 2c-b released geen serotonine en als dit wel zo is is het minimaal.

Als het gene wat ik heb gezegd totaal niet klopt hoor ik het graag. (andere forum-leden).

ooscaar

Wijs gebruiker
Nee, kan totaal geen kwaad. 2C-B is psychedelica (alhoewel mild, maar het valt wel binnen die klasse), dus je hoeft hiervoor geen rekening te houden met je serotoninepeil. 2C-B releaset geen serotonine en beschadigt ook niet je neuronen. Have fun :)

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Nee kan geen kwaad. 2cb bind zich aan een receptor, mdma released een neurotransmitter die zich op zijn beurt weer hecht aan een receptor en mdma inhibeert de heropname wat bij 2cb dus eigenlijk niet kan want er valt niks te her opnemen. Daarnaast zijn het ook nog andere 5ht receptoren volgens mij, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Komt er dus op neer dat het geen effect heeft op je serotonine levels en je er dus geen rekening mee hoeft te houden tijdens je mdma pauzes.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sorry, erg flauw. Maar zoals anderen al hebben uitgelegd zal 2C-B inderdaad geen invloed hebben op je 4-FA twee weken later.

Bovenaan