• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2cb en Cannabis, Een hemelse avond.

Trip report 2cb - Cannabis

Wie: J (ik) en R (Huisgenootje), K(huisgenoot2), P(vriend van huisgenoot k)
Wat: Ik en K 2cb blauwe 3d hartjes, R deed Truffels Hollandia, en wij allemaal wat Polm hasj en wiet.
Waar: Thuis in studentenhuis, woonkamer
Wanneer: 30-01-14 15:00 – 31-01-14 02:00

Ik ben al langer psychonaut, maar dit is mijn eerste trip-report, dus ik zal m’n best doen de avond zo gedetailleerd mogelijk te vertellen.

We hadden al een tijdje het idee om 2cb te gebruiken. We hebben al een paar keer truffel gegeten met onze andere huisgenootjes, maar nu de toetsen voorbij waren en R makkelijk aan wat pillen kon komen vonden we het een mooie gelegenheid om eens 2cb te proberen.
Ik was s'middags nog thuis bij mijn ouders, tot half 3 in bed gelegen omdat de avond daarvoor laat was geworden door wat snaak* en een film, waarna ik eindelijk besloot om richting Delft te gaan om daar wat te eten en een koptelefoon van een vriend (E) terug te brengen. Daar aangekomen (16:55) had E een snaakje gedraait, en toen die opwas besloten we dat het zo koud was, en het teveel moeite was om naar de super te lopen, dat ik alleen even op en neer ben gefietst om pizza en wat appelsap te halen (17:30).

Na de pizza te hebben opgepeuzeld nog een snaakje gerookt voordat E naar zn bardienst moest. Ik ging weer naar het station om de trein te pakken richting huis waar R zat te wachten(19:30). In de trein nog berichtjes uitgewisseld met een vriend die Maandag 2cb had gebruikt, zowaar een andere pil, maar hij had prachtige verhalen en stuurde me een filmpje van hun lachkick tijdens de trip, ik kreeg er nog meer zin in! Ik beloofde hem ook een filmpje te sturen later op de avond. Op het station in Delft uit besnaaktheid vergeten in te checken en bij de controle tijdens de reis een foei gekregen van een vriendelijke conducteur.

Het fietstochtje van het station waarbij alle rode stoplichten op groen sprongen gaf een goed gevoel over de avond. Om half acht dan eindelijk thuis aangekomen waar ik de kleuren lampen die ik in de trein mee had genomen meteen in de kamer uitstalde. R had nog wat eten over en dronken nog iets. De kamer was perfect ingericht, zacht, warme kleuren, muziek en visuele filmpjes op de tv, we waren er helemaal klaar voor. Vanaf hier zullen de tijden iets minder betrouwbaar worden.

Om vijf over 8 nam ik iets meer dan 1.5 pil en R nam Hollandia truffels(15 gram). We keken een film via Netflix om de tijd te doden voordat de 2cb zou beginnen met werken. Rond 20:50 begonnen de eerste effecten van het middel te merken. De omgeving begon te golven en kleuren werden mooier. Ik voelde me erg raar van binnen, het was wel fijn. De film was afgelopen en ik zette wat muziek (onder dit verslag zal ik een playlist zetten) op en deed de kleurenlampen aan die ik van thuis had meegenomen.

Om tien uur zat ik er steeds dieper in en begon de omgeving steeds meer te veranderen, toen besloot onze huisgenoot K ook wat te nemen, en maakte toen de 1.5 pil die over was, op.
Om elf uur voelde m’n lichaam perfect, het leek alsof alles ademde, en het roken van een jointje voelde je door je hele lichaam. Het leek soms alsof de gehele inhoud van jezelf uit je lichaam stroomde, het voelde soms net als een echte bloedneus, maar dan was het gewoon verbeelding. Omdat ik zelf snel een bloedneus krijg, was dat niet altijd even fijn, maar het hield na een tijdje op. Om half 12 kwam er een vriend van K langs waarmee we jointjes hebben gerookt en van de muziek genoten. Rond dit tijdstip had ik ook een out-of-body-experience, het leek net alsof ik in een film zat en vanuit een ander perspectief met mezelf mee aan het kijken was.
Om twaalf uur was de muziek echt hemels, de visuals van Itunes en youtube, maar ook meerdere albumhoezen waren overweldigend. Het gordijn dat rare patroontjes had, was aan het dansen in het raamkozijn. Eten en drinken was geen probleem, een slokje AA voelde als engelenpis op je tong, en ook het eten van een chipje was erg intens, het kauwen was wel vermoeiend. We waren intussen dus met zijn vieren in de kamer. De overheersende stilte werd soms doorbroken door een gesprek, dat over allemaal onzinnige dingen ging, maar na een paar zinnen was iedereen weer afgeleid en aan het genieten van de muziek en visuals. Na een tijdje zo gechilld te hebben, kwamen de onvermijdelijke lachkicks. We hebben minuten lang gelachen om niks, over onzinnige gesprekken en over dingen die we voor ons zagen. Het was lastig om iets gedaan te krijgen, omdat je er niet voor voelde om iets te gaan doen, en je ook erg snel weer was afgeleid. Gelukkig kon P snaakjes draaien zoals je ze in de winkel koopt, dus daar hoefde we ons geen zorgen voor te maken.

Ik had het af en toe erg warm en daarna weer koud. Ik had R mijn trui geleend omdat hij het koud had, en toen leek het net of ik naast mezelf zat. Ook daar weer uren om gelachen. Toen ben ik uiteindelijk met K op een kleedje gaan liggen, genietend van de muziek en de omgeving.
Na een laatste snaakje te hebben gerookt om kwart voor 1, besloten we met de taxi naar de Burger King te gaan waar we een kingdeal en een whopper kochten. Die hebben we thuis fijn opgepeuzeld in de na gloed van de trip. Het was een discussie wie nou precies de taxi zou betalen, en die discussie herhaalde zich drie keer totdat we eruit kwamen, omdat het zo lastig was om een goed lopend gesprek te voeren.

Om 02:00 lag ik dan eindelijk in mijn bed, ik had een suis in mijn oor, die klonk heel ver weg, maar het in slaap komen had verder geen probleem. De volgende ochtend was ik wel eerder op dan gehoopt. Ook had ik wat hoofdpijn, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik erg moe was.

Een trip report schrijven kost veel moeite, dus ik hoop dat het jullie vermaakt/geïnformeerd heeft :)

Met vriendelijke groet,

LellendeSnaak

Een hele vette plaat om naar te kijken was deze microscopische foto van cannabis: (alles stond de dansen en kwam op je af en het zicht werd vaag en dan stelde het weer scherp)

*= een Jointje noemen wij een Snaak

:rock: Playlist:
-Schpongle - Are you Schpongled (alle albums zijn tof)
- Hallucinogen - L.S.D. World sheet of closed string mix
- Een space mix van soundscloud, ben de naam kwijt, zal kijken of ik hem kan vinden.
-Tame impala - Innerspeaker ( en remixes van hen zijn ook geweldig om naar te luisteren)
-Connan Mockasin - Forever Dolphin Love (hele leipe doch geweldige sound)

reverb

Bewuste gebruiker
Altijd een goede combinatie 2cb en cannabis, goed om te lezen dat jij dit ook zo hebt ervaren.

Ik vind het aardig om te lezen welke muziek je hebt geluisterd. Goede keuze! Ben dan ook benieuwd of je die space mix nog kunt vinden. :)

reverb zei:
Altijd een goede combinatie 2cb en cannabis, goed om te lezen dat jij dit ook zo hebt ervaren.

Ik vind het aardig om te lezen welke muziek je hebt geluisterd. Goede keuze! Ben dan ook benieuwd of je die space mix nog kunt vinden. :)

Helemaal mee eens :)
Ik zou ook graag nog nieuwe muziek leren kennen als jullie iets weten.

De mix nog niet gevonden, kom hem vast nog eens tegen.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Leuk report om te lezen!
Mijn eerste en tweede trips waren ook op 2Cb met cannabis!
Wat een leuke dingen kun je daarmee meemaken.
Herken heel veel dingen van wat je beschrijft in jou tripreport. Het eindeloos lachen om de meest rare dingen en het geen zin meer hebben in het doen van dingen haha.

Voor de volgende keer zou ik je aanraden om als je de mogelijkheid hebt lachgas te nemen.
Dat is echt een onbeschrijfelijke ervaring!

R0mmelP0t

r0mmelp0t zei:
Leuk report om te lezen!
Mijn eerste en tweede trips waren ook op 2Cb met cannabis!
Wat een leuke dingen kun je daarmee meemaken.
Herken heel veel dingen van wat je beschrijft in jou tripreport. Het eindeloos lachen om de meest rare dingen en het geen zin meer hebben in het doen van dingen haha.

Voor de volgende keer zou ik je aanraden om als je de mogelijkheid hebt lachgas te nemen.
Dat is echt een onbeschrijfelijke ervaring!

R0mmelP0t

Dank voor je reactie! :)
Het is zeker een hele leuke drug, en mijn huisgenoten en ik hebben het nog vaak over die avond.

Over lachgas nemen tijdens 2cb heb ik gehoord dat het awesome is, alleen omdat het de eerste keer was en 1 huisgenoot van mij het maar niks vind, hebben we toen besloten t niet te doen. Voor de volgende keer zal ik t zeker regelen :)

onlypills

Experimenterende gebruiker
r0mmelp0t zei:
Over lachgas nemen tijdens 2cb heb ik gehoord dat het awesome is, alleen omdat het de eerste keer was en 1 huisgenoot van mij het maar niks vind, hebben we toen besloten t niet te doen. Voor de volgende keer zal ik t zeker regelen :)

Kan het ook zeker aanraden. Vind 2CB persoonlijk leuk, maar je blijft behoorlijk "wakker" en het gaat niet echt de diepte in. Dat heeft zeker voordelen, maar met een ballonnetje op, ga je een minuut oid wel redelijk ver. Kan de eerste ballon schrikken zijn :confused: , maar als je weet wat je kunt verwachten is het zeker top.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Kan de eerste ballon schrikken zijn :confused:
De eerste ballon die je doet is inderdaad soms wat heftig maar denk dat je daar met 2cb niet heel veel last van zult hebben. Ik kan in iedergeval nooit echt nadenken onder lachgas haha

r0mmelp0t zei:
Kan de eerste ballon schrikken zijn :confused:
De eerste ballon die je doet is inderdaad soms wat heftig maar denk dat je daar met 2cb niet heel veel last van zult hebben. Ik kan in iedergeval nooit echt nadenken onder lachgas haha

Klinkt geweldig aangezien het niet te lang duurt zeker het proberen waard.

Bovenaan