1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2CB gebruik, afgeraden door testservice

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Sally Tessio, 10 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Ciao,

Ik wil volgende week voor het eerst 2CB gebruiken. Heb een pilletje of tien gekocht van een vriend en gisteren langs gebracht bij een betrouwbare testservice in Amsterdam.
    Er werd door twee jongemannen bij de testservice gevraagd of ik de werking van het middel begreep. Mijn begrip van 2CB is dat het wat mdma-achtige effecten met zich meebrengt, die niet de boventoon voeren. Er wordt uit de serotonine voorraad getapt in plaats van dat die voorraad geleegd wordt, zoals bij mdma gebruik het geval is, waardoor de comedown minder zwaar is en je het middel vaker 'verantwoord' zou kunnen gebruiken. Daarnaast brengt het psychedelische effecten met zich mee, die zich bij een gemiddelde dosering vertolken in de intensivering van kleuren en het zien van patroontjes met open en gesloten ogen. Afgezien van wat details, is dit basically wat ik aangaf van het middel te weten.

Na de uitleg over mijn begrip van het middel, werd ik door de testservice gewaarschuwd dat het een stuk heftiger is dan mensen doorgaans denken en dan ik beschreef. Er werd me gevraagd waar ik het middel wilde gebruiken. Ik gaf aan dat ik het op een tamelijk groot festival in Amsterdam wil gaan gebruiken. Er werd me tot mijn verbazing aanbevolen om er vanaf te zien het op een festival te gebruiken door één van de twee jongemannen. Hij had het op een illegale rave in een bunker gebruikt en had het veel te zwaar gevonden. Belangrijk detail is dat het erg druk was en dat hij de bunker niet mocht verlaten. Ik deed dit grotendeels af als een naïeve keuze met betrekking tot setting.
    De tweede jongeman waarschuwde me echter ook voor de heftigheid van het middel en de kans dat de hoeveelheid prikkels op een festival teveel voor me zou kunnen worden. Hij raadde het me niet per definitie af, maar zei wel dat ik er goed over na moest denken. Deze jongeman had recent zelf 2CB gebruikt op Milkshake festival in Amsterdam - waar ook wel erg veel te zien is, damn - en zei dat het hem zwaar viel. Het lukte hem nog wel om te communiceren met anderen en alles over zich heen te laten komen, maar het zat allemaal heel dicht tegen zijn grens aan.

Toen ik de testservice verliet was ik wat verbaasd en zette het me toch aan het denken. Aan de ene kant maakte het me juist wel excited, omdat ik wel zin heb in een intense ervaring. Aan de andere kant maakte het me toch ook een beetje ongerust.
    Al met al wil ik vooral vragen of jullie je in deze opmerkingen herkennen en of jullie je mening hierover willen delen.
    Het festival heeft een aantal stages en is groot genoeg om me grotendeels af te zonderen als het te zwaar is. Gebruiksadvies is ook nog welkom, al heb ik een redelijk goed idee wat gangbaar is.

Wat betreft de testuitslag:
    De jongeman die 2CB gebruikt had op Milkshake festival had 2CB pillen met hetzelfde icoontje gebruikt als ik heb, die in zijn geval getest waren als zuiver en 15 gram werkzame stof. Mijn pillen bleken ook zuiver te zijn en 15 gram werkzame stof te bevatten, dus de kans dat ze uit dezelfde batch komen is tamelijk groot. Ik weet namelijk via die vriend waar ik het van heb gekocht dat er een aantal schakels tussen mij en de producent zitten, dat de pillen in grote hoeveelheden geproduceerd worden en door een groot dealernetwerk in Amsterdam verhandeld worden.

Have a good one!

Laatst bewerkt: 10 aug 2018
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hey,

Psychedelica op festivals zijn niet voor iedereen weggelegd, en dit middel is toch ook wel een psychedelicum.

Ik zou eerst eens gaan testen in een thuisseting, dan kan je zelf bepalen of dit je wat lijkt op een groot feest.

Sally Tessio, Fool en De Dunne vinden dit leuk.
  3. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

Je zou het best wel op een festival kunnen innemen maar aanradend bij 2cb is om het eerst een keer in een thuis setting te doen om de effecten een beetje onder ogen te krijgen. 2cb kan inderdaad een mdma roes geven en bij een hogere dosering de hallucinerende kant op. ik weet niet wanneer het festival is maar stel ik zou jou zijn zou ik het volgende doen.

Stel het festival is dichtbij ( deze/volgende week )
    - als je naar het festival gaat neem een dosering van 2/3 ( 10mg ) van de pil. het klinkt als een klein verschil maar de verschillen zijn groter dan je denkt. stel het gaat fout zijn er genoeg mensen om je heen of toch de ehbo ( deze kans is trouwens wel klein want 10/15 mg is nogsteeds lage/normale dosering ). stel het voelt goed dan pak niet nieuw. kan nogal door elkaar husselen.

Stel je festival is verweg ( over 2 weken + )
    - probeer de drug is uit in een thuis setting ( volle 15 mg) en ervaar de effecten van de drug. hierdoor kan je er meer op inspelen en is het makkelijker om de drug te "beheersen" op het festival
    - stel dit verloopt goed en de drug bevalt. ga dan op het festival met de zelfde dosering ( of mogelijk lager als je de hallucinaties al redelijk heftig vond. ga NIET meer nemen de festival setting pakt al zwaarder aan waardoor het effect voor je gevoel anders kan vallen.

Sally Tessio en Fool vinden dit leuk.
  4. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Het zijn twee subjectieve meningen over 2CB op een festival. Ik denk ook dat het grootste gedeelte van de drugsgebruikers op een festival het te heftig gaat vinden. Het is ook nog eens ontzettend dosis afhankelijk. Naar mijn mening valt het wel mee allemaal als je 15 mg neemt. Neem je meer als dat dan is het gokken of je het nog steeds leuk vind.

Mocht je ervaring hebben in het verleden met LSD bijvoorbeeld en je dat thuis goed af ging dan kun je 2CB best is proberen op een festival. Het is zo afhankelijk van de persoon. Ik en mijn vrouw en twee vrienden zijn altijd de enige die echt lekker gaan op het spul van de mensen met wie ik het heb geprobeerd of die het graag wouden doen omdat ze mij er zo goed op zagen gaan.

Ik denk wel dat ze bij het testcentrum een beetje een persoonlijk mindere ervaring hadden en dat als objectief naar jou presenteerde. Maar goed 2CB blijft ook drugs en natuurlijk wat minder bekend. Het heeft veel lichamelijke voordelen ten opzichte van MDMA maar het lijkt er verder ook niet echt op hoor. Het is echt een trip middel en soms zijn er gewoon wat veel prikkels.

Ik doe meestal 30-36 mg en ik heb wel wat tips voor je.

• Neem zonnebril mee als je staat te dansen is ogen dicht op 2CB erg lekker en voel je je niet zo bekeken. Dit gevoel is namelijk met 2CB nog meer aanwezig dan met andere drugs als MDMA zo sluit je al een hoop prikkels af vaak.
    • Ga minder snel een gesprek aan met een complete vreemde of wimpel ze gewoon af als ze dat met jou doen sommige lui zijn heel intens.
    • Als je op de piek echt het teveel vind allemaal. Ga lekker ergens op het gras liggen even en kijk naar de lucht (zonnebrilletje op) en laat je lekker meenemen door de 2CB je verveeld je geen seconde. Zo kan je ook langzaam wennen aan alles.

Sally Tessio, ZERO-, Quinn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ik zou ook aanraden het eerst thuis te gebruiken. Ik zie om me heen dat iedereen echt opvallend anders reageert op 2cb qua heftigheid. Ik heb (kleine!) vriendinnen die 30mg moeten gebruiken voor ze echt wat hallucinerende effecten hebben en vriendinnen die over de grond liggen te rollen en nauwelijks meer iets kunnen bij 15mg.

Als je het inderdaad toch op een festival wil gaan nemen voor de eerste keer, begin dan met 10mg. Anders zou ik het toch echt eerst een keertje thuis doen, en dat kan prima met 15mg.

Sally Tessio en Bobsacamano vinden dit leuk.
  6. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Bobsacamano Leuk je weer hier te zien. Ben je sinds kort getrouwd? Een jaar of drie geleden was je dat volgens mij nog niet. If so, gefeliciteerd!

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb ze gelezen en heb een tijdlang overwogen om het dan maar niet te doen. Uiteindelijk toch besloten dat ik het gewoon voor mezelf wilde ervaren en dat ik me in het ergste geval af zou moeten zonderen door de heftigheid, of dat de ervaring erg tegen zou vallen. Waarschijnlijk zijn dat geen worst case scenario, maar dat nam ik mezelf voor voorafgaand aan het festival.

Ik ben naar een groot techno event in Amsterdam gegaan en heb eenmalig 15mg 2CB genomen rond een uur of 16:30.
    Er traden eerst wat lichte lichamelijke effecten op; mijn benen voelden wat zwaarder aan en ik had een beetje een vreemd gevoel in mijn maag.
    In de uren die volgden gebeurde er verrassend weinig. Ik voelde duidelijk dat ik onder invloed van iets was, maar de kleuren om me heen bleven exact hetzelfde en ik zag ook niets van visuals of patroontjes. Af en toe sloot ik mijn ogen om te kijken of dat iets deed. Het is over de hele avond eenmaal voorgekomen dat ik een minuut lang mijn ogen af en toe sloot en wat hele lichte CEV zag; ik kon de menigte achter mijn gesloten ogen vaag en in een kleurrijker contrast zien wanneer ik mijn ogen sloot. Het deed erg weinig voor me omdat het zo mild was, in zoverre dat ik me af moest vragen of het wel door de 2CB kwam.
    Het enige wat duidelijk aanwezig was was dat de 2CB op mijn humor speelde. Ik stond met een glimlach op mijn gezicht rond te kijken naar de festivalgangers die allemaal met een serieuze expressie op hun gezicht dezelfde dansjes uitvoerden. Zoals wel vaker kon ik de oppervlakkigheid ervan moeilijk van me af zetten, maar vond ik het gelijktijdig leuk dat mensen de gelegenheid nemen op dit soort plekken om zich lekker uit te kunnen leven. Ook vermaakte ik me om een groepje polo-dragende gozers, die een soort ongrijpbare kak uitstraling hadden. Ook een jongen en meisje die uitgelaten met elkaar stonden te praten en exact dezelfde ogen, neus en mond hadden - duidelijk een tweeling - waren opeens zo grappig dat ik mijn blik af moest wenden om niet ongemakkelijk te gaan lachen.
    De muziek was van goede kwaliteit, maar dat wist ik meer dan dat ik het voelde. Een soort besef dat als ik nuchter was geweest of wat stimulerend snoepgoed had gebruikt dat ik er veel meer in op zou kunnen gaan. Meer dan op mijn plaats een beetje heen en weer bewegen en mijn handen lichtjes bewegen op de maat van de muziek zat er niet in. Ik ervaarde het als erg apathisch. Een soort 'het is wel goed zo' gevoel, terwijl je gelijktijdig voelt dat de avond aan je voorbij gaat en je een stuk minder gezellig bent dan je gebruikelijk bent. Communiceren ging überhaupt wat moeilijker en was soms een beetje ongemakkelijk. De drang om te praten was wel iets hoger dan op een nuchtere maag en ik heb een aantal leuke gesprekken gevoerd.
    Al met al kan ik concluderen dat ik duidelijk een te lichte dosering heb genomen en dat de setting op een festival met beukende technomuziek verre van ideaal is. Ik heb er geen spijt van, want uiteindelijk vind ik dat het niet erg is om een beetje te experimenteren om een leuke festidrug te vinden - xtc ben ik wel een beetje klaar mee - en is het geen ramp als het dan tegenvalt. Volgende keer maar gewoon wat pep, denk ik.

Nogmaals bedankt!

Quinn en Casaan vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - 2CB gebruik afgeraden
  1. B0wliee
    Reacties:
    35
    Weergaven:
    893
  2. parkstad
    Reacties:
    4