• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2cb met antidepressiva

hallo! Ik ben sinds een paar weken begonnen met antidepressiva ivm een traumatisch voorgeval. Nu vroeg ik me af of ik op festivals 2cb kan gebruiken voor toch een soort van op peppend en euforisch gevoel. Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ik slik citalopram.

ik hoor het graag!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Volgens mij remt een SSRI als Citalopram de werking van psychedelica. Ik dacht dat @Roze Olifant of @Mevrouw Pløp wel iets meer wisten over hoe sterk de demping is etc. Er zijn in ieder geval geen gevaarlijke interacties te verwachten.
Ik heb alleen ervaring met de combinatie van SSRI en LSD, dat was vooral gewoon heel erg zonde van het geld. Ik had net zo goed een stukje van een krant op kunnen eten (of elk willekeurig ander stuk papier). Werd er alleen wat misselijk van en verder echt helemaal niks noppes nada.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb alleen ervaring met de combinatie van SSRI en LSD, dat was vooral gewoon heel erg zonde van het geld. Ik had net zo goed een stukje van een krant op kunnen eten (of elk willekeurig ander stuk papier). Werd er alleen wat misselijk van en verder echt helemaal niks noppes nada.
Dan is de kans groot dat dit hetzelfde is voor 2C-B

Bowserman

Experimenterende gebruiker
Heb toch ook andere verhalen gelezen, dat het de werking wel dempt maar dat je wel degelijk effect merkt. Zoek eens op reddit. Slik zelf ook citalopram (20mg). Overigens zouden trufffels of bijvoorbeeld 4-ho-met net zo goed moeten werken als normaal. Maar is maar net waar je naar op zoek bent.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb een keer LSD gebruikt toen ik een maand duloxetine (SNRI) slikte. Ik moest elf (!) zegels nemen, van zegels waarvan ik er normaal drie nodig had om een soortgelijk effect te bekomen, en nog was ik iets nuchterder dan normaal. Het dempt dus echt heel sterk. Dit is ook logisch, want het tripmiddel kan simpelweg niet zo goed binden aan de receptor als deze al ‘bezet’ is door het antidepressivum.

Het is niet dat je geen effect krijgt, maar je hebt veel meer nodig en het is lastiger in te schatten. Ik heb geen ervaring met de combi 2C-B en SSRI/SNRI, maar ik vermoed dat dit geldt voor vrijwel alle psychedelica die op specifieke serotonine-receptoren werken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb toch ook andere verhalen gelezen, dat het de werking wel dempt maar dat je wel degelijk effect merkt. Zoek eens op reddit. Slik zelf ook citalopram (20mg). Overigens zouden trufffels of bijvoorbeeld 4-ho-met net zo goed moeten werken als normaal. Maar is maar net waar je naar op zoek bent.

Wat je zegt (dat psilocybine grotendeels de normale werking zou blijven behouden) leek me in eerste instantie sterk, gezien het werkingsmechanisme, maar las zojuist dit:

Wel interessant.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ja joh, zonde van je drugs.

Wel belangrijke noot: ik nam de zegels niet alle elf in één keer, omdat ik uiteraard met een normalere dosis was begonnen. Dus er is ook wel tijd overheen gegaan (ik denk in totaal zo’n anderhalf tot twee uur), wat opzich al dempend kan werken op de effecten. Neem dus niet zomaar elf zegels! Spreekt redelijk voor zich, lijkt me, maar ik meld het toch maar even, ge wit ooit nooit nie hier. :wink:

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Ja joh, zonde van je drugs.

Wel belangrijke noot: ik nam de zegels niet alle elf in één keer, omdat ik uiteraard met een normalere dosis was begonnen. Dus er is ook wel tijd overheen gegaan (ik denk in totaal zo’n anderhalf tot twee uur), wat opzich al dempend kan werken op de effecten. Neem dus niet zomaar elf zegels! Spreekt redelijk voor zich, lijkt me, maar ik meld het toch maar even, ge wit ooit nooit nie hier. :wink:
Wel goed inderdaad dat je het zegt, want ik denk dat als je 11 zegels tegelijk neemt je de rest van je leven achterstevoren loopt. 😅

Bovenaan