2CB serotonine

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ik ga morgen voor het eerst 2-CB proberen. Ik had gelezen dat dit middel vooral inspeelt op dezelfde serotonine receptoren als MDMA. Is het ook gebonden aan dezelfde 3 maanden regel of is het een agnostische werking zoals bij truffels?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
MDMA speelt in op heel veel verschillende serotonine receptorengroepen in waar 2C-B heel specifiek op een kleine receptorgroep inwerkt.

MDMA speelt voornamelijk in op de 5HT1 (A, B, C) receptor groepen in.
Maar het speelt ook op de 5HT2 (A, B, C) receptorgroepen in.
En als ik het goed heb speelt MDMA ook in op de 5HT3 receptorgroepen in.
Even uit mijn hoofd maar volgens mij klopt dit in ieder geval in grote lijnen.

MDMA doet dit door het activeren van al in het lichaam aanwezige serotonine.

2C-B werkt voornamelijk in op de 5HT2A receptor groep in en in mindere mate ook op de 5HT2B en 5HT2C receptorgroepen.

2C-B imiteert de werking van serotonine in het lichaam maar doet natuurlijk aanwezige serotonine in het lichaam niet vrij komen (en in het lichaam aanwezige serotonine wordt dus vervolgens ook niet afgebroken).

2C-B speelt dus voor een klein deel in op dezelfde receptoren als dat MDMA (5HT2A receptoren voornamelijk) doet maar 2C-B plakt zichzelf vast aan de receptoren voor signaaloverdracht waar MDMA in het lichaam aanwezige sertonine doet vrijkomen welke zich dan vervolgens aan de 5HT/serotonine receptoren binden.

2C-B is dus niet gebonden aan dezelfde 3 maanden regel als MDMA en werkt inderdaad net truffels aan (/psilocine) als een agonist (het lichaam ziet 2C-B min of meer aan als serotonine).

Ik doe dit momenteel even snel uit mijn hoofd, er kunnen foutjes in zitten maar het geeft denk ik wel een aardige verklaring in grote lijnen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
2cb hecht zich inderdaad aan de 5ht2a en b receptoren, dit zijn receptoren voor serotonine. Ik dacht altijd dat mdma juist op de neurotransmitters werkte. Dus serotonine afgifte bevorderen en de heropname blokkeren. Dus blijft er veel serotonine in de synapsen wat het effect veroorzaakt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
benniesmitters zei:
2cb hecht zich inderdaad aan de 5ht2a en b receptoren, dit zijn receptoren voor serotonine. Ik dacht altijd dat mdma juist op de neurotransmitters werkte. Dus serotonine afgifte bevorderen en de heropname blokkeren. Dus blijft er veel serotonine in de synapsen wat het effect veroorzaakt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen?
Dat klopt, dat is ook wat Jmths zegt.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Jmths zei:
MDMA speelt in op heel veel verschillende serotonine receptorengroepen in waar 2C-B heel specifiek op een kleine receptorgroep inwerkt.

MDMA speelt voornamelijk in op de 5HT1 (A, B, C) receptor groepen in.
Maar het speelt ook op de 5HT2 (A, B, C) receptorgroepen in.
En als ik het goed heb speelt MDMA ook in op de 5HT3 receptorgroepen in.
Even uit mijn hoofd maar volgens mij klopt dit in ieder geval in grote lijnen.

MDMA doet dit door het activeren van al in het lichaam aanwezige serotonine.

2C-B werkt voornamelijk in op de 5HT2A receptor groep in en in mindere mate ook op de 5HT2B en 5HT2C receptorgroepen.

2C-B imiteert de werking van serotonine in het lichaam maar doet natuurlijk aanwezige serotonine in het lichaam niet vrij komen (en in het lichaam aanwezige serotonine wordt dus vervolgens ook niet afgebroken).

2C-B speelt dus voor een klein deel in op dezelfde receptoren als dat MDMA (5HT2A receptoren voornamelijk) doet maar 2C-B plakt zichzelf vast aan de receptoren voor signaaloverdracht waar MDMA in het lichaam aanwezige sertonine doet vrijkomen welke zich dan vervolgens aan de 5HT/serotonine receptoren binden.

2C-B is dus niet gebonden aan dezelfde 3 maanden regel als MDMA en werkt inderdaad net truffels aan (/psilocine) als een agonist (het lichaam ziet 2C-B min of meer aan als serotonine).

Ik doe dit momenteel even snel uit mijn hoofd, er kunnen foutjes in zitten maar het geeft denk ik wel een aardige verklaring in grote lijnen.

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg! De 2-CB was heel intens maar zeker geslaagd. Wellicht dat ik nog een trip report achterlaat.

Bovenaan