• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2CB trip gaat verkeerd

Mia Wallace

Newbie
Hi allen,

Hierbij wil ik de ervaring delen die ik gisteren heb gehad op een festival met 2cb. Ik ben een ervaren tripper en dit was voor mij de vijfde keer dat ik 2cb ging doen. Dit is me altijd goed bevallen, ook op festivals. Ik vind het een hele leuke drug, omdat het me een blije waas geeft en een roze bril. Ook blijf ik helder en vind ik het visuele heel erg leuk en ik kan de trip altijd goed sturen. Als ik 2cb (20 mg) neem combineer ik het alleen met een biertje of drie en verder met water of fris. Verder combineer ik het niet met andere drugs.

Nu heb ik een maand geleden een keertje 2cb thuis gedaan (dit was de 4e keer dat ik het deed). Het ging om een pil van 15 mg en ik heb hier toen heel heftig op gereageerd. Aangezien ik normaal hoger doseer en ik best wel wat kan hebben dacht ik dat het wellicht wat te weinig zou zijn om leuk te kunnen trippen, dus dat liep anders dan verwacht. Het sloeg die keer vrij snel in, al na 15 minuten (normaal duurt het bij mij een uur). Vervolgens waren de visuals heel sterk, voelde ik me vlak en afwezig en ging alles wat de groep deed aan me voorbij. Na een uur of 3/4 kwam ik wel weer op aarde, maar het was geen prettige ervaring, hoewel ik het ook niet echt een bad trip kan noemen volgens mij. De rest van de groep (zo'n 7 man) voelde de pil die we hadden genomen heel licht en hadden zelfs later nog bijgenomen, maar ze hadden er niet veel effect van ervaren. Verder had ik goed gegeten en geslapen. Ook zit ik goed in mijn vel, dus kon me even geen reden bedenken waarom dit zo hard insloeg bij mij. Enfin, ik vond het desalniettemin een interessante ervaring.

Gisteren ging ik naar een festival met een groep vrienden en iedereen ging aan de xtc. Omdat ik een beetje een haat/liefdeverhouding heb met het spul had ik bedacht om 2cb te doen. Ik hield me namelijk vast aan de drie super leuke ervaringen die ik had met eerdere 2cb pillen van 20mg die ik had gebruikt (van diezelfde stash had ik meegenomen). Mocht de pil in het ergste geval toch wat te heftig inslaan kon ik vast wel een plekje vinden om even ergens op een bankje even de trip over me heen te laten komen.

Mijn lichamelijke en mentale status gisteren: ik voelde me nog een klein beetje brak van drankjes de avond daarvoor, maar verder ging alles prima. Ook had ik goed gegeten. Na twee biertjes heb ik het pilletje van 20mg tot me genomen. Ik stond op de dansvloer en na een minuut of 10-15 na inname begint m'n zicht behoorlijk overprikkeld te raken en begin me vlak en afwezig te voelen. Dit was dus weer een heel andere ervaring in vergelijking tot de eerste drie keer waarbij de 2cb normaal pas na een uur begint te werken en alle kleuren mooi en intens worden. Ook heb ik het een beetje warm, voel me misselijk worden, duizelig en begint m'n zicht wat nauwer te worden door de heftige hallucinaties; ik ben me eigenlijk er niet meer van bewust waar ik nou naar zit te kijken en dansen lukt eigenlijk ook niet meer. Ineens tikt een vriend me aan die me groet en ik herken hem. Met moeite zeg ik dat ik 2cb op heb, maar dat ik, volgens mij, veel te hard sta te trippen. Hij heeft wat chocola op zak (mijn lieve vrienden zijn echt op alles voorbereid), maar ik krijg het nauwelijks nog naar m'n mond (ik moet me super concentreren om te handeling te verrichten). Vanaf dan zie en hoor ik eigenlijk niet meer zo goed wat er zich om me heen afspeelt. Ook begin ik het gevoel te krijgen dat ik out ga. Ik herinner me nog dat die vriend me bij de hand pakte en zegt 'Kom we gaan even zitten'.

Toen we eenmaal zaten had ik het gevoel dat het hele festival plat lag en wist vervolgens niet meer waar ik was (blijkbaar heb ik ook gevraagd 'waar ben ik?') en ik herkende ook niemand meer, omdat ik de prikkels niet meer opnam. Het enige wat ik nog dacht was dat m'n bovenkamer kapot was, maar wat daar de oorzaak van was wist ik niet en ik wist ook niet of dit altijd al zo was geweest. Ik kon me namelijk geen herinnering meer ophalen van een moment voor deze 'trip'. Ik had een gevoel alsof ik forever in een loep zat. Vervolgens ontstaat er een soort loep waarin ik maar blijf zeggen 'Wat is er aan de hand?'. Daarna herkende ik de stem van een vriend die zegt 'Kom we gaan naar huis' en vrienden hadden met een bewaker geregeld dat we er achteruit uit konden. Een vriend woont gelukkig tegenover het festival terrein, dus daar konden we heen. Twee vrienden hebben me vervolgens op de bank neergelegd en ik kan me weinig tot niks herinneren van de tocht ernaartoe. Ik vroeg op de bank nog steeds 'Wat is er aan de hand?' en vervolgens herkende ik het gezicht van een vriend die zegt dat er niks aan de hand is. Ook is er fruit wat ik met moeite probeer te eten. Na een uur of 2 op de bank zitten kan ik ook weer normale zinnen produceren (i.p.v. onsamenhangende woorden). Zo'n 4 uur nadat ik de pil heb genomen start te trip zoals ik hem ken als eerdere, goede trips; felle kleuren, alles beweegt een beetje en ik voel me blij.

Natuurlijk kun je je wel voorstellen dat ik behoorlijk boos op mezelf ben dat ik de 2cb heb genomen, omdat de 15 mg de vorige keer al zo zwaar viel. Dat voelt nu achteraf enorm onverantwoordelijk om te doen op een festival, maar toch snap ik niet wat er is misgegaan. Ik heb al drie hele leuke ervaringen gehad met precies dezelfde pil, onder andere uit dezelfde stash als deze. Ook heb ik nooit andere negatieve ervaringen gehad met andere drugs.

Daarbij kan ik geen vergelijkbare ervaringen of überhaupt negatieve ervaringen vinden met 2cb. Daarom vraag ik me af of er misschien iets in m'n drankje is gedaan. Als ik verder zo het internet afstruin lijkt m'n ervaring het dichtst in de buurt te komen van een uitgelokte psychotische episode door drugs. Alsnog heb ik verder nooit psychologische problemen gehad...

Waarschijnlijk zal ik er nooit achterkomen waar het precies is mis is gegaan, maar mocht iemand nog input hebben, please share! Ik blijf voorlopig even van de 2cb af.. :tongueout:

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je zoekt dan niet heel goed. Er zijn, ook op deze site, bad trips te vinden over 2cb.
Helaas is 2cb niet zo onschuldig als men denkt. Het kan erg verschillend “vallen” per keer.

Laatst bewerkt:

Mia Wallace

Newbie
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel wat verhalen gevonden over dat de 2cb verschillend kan vallen, ook met relatief lage doseringen die iets weg hadden van een bad trip. Verder heb ik nog geen ervaringen gelezen met geheugenverlies, het gevoel van out gaan en in een loep zitten.

Digitalism

Belezen gebruiker
Jammer dat je dit door hebt moeten maken. Persoonlijk geloof ik niet dat er iets in je drankje is gedaan. In mijn ogen kan dit prima door louter 2C-B i.c.m. wat brakheid en wellicht weinig slaap komen. Ik vind 20 mg (zeker in pilvorm) een stevige dosis voor op een festival. Zelf zou ik dat in ieder geval niet aandurven. Al is 2C-B wat dat betreft wel een lastige; de doseringen voor een fijne trip lijken per persoon heel erg te verschillen. Hoe dan ook, wellicht dat je door het abrupte en overweldigende gevoel in een soort paniekmodus terecht bent gekomen met jouw negatieve ervaring als gevolg. Al kan ik dat absoluut niet met zekerheid zeggen, want zelf heb ik zoiets nooit ervaren.

Succes met het verwerken!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Eens met bovenstaande, 2cb kan echt heel verschillend vallen. Ik denk omstandigheden en een dosis pech. Net zoals dat je alcohol verkeerd kan vallen en je een avond flink loopt te kotsen, kan dit gebeuren. Risico van 't vak.

Het klinkt overigens wel alsof je een heel nare ervaring hebt gehad, bleh. Lijkt me echt rot, dus goed bijkomen!

Mia Wallace

Newbie
Bedankt voor jullie reacties. De paniekmodus klinkt aannemelijk. Volgens mij trok m'n brein even aan de noodrem met alle gevolgen van dien. Goed om ook eens mee te maken. Aangezien ik er niks vervelends aan over heb gehouden voel ik me er niet rot door. Ik vond het vooral genant en ik voel me schuldig naar m'n vrienden toe. Hopelijk kan ik hun vertrouwen een beetje terugwinnen.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt inderdaad als een nare ervaring, overprikkeld door een voor jou te hoge dosis 2C-B in combi met een drukke omgeving. Ondanks dat het een mild psychedelicum is zijn er op internet best veel reports te vinden over nare ervaringen op 2C-B. Vanwege die relatieve mildheid wordt het regelmatig in party settings gebruikt door mensen die hun ervaring ermee/of reactie erop onderschatten. Dan kan het toch rauw op je dak vallen.

Ik snap overigens niet waarom je vrienden je chocola gaven? Ik ben alleen bekend met de fabel (!) dat chocola trips versterkt. Dus niet verzwakt. Nou ja, uiteindelijk is het beide onzin, dus dat ze je chocola gaven maakte voor je trip niet uit, maar de logica ontging me even. :tongueout:

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien chocola omdat er suiker in zit en mensen denken dat dat kan helpen?

Wat een heftige ervaring inderdaad! Ik weet niet of het je geruststelt, hopelijk wel, maar ik herken je ervaring wel een beetje. Iets minder heftig, maar ik had dan ook maar 11 mg op (wel verkocht als 18 of 20, uiteraard :wink:) Ik denk dus echt niet dat er iets in je drankje is gedaan, en ook niet dat je het zo heftig moet opvatten als een psychotische ervaring of episode. Als je het mij vraagt was dit... gewoon 2CB op een festival. Dat valt voor iedereen anders, zowel de setting als deze specifieke drug. Er zijn wel meer mensen waarbij 2CB heftiger uitpakt dan vooraf gedacht (zoals bij mij, haha). Bij mij gingen de twee anderen er prima op, maar ik vond het wel echt too much, hoewel ik er uiteindelijk achteraf best om kon lachen - het was gewoon onhandig op dat moment. Het hele landschap en mijn omgeving was vrijwel onherkenbaar, waardoor ik me ook wat verloren voelde. Alles was heuvelachtig en glooiend, ik had het idee dat ik op een golvende boot zat waardoor bewegen moeilijk was. Vrienden waren gewoon aan het eten met hun 2CB op, ik snapte het concept van eten amper meer. Ik kon alleen nog maar wat brabbelen in plaats van volledige zinnen praten, mijn gedachten kreeg ik niet onder woorden, en ik heb echt een groot deel van de trip maar wat wazig op het gras gezeten.

Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs). Daarbij zie ik vaak dat mensen aannemen dat de dosis van hun pilletje ook daadwerkelijk bijv. 18-22mg is zoals de dealer ze ongetwijfeld heeft gezegd, en ze niet testen. Dan krijg je van die verhalen op internet van mensen die allemaal 20 of zelfs 40 mg doen hun eerste keer (want 1 of 2 pillen). Als je dan weet dat de gemiddelde 2CB pill volgens het testcentrum toch echt maar 11 of 12 mg heeft, snap je ook hoe dat andere mensen weer op het verkeerde been zet (mensen die misschien wel daadwerkelijk hun pil getest hebben en er dan vervolgens 2 of 4 denken te moeten gebruiken voor zo'n 'gelezen op het internet' dosis). Denk wel dat mensen soms wat nauwkeuriger zouden kunnen zijn wat dat betreft.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs).

Uiteraard is het persoonlijk, en ik snap je punt, want 2C-B kan zeker voor mensen zonder ervaring met psychedelica (maar ook voor mensen mét ervaring) een intense ervaring zijn.

Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.

• Like
Waarderingen: Eik

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Oja, dat is natuurlijk wel weer een goeie redenatie, zo had ik hem nog niet bekeken!

Digitalism

Belezen gebruiker
Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.

Ik ben ook wel benieuwd of met name je LSD-zegels dan getest waren, want normaal zou 100 ug LSD toch wel intenser moeten zijn dan 20 mg 2C-B, tenzij jij er inderdaad anders op reageert.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel wat verhalen gevonden over dat de 2cb verschillend kan vallen, ook met relatief lage doseringen die iets weg hadden van een bad trip. Verder heb ik nog geen ervaringen gelezen met geheugenverlies, het gevoel van out gaan en in een loep zitten.

Ik heb het 1x geprobeerdt en doe het never nooit meer! Lees mijn bad 2-CB trip anders bij mijn posts.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat een rotervaring. Misschien maar niet meer op een festival doen. Zelf recent ook gedaan en het kon me niet warm of koud krijgen. Waarom het voor jou nou zo is uitgepakt is gissen inderdaad. Erg vreemd.

Loving het Pulp Fiction alter ego by the way, welkom op het forum!

Fool

Badass junkie
Dit hoor je wel eens vaker bij alle verschillende soorten psychedelica, een maat(ook een ervaren trippen) van mij heeft het ook eens op LSD gehad. En ik weet zeker dat zijn symptomen geen normale bad-trip was.

Naar mijn idee lijkt het meestal samen te hangen met gestreste periodes, of als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik heb het zelf toch drugs-geinduceerde psychotische ervaring gedoopt. :tongueout:

Wellicht is het verstandig om andere psychedelica ook even te laten liggen, en wellicht eens te kijken of je inderdaad gestrest bent (geweest). :wink:

Digitalism

Belezen gebruiker
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?
Yes, dat bedoel ik. LSD (en bijvoorbeeld 2C-I) kan ik veel beter sturen en voelt veel fijner aan. 2C-B is in mijn ogen veel chaotischer en meer onvoorspelbaar.

M’n 2C-B is overigens niet getest. Heb in een ver verleden ooit een gram gekocht samen met twee vrienden en daar teer ik nog steeds op omdat ik het maar weinig gebruik. Zegels laten testen is een lastige (weinig kans op slagen) en derhalve kies ik daar ook niet voor. Echter heb ik inmiddels al heel wat verschillende zegels van verschillende mensen geprobeerd, dus ik durf wel te beweren dat ik weet hoe ca. 100 ug aanvoelt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Interessant hoor @Digitalism. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen kunnen reageren op een drug en hoe verschillend bepaalde ervaringen overkomen op mensen. Ik had echt nooit gedacht dat iemand 20 mg 2-CB heftiger zou kunnen vinden dan 100ug LSD maar het is duidelijk dat dat voor jou wel zo is en een extra reden om ook 2-CB niet te onderschatten als je er nog geen eigen ervaring mee hebt.

Mia Wallace

Newbie
Wat een rotervaring. Misschien maar niet meer op een festival doen. Zelf recent ook gedaan en het kon me niet warm of koud krijgen. Waarom het voor jou nou zo is uitgepakt is gissen inderdaad. Erg vreemd.

Loving het Pulp Fiction alter ego by the way, welkom op het forum!

Haha, many thanks! :) Bedankt voor de input!

Dit hoor je wel eens vaker bij alle verschillende soorten psychedelica, een maat(ook een ervaren trippen) van mij heeft het ook eens op LSD gehad. En ik weet zeker dat zijn symptomen geen normale bad-trip was.

Naar mijn idee lijkt het meestal samen te hangen met gestreste periodes, of als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik heb het zelf toch drugs-geinduceerde psychotische ervaring gedoopt. :tongueout:

Wellicht is het verstandig om andere psychedelica ook even te laten liggen, en wellicht eens te kijken of je inderdaad gestrest bent (geweest). :wink:

Bedankt voor je reactie. De symptomen heb ik inderdaad ook niet zozeer ervaren als bad trip. Volgens mij zit ik prima in m'n vel, maar ik zit wel in een transitie periode van werk en verhuizing. Wellicht dat dat het een en ander triggert onbewust.

Nou ben ik enorm eigenwijs en heb ik afgelopen vrijdag opnieuw 13mg 2cb gedaan op de bank met een vriend bij mij thuis. Normaliter gebruik ik niet zo vaak achter elkaar, maar die vriend had er wel zin in en ik wilde eigenlijk m'n vertrouwen weer terugkrijgen in de 2cb, dus dacht zolang ik 'm laag doseer en geen alcohol erbij drink zal het vast goed gaan. Ik vind trippen ook ontzettend leuk en aangezien ik thuis was kon ik er zonder angst de trip lekker over me heen laten komen.

Helaas heeft de 13mg 2cb het tegendeel bewezen :tongueout: Die vriend tripte heel licht en nam zelfs nog een extra 13mg erbij. Hij moest er wat van lachen en zag printjes bewegen. Ik was een half uur na inname weer compleet de weg kwijt. Het hele concept van ruimte (waar ik was), tijd en drugs (wat is dat?) was weg en ik zag veeel te veel regenbogen (zo zag dat er ongeveer uit: ).

Het was zo visueel dat ik er hoofdpijn van kreeg en ik had opnieuw het gevoel dat iets in m'n bovenkamer stuk was. Daarbij had ik geen idee wie die vriend was die op de bank zat. Een gesprek voeren lukte na een uur of 4/5 wel weer aardig, maar ik voelde me vlak en leeg. Ik heb geprobeerd om met suiker (cola en snoep) de trip wat te minderen, maar niks leek echt te helpen. Daarna heb ik het wel goed geslapen, maar ik heb zondag nog steeds regenbogen zien dansen en voel me pas sinds gister weer een beetje geland.

Wederom was het weer een interessante ervaring. Het heeft me nu doen besluiten dat ik geen 2cb meer ga gebruiken. Daar baal ik deels van, want ik had aan het begin van dit jaar 2cb gedoopt als m'n favoriete drug.
Aan de andere kant ben ik ook wel blij om te zien wat het met me doet. Binnenkort had ik namelijk met een vriend een LSD sessie (waar ik tevens echt al een jaar naar uit kijk, het moment is eindelijk daar) thuis gepland (mijn eerste keer). Ik twijfel nog, omdat ik weet dat LSD weer een ander middel is, maar terugkijkend naar m'n laatste 2cb avonturen weet ik niet of het verstandig is. Aan de andere kant is m'n nieuwsgierigheid veel te groot en vraag ik me af hoe ik zal reageren op een lage dosering. Waarschijnlijk kan ik hierin beter m'n geweten volgen en de sessie verplaatsen, ipv de grens opzoeken als proefkonijn.

Fool

Badass junkie
Binnenkort had ik namelijk met een vriend een LSD sessie (waar ik tevens echt al een jaar naar uit kijk, het moment is eindelijk daar) thuis gepland (mijn eerste keer). Ik twijfel nog, omdat ik weet dat LSD weer een ander middel is, maar terugkijkend naar m'n laatste 2cb avonturen weet ik niet of het verstandig is. Aan de andere kant is m'n nieuwsgierigheid veel te groot en vraag ik me af hoe ik zal reageren op een lage dosering. Waarschijnlijk kan ik hierin beter m'n geweten volgen en de sessie verplaatsen, ipv de grens opzoeken als proefkonijn.
Die kan je inderdaad beter verplaatsen, waarschijnlijk wordt je minstens net zo wazig van de lsd.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Interessant hoor @Digitalism. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen kunnen reageren op een drug en hoe verschillend bepaalde ervaringen overkomen op mensen. Ik had echt nooit gedacht dat iemand 20 mg 2-CB heftiger zou kunnen vinden dan 100ug LSD maar het is duidelijk dat dat voor jou wel zo is en een extra reden om ook 2-CB niet te onderschatten als je er nog geen eigen ervaring mee hebt.
Nu ik dit zo allemaal lees wil ik er ook een interessante ingooien: ik vind 2C-B mentaal heftiger dan truffels. En oh mijn god ik weet hoe heftig truffels kunnen zijn. Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is naar hoe je denkt op bepaalde psychedelica. Ik vind LSD en 2CB soms best verwarender en paniekiger. Maar goed, misschien ben ik te “onervaren” om dit goed te kunnen zeggen, maar toch is het naar mijn gevoel zo.

Edit: bedenk me nu wel dat ik op LSD en 2CB wel een aantal gram wiet heb opgerookt, dit maakt het volgens velen een stuk mentaler. Ik kan alleen heel goed wiet handelen ofzo, ben nog nooit bad gegaan en heb wel duizende, misschien wel tienduizenden joints gerookt..

Op truffels heb ik wel een aantal poffen genomen (dit versterkte mijn euforie x200) maar verder niet in staat geweest te draaien want ik zat in een soort rare alien wereld waar ik niet meer echt kon zien omdat ik zo verblint was door allee kleuren en hallucinaies en ogen. Toch makkelijker mentaal, voelde me vooral extreem slim.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Edit: bedenk me nu wel dat ik op LSD en 2CB wel een aantal gram wiet heb opgerookt, dit maakt het volgens velen een stuk mentaler. Ik kan alleen heel goed wiet handelen ofzo, ben nog nooit bad gegaan en heb wel duizende, misschien wel tienduizenden joints gerookt..
Het roken van cannabis kan de effecten wel echt significant versterken. Volgens mij is de gangbare mening onder psychedelicaliefhebbers toch wel dat bij normale doseringen 2-CB door de meesten als milder wordt ervaren dan LSD en Psilocybine. Uiteraard zijn er mensen bij wie dat anders valt.

Ik herken dit heel erg goed.

Ik ben een tijd geleden in de Shelter geweest in Amsterdam. Had daarvoor al meerdere malen 2CB gebruikt, maar dan thuis op de bank. 1x extreem veel in combinatie met alcohol. Heftige space maar goed te doen.

In de club was het heel anders. Ik wist net als ik hierboven lees écht niet meer waar ik was. Je vraagt je af of mensen wel echt zijn en alle impuslven zijn heel heftig. De truc is om rustig te blijven en jezelf constant blijven bedenken dat je 2cb op hebt. Soms lastig, maar het is dan ff niet anders.

Later nog een keer gedaan en er toen achter gekomen dat het echt niet mijn ding is. Je komt in de beleving dat iedereen 2cb op hebt (dat denk je op dat moment). het lijkt 1 grote 2cb wereld. Kan met vlagen prettig zijn, maar het andere moment ga je weer ietsje te hard en dan begin je weer aan dingen te twijfelen.

Als je het te heftig vond, raad ik lekker truffels op paddo's aan. Heb een kweeksetje gekocht online en die zijn nu bijna klaar, helemaal mooi!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oja,

Welke 2cb kennen jullie eigenlijk? Iemand ervaring met gele mickey mouse? Welke zijn vergelijkbaar en goed te krijgen?

Hoi. Speculatie over een bepaald type pillen is niet toegestaan op het forum, aangezien ‘gele Mickey Mouse’ niets zegt. De kwaliteit kan ook bij een zelfde uiterlijk per batch verschillen. Hier kunnen (mogen) mensen dus geen antwoord op geven. Het is daarnaast ook niet zo netjes om dit in andermans topic te doen.

Neem de forumregels eens goed door, want het zou jammer zijn als je door slecht lezen de volgende keer een ban te pakken hebt.

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Ik vind 2cb ook meer iets om in een veilige omgeving te doen en zeker bij de come-up daarna is uitgaan prima te doen. Het is ook maar net wat je gewend bent en hoe je erover nadenkt. Ik ga zelf op 20-25mg wel good met uitgaan

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Grappig dat ik dit nu lees want ook ik dacht eigenlijk dat 2c-b wel echt 1 van de makkelijkere psychedelica is. Maar sommige vinden lsd zelfs makkelijker lees ik nu. Verbaasd me toch wel enigszins..
Ik heb afgelopen zaterdag 2c-b gehad en ondanks ik toch nog wel in een wat stressvolle periode zit heb ik het voor geen 1 moment moeilijk gehad ofzo. Dit zou ik bij psilo's zeker wel hebben in deze periode van mijn leven.
Morgen breng ik een pilletje naar de test service want heb van deze batch nog aardig wat liggen en iedereen vind deze mega zwaar. Ben erg benieuwd.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Grappig dat ik dit nu lees want ook ik dacht eigenlijk dat 2c-b wel echt 1 van de makkelijkere psychedelica is. Maar sommige vinden lsd zelfs makkelijker lees ik nu. Verbaasd me toch wel enigszins..
Ik heb afgelopen zaterdag 2c-b gehad en ondanks ik toch nog wel in een wat stressvolle periode zit heb ik het voor geen 1 moment moeilijk gehad ofzo. Dit zou ik bij psilo's zeker wel hebben in deze periode van mijn leven.
Morgen breng ik een pilletje naar de test service want heb van deze batch nog aardig wat liggen en iedereen vind deze mega zwaar. Ben erg benieuwd.

Ik ben nog steeds geneigd om te twijfelen aan de sterkte van de zegels van degenen die beweren dat hun 2C-B ‘zwaarder’ is dan hun LSD. Ik vind het erg moeilijk om dat te geloven.

Benieuwd naar je uitslag! Zelf heb ik nog nooit 2C-B pillen gehad die getest werden op meer dan 12 mg.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik ben nog steeds geneigd om te twijfelen aan de sterkte van de zegels van degenen die beweren dat hun 2C-B ‘zwaarder’ is dan hun LSD. Ik vind het erg moeilijk om dat te geloven.

Benieuwd naar je uitslag! Zelf heb ik nog nooit 2C-B pillen gehad die getest werden op meer dan 12 mg.
Ik twijfel of het überhaupt te zeggen valt of een psychedelica zwaarder is dan een ander. Ze verschillen gewoon en sommige hebben een voorkeur aan een bepaalde psychedelica. Ik vind de truffelachtige substanties ( psilo's ) het leukst qua headspace. Erg vriendelijk en voel me altijd erg slim, ben onder de indruk van hoe ver iemands gedachten wel niet kunnen komen. Vind 2C-B erg random en LSD erg geforceerd en minder stuurbaar. 2C-B is "grappiger" en truffels "slimmer" ofzo. Ik ben ook geneigd te zeggen dat sommige mensen beter in een bepaalde headspace kunnen functioneren dan in een andere, los van of deze algemeen als "makkelijker" word gezien.

Iedereen reageert anders, er zijn vast zelfs mensen die LSA het leukst vinden (kan ik me niet voorstellen haha :P). Verder is het natuurlijk altijd moeilijk om de dosis LSD te bepalen inderdaad, en het zou best kunnen dat die van mij underdosed was. Volgens de dealer was het 250 ug per zegel en ik had een halve en tripte best hard. Een andere vriend had die dag de helft van wat ik had genomen en had ook visuals (dus denk dat het niet veeeel minder kan zijn dan 125ug).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik twijfel of het überhaupt te zeggen valt of een psychedelica zwaarder is dan een ander. Ze verschillen gewoon en sommige hebben een voorkeur aan een bepaalde psychedelica. Ik vind de truffelachtige substanties ( psilo's ) het leukst qua headspace. Erg vriendelijk en voel me altijd erg slim, ben onder de indruk van hoe ver iemands gedachten wel niet kunnen komen. Vind 2C-B erg random en LSD erg geforceerd en minder stuurbaar. 2C-B is "grappiger" en truffels "slimmer" ofzo. Ik ben ook geneigd te zeggen dat sommige mensen beter in een bepaalde headspace kunnen functioneren dan in een andere, los van of deze algemeen als "makkelijker" word gezien.

Iedereen reageert anders, er zijn vast zelfs mensen die LSA het leukst vinden (kan ik me niet voorstellen haha :P). Verder is het natuurlijk altijd moeilijk om de dosis LSD te bepalen inderdaad, en het zou best kunnen dat die van mij underdosed was. Volgens de dealer was het 250 ug per zegel en ik had een halve en tripte best hard. Een andere vriend had die dag de helft van wat ik had genomen en had ook visuals (dus denk dat het niet veeeel minder kan zijn dan 125ug).

Ben ik opzich met je eens hoor. Maar het is ook niet voor niets dat 2C-B gewoon over het algemeen wel bekend staat als een psychedelicum dat als minder heftig/sterk/intens ervaren wordt. Je kunt daar m.i. dus wel globaal iets over zeggen op basis van de ervaringen van heel veel mensen samen, een gemiddelde. Wat een individu ervaart, daar kan ik uiteindelijk niet echt over oordelen, maar aangezien LSD niet gekwantificeerd wordt doen dat soort posts bij mij altijd wel wat twijfels rijzen over de ‘referentie’ die zo iemand gebruikt m.b.t. LSD.

Persoonlijk vind ik het verschil tussen een hoge dosis LSD en een hoge dosis 2C-B zo immens groot dat ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn die 2C-B sterker of minder stuurbaar vinden.

Overigens geeft LSD bij mij al visuals op veel lagere dosis dan 125 ug. Ik heb zelfs op microdoseringen (+/- 12 mg) visuele verstoringen meegemaakt, bijvoorbeeld lichte bewegingen van gordijnen en milde patronen op de grond. Het is gewoon een ontzettend potent middel.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ben ik opzich met je eens hoor. Maar het is ook niet voor niets dat 2C-B gewoon over het algemeen wel bekend staat als een psychedelicum dat als minder heftig/sterk/intens ervaren wordt. Je kunt daar m.i. dus wel globaal iets over zeggen op basis van de ervaringen van heel veel mensen samen, een gemiddelde. Wat een individu ervaart, daar kan ik uiteindelijk niet echt over oordelen, maar aangezien LSD niet gekwantificeerd wordt doen dat soort posts bij mij altijd wel wat twijfels rijzen over de ‘referentie’ die zo iemand gebruikt m.b.t. LSD.

Persoonlijk vind ik het verschil tussen een hoge dosis LSD en een hoge dosis 2C-B zo immens groot dat ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn die 2C-B sterker of minder stuurbaar vinden.

Overigens geeft LSD bij mij al visuals op veel lagere dosis dan 125 ug. Ik heb zelfs op microdoseringen (+/- 12 mg) visuele verstoringen meegemaakt, bijvoorbeeld lichte bewegingen van gordijnen en milde patronen op de grond. Het is gewoon een ontzettend potent middel.
LSD is echt extreem potent ja, zeg dat wel. Ik heb eigenlijk al maanden altijd visuele verstoringen. Als ik meer dan 4 dagen geen wiet rook gaat dit wel weg, maar ik heb ook nu in de les visuals op mijn docent zijn gezicht. Zonder mentaal gedeelte, gelukkig :P.

Verder ben ik het met je eens dat het gemiddeld minder heftig word ervaren, maar denk ik ook dat je juist bij psychedelica niet echt van een gemiddelde uit kan gaan (want als je dat doet kan je het flink onderschatten). Gewoon overal voorzichtig mee beginnen, en niet denken oh het is minder moeilijk dus ik neem een veel hogere dosis. (maar dit weet jij natuurlijk gewoon dus waarom stuur ik dit haha). LSD is zeker minder stuurbaar voor mij trouwens, en toch wist ik me laatst na een minuut bad gaan door zelf de situatie te veranderen weer goed te gaan. Hierover was ik best verbaast dat ik dat toch zelf in de hand had.

Bovenaan