2e keer mdma gebruik

Sarahhh

Newbie
Hi ik heb een vraagje..
Afgelopen september 2017 heb ik voor het eerst in mijn leven drugs gebruikt (mdma poeder) ondanks dat ik altijd bang was en dacht dat ik 1 van de 100 zou zijn waarbij het fout zou gaan is het mij erg goed bevallen en was het een geweldige ervaring!

Komend weekend staat er weer een feestje op de planning, nu wil ik gewoon hetzelfde gebruiken als mijn 1e keer aangezien ik weet dat dit goed ging en nog even wil wachten met andere dingen.

Alleen nu komt het: onlangs heb ik veel klachten gehad, waardoor ik het gevoel had van te kort aan ademhaling en hartkloppingen. De huisarts heeft gezegd dat het hyperventilatie is, dit kan komen door stress of oververmoeidheid. Echter heb ik zelf niet door dat ik stress heb maar goed. Onlangs ook een hart filmpje laten maken maar er was niks te zien op een paar pieken na. Om mij wat rust te geven als ik hier last van krijg heb ik nu propranolol (beta blokker) heeft een van jullie ervaring of deze combinatie oké is?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hi ik heb een vraagje..
Afgelopen september 2017 heb ik voor het eerst in mijn leven drugs gebruikt (mdma poeder) ondanks dat ik altijd bang was en dacht dat ik 1 van de 100 zou zijn waarbij het fout zou gaan is het mij erg goed bevallen en was het een geweldige ervaring!

Komend weekend staat er weer een feestje op de planning, nu wil ik gewoon hetzelfde gebruiken als mijn 1e keer aangezien ik weet dat dit goed ging en nog even wil wachten met andere dingen.

Alleen nu komt het: onlangs heb ik veel klachten gehad, waardoor ik het gevoel had van te kort aan ademhaling en hartkloppingen. De huisarts heeft gezegd dat het hyperventilatie is, dit kan komen door stress of oververmoeidheid. Echter heb ik zelf niet door dat ik stress heb maar goed. Onlangs ook een hart filmpje laten maken maar er was niks te zien op een paar pieken na. Om mij wat rust te geven als ik hier last van krijg heb ik nu propranolol (beta blokker) heeft een van jullie ervaring of deze combinatie oké is?

Deze combinatie is absoluut niet oké samen. En tussen MDMA/XTC hoort 3 maanden pauze te zitten om je lichaam te laten herstellen (En je dus ook geen beta blokker meer nodig hebt) want wekelijks gebruik zorgt er voor het geweldige gevoel weggaat. En ook niet zomaar terug komt als je het bijvoorbeeld 1 maand elk weekend MDMA poeder of in pilvorm (XTC)gebruikt.

Ik zou 3 maanden pauze ertussen houden , al helemaal nu je sinds je eerste keer medisch gezien er zelfs wat met je hart erop uit na de eerste keer gebruik.

Denk dat je het niet hebt gewogen hoeveel mdma je hebt genomen op dat feest?
Weet je gewicht niet maar vaak is 140mg al ruim voldoende als je poeder goede kwaliteit had.

Advies van mij zou zijn eet gezond regelmatige (bed)tijden en na ongeveer 3 maanden weer.

Als mijn hart en ademhalingsproblemen door mdma komen zou ik niet weten of ik het nog zou nemen. Zo geweldig is het toch niet om leven ervoor op spel te zetten?
Beterschap !

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Deze combinatie is absoluut niet oké samen. En tussen MDMA/XTC hoort 3 maanden pauze te zitten om je lichaam te laten herstellen (En je dus ook geen beta blokker meer nodig hebt) want wekelijks gebruik zorgt er voor het geweldige gevoel weggaat. En ook niet zomaar terug komt als je het bijvoorbeeld 1 maand elk weekend MDMA poeder of in pilvorm (XTC)gebruikt.

Ik zou 3 maanden pauze ertussen houden , al helemaal nu je sinds je eerste keer medisch gezien er zelfs wat met je hart erop uit na de eerste keer gebruik.

Denk dat je het niet hebt gewogen hoeveel mdma je hebt genomen op dat feest?
Weet je gewicht niet maar vaak is 140mg al ruim voldoende als je poeder goede kwaliteit had.

Advies van mij zou zijn eet gezond regelmatige (bed)tijden en na ongeveer 3 maanden weer.

Als mijn hart en ademhalingsproblemen door mdma komen zou ik niet weten of ik het nog zou nemen. Zo geweldig is het toch niet om leven ervoor op spel te zetten?
Beterschap !

Ik snap je reactie niet helemaal, TS zegt toch helemaal niet dat ze wekelijks of maandelijks wil gaan gebruiken? September 2017 is meer dan drie maanden geleden, dus in dat opzicht prima, lijkt me.

Ik lees ook nergens dat TS hart- en ademhalingsproblemen heeft door MDMA? Voor zover ik kan lezen zijn er geen lichamelijke abnormaliteiten maar enkel psychosomatische klachten geconstateerd (door stress), en heeft TS daar om haar wat gerust te stellen een bètablokker voor gekregen. Voor zover ik uit dit verhaal kan halen is er niet iets heel ernstigs aan de hand. Ik denk wel dat TS bij zichzelf moet nagaan of ze wel MDMA wil gaan nemen als er al hyperventilatieklachten spelen.

@Sarahhh: of propranolol en MDMA samen acuut gevaarlijk zijn weet ik niet, maar aangezien ze tegengestelde effecten hebben (MDMA stimuleert je zenuwstelsel en propranolol dempt de boel) lijkt de combinatie me onvoorspelbaar en zou ik me er niet aan wagen. In jouw geval kun je de propranolol in principe volgens mij gewoon een dag overslaan als je MDMA gaat gebruiken. Het heeft niet zo’n lange halfwaardetijd. Ik ben geen arts, dus als je echt zeker wil zijn zou je het daar even moeten voorleggen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik had op het vorige feest niet eens veel bij namelijk 0,5g en had hier ongeveer nog 1/3 van over, heb heel voorzichtig gedaan haha :)

2/3e van een halve gram is ongeveer 300/330mg mdma. Dat is een dosering die geschikt is voor iemand die 200kg weegt. 300/330mg is een heboorlijk hoge dosering hoor en niet heel rustig aan. Zeker niet voor je eerste x.
Het beste neem je 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dus stel je weegt 70kg, dan is het 70x1,5=105mg. Dan zou 105mg de maximale dosering zijn . Voor de hele dag dus.
Dit is vooral om de eventuele hersenschade en negatieve bijwerkingen te beperken. Nog een nadeel van hoog doseren, zeker als je er gelijk al mee begint, is dat je “went” aan die dosering en dan een normale dosering niks vind en vaker meer zal nemen. Ook is de kans dan groter dat je minder lang het echte love gevoel houd.
Je houd je wel keurig aan de 3 maanden + regeling. Dat is goed!
Lees dit anders eens door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Sarahhh

Newbie
Eens met @De Dunne , je definitie van wat weinig is en voorzichtig klopt niet helemaal nee. 300/330mg is gewoon veel

Hmm ik heb er niet zoveel verstand van blijkt maar weer, het is dat ik met mensen was die er wel verstand van hebben natuurlijk. Anyway heb ik 3x een pinkje gepakt om het anderhalfuur de 4e x iets meer en toen voelde ik pas iets, daarna niks meer bijgepakt omdat het al laat was en ik het goed vond zo

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Sarahhh

je spreekt jezelf een beetje tegen. eerst was het je erg goed bevallen en was het een geweldige ervaring. en nu ineens voelde je de eerste 4 enhalf uur niks en pas bij de laatste lik een beetje?

Sarahhh

Newbie
@Sarahhh

je spreekt jezelf een beetje tegen. eerst was het je erg goed bevallen en was het een geweldige ervaring. en nu ineens voelde je de eerste 4 enhalf uur niks en pas bij de laatste lik een beetje?

Ja het was me zeer goed bevallen, alleen het duurde lang voordat ik het ‘wow effect’ voelde ja maar dat komt omdat ik de eerste likjes weinig had genomen zeiden vrienden van mij. Maar op dat moment vond ik het prima en vond ik het wachten waard snap je?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het geval met vrienden is vaak (niet altijd dus) dat zij zelf ook niet goed hebben ingelezen voor gebruik. Zij hebben hun info ook vaak via via en van horen zeggen en nemen dan aan dat het juist is.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om VOOR je gaat gebruiken zelf info in te winnen. Er gaan zoveel zogenaamde adviezen rond die helemaal niet kloppen. Maak jezelf wijzer en lees je goed in. Dan kun je ook je vrienden eventueel advieseren met de juiste info. :wink:

Bovenaan