• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3,4-CTMP, functionele stim

Dag allemaal,

Mijn vendor heeft 3,4-CTMP in stock. Ik had me goed ingelezen over dit stofje en besloten een bestelling te plaatsen. Afgelopen vrijdag kwam het binnen.

Als je informatie opzoekt over 3,4 CTMP is er niet zo heel veel over te vinden. De informatie die er is, is veelal in het engels. Dat is voor mij geen enkel probleem, ik wil alleen maar zeggen dat er blijkbaar in Nederland niet zo heel veel mee is getest. Opvallend is dat het hier gaat om een heel potent stofje. Doseringen boven de 10 mg worden al als ongewenst bevonden. Hogere doseringen zouden zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Ideale doseringen zouden onder 5 mg liggen, zo tussen 2 en 4 mg.

Ik verwacht met dit report geen award van de maand binnen te slepen want het is een alles behalve spannend stofje. Ik maak op mijn werk soms lange dagen met veel vergaderingen en andere onzin. Gedurende zo'n dag lopen de batterijen bij mij dan gewoon langzaam leeg. Om die redenen wekte dit stofje mijn nieuwsgierigheid.

Afwegen is dus wel een probleem. Ik heb een 0.01 weegschaal en schiet hier eigenlijk tekort. Ik heb het gelige, korrelige poeder afgewogen tot ik net geen 0,01 zag staan. In feite lagen er slechts een paar korreltjes. Hier heb ik de helft van ge-eyeballed min nog een korreltje. Het is niet ideaal, maar op deze manier blijf ik wel absoluut aan de veilige kant. Ik heb de korreltjes in een capsule gedaan en gedropt met slokje water.

09.30 inname

..
..
..
De come up is heel geleidelijk. Op gegeven moment heb ik de tijd niet meer bijgehouden. Ik merkte een lichte moodlift en op een gegeven moment vond ik van mezelf dat ik wel veel aan het praten was. Ik voelde een lichte spanning bijna lichte tintelingen rond mijn kaak. Vooral aan het einde van de dag kreeg ik een duidelijke warm gevoel links aan de binnenkant van mijn hoofd. Als dat de voortekenen zijn van neurotoxische ontwikkelingen dan zou ik dat graag willen horen, dan stop ik er meteen mee.

Rond een uur of 22.00 ging ik me afvragen of ik wel in slaap ging vallen. Ik ging op de bank liggen en keek een Zweedse detective. Als ik mijn best deed kon ik er een gaapje uitpersen. Ik voelde wel dat mijn ogen wat moe gingen aanvoelen, maar ik denk dat ik makkelijk wakker zou kunnen blijven. Voor de zekerheid nam ik twee etizolammetjes en werd ik de volgende ochtend wakker rond een uur of negen. Zes uurtjes slaap. Voor de rest voelde ik me prima.

Opvallend is dat ik de hele dag geen gaapje heb gelaten. Mijn ogen zagen er prima uit. Overdag een iets verminderde eetlust, maar in de avond flinke trek. Voor degenen die opzoek zijn naar een rush gevoel, moeten dit stofje links laten liggen. Redose lijkt me absoluut uit den boze. Ikzelf heb laatste tijd last van netelroos (urticaria). Ik ben hier mee naar de dokter geweest en dit schijnt een aandoening te zijn die komt en gaat bij een groot gedeelte van de bevolking. De oorzaken hiervan zijn vaak onduidelijk. Opvallend was wel dat deze netelroos op kwam zetten. Ik denk dat het door temperatuursverhoging komt.

Doordat het naar mijn mening een hele functionele stim is en er niks bekend is over langere termijn gebruik, moet ik hier wel voorzichtig mee zijn. De warmte in mijn hoofd is iets wat ik in de gaten ga houden. Ik ga het zeker nog een keer gebruiken. Drie iniminie korreltjes lijkt me meer dan genoeg om een hele lange dag functioneel door te komen.

Vragen en/of opmerkingen, laat me weten

groet

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt interessant! Ik heb deze ook al bij een van mijn vendors voorbij zien komen. Wat me opvalt uit jouw report is dat het extreem lang duurt. Dit lijkt mij persoonlijk voor functionele doeleinden niet echt heel handig, zeker als je dan standaard een benzo erbij nodig hebt om nog te kunnen slapen.

Geen idee of de warmte in je hoofd die je beschrijft neurotoxische kenmerken zijn eigenlijk. Ik heb zelf met stimulerende middelen wel vaker een aangename warmte over mijn hoofd, maar niet echt in mijn hoofd.

Verder zou ik toch nog eens goed nadenken over het doseren. Stoffen die onder de 10mg actief zijn, zijn simpelweg niet betrouwbaar af te wegen met een weegschaal nauwkeurig op 0.01. Zelfs niet met een die nauwkeurig is op 0.001. Dit zit hem in het feit dat er altijd afwijkingen op zitten en die zijn bij zulke kleine hoeveelheden al snel relatief erg groot. Ik raad je aan deze discussie op Bluelight eens door te lezen: http://www.bluelight.org/vb/threads/286 ... ent-thread
Kort gezegd komt het er op neer dat je bijvoorbeeld 100mg oplost in een water/alcohol vloeistof en dan met een spuitje een vrij exacte dosering kunt afmeten.

Fool

Badass junkie
Wil je wel waarschuwen dat dergelijke weegschalen zelden nauwkeurig zijn onder enkele tientallen milligrammen, beter schaf je een 0.001 weegschaal aan(waarvan je bij de meeste ook niet onder de 20 milligram iets af moet willen wegen) of ga je bezig met "liquid measurement" (of beter nog: beiden). :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja de verschillen zijn inderdaad te snel zichtbaar met zulke kleine weegschalen. Ik heb een 0.001 weegschaal, maar als ik die gebruik moet ik zelfs mijn vrienden vragen de voeten van tafel te halen anders komt ie niet stil te staan :wink: Er zit bijna standaard 4mg afwijking op als je hetzelfde 5x weegt :confused: Liquid measuring ziet er interessant uit!

Verder leuk report, ik zou alleen wel wat meer over de effecten en gevoelens die het teweeg brengt willen weten

DhrBKJN

Experimenterende gebruiker
Had persoonlijk nog nooit van dit stofje gehoord, wat mij inderdaad ook opvalt is dat het super lang werkt, ik ben wel benieuwd naar de andere effecten van dit stofje, want die kan ik niet terug vinden in je post en ben er toch best wel nieuwsgierig naar :openmouth:

Even een update.

De dag erna had ik een dosering ter grootte van drie zandkorreltjes in een capsule gedropt. Twee uur later was ik gaan trainen. Ik gooide met de halters en stangen, maar het gaat me nog iets te ver om dat volledig toe te schrijven aan die paar korreltjes. Ik moest die avond laat nog een stuk rijden. Toen ik thuis kwam na die lange autorit voelde ik een moeheid met flinke gapen die past bij een late avond. Echter, pas na uren wakker liggen, viel ik pas rond half vier in de ochtend in slaap.

In de reacties hierboven werd gevraagd naar andere effecten. Ik voel een hele duidelijke warmte in mijn hoofd, iets aan de voorkant. Ik voel lichte spanning aan de onderkant/zijkant van mijn kaaklijn. Als ik in bed lig en ik let erop dan is het duidelijk te voelen, al is het zeker niet storend overdag. Ik moet ook zeggen dat het zeker libido verhogend is. Ik voel over het algemeen af en toe een aangename warmte, maar absoluut geen duidelijk voelbare tintelingen of rillingen zoals bij andere amfetamine achtige stofjes. De moodlift is wel overduidelijk aanwezig. Ik nam die capsule in rond 07.00 am en was zo'n twee uur later op mijn werk super actief, vrolijk en energierijk.

Ik vind het een heel groot nadeel dat ik ondanks moeheid niet kan slapen. Je voelt je moe, maar zodra ik mijn ogen sluit, lijkt het alsof mijn ogen niet tot rust kunnen komen. Als ik geen dosering kan vinden waarbij ik zonder hulpmiddelen gewoon een goede nacht kan draaien, dan houd ik dit stofje voor gezien. Ik heb onlangs ook 3-fmp geprobeerd. Een duidelijker waarneembaar effect, functioneel en ook nog kunnen slapen. Daar ben ik meer over te spreken.

Bedankt voor de tip hierboven over dosering. Ik heb oa ook nog 5-meo-mipt liggen. Dit stofje eyeballen lijkt me geen gezond idee.

Tot de volgende keer

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een andere optie voor een functionele stimulant is ethylphenidate. Vind ik zelf erg fijn om af en toe functioneel te gebruiken. Ethylphenidate werkt in ieder geval niet zo lang en slapen erna gaat prima. Lijkt in effect erg op methylphenidate (ritalin), en ik gok dat 3,4-ctmp hier ook op lijkt qua effect gezien de chemische structuur.

Pas wel op dat je er geen gewoonte van maakt om stimulanten functioneel te gebruiken, want dan ligt een verslaving wel op de loer.

Bovenaan