3,4-EtMC legaal in Duitsland

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Ik krijg zojuist een email van een niet nader te noemen duitse vendor van research chemicals. Ze adverteren met de stof 3,4-EtMC als zijnde een legale variant van MDMA.

Het is de zoveelste synthetische cathione natuurlijk.

Maar de wetgeving betreffende NPS in duitsland is nogal breed en streng maar deze stof valt dus net buiten de wet.

Kunnen we in Nederland nu ook zult stunts met compleet nieuwe onbekende stoffen gaan verwachten met alle gevolgen van dien?

Het komt er eigenlijk straks op neer dat er nieuwe stoffen op de RC-markt gaan komen en de wetgeving weer eens achter gaat lopen en de stoffen alleen maar gevaarlijker worden en nog experimenteler.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Zo te zien is dit een cathinon, dus valt dat inderdaad onder het nieuwe Nederlandse verbod. Gek dat die in Duitsland dan wèl legaal is.

Als ik even goed kijk zou deze in Nederland verboden worden vanwege de fenyl ring als zijnde structuur element A.

Maargoed, ik ben geen chemicus. Dit is wat ik met mijn beperkte chemische kennis zo even kan zien.

In principe zijn er wel stoffen die legaal blijven. Maar door al die ringen in structuur element A op te nemen, wordt het wel ontzettend lastig om nog werkzame stoffen te creëren die stimulerende of entactogene werking hebben. Zeg nooit nooit natuurlijk.

Bovenaan