3-FEA

Buu

Wijs gebruiker
Onder het mom van onderzoeken was ik opzoek naar een nieuw stofje. Cathinones trekken mij niet en (sterke) serotonine slurpers ben ik ook niet naar op zoek. 4-FA vond ik goud, en ja ik weet dat 4-FA en 3-FEA ook beide ietwat op serotonine werken.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een geschikte dosis. 4-FA nam ik doorgaans in 200mg, maar over 3-FEA kom ik erg wisselende reports tegen. Ik zal hoogst waarschijnlijk niet gaan redosen. Gaat overigens over orale inname.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik heb het twee keer gedaan. Een keer nassaal om het uit te testen (lage dosis). De andere keer was het een "nexus"flip met 2C-C. Dit was erg bijzonder en ook oraal genomen. Lijkt erg op MDMA, alleen is MDMA energieker naar mijn mening. Ook kwam het iets subtieler over. Ik geloof dat ik in totaal 100- 150mg heb genomen. Hoge dosis, maar dit voelde niet als heel heftig of gevaarlijk.

• Like
Waarderingen: Buu

Buu

Wijs gebruiker
Ik heb het twee keer gedaan. Een keer nassaal om het uit te testen (lage dosis). De andere keer was het een "nexus"flip met 2C-C. Dit was erg bijzonder en ook oraal genomen. Lijkt erg op MDMA, alleen is MDMA energieker naar mijn mening. Ook kwam het iets subtieler over. Ik geloof dat ik in totaal 100- 150mg heb genomen. Hoge dosis, maar dit voelde niet als heel heftig of gevaarlijk.
Ik zat te denken om mijn 4-FA dosis te evenaren, maar dat is wellicht iets te hoog. Ik ga voor de 150mg en wellicht een puntje nasaal er bij om het effect af te tasten. Thanks Stono :wink:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik zat te denken om mijn 4-FA dosis te evenaren, maar dat is wellicht iets te hoog. Ik ga voor de 150mg en wellicht een puntje nasaal er bij om het effect af te tasten. Thanks Stono :wink:
Geen probleem, veel plezier!

Stuur even hoe het was als je geen rapport gaat schrijven

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik geloof dat ik in totaal 100- 150mg heb genomen. Hoge dosis, maar dit voelde niet als heel heftig of gevaarlijk.
3-FA heeft dus vrijwel geen serotonine affiniteit. Hoe zou je de 3-FEA serotonine affiniteit inschatten afgaand op die ervaring vergeleken met bijvoorbeeld 4-FA of MDMA? Relatief mild op cardiovasculair vlak dus van wat ik begrijp?

Beetje fatsoenlijk 4-FA alternatief eventueel?

Anderemaan

Wijs gebruiker
3-FA heeft dus vrijwel geen serotonine affiniteit. Hoe zou je de 3-FEA serotonine affiniteit inschatten afgaand op die ervaring vergeleken met bijvoorbeeld 4-FA of MDMA? Relatief mild op cardiovasculair vlak dus van wat ik begrijp?

Beetje fatsoenlijk 4-FA alternatief eventueel?
Helaas nog geen 4-FA geprobeerd...
Het is aanzienlijk meer empatischer dan speed, 3-FPM (niet 3-FA).

3-FA schijnt inderdaad veel minder op serotonine te werken. Het is een best goed alternatief voor MDMA. Hoewel ik MDMA toch net even wat meer vind.. heb het gevoel dat 3-FEA veel minder op dopamine en vooral noradrenaline werkt, maar vooral het empatische gevoel geeft.

In combinatie met 2C-C was het echt heel fijn, een hele makkelijke, euforische trip die toch wel wat therapeutisch was.

Zal binnenkort aan 4-FA proberen te komen, hoewel dat steeds lastiger word. Denk dat ik nog wel iemand ken.

• Like

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
3-FPM (niet 3-FA).
3-FEA? :wink:
3-FA schijnt inderdaad veel minder op serotonine te werken.
Serotonine affiniteit van 3-FA is verwaarloosbaar.
Hoewel ik MDMA toch net even wat meer vind..
Een sterke serotonine releaser zal vrijwel altijd prettiger aanvoelen dan een substantie dat meer selectief is voor noradrenaline en dopamine.
In combinatie met 2C-C was het echt heel fijn, een hele makkelijke, euforische trip die toch wel wat therapeutisch was.
Dat zal.
Zal binnenkort aan 4-FA proberen te komen, hoewel dat steeds lastiger word. Denk dat ik nog wel iemand ken.
Erg leuk stofje, heeft denk ik puntje bij paaltje wel mijn voorkeur boven MDMA al blijft de ultieme serotonine knaller wel uniek natuurlijk. Misbruik potentieel is met 4-FA ook wel een dingetje.

Laatst bewerkt:
  • Like

Anderemaan

Wijs gebruiker
Neee 3-FPM.
Nee 3-FPM...
Serotonine affiniteit van 3-FEA is verwaarloosbaar
3-FA of van 3-FEA? 3-FA heeft weinig serotonine, 3-FEA bijna net zoveel als MDMA. Ik gok 80-90% van MDMA.
Een sterke serotonine releaser zal vrijwel altijd prettiger aanvoelen dan een substantie dat meer selectief is voor noradrenaline en dopamine.
Het is juist bijna niet up, vooral serotonine. MDMA heeft veel meer adrenaline en dopamine dan 3-FEA.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Het is aanzienlijk meer empatischer dan speed, 3-FPM (niet 3-FA).
Ik bedoel hier dat 3-FEA aanzienlijk meer empatatisch is. Niet 4-FA. Ben erg moe en zie nu dat het een beetje warrig is.

4-FA schijnt minder op serotonine te werken dan 3-FEA. De reden weet ik niet (stoffen lijken enigzins op elkaar).

• Like

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
3-FA of van 3-FEA?
Woops
3-FEA bijna net zoveel als MDMA. Ik gok 80-90% van MDMA.
Lijkt mij sterk, maar 3-FEA heeft naar jou ervaring sterk merkbare serotonine affiniteit dus.
MDMA heeft veel meer adrenaline en dopamine dan 3-FEA.
Je moet de affiniteit met dopamine, noradrenaline en serotonine ook relatief ten opzichte van elkaar bekijken. Ze kunnen elkaar zogezegd ook weg drukken.

• Like

Neo-Shulginist

Badass junkie
"It has been demonstrated that compared to the unsubstituted ethylamphetamine, 3-fluoroethamphetamine is a weaker releaser of dopamine, but a stronger releaser of both serotonin and norepinephrine, producing the strongest reinforcing effects in animal studies out of a range of 3-substituted amphetamine derivatives tested, despite not being the most potent dopamine releaser.[3][2]"

(
..)

"Unlike its close analog 3-FA, which has been reported as being relatively functional and non-recreational, 3-FEA appears to produce effects more similar to another analog 4-FA, which produces marked entactogeniceffects. 3-FEA has also been reported to produce less stimulation compared to 4-FA to the degree that some users report it as being primarily sedating. This effect profile likely makes 3-FEA a poor candidate for functional use and better suited for recreational use in a manner similar to MDMA."

https://psychonautwiki.org/wiki/3-FEA

(De bronnen die PW vermeldt kan ik helaas niet checken)

3. https://psycnet.apa.org/record/1979-30578-001

4. https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/01.CIR.102.23.2836

• Like

Buu

Wijs gebruiker
Ik heb ook even geen tijd om alle bronnen te checken. Maar kunnen we receptor binding bij dieren extrapoleren naar mensen? Doorgaans werkt dat niet zo.

Psychonautwiki was ik natuurlijk van op de hoogte, maar vind de doseringen daar altijd erg raar.

We gaan het mee maken zaterdag. Ik hoop dat het in de buurt van 4-FA komt. Het pure MDMA gevoel ben ik niet echt naar op zoek, maar die tintelingen wanneer 4-FA begint te werken kan niks tegen op :hearteyecat:.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
"Unlike its close analog 3-FA, which has been reported as being relatively functional and non-recreational
Ik heb 3-FA wel geprobeerd en ben er bewust van dat deze om een relatief hoge dopamine affiniteit bekend staat maar deze zou ik juist eerder als recreationeel omschrijven en minder snel functioneel om soortgelijke redenen aan racemische Amfetamine. Overstimulering was al snel een dingetje, al had dit natuurlijk enigszins voorkomen kunnen worden door meer bescheiden doseren.
Maar kunnen we receptor binding bij dieren extrapoleren naar mensen?
Zodra er serotonine receptoren bij komen kijken en er is getest op knaagdieren dan in ieder geval niet. En het zijn toch meestal wel ratten waarop getest wordt. Opioide gerelateerde substanties staat er dacht ik ook om bekend dat deze moeilijk te extrapoleren zijn, dieren zijn hier ook vaak aanzienlijk minder gevoelig voor.

Ik had de 3-FEA Psychonautwiki al wel eens gelezen maar als je een substantie als Methylone neemt staat er ook bij de beschrijving dat deze een vrij zwakke serotonine releaser is en sterke heropname remmer en dat deze om die reden wel eens geopperd is als antidepressiva. In de praktijk zijn de serotonine gerelateerde effecten van Methylone toch wel duidelijk merkbaar. Het leek mij alsnog wel interessant om iemand met persoonlijke ervaring te vragen hoe deze 3-FEA ervaren heeft.

Ik heb een paar mensen frequent zien noemen dat ze 3-FEA toch wel enigszins misbruiken, op dat moment ben ik wel nieuwsgierig wat deze mensen in dit middel trekt. Ik vermoed dat het dan toch voornamelijk de serotonine affiniteit is.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik had de 3-FEA Psychonautwiki al wel eens gelezen maar als je een substantie als Methylone neemt staat er ook bij de beschrijving dat deze een vrij zwakke serotonine releaser is en sterke heropname remmer en dat deze om die reden wel eens geopperd is als antidepressiva. In de praktijk zijn de serotonine gerelateerde effecten van Methylone toch wel duidelijk merkbaar.
Op psychonaut staat bij affection/empathy wel dat het overheenkomt met de affiniteit van MDMA. Of ze hebben dit aangepast, zou kunnen hoor..

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb ook even geen tijd om alle bronnen te checken. Maar kunnen we receptor binding bij dieren extrapoleren naar mensen? Doorgaans werkt dat niet zo.

Psychonautwiki was ik natuurlijk van op de hoogte, maar vind de doseringen daar altijd erg raar.

We gaan het mee maken zaterdag. Ik hoop dat het in de buurt van 4-FA komt. Het pure MDMA gevoel ben ik niet echt naar op zoek, maar die tintelingen wanneer 4-FA begint te werken kan niks tegen op :hearteyecat:.

Receptorbinding kan je grotendeels wel extrapoleren. Sowieso is het schijnbaar vrij eenvoudig om met menselijke receptoren te experimenteren in het lab, heef een vriendin van me die toxicoloog is me wel eens verteld. Maar er spelen nog veel meer factoren een rol bij het effect van een drug. Muizen hebben bijvoorbeeld een veel hogere hartslag en snellere bloedsomloop dan mensen. Daardoor vertoont de concentratie van een drug in het bloed van een muis veel sterkere piekconcentraties dan bij mensen.
Ook kan er verschil zitten in hoe actief een stof getransporteerd wordt door verschillende lichaamsweefsels. De drug kan ook op een andere manier afgebroken worden, bijvoorbeeld als een diersoort een bepaald enzym voor de afbraak mist of daar juist een ander soort enzym voor heeft. Dan is natuurlijk de hersenstructuur niet 1-op-1 vergelijkbaar, en er zijn ook nog andere nuanceverschillen in metabolisme tussen verschillende diersoorten.

• Like

Buu

Wijs gebruiker
Nou vandaag op Resonate de 3-FEA genomen. Net voor het naar binnen gaan een klein sleutelpuntje nasaal wat niks deed. Vervolgens een capsule van 150mg genomen. Het deed eigenlijk helemaal niks, ik had de tijd genoteerd en na twee uur voelde ik nog helemaal niks behalve ietwat vermoeidheid, m’n benen voelde wel licht aan tho.

Voor m’n gevoel ging m’n hart flink tekeer, even op m’n smartwatch gekeken en die gaf 145 aan terwijl ik al minstens 5 minuten niet had gedanst. Uit schrik even gaan zitten en met m’n eigen hand m’n hartslag op gaan meten omdat ik het niet kon geloven, maar met m’n eigen hand kwam ik ook rond de 140 uit. Vervolgens bijna een uur lang op een bankje gezeten, verscheidene keren gecheckt en elke keer zat ik rond de 130-145, zonder inspanning dus. Naar mate de avond vorderde heb ik een paar momenten gehad van +/-80bpm, maar doorgaans was het 120+). Nu 03:00 (zo’n 11 uur later, en na 20mg oxazepam) zit ik nog steeds op 110bpm. Verder gedurende dag wel een klein beetje amfetamine, zo’n 100mg aangezien de 3-FEA nul effect had. Dus of de hoge hartslag daar nu naar aan te wijden is is de vraag, maar de initiële gestoord hoge hartslag zeker wel.

tldr; lijkt voor geen meter op 4-FA of MDMA, had net zo goed bakpoeder kunnen zijn wat je hartslag extreem doet verhogen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Nou vandaag op Resonate de 3-FEA genomen. Net voor het naar binnen gaan een klein sleutelpuntje nasaal wat niks deed. Vervolgens een capsule van 150mg genomen. Het deed eigenlijk helemaal niks, ik had de tijd genoteerd en na twee uur voelde ik nog helemaal niks behalve ietwat vermoeidheid, m’n benen voelde wel licht aan tho.

Voor m’n gevoel ging m’n hart flink tekeer, even op m’n smartwatch gekeken en die gaf 145 aan terwijl ik al minstens 5 minuten niet had gedanst. Uit schrik even gaan zitten en met m’n eigen hand m’n hartslag op gaan meten omdat ik het niet kon geloven, maar met m’n eigen hand kwam ik ook rond de 140 uit. Vervolgens bijna een uur lang op een bankje gezeten, verscheidene keren gecheckt en elke keer zat ik rond de 130-145, zonder inspanning dus. Naar mate de avond vorderde heb ik een paar momenten gehad van +/-80bpm, maar doorgaans was het 120+). Nu 03:00 (zo’n 11 uur later, en na 20mg oxazepam) zit ik nog steeds op 110bpm. Verder gedurende dag wel een klein beetje amfetamine, zo’n 100mg aangezien de 3-FEA nul effect had. Dus of de hoge hartslag daar nu naar aan te wijden is is de vraag, maar de initiële gestoord hoge hartslag zeker wel.

Ik ga het niet nog een keer gebruiken, dus of iemand moet zich geroepen voelen; dan doneer ik het je, anders gaat het in the trash bin.

tldr; lijkt voor geen meter op 4-FA of MDMA, had net zo goed bakpoeder kunnen zijn wat je hartslag extreem doet verhogen.
Wat jammer zeg!! Andere stof dan maar..

Ik geloof niet dat je het mag aanbieden op dit forum, dus zou die zinnetjes weghalen ivm de forumregels..

Verder gek van je hartslag ook.. daar had ik geen last van onlangs dat ik het wel duidelijk voelde

• Like
Waarderingen: Eik

Buu

Wijs gebruiker
Wat jammer zeg!! Andere stof dan maar..

Ik geloof niet dat je het mag aanbieden op dit forum, dus zou die zinnetjes weghalen ivm de forumregels..

Verder gek van je hartslag ook.. daar had ik geen last van onlangs dat ik het wel duidelijk voelde
Ik ben inderdaad van op de hoogte dat verkoop uiteraard niet mag, maar in dit geval ben ik bereid om het als liefdadigheid weg te geven aan iemand die wel interesse heeft. Als dit ook tegen de forum regels strijdt, my bad.
@Roze Olifant @Eik is dit ok? Anders bewerk ik m’n bericht.

Laatst bewerkt:
Bovenaan