• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3 LSA zaadjes... Wat een trip!

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Afgelopen vrijdag was ik alleen thuis. Ik besloot om een paar Hawaïaanse Baby Woodrose zaadjes te proberen, omdat ik zin had in een lichte trip. Het werd me snel duidelijk dat ik de zaadjes zwaar onderschat had. De trip was heel heftig en intens, vergelijkbaar met een goede paddotrip.

Ik heb veel opgeschreven in een schriftje. Daar had ik op veel momenten plezier in, en het was ook fijn om te gebruiken als een soort uitlaatklep. Ik noteerde steeds de tijd als ik iets opschreef. Tussen veel notities zit slechts 3 of 5 minuten, terwijl ik dacht dat er heel veel tijd voorbij gegaan was omdat ik zoveel meegemaakt had :)

Rond 16:45 legde ik 3 zaadjes in een theedoek en sloeg hier met een hamer op om ze te verpulveren. Daarna deed ik ze in een kopje heet water. Het water kreeg de kleur van groene limonade. Dit drankje liet ik staan tot 18:20. Ik dronk het glas heel rustig leeg; na 10 minuten had ik het op.

De eerste effecten werden merkbaar na 10 minuten. Dat was heel snel, maar ik had de hele dag dan ook (expres) niets gegeten. Ik was misselijk en voelde me slapjes. Even later liep ik een klein stukje en merkte ik dat mijn benen heel licht aanvoelden. Ik zette Lifeforms op van The Future Sound of London. Ik schreef op: “Hee, het licht-donker tafereel doet zich voor, cool. Het is toch iets anders. Het flikkert een beetje… ‘pulsating’.” Het licht-donker tafereel is iets wat ik op paddo’s ook gezien heb, namelijk dat licht en donker zich in golven afwisselen, alsof iemand een schemerlamp afwisselend harder en zachter zet.

10 minuten later (19:09): “Dat lichteffect was weg maar nu ik er weer aan denk komt het terug, ik wilde ook ‘is’ schrijven maar het was al terug.”
19:13 – “Soms vraag ik me af of ik nog wel adem. Dat moet wel maar het voelt niet zo. Ik voel me niet 100% maar ik kan niet verklaren waarom.”
19:17 – “Ik zie een prachtige gouden zonsondergang, kinderen spelen op het voetbalveld… Een fietser… Oja de bomen :hearteyes:. Jammer toch die misselijkheid.”

Ik was bang dat ik zou moeten overgeven en dat mijn zusje daarvan zou schrikken (als ze tegen die tijd thuis gekomen zou zijn), dus schreef ik een briefje om uit te leggen dat overgeven normaal is bij het nemen van Hawaïaanse Baby Woodrose zaadjes. Ik ging weer op de bank zitten en keek naar buiten. De lucht was prachtig. Ik besloot dat ik daar een foto van moest maken.

Het lopen ging moeizaam. Ik schreef: “Shit... motorieke achteruitgang. Iemand schreeuwt: “Jezus, mietje!”, een klein bijdehand hummeltje. Rechts is de lucht nog fantastisch, maar een foto maken kost me wat teveel moeite, dat lopen…… De misselijkheid is een beetje in golven, dan weer zeer goed te verdragen, vervolgens zeer vervelend en overheersend.”
19:48 – “Ik ben blij met pen en papier. Ik denk aan m’n ouders. Ik hou van ze en van m’n broer en zusje. Zoveel – echt waar. Ik zit hier wel lekker, dit schrijven is lekker. Luisteren naar allerlei geluiden is LEUK. Waarom is het nu zo interessant – haha. Oh de lucht!”

Na toch weer wat foto’s gemaakt te hebben, zette ik Spiral Spirit van Tumbara op. Het leek de beste keuze ooit en ik was helemaal in mijn element :grin: . Ik voelde me extreem lekker, en het was vanaf toen ook gedaan met de misselijkheid. Het geluid van een kabbelend beekje vulde de kamer. Even later hoorde ik een didgeridoo. Rustig getrommel zorgde voor enorme vredigheid en vreugde.
20:06 – “Dit is fantastisch, ik voel me kiplekker. Snoes (een van de katten) is zo schattig. Ik hoop dat de muziek lang doorgaat, ik wou zeggen “eeuwig” maar ja.”
20:11 – “Dank je wel lieve mama voor de warme kleuren in de woonkamer, GENIAAL GEWOON.”

Ik stak een kaarsje aan maar bedacht me meteen dat ik het weleens zou kunnen vergeten, dus blies ik hem snel uit. Er kwam veel rook in de kamer terecht: “Vieze rook voor de longen maar prachtig voor het oog.” Het voelde alsof er een laag as in mijn luchtpijp zat, echt vies :P . Ik vergat dit echter al snel. Ik ging op de grond liggen en moest hard lachen. Ik zei hardop: “Lachen is fijn en leven is fijn!” De gordijnen bewogen op hypnotiserende wijze in de wind. Ik rolde wat over de grond heen (ik bewoog vrij veel in dit stadium; springen, kruipen, zwaaien met m’n armen, etc.) en keek onder de bank. Daar was het donker. Van de donkerte ging geen bedreiging uit; later liep ik ook compleet op mijn gemak in het donker door het huis.

Rond 20:30 was het even gedaan met de rust. Een van de andere katten, Zezar, kwam de kamer binnen. Snoes lag op dat moment bij mij op schoot. Ze had de hele tijd vredig liggen spinnen maar dat hield nu op. Ze ging ervandoor :( . Nog een andere kat, Klimmie, kwam ook de woonkamer in. Zezar en Klimmie leken allebei nogal opgefokt en zorgden ervoor dat ik me minder op mijn gemak voelde.

Ik zette Noting lasts… but nothing is lost van Shpongle op. Met die muziek op de achtergrond ben ik even naar boven naar mijn slaapkamer gelopen. Ik wilde daar mijn leuke lamp bewonderen.

Daarna gaf ik de katten eten en kwam ik bij een spiegel terecht. Het was interessant (net als ik op paddo's had gedaan) om heel dicht naar de spiegel toe te gaan om naar mijn eigen reflectie in mijn pupil te kijken.

Terug in de woonkamer werd ik compleet meegesleept door de muziek. Van begin tot eind kwam de cd op me over als pure perfectie :hearteyes: . Liggend op de bank keek ik naar het plafond. Ik zag daar een sliertje spinrag hangen dat precies op de juiste manier meebewoog met de muziek. Ook zag ik patronen verschijnen op het plafond. Ze dansten in het licht van de lamp.

Omstreeks 21:15 hoorde ik mijn zusje thuiskomen met haar vriend. Ik wilde ze graag begroeten maar was bang dat ik onzin uit zou kramen, dus schreef ik een briefje. Ik schreef erop dat de LSA zaadjes veel heftiger waren dan ik had verwacht en dat alles prima ging. Ze lieten me met rust en het gaf wel een prettig gevoel dat er iemand thuis was.

Een klein uur later zette ik voor de tweede keer Spiral Spirit van Tumbara op, omdat ik het zo ontzettend fijn vond. Ik verbaasde mij een paar keer over het feit dat ik zo erg aan het trippen was. Ik pakte een tomaat, sneed deze in stukjes en at hem op. Eten was een vreemde, interessante beleving. Vervolgens leek het mij leuk om het schrift met notities door te lezen. Het was inmiddels bijna 23:00. Ik schreef: “Even herinneringen opgehaald door dit schrift te lezen. Ook wel apart. Heel leuk zeg. Niet te geloven dat ik dat allemaal heb meegemaakt.”

Tegen deze tijd begon ik wat moe te worden. Ook voelde ik me een beetje hulpeloos omdat ik honger had maar niet goed wist wat ik moest eten. Om de een of andere reden wilde ik alleen maar groente of fruit en hoewel dat wel in huis was, pakte ik het niet. Ik heb nog even de computer aangezet. Ik merkte echter dat het licht van het scherm veel te fel voor mijn ogen was dus zette ik hem weer uit. Omdat ik me best uitgeput voelde, ging ik naar bed. Ik herinner me nog dat ik precies om 0:00 onder de dekens lag. Ik heb heerlijk geslapen en na 6 uur werd ik wakker en voelde ik me nog een beetje wazig maar wel goed.

De dosering voor deze zaadjes ligt tussen de 4 en 8 volgens mij, en ik had er slechts 3 genomen. Je kunt er dus zeker weten een heftige trip mee beleven. Mijn trip duurde zo'n 5 uur.

Jeller

Badass junkie
op die misselijkheid na lijkt het mij wel een leuek drugs

heel leuk tripreport, mooi beschreven en leuk dat je er foto's tussenzet

minn

Badass junkie
Misschien tegen de misselijkheid volgende keer wel wat eten van te voren? je maag had ook 'niks te doen' om het maar zo te zeggen.

Heeeeel leuk report!! Je doet dat altijd super leuk!
En prachtige foto's :grin:

De jongen

Bewuste gebruiker
Heel mooie trip. Wss heb je wel meer gezien dan dat je hier hebt neer geschreven.
Maar uitermate interessant als je het mij vraagt.
Probeer mss eens vebanden met je persoonlijkheid en de trip te leggen :)
Heel leuk en zeker de moeite waard.

wist niet dat zo een kleine dosering al genoeg zou zijn :)
Thx voor de leuke info :mrgreen:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
leuk reportje! kan me voorstellen dat die wolken prachtig waren!
had je al lsa zaden genomen?
waarom de keuze om het alleen te doen?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Bedankt voor de reacties :)

@ minn: volgens Azarius is het beter om 4 tot 6 uur van tevoren niets meer te eten. Ik zou tijdens de trip wel wat gegeten kunnen hebben maar ik had er moeite mee om te beslissen wat en om mijn aandacht erbij te houden. De eerste anderhalf uur wilde ik ook niet eten omdat ik bang was dat ik dan zou moeten overgeven.

@ De jongen: uiteraard :grin:. Een hele trip in woorden vatten is niet te doen. Deze trip (net als alle andere) geeft weer lekker stof tot nadenken.

@ Mr.jiho: 't was de eerste keer LSA voor mij. Ik wilde het in eerste instantie samen doen maar door omstandigheden (zij moesten werken) heb ik het toch alleen gedaan. Ik had me er al op voorbereid en had er ook zin in :)

Intoxicated

Wijs gebruiker
Mooi tripreport Sweet_Shadow :wave:

Ik heb ook 1 keer hawaian baby woodrose gedaan. Ik was ook echt de hele tijd misselijk, heel vervelend. Ga je het nog vaker proberen? Heb ik tot nog toe niet gedaan namelijk. Het houd me een beetje tegen.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat ik het nog weleens ga proberen ja! Op zich is het heel goed bevallen. Maar misschien dat ik toch liever paddo's zou nemen.

Nope, nog geen ervaring met LSD!

Play_bunny

Wijs gebruiker
Je hebt het heel mooi beschreven vind ik. Zeker met die foto's erbij. Echt heel mooi.
Het klinkt wel heel interessant.

Wie weet ooit een keer :)

Jeller

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:
Ik denk dat ik het nog weleens ga proberen ja! Op zich is het heel goed bevallen. Maar misschien dat ik toch liever paddo's zou nemen.

Nope, nog geen ervaring met LSD!
is het eigenlijk intenser dan paddo's?

Djo

Badass junkie
Klinkt allemaal geweldig. Mooi, dat je het allemaal precies hebt bijgehouden. Mooie foto's.
Behalve de misselijkheid.
Ben je toen je wakker werd 'smorgens nog misselijk geweest of zoiets.
Niet brak of zoiets?
Wel relaxed je zus.

disaster

Bewuste gebruiker
Nice reportje en plaatjes.. Toen ik de zaden had gebruikt kon ik niet meer van m'n bed afkomen, zo spectaculair was het :P . Heb nu 20 zaadjes thuis liggen.

lj_bob

Bewuste gebruiker
sorry hoor maar heb weinig verstand van dit soort drugs.. maarre, haal je dit gewoon in de smartshop of kraam ik nu onzin uit??

Paddos toch wel in de smartshop?

Gr B

rocka

Experimenterende gebruiker
het lijkt inderdaad beetje op een paddotrip. Alleen lijkt me deze niet zo leerzaam. Maar ik begrijp dat muziek er veel beter door gaat klinken. Maar wat maakt de muziek dan mooier :wink: ?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Djodjo zei:
Klinkt allemaal geweldig. Mooi, dat je het allemaal precies hebt bijgehouden. Mooie foto's.
Behalve de misselijkheid.
Ben je toen je wakker werd 'smorgens nog misselijk geweest of zoiets.
Niet brak of zoiets?
Wel relaxed je zus.

Dank je! Ik voelde me goed de volgende ochtend, 's middags een beetje moe maar verder niet brak ofzo. De misselijkheid ging op een bepaald punt in de trip helemaal weg en is niet meer terug gekomen.

lj_bob zei:
sorry hoor maar heb weinig verstand van dit soort drugs.. maarre, haal je dit gewoon in de smartshop of kraam ik nu onzin uit??

Paddos toch wel in de smartshop?

Gr B

Jep paddo's en deze LSA zaadjes kun je in de smartshop kopen :)

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Mooi verslag!

Leuke foto's ook.

Ik ga binnenkort wat bij azarius bestellen:

Ik denk aan wat hawaiaanse paddo's, TRIP E en wat zaden.

Ben ook VET benieuwd naar peyote!

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Dank je :)
Jaaa idem wat betreft peyote, daar heb ik hoge verwachtingen van!!

Heb net een bestelling geplaatst bij azarius :grin:

Die hoge verwachtingen, waarom heb je die? en wil je het binnenkort nemen? Ik heb er nog niet veel over gelezen hier...

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik zie het niet echt gebeuren op de korte termijn. Heb wel m'n eigen peyotes staan maar die zijn veel te jong. Ik zit er over te denken om de benodigde cactussen te kopen in de smartshop maar dat zou wel erg duur worden ben ik bang.
Die hoge verwachtingen komen o.a. door wat ik gelezen heb in PIHKAL/TIHKAL (van Alexander en Ann Shulgin), en door meneer Huxley :)

Coole trip wel, ik heb al veel over deze zaadjes gehoord of soortgelijke, mijn vriend had er vorige week 2 zakjes van bij, hij heeft de naam gezegd maar ik was 'te weg van deze wereld' om te weten wat het juist zei.. leuk dat je de naam vermeld :wink:

Bovenaan