3-MMC sombere nasleep

Sirius

Newbie
Hoi allemaal :) afgelopen vrijdag op zaterdag nacht voor het eerst 3-MMC gebruikt en ik wil na een paar dagen twijfelen toch graag mijn ervaring met jullie delen. Deels om het van mij af te schrijven en deels om jullie mening/raad te vragen.

We waren met 9 man, allemaal goede vrienden van mij, aan het genieten van ons gezellige jaarlijks diner bij iemand van ons thuis.
Normaliter houden we het op alcohol en een sigaar, maar ergens in de nacht kwam iemand onverwachts met een zakje 3-MMC aanzetten.

Nu een beetje achtergrond: ik heb altijd een beetje een afkeer gehad tegen 3-MMC. Na de verhalen die ik erover hoorde (grotere verslavingskans t,o.v. andere drugs, sterke cravings etc.) dacht ik echt nee, dit is niks voor mij en ga er ook niet aan beginnen. Ik ben ook niet zo'n fan van snuiven. Ik heb 1x coke gedaan 4 jaar geleden, merkte niks en sindsdien nooit meer behoefte aan gehad en nooit meer iets gesnoven.

Maar helaas, iedereen was die avond heerlijk enthousiast, ik had teveel gezopen, en mijn vriend bood mij een mespuntje aan. En toen dacht ik 'why the hell not'. Ik voelde me chill, kreeg duidelijk een praatkick, muziek was fijner. Maar daar bleef het bij. Niet echt een euforie en warmte zoals ik bij MDMA heb. Ik kreeg heel lichtjes wat stijvere kaken, maar niet zoals ik bij MDMA krijg en dit verdween al na 1 dag.
Ik nam over een paar uur verspreid nog wat meer mespuntjes, maar ging me niet per se beter voelen, vooral hetzelfde als na het eerste puntje. Om 06:30 ging ik slapen (ik bleef daar slapen) en viel direct in slaap. Ik werd 3 uur later wakker (09:30) en voelde me best prima, amper een kater. Waarschijnlijk was nog niet alles uitgewerkt.

Echter de nasleep is momenteel echt verschrikkelijk. Toen ik zaterdag met 3 uur slaap thuis kwam was ik vooral moe, dus ging ik rond 16:00 naar bed. Toen begon ik ineens een snelle hartslag te krijgen en voelde een lichte druk op mijn borst. Ook viel ik een seconde in slaap en schrok wakker met een snellere hartslag. Dit gebeurde 2x. Ik kon niet slapen en heb maar gewacht tot mijn normale bedtijd. Ik voel me sindsdien ook enorm somber en depressief. en suddert er zo'n zenuwachtig gevoel door mijn lichaam. Waar ik vooral van baal is dat ik, als ik dronken ben, toch 3-MMC neem heb terwijl ik dit nuchter nooit van plan zou zijn. Ik vind mezelf enorm zwak. Ook kan ik door de alcohol niet zeggen hoeveel ik precies gesnoven heb (nog zoiets doms) maar ik schat tussen de 4 en 6 mespuntjes, gebaseerd op mijn matige geheugen maar ook de effecten tijdens de nacht. Ook herinner ik me dat die vriend nog een paar keer langs kwam met een puntje en ik het wel afsloeg, dus zo mega sterk waren de cravings denk ik mij bij nou ook weer niet.

Ik heb als een malle andere ervaringen gezocht op internet met allerlei vragen in mijn hoofd: Is het normaal dat je somber en depressief wordt? Hoelang duurt dit? Kan ik schade hebben opgelopen? Heb ik meer genomen dan ik dacht? Stel ik mij aan?
Het is inmiddels dinsdag en ik werd zojuist wakker met weer zo'n somber en depressief gevoel. Naar mijn idee duurt dit langer dan gemiddeld, aangezien ik genoeg verhalen lees dat mensen totaal geen kater hebben en daarbij zelfs veel meer gebruikt hebben.

Het ene moment voel ik mij beter dan de ander, maar voor mijn gevoel duurt dit wel lang. Ik heb echter van nature ook de neiging wat hypochonder te zijn. Maar ik loop nog steeds met deze vragen rond en deel ze dus ook graag met jullie, ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk.

Laatst bewerkt:

MaddMonkey

Badass junkie
neiging wat hypochonder te zijn
Nou, zou je niet zeggen.

Maak jezelf niet zo gek en werk aan herstel. Ga sporten, eet gezond, neem desnoods wat supplementen en je hoort zo weer de oude te zijn. Zo niet, is er iets onderliggends dat getriggerd is door je gebruik.

Het is raar spul, dat is zeker, maar je doet net alsof je een lavabal hebt ingeslikt. Na een paar uur is het uit je lichaam en gaat het lichaam weer verder waarmee het bezig was.

Mocht het niet lukken om er zelf uit te komen, zou ik je adviseren om naar je huisarts te gaan. Succes

De Zeemeerman

Badass junkie
Goed om je verhaal te delen hier!
Maak je nou niet teveel zorgen en baal niet te hard van jezelf. Mensen maken wel stommere fouten 😜

Alcohol neemt je remmingen weg,
hoeveel heb je gedronken?

Ja je kunt je depri voelen na gebruik van 3-mmc
Je hebt een dinsdagdip!
Ja je hebt vast meer gebruikt als je denkt want daar staat t om bekend en zeker als je op de gok hebt genomen zonder afwegen.

Ik heb dat ook gehad na teveel 3-mmc , verschrikkelijk somber en katerig

T effect van 3-mmc is het leukst als je slikt maar als jij je nu al depri voelt na alleen snuiven dan zou ik t niet meer doen!
En zeker niet samen met alcohol !

Snel herstel gewenst !

Sirius

Newbie
Thanks voor al jullie reacties!
Inmiddels weer een paar dagen verder en voel me al weer een stuk beter :) Ik denk dat een groot deel de schrik was van zo'n zware kater door een voor mij nieuwe drug.

Ik moet toegeven dat vooral jullie reacties mij tot rust hebben gebracht. Ergens weet je wel dat het allemaal wel mee zal vallen, maar in dit geval was mijn emotionele brein wat sterker dan mijn rationale brein :wink:
Alcohol neemt je remmingen weg,
hoeveel heb je gedronken?

T effect van 3-mmc is het leukst als je slikt maar als jij je nu al depri voelt na alleen snuiven dan zou ik t niet meer doen!
En zeker niet samen met alcohol !
Aardig wat bier en wijn, en we begonnen al rond 18:30. Dat en mijn keuze om te gebruiken zeggen denk ik genoeg over de hoeveelheid haha.
Ik ga het inderdaad niet meer gebruiken. Al zei ik dat voor de bewuste avond ook, maar soms moet je een les op de harde manier leren!

Ja. Ja. Ja. Ja. En ja. Vijf vragen, vijf antwoorden. Maar gelukkig is je lichaam goed in staat zich te herstellen. Geen het een paar dagen en je bent weer de oude.
C-c-c-c-combo! Haha, toen ik deze reactie las voelde ik me al gelijk beter. Thanks!

3mmc kan je goed brak van worden idd , vooral in combinatie met drank. Goed slapen en eten en dan kom je er weer bovenop.
Ja, ik betwijfel überhaupt of alcohol nou echt het eerste is waar mensen aan denken in combinatie met 3mmc... Voor mij niet meer iig

Bovenaan