3 vragen

Bennie_Kook

Experimenterende gebruiker
Hallo luitjes!

Inmiddels gebruik ik al een paar jaar. 3 dingen vat ik nog niet aan het gebruik.

1.) Vaak voel ik niks. Denk zelf dat 'de boel' bij mij gewoon uitgewerkt is. Die keiharde knal in je hoofd zoals bij de eerste keer, en een lange keer daarna, komt nooit meer. Verdovende gevoel is ook nagenoeg weg. Kan aan de kwaliteit liggen natuurlijk. Maar waarom is het NIET zo dat als je van mindere kwaliteit meteen een stuk of 8 (eigenlijk een halve) in een kwartier wegwerkt, dit niet beter werkt dan 2/3 lijntjes goeie. Je zou toch denken dat als je meer doseert het beter werkt, bij mindere kwaliteit? De eerste lijnen doe je het voor, voor het 'gevoel'. Daarna zit je toch alleen maar te pielen en zoeken en wachten op 'meer' en wat rusteloos te zijn. Hoe kan het dat het in hogere dosis bij mindere kwaliteit gewoon niet nagenoeg hetzelfde voelt?

2.) Wie heeft nog meer het gevoel dat 'het' uitgewerkt is, ondanks de kwaliteit. Maar blijft maar wel halen. Heb echt de indruk dat snuiven me niks meer doet qua werking.

3.) Basen kickt meer in en is verslavender. Kan ik begrijpen. Maar waarom heb ik nog nooit een baser gehoord over slechte kwaliteit en snuivers klagen altijd? Leg dat eens uit?

Psychosomatic

Experimenterende gebruiker
1 - volgens mij gewoon een kwestie van gewenning. Verder zal een halfje in 15 min voor iemand die nog niet veel gewend is tot op een zekere hoogte meer effect hebben, maar ook de bijwerkingen zullen behoorlijk toenemen.

2 - kan alleen zeggen dat ik op een avond meer gebruik dan vroeger. Heeft dan ook met gewenning te maken denk ik. Helemaal niks voelen heb ik alleen meegemaakt toen ik vroeger wel eens genept ben. Verder spelen er nog meerdere factoren een rol in de beleving dan alleen cocaine. denk maar aan stemming (als je nog nuchter bent), omgeving, gebruik van andere middelen, (alcohol, cannabis etc) ook een rol in de werking dan wel beleving.

3 - aantal basers ligt veel lager dan het aantal snuivers. Men gaat niet zo snel even een keertje basen, dan zit je al langer in het wereldje en ken je de juiste personen. Ik hoor ook nooit klachten over slechte hero of CM. Beetje hetzelfde verhaal denk ik (doelgroep, bekendheid met gewenning, kleinere winstmarges/afzetmarkt etc).

Pieter210

Bewuste gebruiker
Psychosomatic zei:
1 - volgens mij gewoon een kwestie van gewenning. Verder zal een halfje in 15 min voor iemand die nog niet veel gewend is tot op een zekere hoogte meer effect hebben, maar ook de bijwerkingen zullen behoorlijk toenemen.

2 - kan alleen zeggen dat ik op een avond meer gebruik dan vroeger. Heeft dan ook met gewenning te maken denk ik. Helemaal niks voelen heb ik alleen meegemaakt toen ik vroeger wel eens genept ben. Verder spelen er nog meerdere factoren een rol in de beleving dan alleen cocaine. denk maar aan stemming (als je nog nuchter bent), omgeving, gebruik van andere middelen, (alcohol, cannabis etc) ook een rol in de werking dan wel beleving.

3 - aantal basers ligt veel lager dan het aantal snuivers. Men gaat niet zo snel even een keertje basen, dan zit je al langer in het wereldje en ken je de juiste personen. Ik hoor ook nooit klachten over slechte hero of CM. Beetje hetzelfde verhaal denk ik (doelgroep, bekendheid met gewenning, kleinere winstmarges/afzetmarkt etc).
Nooit klachten over H?

Als je geluk hebt is ie max 30%... :openmouth:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En 't was ook al een vrij oud topic :P

Dat je niet merkt van meedere lijnen van slechtere kwaliteit heeft denk ik te maken met de bezetting van je neusslijmvlies. Wanneer er al 0,25 gram poeder ingeblazen is, zal die andere 0,25 minder goed opgenomen worden. Bij goede coke heb je hier dus geen last van, het werkt al goed genoeg eer dat je die maximale bezetting bereikt hebt.
Daarnaast mis je de harde knal, de kick wanneer het begint met werken als je mindere kwaliteit verspreid inneemt, of tegelijk maar het langzaamaan word opgenomen omdat je neusslijmvliezen niet harder kunnen arbeiten.

Dat je toch blijft halen ondanks dat het uitgewerkt is lijkt mij gewoon een hele duidelijke verslavingsfactor..?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Psychosomatic zei:

Je verhaal over basers klopt niet echt, iemand die coke based weet wel waar die het moet halen. Maar ik ken genoeg mensen die niks in het wereldje zijn en er geen hond kennen maar toch heel makkelijk de pijp kunnen roken, wat denk je van al die crackjunkies op het station. Heb in Deventer een tijdje gezeten en toen zat ik zelf ook aan de base. En kon het gewoon bij een dealer kant en klaar halen. Terwijl je in onze regio toch zelf wit moet halen en het uit moet koken. Heb zelf de eerste 2 a 3 jaar ook niks gemerkt van coke maar dat lag puur aan de kwaliteit. Als jij wit van 8 a 9 strepen hebt voel je zeker wat als je het snuift dat tintelt harder als de beste pep in nederland. Echt hele goeie is niet zo moeilijk te regelen maar wederom je moet weten waar te kijken. Iemand die based kookt het meestal zelf uit dus die weten ook waar ze het moeten halen want wie gaat nu wit van 20 euro uitkoken dat is gewoon kant en klare troep. Goeie coke kun je toch wel 60 tot 70 voor een gram rekenen maar dan heb je ook wat maar dat is hier dan. Weet niet hoe dit in de rest van Nederland zit maar denk dat het niet zo veel verschilt wat wel is in grotere steden kun je vaker gewoon kant en klare basecoke halen. Dit is mijn ervaring met base en coke maar al met al hoop ik dat ik het nooit meer doe want basen is zo verdomd verslavend misschien nog wel erger als heroine psychisch dan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jouw verhaal sluit toch juist mooi aan op mijn bewering?

Basers weten meestal goeie shit te halen, oftwel kant en klaar of zelf uitkoken (wat je met kutcoke gewoon niet doet omdat je niets overhoud).
Overal in Nederland is kant en klare base te halen, als je maar weet waar te zoeken. Dat is met bijna alle drugs zo. Ben het met je eens, in de randstad word je er zelfs mee doodgegooid.

Maar dat je percé meer betaald voor kwaliteit ben ik het absoluut niet met je eens.
Heb al meer goeie (80+) gehad van 30 dan van 50. Maar ook dat ligt aan je bronnen denk ik.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja uiteraard als je iemand die verkoopt goed kent of iemand die gewoon redelijk is. Het probleem aan onze hier waar ik woon dat ik toch meestal het bij een marokaan ofzo moet halen. Gelukkig ken ik de meeste wel een beetje en weet dus ook bij wie ik moet zijn voor goeie, of gewoon bij een harde kern gebruiker om het zo te noemen op bezoek en via hem regelen. Alleen dan is het weer dat je hier toch wel minimaal 30 voor een halfje kwijt bent. En voor onversneden soms ook nog wel 35 maar dan krijg je ook wel waar voor je geld. Alles wat rond de 25 prijs zit is hier toch meestal versneden door de dealer zelf en dan heeft die natuurlijk de versneden coke en de onversneden. Maar degene die het beste materiaal hebben doen dat eigenlijk niet die zijn trots op hun product en als ze het niet hebben verkopen ze ook niks want ze willen niet hun naam aantasten. Ze zijn zeldzaam maar ze zijn er wel. Alleen hier is meestal 10tjes werk normaal. Toen ik nog coke deed was het altijd voor 10 of 20 euro een pakketje, maar dit zijn bevindingen van een half jaar tot een anderhalf jaar terug aangezien ik nu geen hard drugs neem. Maar als ik het nodig heb dan kan ik altijd even bellen en dan heb ik zo het juiste nummer voor wat ik zoek.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
Maar als ik het nodig heb dan kan ik altijd even bellen en dan heb ik zo het juiste nummer voor wat ik zoek.

Zorg dat je die nummers kwijt raakt...Die ben je met jouw verleden denk ik (ruwe gok hoor) liever kwijt dan rijk..

Maar ja, bronnen verschillen en je kunt inderdaad het liefst bij een passievolle liefhebber aankloppen.
Geldt niet alleen voor coke hoor!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je hebt gelijk maar op één of andere manier wil ik altijd een nummer hebben waar ik kan bellen voor beide bruin en wit. Dat ik ergens aan kan komen wil niet zeggen dat ik het doe, heb daar geen moeilijkheden mee omdat ik weet dat het puur om keuzes draait. Al kunnen sommige mensen op automatische piloot makkelijk iets doen maar ik heb die functie uitgeschakeld weet niet hoe maar heb geen behoefte meer om die dingen te doen. Denk dat de methadon mij hier heel erg bij helpt zou ik wel moeite ermee hebben dan had ik het nummer gelijk eruit gegooid. Maar weet uit ervaring door de jaren dat als ik echt iets zou willen doen ik het net zo makkelijk zonder een nummer kan regelen. Aangezien ik in een kleine stad woon (Venray) kan ik ze ook zo op straat vinden. En het zijn een aantal gastjes die samenwerken en allemaal bruin en wit op zak hebben uiteraard goeie kwaliteit en als hun het niet hebben bellen ze iemand die het wel heeft. Heb vaak zat hier verslaafden gezien die niet eens een mobieltje of iets hebben loopt er altijd wel iemand hier door het centrum die je verder kan helpen. Het is een heel klein wereldje hier veel gebruikers kennen elkaar.

klappie76

Newbie
Hoi ik heb een vraag kan je me een pb sturen ik ben nu in venray ik ben in een hotel en las dat je hier mensen kent

Bovenaan